צעד ראשון בדרך לעצמאות כלכלית – תיעוד ניהול הוצאות

ניהול הוצאות

כששאלתי את עצמי כמה אני יכולה להשקיע כל חודש הופתעתי כשהגעתי להבנה שאני לא יודעת בכלל כמה אני מוציאה כל חודש. אני ידעתי שהחשבון שלי נמצא רובו בפלוס כך שאני לא חיה מעבר לאמצעים שלי אבל לא ידעתי עד כמה. למען האמת ההוצאות שלי הסתמכו בעיקר על תחושות, אם הרגשתי שלא קניתי לעצמי משהו חדש הרבה זמן אז הרשיתי לעצמי איזה בגד חדש או נעליים כי היי אני בפלוס ומגיע לי להתפנק לא? הבעיה היא שלא תמיד זכרתי שבתחילת החודש שילמתי על קורס לאוניברסיטה או קיבלתי דוח חנייה או כל הוצאה גדולה אחרת.

בכלל קל לי מאוד להגיד כמה אני מרוויחה כל חודש כי בשלב זה יש לי הכנסה יחידה מתלוש משכורת אבל כמה אני מוציאה בממוצע בחודש? מישהו מכם יודע לנקוב את המספר? לדעת כמה סה"כ כל חודש יוצא על בילויים במסעדות? כמה על חשמל או קניות אוכל לבית? כן, גם אני חשבתי שידעתי אבל טעיתי בגדול ולצערי גיליתי שהמספרים גבוהים הרבה יותר ממה שחשבתי. מה שנהגתי לעשות היה לשלם כמה שיכולתי בכרטיס אשראי ואז לדעת שסכום החיוב החודשי הוא הסכום שהוצאתי. אבל…. מה עם המזומן? ועל מה הוצאתי כל כך הרבה כסף? וכן אני יודעת שאני יכולה לבדוק בחשבונית של האשראי כל חודש, אבל האמת? שאני פשוט לא עשיתי את זה והתעלמתי. כל עוד החשבון היה בפלוס חייתי במחשבה שאם יש כסף בחשבון אז זה בסדר לבזבז, כשהייתי במינוס הייתי מוותרת על הוצאות מיותרות בקלות אבל כשיש פלוס המוח שטוף הפרסומות רוצה לנצל את הכסף.

תיעוד וניהול הוצאות

אז מה היה הצעד הראשון שלי בדרך לעצמאות כלכלית? קודם כל רציתי לדעת כמה כסף אני מוציאה. ניסיתי תיעוד  ניהול הוצאות באקסל בסגנון של האקסולידית או אפילו לרשום על פנקס במקרר את ההוצאות היומיות. אבל נתקלתי באותה הבעיה כל פעם, אני פשוט שכחנית ולא נוטה לשמור קבלות על כלום, בסוף היום שכחתי שעצרתי בדרך וקניתי שמפו שכמעט נגמר, לא חישבתי את הטיפ שנתתי במסעדה ולא זכרתי כמה כסף בדיוק עלו הקניות בסופר. חשבתי על להסתובב עם פנקס בתיק וככה כשאני מוציאה כסף לתעד בפנקס אבל זה מסורבל ודורש ממני הרבה חישובים ידניים כדי להגיע לסך הכל הוצאות.

 

אז נזכרתי! המכשיר הזה שיש לי ביד כל היום וקשה לי להתמודד בלעדיו יכול להיות מועיל ולא רק כלי לבדוק מה קורה בפייסבוק או לשחק קאנדי קראש. חיפשתי אפליקציה לניהול תקציב ומצאתי את אפליקציה מעולה בשם Money Lover שמאפשרת לי לתעד כל הוצאה באופן מיידי. האפליקציה מאפשרת לי:

  • לתעד כל הוצאה מידית ולתאר על מה הייתה ההוצאה
  • לקבוע תקציב חודשי
  • לקבוע קטגוריות אישיות ולתייג בהן כל הוצאה
  • לייצא את כל הנתונים לאקסל
  • דו"ח הוצאות חודשי אוטומטי שהאפליקציה מפעילה
  • תזכורת בשעה קבועה בערב כך שאם בטעות הוצאתי הוצאה כלשהי ושכחתי לתעד היא תזכיר לי
  • הגדרת הוצאות קבועות חודשיות כגון תשלום לקופת חולים, ביטוחים למיניהם, עסקאות בתשלומים וכדומה שאין סיכוי שאני אזכור להוסיף כל חודש
  • מצב עדכני של ההכנסה החודשית מול ההוצאות

ניהול הוצאות תיעוד ומעקב אחר הוצאות

היה לי יחסית קל ליצור הרגל שכל פעם שהארנק יוצא, גם הפלאפון מעודכן בסכום המדויק באותו רגע כי מה לעשות כמו כל הדור שלי גם ככה אני מתעסקת כל הזמן בנייד. בלי לשכוח, בלי להתבלבל, בלי צורך לחשב בסוף אני רק מכניסה את התיעוד לקטגוריה הרלוונטית ובסוף החודש אני יודעת בדיוק כמה הוצאתי! דבר מעניין נוסף שגיליתי הוא שכשאני מתעדת בזמן אמת את ההוצאות שלי ולא מחכה להגיע הביתה לרשום באקסל, אני מוציאה פחות, כך שתיעוד מיידי הינו שיטת חיסכון בפני עצמה! פתאום אני לא בטוחה שאני רוצה לקנות לעצמי איזה ארטיק כי בא לי מתוק וחם בחוץ כי אז אני אצטרך לתעד את זה. פתאום אני חושבת פעמיים על האם אני באמת צריכה עוד שמלה כשהארון שלי כבר מלא עד אפס מקום. מה שהוביל אותי לכתבה הבאה לגבי כוחו של הדיווח המיידי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top

שמעת על כך שאפשר בעזרת מדדים להשקיע בקלות ולעשות "שגר ושכח"?

רצית לפתוח תיק השקעות אבל לא ידעת בדיוק מה לעשות ומה לקנות ולא היה לך עם מי להתייעץ?

זאת בדיוק הסדנא עבורך! מזמינה אותך להצטרף אליי לסדנא שבה נבנה ביחד ונמצא את התיק השקעות המותאם במיוחד עבורך. 

דילוג לתוכן