מה הייתם עושים אם הייתם זוכים בלוטו?

מה לעשות עם כסף

ישבתי עם קבוצת חברות שלי לערב בנות. כולן בזוגיות ארוכת טווח לקראת גיל 30, שתיים מהן עם ילד אחד, אחת בהיריון ואחת מאורסת. נושא הכסף ויוקר המחייה עלה ואז אחת מהאמהות התלוננה שהכל יקר ואין מספיק כסף ואי אפשר בכלל לגמור את החודש. היא ציינה שמאוד קשה כלכלית ושהיא חולמת כל הזמן בהקיץ על לזכות בלוטו ומה לעשות עם כסף הזכיה.
התחלנו לדבר על מה יקרה אם נזכה במיליון שקל. כמובן התגובה הראשונית הייתה שהיום מיליון שקל זה די בדיחה ובכלל לא מספיק לכלום אבל המשכנו בכל זאת.

כולן ללא יוצא מהכלל אמרו שהיו קונות בית למגורים. אין מה לעשות הסיקור התקשורתי הענף לא משקר, זה אכן הדבר המעסיק את רוב הזוגות הצעירים.

אחר כך התחילו לעלות רצונות אחרים, טיול חלומי לחו"ל, לשדרג את הרכב, להביא עוזרת בית, רהיטים חדשים, מתנות יקרות להורים וקרובים ועוד שלל רצונות חומריים.

ואני רק יושבת וחושבת לעצמי, עוד כסף לא יפתור לך את הבעיות הכלכליות!

בשלב הזה כבר לא יכולתי לשבת בשקט. אני יודעת שאני שונה בחשיבה שלי מהרבה מבנות גילי אבל עדיין זה הפריע לי החשיבה הבזבזנית הזאת. אמרתי להן שהחלום לזכות בלוטו הוא נחמד אבל הוא בכלל לא ערובה לעושר. להיפך אפילו הצגתי בפניהן שבגלל ההתנהלות הכלכלית רוב הזוכים הגדולים בלוטו מאבדים את הכסף ואף פושטים רגל תוך מספר שנים. כשאני אמרתי שאני אקנה דירה להשקעה, או אשקיע בשוק ההון את הכסף הן היו בשוק. מה זאת אומרת שאני לא אהיה עם בית משלי? אבל מה עם יציבות לילדים? מה עם ההרגשה שזה הבית שלך. אמרתי שזה יכול להיות מאוד נחמד אבל רק אחרי שאני אדע שאני עצמאית כלכלית, לא לפני. אישית בתור ילדה עברתי דירות, ערים ומדינות פעמים רבות בחיי וזה רק עשה לי טוב. מבחינתי יציבות לילדים זה לא להגן עליהם מפני שינויים אלא לתת להם הורים רגועים, ללא דאגות כלכליות שפנויים להיות שם בשבילם.

מה לעשות עם כסף דירה להשקעה או חופשה

הסיבה העיקרית שאנשים שמקבלים סכומים גדולים של כסף בסופו של דבר חוזרים לאותו מצב שהיו או אפילו גרוע יותר הוא פשוט כי אין להם שמץ של מושג מה לעשות עם כסף חוץ מלבזבז אותו! בכלל האפשרות של ללמוד להשקיע, או אפילו לשלם למישהו אחר בשביל להשקיע לא עולה בדעתן! ברגע שהדבר היחיד שיודעים לעשות עם כסף זה לבזבז אותו אז אין סיכוי אחר שיקרה משהו חוץ מאיבוד כל הכסף. פשוט אין דרך אחרת! ניסיתי להסביר שדרך החשיבה שלהן וההתנהלות הכלכלית היא זאת שמשאירה אותן בקושי כלכלי ולאו דווקא תלוש המשכורת.
התגובה של החברות למשנתי הייתה שזה לא יעזור, גם ככה מיליון בקושי קונה דירה אחת בארץ ואי אפשר לחיות מזה. עדיף לקנות בית לעצמך ולא דירה להשקעה. בכלל כסף זה לא מעניין אותן ובשביל זה יש להן בן זוג שיסדר את כל העניינים הכספיים, למה שיתעסקו בזה? הן סומכות עליו. ובכלל מה פתאום אני מדברת, אנחנו שנינו הייטקיסטים ברור שאנחנו יכולים לחסוך (לא משנה שחלק גרות בחינם דירות להשקעה של ההורים, או מקבלות עזרה קבועה בקניות וטיפול בילדים).
אני אישית אגב, אם הייתי זוכה בלוטו הייתי מרחיבה את תיק ההשקעות שלי. קונה בכסף כמה דירות להשקעה (בחו"ל, לא בארץ כשהשוק לקראת שינוי מגמה) וממשיכה בכך עד שההכנסה הפסיבית הייתה עולה על ההוצאות שלי. אז הייתי בוחרת אם להישאר בעבודה שלי ולחסוך עד שיהיה לי די והותר בשביל לקנות בית או לפרוש ישר ואולי לעבור למקום מגורים זול יותר ובכך לחסוך. מבחינתי (ולמזלי גם מבחינת בן זוגי) זה כל כך ברור שכל סכום כסף קטן או גדול שמגיע הולך אוטומטית להשקעה כדי שיוכל להרוויח עוד כסף עבורנו ולשחרר אותנו מהתלות במשרה מלאה. למען האמת, הסיכוי שאני אזכה בלוטו אפסי במיוחד בהתחשב בכך שאני כלל לא קונה כרטיס. אני מעדיפה לחסוך את עלות הכרטיס ולגרום לעושר והחופש הכלכלי שלי לקרות באופן אקטיבי במקום לקוות למזל.

מה לעשות עם כסף זכייה

אז מה אתם הייתם עושים אם הייתם זוכים בלוטו? תחשבו רגע על הדברים שעולים לכם בראש. אם מדובר על שינוי סגנון חיים טוטאלי או רכישות גדולות כנראה שתהיו מהרוב שלא נשאר לו כלום מהכסף אחרי כמה שנים. אם מדובר על רכישת נכסים, יצירת תיק השקעות, הקמת עסק או כל דבר אחר שיוכל להוציא אתכם לעצמאות כלכלית והכנסה פסיבית אז סיכוי גבוה שתוכלו לשבור את הסטטיסטיקה ולגרום לעושר מהזכייה בלוטו להישאר בחייכם לאורך זמן!

 

 

 

את קורס ההשקעה הראשונה שלי כבר הכרתם?

קורס ההשקעה הראשונה שלי ילמד אתכם מה באמת כדאי לעשות אם תזכו בלוטו, מעבר לזה הוא יעזור לכם להגיע לסכומים הללו גם בלי הזכייה! השקעתי זמן רב כדי להכין קורס שיעזור לאנשים להתגבר על הפחדים ולהתחיל להשקיע. הקורס מספק את כל הידע הבסיסי הנחוץ להשקעות, היכרות והבנה של מכשירי ההשקעה השונים וכל מה שצריך כדי להתחיל להשקיע. הקורס אף עוזר לך לבנות תכנית השקעות אישית כדי להגיע להישגים כלכליים ולגרום לכסף שלך לעבוד בשבילך!

פרטים על קורס ההשקעה הראשונה לי כאן.

25% הנחה לגולשי האתר בעזרת קוד קופון website

ההשקעה הראשונה שלי

12 מחשבות על “מה הייתם עושים אם הייתם זוכים בלוטו?”

  1. Amen to that!
    אפילו לסגור את המשכנתא לא קורץ לי משום שהריבית עליו כל כך נמוכה. 10,000 לטיול מגניב (לא חייב להיות "חלומי" מה שזה לא יהיה) והשאר יספק לנו 3000 שקל בחודש להמשך חיינו דרך תי ההשקעות.

  2. אני ככל הנראה אמשיך להתנהל באותה הצורה בדיוק.
    כל כסף זמין הולך למניות דיבידנד ואני אמשיך להעביר את שעות היממה בדברים שאני רוצה לעשות (בין אם זה כחלק "ממקום עבודה" או לא).

    1. האופטימית

      דעת אשריך, לפרוש ולהמשיך לעשות בדיוק את האותו הדבר זה בהחלט אומר שאתה חי את החיים שאתה רוצה

  3. מליון שקל זה באמת לא סכום משנה חיים בימינו, אבל מעניין אותי מה דעתך לסגור סכום כסף שהצטבר בקרן הפנסיה?
    כיום יש לי בקרן רק 40000 שקל שמקנים לי 650 שקל לחודש בעת פרישה. זה סכום שאני נעצבת כשאני רואה אותו. יש לי עוד 25 שנה לעבוד בערך אבל גם אז עדיין לא יהיה לי סכום שמקנה פנסיה נורמלית. אז אם היה לי סכום משמעותי יש מצב שהייתי מזרימה חלק מהכסף לשם כדי שהקצבה בפנסיה תהיה קצת יותר הולמת לגיל שלי ולמחייה המאמירה.

    1. מיליון שקל עכשיו שאני אקבל יושקע כמו שצריך וישנה לי את החיים מאוד. זה יכול להיות סכום משנה חיים, תלוי מאוד מה עושים איתו.
      את הדעה שלי לגבי קרן פנסיה רשמתי כאן – https://haoptimit.com/dont-count-on-your-pension/, יש הרבה מאוד בעייתיות עם זה.
      אני גם לא בטוחה כמה את יכולה בתור שכירה או עצמאית להוסיף סכומים בלתי מוגבלים לקרן הפנסיה. אם יש לך סכומי כסף שמצטברים ואת רוצה לדאוג (ובצדק) לפנסיה שלך מה שעדיף כיום מבחינת מיסוי היא קופת גמל להשקעה. מוגבלת לסכום של עד 70,000 ש"ח בשנה שנותנת לך פטור ממס רווחי הון אם תמשכי את הכסף בגיל 60 ומעלה.
      אבל אישית, אני הייתי משקיעה בנכסים שיניבו לי הכנסה שוטפת גם עכשיו וגם בפנסיה. למה לא להנות מהרווחים עכשיו? הכי קל להסביר עם דירה להשקעה. קונים דירה במיליון ש"ח האלה ומקבלים שכירות שוטפת. את השכירות אפשר להשקיע מחדש עד שההכנסה השוטפת תגיע לעלויות המחיה שלך ואז אפשר יהיה להיות עצמאיים כלכלית ולפרוש הרבה לפני הגיל שקבוע בחוק. נשמע לי עדיף מאשר לקבור כספים בפנסיה

  4. אני בסביבות גיל 30 ובאמת "נפל" עליי קצת מעל מליון שקל, והדבר היחדי שעשיתי איתו זה להכניס את כל הסכום לתיק השקעות. החיים שלי לא השתנו כרגע, אבל אין ספק שזה מקרב אותי יותר לעצמאות כלכלית.

  5. אני מאוד רוצה לזכות בלוטו על מנת להשקיע את הכסף ברכישת דירות להשקעה , נכון שאנשים לא יודעים להתנהל עם הכסף ובגלל זה מפסידים, אני לעומת זאת מרוב הטעויות שנפלתי ואחרי ים נפילות אני היום יותר חכם מבעבר ואני היום יודע שגם אם אזכה ויבוא המזל אני אשמור על הכסף ולא אבזבז אותו אלא ישמור עליו והכי חשוב שאשקיע בעתיד ולא בחופשות שרק המזכרת מהן יהיו תמונות. אלא אני רוצה להשקיע במשהו אמיתי שיכניס לי כסף

      1. תודה , חלום שלי לרכוש נכסים להשקעה , אני מוכן לעבוד קשה מוכן הכול והלוואי שבאמת יהיה לי את ההזדמנות הזאת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top

שמעת על כך שאפשר בעזרת מדדים להשקיע בקלות ולעשות "שגר ושכח"?

רצית לפתוח תיק השקעות אבל לא ידעת בדיוק מה לעשות ומה לקנות ולא היה לך עם מי להתייעץ?

זאת בדיוק הסדנא עבורך! מזמינה אותך להצטרף אליי לסדנא שבה נבנה ביחד ונמצא את התיק השקעות המותאם במיוחד עבורך. 

דילוג לתוכן