פפר בנק דיגיטלי שמשלם לכם

פפר בנק דיגיטלי

הגישה של הבנקים בארץ היא די מזלזלת כלפי רוב הציבור. לפחות כאשר משווים לעומת בנקים בחו"ל. זה לא סוד שבישראל אין ממש תחרות בין הבנקים ובגדול כולם מציעים כמעט את אותו הדיל. בארה"ב בנקים רבים מאפשרים לקבל ריבית על הפלוס וחברות האשראי מחלקות מאות דולרים מתנה כדי שרק תיקחו כרטיס אשראי דרכם.

בנקים בארה"ב משתלמים יותר

בישראל המצב שונה לחלוטין. רק בנק אחד מציע ריבית על הפלוס, וגם זה מוגבל בזמן ועם חברות כרטיסי האשראי צריך להילחם כדי שלא יגבו מאיתנו כסף על הזכות להחזיק כרטיס פלסטיק ואפילו לא התחלתי לדבר על העמלות המטורפות שהבנקים גובים ללא סיבה מוצדקת.

מה זה פפר?

 

דווקא בנוף הזה, פפר בנק דיגיטלי, הפרויקט החדש של בנק לאומי מביא חידוש כלשהו לתחום נטול תחרות לחלוטין. בנק לאומי הבינו שהדור הצעיר יעדיף ללכת לרופא שיניים במקום לבקר בבנק ויצרו בנק דיגיטלי לחלוטין. הבנק משווק בעיקר לדור הצעיר, מנסה להיות מגניב גם בפרסומות וגם באפליקציה עצמה.

האמת שבהתחלה די כעסתי על הבנק הזה. זה נראה לי כמו ניצול ציני של חוסר הידע הכלכלי של הדור הצעיר וניסיון לנגוס בנתח שוק שכלל לא יודע להתמודד עם כסף . אני לא קיצונית כמו הסולידית בסלידה שלי מהבנקים אבל מחקרים וגם נתוני הרווח של הבנקים עצמם מראים שאנשים נוטים לקחת הלוואות יותר בקלות דרך הסמארטפון. לכן בנק שפונה בעיקר לצעירים ומבוסס אך ורק על הסמארטפון גובל בעיניי בעושק.

אמנם נרגעתי כשהבנתי שאפשר לפתוח חשבון בפפר רק אם קיים כבר חשבון בבנק אחר אבל עדיין יש לי תחושה שבנק לאומי לא בדיוק שם את הביטחון הכלכלי של צעירי ישראל בראש מעייניו.

 

א

חיסכון קצר טווח

יתרון נוסף נחמד שיש בבנק הזה הינו האפשרות לחיסכון לטווח של שנה בריבית של 3% (פריים + 1.4%). בעידן שבו התרגלנו שהריביות שאנחנו מקבלים מהבנק על החסכונות הן די אפסיות עד לא קיימות (לרוב תשמעו ריבית של פריים מינוס משהו) ריבית של 3% הינה הצעה לא רעה בכלל. מגבלות החיסכון:

  • מוגבל ל-9,250 ₪
  • סגור לשנה ללא נקודות יציאה
  • הפקדה חד פעמית בלבד – לא ניתן להפקיד כהפקדה חודשית
  • נאמר מראש שהטבה זו היא לזמן מוגבל
  • קנס יציאה במידה ורוצים להוציא את הכסף לפני הזמן

 

למרות מגבלות אלו, זה עדיין נראה לי פתרון די טוב למי שרוצה לשמור סכום כסף קטן בצד לטווח הקצר. למען האמת לא מצאתי שום חיסכון אחר בטווח של שנה או אפילו כמה שנים שמציע משהו טוב יותר (ואשמח לשמוע בתגובות אם אני טועה).

 

פטור מעמלות

למרות שמבחינתי זהו תנאי בסיסי לחשבון בנק, בפפר בנק דיגיטאלי זה מוגדר מראש שאין שום עמלות עו"ש גם אם אתם לא סטודנטים/צעירים/חיילים/חייזרים שהגיעו לבקר בארץ הקודש. בקטע הזה הם מאוד גלויים ובמקום לרשום על מה הם נותנים פטור הם מראש הכינו רשימה של מה שהם כן לוקחים עליו עמלות. כל מה שלא ברשימה, לא מצריך עמלה.

 

הממשק וההתנהלות מול הבנק

התהליך של ההרשמה הוא די מהיר, תמלאו כמה פרטים, תעלו כמה תמונות של שתי תעודות ותעשו שיחת זיהוי קצרה בוידאו עם נציגי הבנק. הכל כתוב בשפה פשוטה, להחריד. האפליקציה מדברת בשפה שמנסה להיות מגניבה אבל מרגישה לא שייכת ומאולצת קצת כמו אבא שמנסה להתמודד עם משבר גיל העמידה ולהיות מגניב מול הילדים שלו.

לאחר ההרשמה דרך האפליקציה מתאמים איתך שליח שיביא את כרטיס האשראי של לאומי קארד ופנקסי הצ'קים עד אליך. כאן אני חייבת לציין את האריזה שהגיע עטופה כמו מתנה, עם מדבקות וקופסא ורודה מגניבה. ממש מרגיש כאילו קיבלתי מתנה מהחברה המעצבת שלי ולא צ'קים ואשראי מהבנק.

זהו בגדול התהליך. עכשיו כבר יש את כל מה שצריך, רק להפעיל את האשראי והצ'קים דרך האפליקציה ויש לכם חשבון בנק דיגיטלי חדש בלי שמילאתם שום טופס ובלי שישבתם עם נציג בנק כלשהו.

פפר הבנק הדיגיטלי
אין יותר סניפים הכל באפליקציה

בגדול הממשק נוח ופשוט, קל להתמצא ולעשות פעולות. עם זאת הפעולות הן די מוגבלות ואכן מותאמות לצעירים שהם רק בתחילת דרכם הפיננסית ולא צריכים יותר מדי מהבנק שלהם מעבר לכרטיס אשראי. אין חשבון ניירות ערך, אי אפשר לעשות חשבון משותף, אין אתר אינטרנט הכל דרך הסמארטפון, אין אפשרות להוראת קבע וכל מיני דברים קטנים שצריך בתכלס בבנק. כך שמבחינתי זה לא ממש מהווה תחליף כיום לבנק רגיל אלא תוספת נחמדה.

 

השקעות בשוק ההון

פפר יצאו במהלך של לאפשר לצעירים להשקיע בשוק ההון. בעיני צעד מבורך אבל כמו שכשנותנים לצעירים להתחיל לנהוג רק אחרי שלמדו לעשות זאת, נראה לי שכדאי ליישם את אותה הגישה על השקעות.

כך או כך הבנק מאפשר להתנסות בהשקעות גם בסכומים נמוכים של החל מ-50 ש"ח, לקנות חלקי מניות וכמובן לשלם 0.8% שנתי על תיק ההשקעות שלכם. המניות שניתן לקנות מאוד מוגבלות (בעיקר החברות הגדולות והמוכרות) ולא ניתן להשקיע בכל שוק ההון. מעבר לכך, העמלה של 0.8% היא מאוד גבוהה לטעמי רק בשביל לקבל פלטפורמה להשקעה.

עם זאת:

  • אין עמלות קניה מכירה רק עמלה קבועה של 0.8%
  • ניתן להתחיל בסכומים מאוד נמוכים ואין סכום מינימום (בניגוד לבתי השקעות וכדומה)
  • הממשק מאוד ידידותי ואינטואיטיבי

לכן בעיני, אם אתם רק מתחילים ויש לכם מתחת ל-10,000 ש"ח זו פלטפורמה שתהיה נוחה וקלה לכם להתחיל בה. אבל אם כבר צברתם סכומים גדולים יותר וניסיון ואתם רוצים באמת להשקיע ולצמצם עמלות, עדיף לעבור לבית השקעות אחר ולהוזיל משמעותית את עמלות ניירות הערך שלכם.

 

בקיצור דעתי

לדעתי לאומי השקיעו המון בקמפיין כדי להראות שזה לא בנק ויש כאן חידוש מטורף. בתכל'ס לא ממש, אין כאן חידוש מדהים, חשבונות דיגיטליים היו גם לפני כן וזה לא שהבנק נותן יכולות שלא היו לפני כן. מה שכן, יש מתנות והטבות אשר הופכות את פתיחת החשבון מבחינתי לשווה את זה. 250 ₪ מתנה ו-3% ריבית על חיסכון קצר טווח גרמו לי לפתוח לי ולבן הזוג חשבון בפפר מה שזיכה אותנו ב-500 ₪ מתנה בכמה דקות של עבודה, לא רע בתור הכנסה נוספת =).

אם בא לכם כסף על חשבון הבנק או חיסכון סולידי ורווחי יחסית לטווח הקצר אז פתחו חשבון. לא חייבים להשתמש בחשבון הזה, אפשר להעביר את מתנת ההצטרפות ישירות לבנק הקיים שלכם ולשכוח מזה או לסגור את החשבון (בכל זאת אין עמלות). כך או כך יש לכם מעט מה להפסיד בפתיחת החשבון.

26 מחשבות על “פפר בנק דיגיטלי שמשלם לכם”

  1. לא הבנתי… אני יכול פשוט לפתוח חשבון – לקחת את מתנת ההצטרפות- להעביר לחשבון הרגיל שלי בלאומי- ואז לסגור את החשבון?

    1. לי הייתה איתם חוויה גרועה בשנה שעברה.
      לקחו מלא עמלות שלא ברור על מה הם, לא היה עם מי לדבר, ולקחת חודשיים עד שהצלחתי לסגור את החשבון מרגע שהגשתי בקשה לזה באפליקציה.
      וגם לאחי אותו דבר לא יכל לקבל שירות לקוחות בסיסי וקל מלא זמן לסגור את החשבון.
      מצד שני לא היה גם את האופציה לחסכון (או שלא עדכנו אותי) אז יכול להיות ששיפרו תנאים, אבל שלא תטעה השירות לא נגיש בכלל. אז

  2. שכחת חסרון חשוב
    אי אפשר להגיע נניח עם חסכון גדול שצברת בצד ולשים אצלם.
    אני נתקעתי עם 2 חשבונות בגלל זה

  3. זוג נשוי עם חשבון משותף יכול לפתוח חשבון ?
    אפשר לקבל את ה250 שקל ולסגור את החשבון? לא צריך אותו באמת…..

    1. לא ניתן לפתוח חשבון כזוג בפפר האמת. רק חשבון אישי.
      וזה מה שאני עשיתי, פתחתי חשבון, לקחתי את הכסף ולא נגעתי בו.

      אגב, אם יש לכם מישהו שעשה פפר, הוא יכול לשלוח לכם הזמנה ואז תקבלו 400 ש"ח במקום 250 מתנה.

  4. האם מבצע מענק ההצטרפות עדיין בתוקף? באתר של PEPPER לא מוזכר דבר וחצי דבר על כך.

    לגבי הפקדה בריבית 3% לשנה. האם בתום השנה ניתן להפקיד את הסכום שנפרע מחדש באותה ריבית?

    1. אין שום שיתוף פעולה, ולא קיבלתי שקל על הפוסט הזה.
      זה פשוט היה בתקופה שהם שילמו כסף כדי לפתוח חשבון אז חשבתי שזה נחמד לתת לאנשים הזדמנות לקבל כסף מתנה

  5. אורטל אלביליה

    בנק גרוע ושירות גרוע
    היה לי חשבון בעבר ביקשתי לסגור כי לא היה לי שימוש ואף אחד לא טרח להסביר שאי אפשר אף פעם לפתוח את החשבון שוב, נשמע לי ממש מוזר ולא שירותי
    אני מנסה בכל דרך אפשרית להחזיר את החשבון אך אף אחד לא יכול לעזור בזה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top

שמעת על כך שאפשר בעזרת מדדים להשקיע בקלות ולעשות "שגר ושכח"?

רצית לפתוח תיק השקעות אבל לא ידעת בדיוק מה לעשות ומה לקנות ולא היה לך עם מי להתייעץ?

זאת בדיוק הסדנא עבורך! מזמינה אותך להצטרף אליי לסדנא שבה נבנה ביחד ונמצא את התיק השקעות המותאם במיוחד עבורך. 

דילוג לתוכן