איך לעשות כסף בגיל צעיר? 10 הדברים על כסף שהלוואי והייתי יודעת אחרי הצבא

איך לעשות כסף בגיל צעיר

לאחרונה התחילו לפנות אליי תיכוניסטים ומשוחררים טריים. הם כולם שואלים אותי איך לעשות כסף בגיל צעיר? מה אפשר לעשות כדי להתמודד כלכלית בהווה ובעתיד? מה שגרם לי לחשוב לא מעט על תקופת הגיל היפה הזאת. אני מסתכלת על הצעירים המבריקים האלה ורק חושבת איזה יופי היה יכול להיות אם היה לי את השכל שלהם בגיל הזה. איפה הייתי יכולה להיות היום אם הייתי מתחילה את המסע שלי לעצמאות כלכלית בגיל מוקדם יותר.

אז חברה צעירים שקוראים את זה. הפוסט הזה נועד לכם. קחו זאת מזקנה (אבוי לי) בת 31 שהלוואי והיו אומרים לה את זה בגיל צעיר יותר. הלוואי אפילו יותר גדול שהייתי מקשיבה. איך לעשות כסף בגיל צעיר, העצות שכדאי לכל צעיר וצעירה להקשיב להן.

איך לעשות כסף בגיל צעיר
אם רק הייתי יודעת בזמן הזה מה שאני יודעת היום על כסף

 

אז איך לעשות כסף בגיל צעיר? 10 הדברים שכדאי לדעת

 

1. הגדירו מטרות ברורות

 

אתם רוצים לדעת איך לעשות כסף בגיל צעיר? מעולה! אבל מה זה לעשות כסף? כמה כסף? מה זה גיל צעיר? באיזה גיל?

תגדירו בדיוק מה אתם רוצים שיקרה ומה המטרה שלכם. האם אתם רוצים להגיע למשכורת של 10,000 ₪ בחודש? להגיע לעצמאות כלכלית? שיהיה לכם מיליון ₪ בבנק? הסתכלו כאן על המטרות שלי, אני מגדירה אותם כל שנה מראש. בתחילת השנה אין לי מושג איך אגיע אליהן, אך בסוף השנה אני מתפלאת כל פעם מחדש לגלות שהגעתי אל רובן.

החליטו מה חשוב לכם להשיג והגדירו זאת כמה שיותר מדויק.

      • כמה אתם רוצים שיהיה לכם?
      • מתי אתם רוצים שזה יקרה?
      • מה זה יאפשר לכם?
      • מה תעשו כשיהיה לכם את הכסף הזה?

כשתהיה לכם מטרה ברורה ומדוייקת, יהיה לכם גם ברור יותר מה אתם צריכים לעשות כדי להגיע אליה. אל תתעצלו, תשבו ותכתבו את המטרה שלכם. לאחר מכן תרשמו את כל הרעיונות, גם הדבילים ביותר שיוכלו לעזור לכם להגיע למטרה שלכם:

      • מי יכול לעזור לכם להגיע לשם?
      • מה אתם יכולים לעשות כדי להגיע למטרה?
      • מי אתם מכירים שכבר הגיע למטרה הזו ויכול לייעץ?
      • איפה תוכלו למצוא מידע על הגעה למטרה?
      • מה הדרכים שבדרך כלל אנשים מגיעים למטרה הזו?
      • איזה יכולות ותכונות שלכם יכולות לתרום להשיג את המטרה?

צרו לעצמכם כמה שיותר פעולות ודברים שאתם יכולים לעשות מתוך השאלות הללו כך שתדעו מה אתם צריכים לעשות כדי להגיע למטרה שלכם. הגדרת מטרה ברורה היא סופר קריטית. כי בכל זאת, אם לא תדעו לאן אתם רוצים ללכת איך תוכלו להגיע לשם?

איך להרוויח כסף בגיל צעיר
החליטו על מטרה שחשובה לכם והגדירו אותה כמטרה

2. ידע זה כח אך ורק אם משתמשים בו

 

בטח שמעתם תמיד את המשפט ידע זה כח. על פניו זה נשמע הגיוני, הבעיה היא שזה רק חצי מהסיפור. תחשבו רגע על האנשים עם הכי הרבה ידע אקדמאי שאתם מכירים. פרופסורים, מורים, מרצים וכדומה. כמה הם עשירים? כמה הידע שלהם שווה אם הוא רק נשאר בראש שלהם? אז האם ידע אקדמאי ותואר זה כזה שווה?

ידע הוא כוח פוטנציאלי. דמיינו לכם שאני יודעת לתכנת את האפליקציות הכי טובות וממכרות שיש. כל עוד לא בניתי שום אפליקציה, הידע הזה שווה כלום. תחשבו כמה בנקאים וכלכלנים יש שהם לא עשירים. אנשים שיודעים לא מעט על כסף ומתעסקים בכך כל היום, אך לא מיישמים על החיים האישיים שלהם. תחשבו על כל הידע שצברתם בתיכון. כמויות של מידע ברובו לא פרקטי לחיים שלכם ושככל הנראה לא תעשו איתו כלום. גם אם אתם זוכרים בעל פה את כל החומר לבגרות בספרות. מה זה עוזר לכם היום?

אז כן, תלמדו ותתפתחו, בכל דרך אפשרית. דרך יוטוב, ספרים, קורסים באינטרנט וקורסים פיזיים. אבל תדאגו לקחת את הידע שצברתם ולהשתמש בו. אל תתנו לבית הספר להרוס לכם את חדוות הלמידה. תשקיעו בללמוד דברים חדשים שמעניינים אתכם, אך תשתמשו בידע הזה. תעשו איתו משהו מעבר ללעבור מבחנים. תצברו כישורים ויכולות, תנסו ותתאמנו עד שתצברו ניסיון בתחומי העניין שלכם.

איך להרוויח כסף בגיל צעיר
לצבור ידע זה חשוב, להשתמש בו הרבה יותר

אז איך לעשות כסף בגיל צעיר? תיישמו את מה שאתם לומדים. אל תקראו את הפוסט הזה ותדעו את התוכן בעל פה. תיישמו! בלי זה הידע שלכם לא שווה כלום.

 

3. הנוסחה: תואר = עבודה טובה לא עובדת יותר!

 

איך אתם רואים את החיים שלכם? מסיימים תיכון, עושים צבא, מוציאים תואר ואז מוצאים עבודה טובה? אחרי הרבה שנים יוצאים לפנסיה ורק נהנים מהחיים? יודעים מה הבעיה? זה לא עובד יותר! זה בקושי עובד להורים שלכם היום ולדור שלכם זה פשוט לא נוסחה נכונה. הסיכוי שלכם לקבל פנסיה או לקנות בית (כן אני יודעת שזה רחוק מכם שנות אור) קטן מאוד אם תלכו בדרך הזאת. חוץ מזה לא חבל לבזבז את כל החיים רק כדי שאחר כך תוכלו לנוח בשקט בדירה משלכם?

תחשבו על דרך אחרת לעשות את הדברים. דרך פרקטית ויעילה יותר. תואר אקדמאי מזמן הפך להיות מיותר. יש המון אנשים שהוציאו תואר במדעי הדשא ומחפשים בטירוף עבודה. בסוף הם מתפשרים על עבודה עם משכורת התחלתית, שיכלו להשיג אותה גם במשרה ללא תואר. מצד שני, תחשבו על אנשים כמו מארק צוקרברג שעזב את הלימודים באמצע כדי להקים את פייסבוק (כן אני יודעת, פייסבוק זה של זקנים). ביל גייטס, סטיב ג'ובס, כולם לא סיימו תואר ועזבו זאת כדי ללכת אחרי התשוקות שלהם והצליחו בענק.

העולם היום משתנה במהירות. להשקיע 3-4 שנים בתואר רק כדי להוסיף שורה לקורות חיים זה בזבוז זמן מוחלט. יכולת למידה עצמאית והסתגלות לשינויים הרבה יותר חשובה לעולם של היום מאשר תואר. האקדמיה מלאה בתוכן מעשיר ורחב אך רובו לא פרקטי. השקיעו בלצבור ידע וליישם אותו כך שיהיה לכם ניסיון בפועל. רוצים להיכנס להייטק? לימדו תכנות. רוצים להיכנס לעולם העיצוב? לימדו והתחילו לבנות תיק עבודות. אל תחכו לאישור או תעודה כדי לעשות את מה שבאמת מעניין אתכם.

איך לעשות כסף בגיל צעיר
תלמדו בשביל הידע והעניין שלכם לא בשביל תעודה

אז איך להתעשר בגיל צעיר? תלמדו ותתפתחו כל הזמן ותזרקו את הנוסחה הישנה לפח. אין היום ביטחון תעסוקתי, יוקר המחיה מטורף. תדאגו ללמוד ולהתפתח תמיד בכיוונים שמעניינים אתכם. גם אם לא נראה לכם שהם קשורים כרגע, הם יכולים להתחבר בהמשך. תצברו ניסיון תעסוקתי אמיתי ולא תעודות לתלות על הקיר.

 

4. לימדו והשקיעו בהשכלה הפיננסית שלכם

אם היה לי בגיל שלכם את הידע שהיה לי היום, הייתי במצב כלכלי מדהים עכשיו. תדאגו בין כל הלימודים שלכם לכלול התנהלות כלכלית והשקעות. הרי אתם רוצים לדעת איך לעשות כסף בגיל צעיר לא? אז ההשקעה הכי טובה שאתם יכולים לעשות היא בעצמכם. תקראו, תקחו קורסים ותחפשו באינטרנט תחפרו כאן במידע למתחילים ותלמדו איך להתנהל עם כסף. כסף הוא לא הדבר הכי חשוב בחיים, אבל הוא יכול מאוד לעזור לכם להשיג את המטרות והחלומות שלכם.

לימדו להשקיע, כן כן, גם אם אין לכם הרבה כסף להשקיע כרגע, זה בסדר. תתחילו בקצת, בקטנה במה שיש לכם. כי כשתתחילו להרוויח יותר תדעו ישר מה אפשר לעשות עם הכסף ואיך להרוויח באמצעותו יותר.

אם תצברו ידע (וכמובן תיישמו) בנושא הפיננסי וההשקעות תוכלו להגיע רחוק מאוד מוקדם מאוד. בגיל 30 תוכלו להיות עם דירה משלכם, תוכלו לצאת לפנסיה מוקדמת או פשוט לטייל כמה שנים בעולם. פשוט באמת, תעשו לעצמכם טובה ותלמדו כמה שאתם יכולים על הנושא הפיננסי ותשקיעו בכך מאמצים. זה יניב לכם בטווח הארוך הרבה יותר כסף מאשר כל תואר או עבודה שתעבדו בה.

איך לעשות כסף בגיל צעיר
ללמוד להתנהל עם כסף תמיד יהיה רלוונטי לחיים שלכם

5. הבינו שלא תתעשרו מהעבודה שלכם

 

הסתכלו על האנשים השכירים שעובדים סביבכם ותעצרו רגע לחשוב. מה יקרה אם יפטרו אותם וייקח להם זמן למצוא עבודה חדשה? לרובם יש התחייבויות כגון שכירות / משכנתא, ילדים והוצאות שוטפות. מה הם יעשו במצב כזה? זה לא נראה לכם מסוכן מאוד להיות תלויים רק במקור הכנסה יחיד?

אל תתפתו לדרך החיים הסטנדרטית של פעם, בה אנשים תלויים מאוד במעסיק. היא כוללת סיכונים גדולים מאוד. דאגו לייצר חוסן פיננסי בחייכם על ידי הכנסות ממספר מקורות ולא רק מקום אחד. גם אם אלו הכנסות קטנות מהצד, העיקר שיהיה מקור הכנסה נוסף ולא תהיו תלויים במעסיק אחד.

 

איך לעשות כסף בגיל צעיר? הסתכלו כאן לרעיונות להשלמת הכנסה.

 

החשיבות של כמה מקורות הכנסה היא מעבר לכך שיהיה לכם תוכנית ב' במקרה של פיטורים. החשיבות היא גם ההבנה שעבודה קשה לא תעשה אתכם עשירים. כן, נכון, אמרתי את זה. עבודה קשה גם אם ישלמו לכם הרבה כסף לא תגרום לכם להתעשר! אז מה כן?

      • התנהלות כלכלית נכונה
      • השקעות לאורך זמן
      • מקורות הכנסה פסיביים שעובדים בשבילכם

כשאתם מגבילים את ההתעשרות שלכם למספר שעות העבודה שלכם בלבד, הסכום שאתם יכולים להרוויח קטן. כשאתם משתמשים במינופים כגון השקעות, הכנסות פסיביות שמרוויחות לכם כסף גם כשאתם ישנים אתם בונים את ההון העתידי שלכם. את הכסף ממקורות ההכנסה האחרים השקיעו כפי שלמדתם בסעיף הקודם ודאגו שהכסף הזה ימשיך לעבוד עבורכם ובמקומכם.

6. זכרו שיש לכם את המשאב החשוב ביותר – זמן!

בגילכם הצעיר של תיכון או אחרי צבא יש לכם בשפע את אחד המשאבים החשובים ביותר. יש לכם בעלות על הזמן שלכם. בשלב הזה בחיים יש מעט מאוד מחויבויות והרבה מאוד הזדמנויות.

השקיעו את הזמן בללמוד מיומנויות חדשות ובללמוד השקעות והתנהלות כלכלית נכונה. יש לכם את הזמן, היכולת והאנרגיה להשקיע בעצמכם כרגע, נצלו זאת. זה ישתלם הרבה יותר מעוד משמרת בעבודה שלכם.

סיבה נוספת שהזמן עומד לטובתכם היא הכוח העצום של ריבית דריבית. אם תתחילו באמת להשקיע גם סכומים קטנים בגיל צעיר, זה ישתלם לכם מאוד בהמשך. דמיינו למשל שיש לכם עץ אחד שמניב לכם פירות. את הפירות ניתן לאכול היום (לבזבז את הכסף היום) או לשתול אותם מחדש שיגדלו להיות עוד עצים (כלומר, להשקיע את הכסף). דמיינו את האפקט שיקרה אם במשך 10 שנים כל פעם במקום לאכול את הפירות, תשתלו אותם מחדש. כמה עצים יהיו לכם לאחר 10 שנים? המון! פרדס שלם לא? אותו העיקרון עם הכסף שלכם. ככל שתמשיכו להשקיע את הרווחים מחדש לאורך זמן, אחרי כמה שנים יהיה לכם שפע של השקעות שיניבו לכם פירות.

בעולם הפיננסי, ככל שהשקעה קיימת לאורך רב יותר, הסיכונים יורדים והרווחים עולים (לפחות בעולמות של השקעות במדדים פסיביים בשוק ההון ונדל"ן להשקעה). נצלו את הזמן הזה והתחילו להשקיע גם אם זה ממש בקטנה וכמה מאות שקלים כל חודש. עם הזמן האפקט המצטבר של ההשקעות שלכם ייצור לכם רווחים הרבה מעבר למה שהייתם מדמיינים.

לא מאמינים לי? הסתכלו במחשבון ריבית דריבית שכאן כדי לראות את האפקט המטורף שיש להשקעות לאורך זמן.

איך לעשות כסף בגיל צעיר
שפע הזמן שיש לכם יכול לעבוד לטובתכם אם רק תנצלו זאת

 

7. צרו הרגלים פיננסיים טובים לחיים

 

להרגלים יש כוח תנועה מטורף. ברגע שזה הופך להיות חלק מאיתנו זה כבר לא דורש מאמץ בכלל. תחשבו על כמה מאמץ נדרש מכם לצחצח שיניים מדי בוקר או להסתכל לשני הצדדים לפני שחוצים את הכביש. זה כבר כל כך חלק מאיתנו שאנחנו בכלל לא מרגישים שאנחנו עושים את זה. הטריק הוא לגרום להרגלים האוטומטיים הללו להיות בריאים וכלכליים עבורנו. אם נוכל לגרום להרגלים שלנו להיות כאלו שמקדמים אותנו למטרה שלנו, יהיה לנו קל מאוד בהמשך הדרך.

אז איזה הרגלים פיננסיים חשוב שכל אחד מכם יאמץ לעצמו?

הקפידו שתמיד ההוצאות תמיד קטנות מההכנסות

למדו לעבוד עם תקציב, לא להיכנס למינוסים ושתמיד אבל תמיד ההוצאות שלכם יהיו קטנות מההכנסות. בגילכם ההוצאות יחסית מאוד קטנות ותלויות בעיקר בגחמות וברצונות שלכם ולא בצרכים מהותיים. לרוב אתם לא נדרשים בשלב הזה לשלם שכר דירה או קניות בשוטף ולכן אתם יכולים לפתח הרגל זה בקלות.

ההרגל של לחיות במסגרת האמצעים שלכם הוא הרגל מטורף שיכול לעזור לכם להתעשר בגיל צעיר. תהיו מחוברים למה שקורה בחשבון הבנק שלכם, תתנהלו עם תקציב ותתעדו הוצאות. פשוט תדאגו שלא משנה מה, אתם מוציאים פחות ממה שאתם מכניסים. כך שלא תיכנסו לחובות מיותרים וגם תוכלו להשקיע את ההפרש שיעבוד עבורכם.

הגדירו קרן חירום

קרן חירום היא כסף נזיל למקרי חירום. בגיל שלכם, לרובכם אין הוצאות גדולות ולכן גם קרן החירום תהיה קטנה יחסית. החשיבות של קרן חירום היא לעזור לכם במקרים של הוצאות גדולות לא צפויות. תחשבו למשל שהפלאפון שלכם נפל ונשבר, או שאתם לא מוצאים עבודה במשך כמה חודשים. אני יודעת שזה נשמע קצת פסימי. בכל זאת, אתם צעירים ויפים עכשיו מה כבר יכול לקרות לכם? אז זכרו שקודם כל, הכל אפשרי. דבר שני, אנחנו מדברים כאן על ליצור הרגל, משהו שיהיה לכם גם בעתיד למקרים שלא חשבתם עליהם מראש.

צרו כסף שיהיה זמין לכם למקרי חירום, לפני שאתם מתחילים להשקיע. דאגו למלא מחדש את קרן החירום אם השתמשתם בה. כך, גם אם הייתה לכם השקעה קצת פחות טובה, או הוצאות גדולות לא צפויות, יהיה לכם כסף נזיל לממן את הצרכים שלכם. ככל שעולות ההוצאות שלכם מדי חודש, כך גם קרן החירום צריכה לעלות כדי לכסות על יותר הוצאות.

איך לעשות כסף בגיל צעיר
הרגלים טובים עם כסף יגרמו לכם לצבור הון עצום במשך חייכם

חסכו % קבוע מההכנסות שלכם

אנשים תמיד יגידו שהם צריכים קצת יותר כסף ממה שהם מרוויחים כיום. זה בכלל לא קשור לרמת ההכנסה שלהם, הם תמיד צריכים קצת יותר ממה שיש להם כדי לסגור את החודש.

לכן זה לא משנה כל כך כמה תרוויחו, תדאגו להגדיר מראש שאחוז מסויים מתוך ההכנסה שלכם הולך לטובת חיסכון והשקעות. תיעזרו בתוכנית החיסכון שכאן כדי לדעת איך לפזר את החיסכון החודשי. אך דאגו שמתוך הרגל, תמיד, כל משכורת שלכם חלק ממנה ילך באופן אוטומטי לטובת חיסכון נפרד. צרו הוראת קבע בבנק שכל חודש סכום מסויים נכנס לפיקדון נזיל לטובת השקעות בעתיד.

אישית אני ממליצה על להתרגל לשים בצד לפחות 20% מההכנסות שלכם. אתם יכולים בשלב הזה הרבה יותר, אבל שזה יהיה המינימום וההרגל לעתיד. גם כשההכנסה שלכם תעלה, דאגו שבאופן אוטומטי החיסכון החודשי יישאר לפחות 20% מההכנסות שלכם. כך תגדילו לאורך זמן את החסכונות וההשקעות שלכם בלי להרגיש בכלל.

יישמו את כלל ה-70-30

כלל ה-70-30 אומר דבר מאוד פשוט. הגדירו מראש כמה כסף אתם שמים בצד לטובת העתיד שלכם וההשקעות מכל הכנסה נוספת. למשל אם קיבלתם מענק שחרור מהצבא, בונוס מהעבודה, עבודה מועדפת, מתנה מסבא וסבתא או כל סכום שהוא לא חלק מהמשכורת הרגילה שלכם. הגדירו מראש כמה יילך לטובת בזבוזים והנאות שלכם וכמה ילך לטובת ההשקעות.

אישית אני חושבת שבגילכם עקב ההוצאות הנמוכות בשוטף והחשיבות של הזמן בהשקעות עדיף לכם ללכת על לפחות 50-50. כלומר שלפחות חצי מכל הכנסה נוספת שתקבלו תלך לטובת ההשקעות השוטפות שלכם. זה יגרום לאפקט מצטבר שיגדיל את השווי שלכם בטירוף לאורך זמן.

8. התעלמו מאנשים שלא מבינים

זה בסדר אם לא כולם מבינים מה אתם עושים ומתנגדים לכך שתלמדו להשקיע, שלא תעשו תואר ולא תלכו במסלול של פעם. הרבה יגידו לכם שלהשקיע זה מסוכן, לפתוח עסק משלכם זה מסוכן ועדיף שפשוט תלמדו ותמצאו עבודה טובה. זה הרי מה שעושים האנשים לא?

הבעיה היא שרוב האנשים בישראל נמצאים בחובות ובמינוס בחשבון הבנק. רוב האנשים בקושי הצליחו לקנות דירה וגם זה עם עזרה של ההורים. רוב האנשים נמצאים בסכנה כלכלית גדולה מאוד ורובם פשוט לא מבינים מה זה כסף ומה עושים איתו!

קחו לעצמכם כלל לחיים. אם אתם רוצים ללמוד איך להצליח להשקיע, דברו ותקשיבו לאנשים שהצליחו בהשקעות. אתם רוצים ללמוד איך להתעשר דברו והקשיבו לאנשים שכבר התעשרו. תתעלמו מאנשים שנמצאים בחובות שיסבירו לכם כמה זה לא כדאי. גם אם אלו ההורים שלכם.

אתם רוצים לדעת איך להתעשר בגיל צעיר? תקשיבו לאנשים שכבר עשו את זה ולא לאנשים שמפחדים ולא מבינים. מצאו אנשים שעשו את מה שאתם רוצים לעשות ובקשו מהם הכוונה. התעלמו ממי שהשיג את התוצאה ההפוכה ומפחדים מהצעדים שאתם עושים. מצאו מודל לחיקוי, השראה ואדם שהמטרות שלו/ה זהים לשלכם, רק שהם במקום מתקדם יותר בתהליך. הציעו לכם כל דבר שאתם יכולים תמורת היכולת ללמוד מהם איך להגיע למצב שלהם.

9. תרשו לעצמכם לקחת סיכונים

עכשיו זאת התקופה לקחת סיכונים, נצלו זאת. אם תצליחו תרוויחו בגדול. אם לא תצליחו תפסידו מעט, ותלמדו המון. כך שלא משנה מה אתם מרוויחים מהסיפור.

תנסו להקים עסק קטן ותלמדו המון על התנהלות עסקית. תתחילו להשקיע ותלמדו המון על עולם ההשקעות וסיבולת הסיכון שלכם כמשקיעים.

יש לכם יתרון אדיר כיום שיש לכם אפשרות לקחת סיכונים על עצמכם וללמוד בטעויות.

      • לא תלויים בכם כלכלית
      • ההוצאות שלכם נמוכות
      • היכולת שלכם להתאושש ממשבר גדולה
      • אתם מודעים לכך שאתם לא יודעים ויכולים ללמוד מטעויות

 

נצלו את שפע הזמן שלכם לקחת צ'אנס על עצמכם. נצלו את הכוח של ריבית דריבית לטובתכם ודאגו להשקיע לטווח ארוך גם אם יהיו הפסדים בטווח הקצר. נולדתם לעולם של אינסוף אפשרויות בעולם האינטרנטי. יש לכם הזדמנויות שהדור הקודם לא יכל לחלום עליהם בכלל. אתם יכולים לכתוב וכל העולם יכול לקרוא אתכם. אתם יכולים להקים חנות וירטואלית בלי כמעט הוצאות ובלי סחורה. אתם יכולים להפיק סרטים דרך הפלאפון שלכם ולשדר אותם לעולם ביוטוב. לא רק שאתם יכולים לקחת סיכונים בקלות עקב גילכם, גם הסיכונים שתיקחו יכולים להיות נמוכים משמעותית בעקבות הטכנולוגיה.

 

10. תתמידו!

 

אם אמרתי בהתחלה שידע לא שווה כלום בלי יישום, אז יישום לא שווה כלום בלי התמדה. בדיוק כמו שלצאת לריצה פעם אחת לא יגרום לנו להיות בכושר, או כמו שלצחצח שיניים פעם אחת לא ימנע חורים בשיניים. כך גם בעולם הפיננסי, פעולה בודדת לא משפרת את המצב לבדה. לחסוך חודש אחד לא יגרום לנו להתעשר. להשקיע פעם אחד ולא להתמיד לא יגרמו לנו להגיע למטרות שלנו.

ההתמדה גורמת ליישום להפוך לכוח בלתי ניתן לעצירה. כל מי שהגיע לאנשהו בחייו עשה זאת רק בעצם כך שהם התמידו ולא התייאשו כשנהיה קשה. לפעמים יהיו חודשים קשים, לפעמים תרצו לטוס לחו"ל או להתפנק ולא יהיה לכם כח לחסוך. תחסכו בכל זאת ותתמידו בתוכנית שלכם. תתמידו בלהגיע למטרות שלכם.

קצת קשה לפעמים לראות את הכח של ההתמדה. כי כל פעם אנחנו רואים רק חלק קטן וקשה לנו לראות את התמונה הגדולה. אבל תתמידו חצי שנה, שנה, תאמצו את ההרגלים הפיננסים הטובים ותתפלאו לראות בסוף השנה כמה השתפר המצב שלכם לעומת השנה לפני כן. זה רק יילך ויתעצם עם הזמן.

לסיכום איך לעשות כסף בגיל צעיר

  1. הגדירו מטרות ברורות
  2. ידע זה כח אך ורק אם משתמשים בו
  3. הנוסחה : תואר = עבודה טובה לא עובדת!
  4. לימדו והשקיעו בהשכלה פיננסית שלכם
  5. הבינו שלא תתעשרו מהעבודה שלכם
  6. יש לכם את המשאב החשוב ביותר – הזמן!
  7. צרו הרגלים פיננסיים לחיים טובים
  8. התעלמו מאנשים שלא מבינים
  9. תרשו לעצמכם לקחת סיכונים
  10. תתמידו!

צעירים שיהיה לכם המון בהצלחה וכל הכבוד לכם שקראתם עד כאן (אני יודעת שלקרוא זה לא המדיום המועדף עליכם). אם תיישמו את 10 העצות הללו הדרך שלכם להתעשר הרבה יותר בטוחה וקצרה ממה שהיא הייתה לפני כן. אז, מה אתם הולכים לעשות עכשיו כדי להתעשר בגיל צעיר?

 

את קורס ההשקעה הראשונה שלי כבר הכרתם?

קורס ההשקעה הראשונה שלי הוא סיכום של כל המידע שהלוואי ומישהו היה נותן לי בגיל צעיר יותר. השקעתי זמן רב כדי להכין קורס שיעזור לאנשים להתגבר על הפחדים ולהתחיל להשקיע. הקורס מספק את כל הידע הבסיסי הנחוץ , היכרות והבנה של מכשירי ההשקעה השונים וכל מה שצריך כדי להתחיל להשקיע. הקורס אף עוזר לך לבנות תכנית השקעות אישית כדי להגיע להישגים כלכליים ולגרום לכסף שלך לעבוד בשבילך!

פרטים על קורס ההשקעה הראשונה לי כאן.

25% הנחה לגולשי האתר בעזרת קוד קופון website

ההשקעה הראשונה שלי

2 מחשבות על “איך לעשות כסף בגיל צעיר? 10 הדברים על כסף שהלוואי והייתי יודעת אחרי הצבא”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top

שמעת על כך שאפשר בעזרת מדדים להשקיע בקלות ולעשות "שגר ושכח"?

רצית לפתוח תיק השקעות אבל לא ידעת בדיוק מה לעשות ומה לקנות ולא היה לך עם מי להתייעץ?

זאת בדיוק הסדנא עבורך! מזמינה אותך להצטרף אליי לסדנא שבה נבנה ביחד ונמצא את התיק השקעות המותאם במיוחד עבורך. 

דילוג לתוכן