עמלות ניירות ערך – איך להוריד אותן ולהוזיל עלויות בהשקעות

עמלות ניירות ערך

השקעה בשוק ההון היא אחד מאפיקי ההשקעה המשתלמים ביותר לטווח הארוך. עם זאת, חשוב להבין שהשקעה זאת לא תמיד זולה ויוצא שאנשים רבים משלמים כסף רב על עמלות בצורה מיותרת. אם אתם מחפשים איך לבדוק איפה להשקיע בשוק ההון, תבדקו כאן. אם אתם מחפשים איך להוזיל עלויות בניירות ערך, הגעתם למקום הנכון.

בגדול ניתן להשקיע בשוק ההון דרך הבנק, בתי השקעות או ברוקרים פרטיים להשקעות. פעמים רבות שואלים למה תיק ניירות הערך שלי יושב בבנק ולא בבית השקעות. זה נחשב לקונצנזוס די ידוע שהעמלות עבור תיק ניירות ערך יקרות משמעותית בבנק מאשר בבתי השקעות. אם זה כך איך זה ייתכן שאני, שמטיפה למזער עמלות ככל הניתן משקיעה דווקא דרך האפשרות היקרה?

האמת היא שזה פשוט לא חייב להיות ככה. כלומר העמלות בתיק ניירות ערך בבנק לא חייבות להיות יקרות יותר. בעזרת מיקוח ניתן להגיע לכל התנאים שרוצים ולהישאר בנוחות של הבנק. להשקעה דרך הבנק יש מספר יתרונות נוספים ששווה בשבילם להשקיע דווקא דרך הבנק. אז רוצים לדעת איך עשיתי את זה? אין בעיה הכל כאן!

עמלות ניירות ערך
העמלות ניירות ערך גובות מכם כסף רב. קריטי לצמצם אותן!

למה אני בכלל משקיעה בניירות ערך דרך הבנק?

נתחיל בהסבר על למה אני בוחרת להישאר בבנק למרות שרוב אנשי ההשקעות נגד (עם הצדקה מסויימת יש לומר).

השקעה בבנק מאפשרת קלף מיקוח חזק יותר

ברגע שהוצאתם כסף מהבנק הכסף הזה כבר לא ממש קיים מבחינתו. ככל שאתם משאירים יותר כסף בבנק הוא יעריך אתכם יותר כלקוח ויהיה מוכן לבוא לקראתכם יותר. יהיה קל יותר להתמקח על הוזלה של תנאים נוספים כגון עמלות, הלוואות וכדומה כאשר יש לכם סכומים גבוהים בבנק.

אני באופן אישי משקיעה גם בנדל"ן חו"ל, ומדי פעם צריכה עזרה במימון ההשקעות. מאוד נוח לי שהבנק רואה שיש לי כסף ושיש לו עוד מה להרוויח ממני בדמות עמלות ניירות ערך. לכן בבנק מתאמצים לתת לי תנאים טובים להלוואות ופטורים מעמלות עו"ש וכדומה. יש להם יותר אינטרס שאני אהיה מרוצה ולהשאיר אותי כלקוחה.

השקעה בבנק מספקת נוחות

קשה להתווכח עם הנתון הזה. הכסף כבר יושב בחשבון הבנק שלכם. נוח מאוד שלא צריך להעביר אותו לבית השקעות אלא ניתן להשקיע ישירות מתוך העו"ש. כשמוכרים ניירות ערך או מקבלים דיבידנדים הכסף מופיע מיידית בתוך העו"ש שלכם ואין תחושה משמחת מזו.

כל התהליך כשמשקיעים דרך הבנק הינו מהיר יותר ונוח יותר. לא צריך עוד מערכת לא צריך עוד אתר / אפליקציה ולא צריך לחכות כמה ימים שהכסף יעבור בין חשבונות.

בבנק יש יועץ חינמי

לא לא אל תצלבו אותי עדיין! אני יודעת שהיועץ בבנק לא בהכרח אובייקטיבי. בעצם, לא אובייקטיבי בכלל. אבל אם אתם באים מראש עם:

  • תוכנית השקעות מסודרת
  • מבינים שככל שתעשו יותר פעולות כך תשלמו יותר עמלות
  • יודעים באיזה תחום / גישה אתם רוצים להשקיע (למשל גישה פסיבית וקרנות סל)

ליועץ יהיה קשה יותר לתמרן אתכם. בנוסף לכך ליועץ יש גישה לכלים רבים וניתוחים של אנליסטים. לכן אם אתם יודעים שאתם רוצים לקנות אג"ח ממשלתי לטווח קצר או מניית דיבידנד בארה"ב או קרן סל עוקבת אחרי ה-S&P 500  פשוט שואלים את היועץ מה הניירות הספיציפים שהוא ממליץ עליהן ובוחרים מתוכן. זה חוסך לכם זמן וחיפושים ונותן עוד מישהו שנוח להתייעץ איתו בנושא. רק כמובן לקחת את העצות של יועץ ההשקעות בעירבון מוגבל, מתוך הבנה האינטרסים שיש לו.

השקעה בבנק היא בטוחה יותר

בבנקים יש יותר רגולציה ופיקוח מאשר בבתי השקעות. כבר כתבתי כאן בעבר שחשוב שלא משנה איפה תשקיעו, חשוב שהגוף יהיה תחת פיקוח של רשות לניירות ערך. בנוסף לכך, יש סבירות גבוהה יותר שהממשלה תעזור ותציל בנקים במקרה של אסון כלכלי (כפי שארה"ב עשו ב-2008) מאשר לבתי ההשקעות.

במקרה של קריסה כלשהי יש סבירות גבוהה יותר שהמדינה תעזור להציל בנק מפני קריסה מאשר בית השקעות. אמנם גם בנקים וגם בתי השקעות קרסו במדינה שלנו בעבר, אך יש יותר סיכוי שהממשלה תתגייס להציל בנק. נכון שזה תרחיש קצת פסימי, אבל הדברים האלו קרו בעבר ויש סיכוי שיקרו גם בעתיד.

 

איך אדע כמה עמלות ניירות ערך גובים ממני?

לפני שנתחיל בלהסביר איך להוריד את עמלות הניירות ערך, בוא תבינו קודם כמה אתם משלמים. בהנחה שיש לכם תיק השקעות קיים. במידה ואין לכם, או שאתם יודעים בדיוק כמה אתם משלמים, תרגישו חופשי לדלג לחלק הבא.

1. תשאלו את מי שגובה מכם עמלות על ניירות ערך

הדרך הכי פשוטה היא פשוט לשאול. לברר עם הנציג של הבנק / בית ההשקעות שלכם מה העמלות שאתם משלמים. תגיעו מוכנים ותראו מה התנאים המדוייקים שלכם.

2. בדקו ממוצעי עמלות ניירות ערך באתר הבורסה

אם אין לכם זמן / עצבים לברר מול המקור, תוכלו לחפש ממוצע כאן. אתר הבורסה מרכז את כל מקומות ההשקעה אשר נמצאים תחת פיקוח, בלינק הזה. באתר ניתן למצוא את ממוצע העמלות שנגבה מכל בית השקעות / בנק. בנוסף לכך, לחיצה על בית השקעות ספיציפי ייתן את העמלות בממוצע לפי גודל התיק.

שימו לב העמלות הן העמלות שנגבו *בפועל* מהלקוחות. כלומר, מה שאנשים באמת משלמים בתכלס ולא איזה מחיר מחירון מופרך שממנו ימציאו לכם הנחות כאלו ואחרות. אז שווה להסתכל כאן במיוחד אם אתם באים לבחור איפה להשקיע.

3. בדקו כמה עמלות ניירות ערך עד כה שילמתם לבנק

אם יש לכם תיק השקעות קיים בבנק ומעולם לא התמקחתם על עמלות אתם הולכים להתעצבן. מאוד, ובצדק.

אתם יכולים להשתמש בשירות החינמי הזה שיגיד לכם בדיוק כמה עמלות אתם משלמים לבנק וגם כמה לקוחות של הבנק שלכם שהתמקחו היטב הצליחו להשיג. כלומר בסוף, תקבלו במרוכז כמה עמלות ניירות ערך שילמתם בשנה האחרונה וכמה זה לעומת משקיעים אחרים בבנק.

כפי שהזהרתי, אם מעולם לא התמקחתם התכוננו לכך שהמספרים יהיו גבוהים מעבר לכל פרופורציה. השתמשו במידע שתקבלו כאן ובמידע על העמלות ששילמתם כדי לדרוש החזרים והוזלות באופן מיידי.

עמלות ניירות ערך
חשוב לעצור ולשאול כמה באמת אנחנו משלמים עבור ניירות הערך?

מה העמלות ניירות ערך שצריך להתמקח עליהן?

עכשיו אתם יודעים כמה עמלות ניירות ערך אתם משלמים. בואו נדבר על מה בדיוק צריך להתמקח עליו. ישנן עמלות רבות וצריך להתמקח על כולן. הבנקים יודעים מצויין לסרבל ולהעמיס עמלות מיותרות ולכן כדאי לברר מראש את הכל.

עמלת דמי משמרת

עמלה ארכאית ומיותרת שהבנקים מתעקשים להמשיך לקחת כי פשוט הם יכולים. העמלה הזו היא אחוזים מהתיק שנגבה לא משנה מה. תעשו פעולות, לא תעשו פעולות הבנק ייקח לכם כסף על כך שהוא שומר לכם את הכסף בשוק ההון. זאת עמלה מיותרת ועליכם להוריד אותה לחלוטין!

מבחינתי זה תנאי בל יעבור, אם אתם לא עשיתם שום פעולה והבנק לא עשה שום פעולה אז על מה לעזאזל אתם משלמים?? פעם כשניירות הערך היו ניירות פיזיים, הבנקים היו צריכים לשלם עבור כספות ולשמור עבורנו את ניירות הערך. היום הכל דיגיטלי ואין שום הצדקה הגיונית לעמלה הזאת.

* בבתי השקעות אין עמלת דמי משמרת אך רובם גובים דמי ניהול חודשיים קבועים ללא קשר לגובה התיק השקעות.

עמלות קנייה / מכירה

כל פעם שקונים או מוכרים ניירות ערך הבנקים (וגם בתי ההשקעות) גובים על כך עמלה. אישית הגעתי עם הבנק להסכם של 0.1% קנייה מכירה לניירות ערך בארץ וגם עבור ניירות ערך זרים. בבתי השקעות תוכלו להשיג קצת פחות.

אם אתם מתכננים להשקיע בניירות ערך זרים, כדאי ומומלץ להתמקח ספיציפית גם על ניירות ערך זרים. זאת נקודה שחשוב לשים לב אליה, הבנקים אולי יאשרו לכם את 0.1% קנייה מכירה אבל "ישכחו" להגיד לכם שמדובר על ניירות ערך ישראלים בלבד. מכיוון שאתם משקיעים חכמים שמבינים את ערכו של פיזור גלובלי, אל תסתפקו בכך ותדרשו תנאים זהים עבורם.

עמלת מינימום

מעבר לעובדה שהבנקים לוקחים עמלת קנייה מכירה, אם חלילה קניתם בסכום נמוך מדי הבנק עלול להרוויח עליכם ממש מעט. והרי איך מנהל הבנק יסתדר בלי הבונוס הענק השנתי שלו?

לכן, הומצאה עמלת המינימום. נניח שסגרתם עם הבנק עמלה של 0.1% קנייה מכירה והחלטתם לקנות ניירות ערך בסכום של 100 ₪. במקרה הזה תצטרכו לשלם 10 אגורות עמלת קנייה מכירה לפי ההסכם לא?

אבל מה זה 10 אגורות? זה כלום! הבנק לא ירוויח, זה פשוט פשע! איך אתם יכולים לעשות זאת למנהל הבנק המסכן? הוא לא יכול להסתדר רק עם יאכטה אחת! אז הוא יחליט שעמלת המינימום היא 10 ₪ כך שהעמלה שתשלמו היא פי 100 (!) ממה שסיכמתם עם הבנק.

מה עושים? מתמקחים להוריד את העמלה הזו כמה שיותר ומשתדלים להשקיע בסכומים גבוהים. אם למשל אתם יודעים שתשקיעו כל חודש בסביבות ה-5,000 ₪ דאגו שעמלת המינימום לא תהיה גבוהה מ-5 ₪. שימו לב שעבור ניירות ערך זרים העמלה שונה (ולרוב גבוהה יותר) ויש צורך להתמקח גם על כך. כל מה שנרשם כאן רלוונטי גם עבור מי שמשקיע בבתי השקעות, רק שלרוב העמלות יהיו נמוכות יותר מלכתחילה.

עמלת המרה

אם אתם מתכוונים להשקיע בניירות ערך זרים כנראה שתצטרכו להמיר את הכסף משקלים לדולרים (או כל מטבע אחר שתרצו לסחור בו). העמלה הזו היא עבור עצם העובדה שהבנק ממיר לכם את הכסף משקלים למט"ח והיא מיותרת לחלוטין.

גם ככה הבנק ירוויח על המרווח (שכן הוא מוכר לכם במחיר גבוה יותר משער המטבע שתמצאו באינטרנט) בין השער היציג לשער ההמרה ולכן אל תחששו לבקש פטור מעמלת ההמרה. כמובן כדאי להתמקח ולהוריד את שער ההמרה כמה שניתן כדי להוזיל עלויות מסחר במט"ח עתידיות.

שימו לב למי שסוחר בניירות ערך זרים, העמלות האלה הן קריטיות! הנושא רלוונטי גם עבור מי שמשקיע בבתי השקעות.

 

אז איך מתמקחים עם הבנק ומוזילים עמלות ניירות ערך?

 

עכשיו אתם יודעים כמה אתם משלמים ועל מה אתם רוצים להתמקח. איך ניגשים למיקוח? יש לי כמה דרכים עבורכם תלוי באיזה שלב אתם נמצאים. זה נכון שככל שיש לכם סכום גדול יותר כושר המיקוח שלכם עולה ולכן סידרתי את דרכי המיקוח לפי הסכום שיש לכם.

עמלות ניירות ערך
אם תחקרו לעומק כמה אתם משלמים ותתמקחו, תוכלו להוזיל משמעותית את עלויות ההשקעה שלכם

התמקחות על עמלות ניירות ערך מתחת ל-20,000 ₪

במקרה הזה יהיה לכם קשה יחסית להתמקח עם הבנק מכיוון שהתיק שלכם יהיה קטן וגם האופציה של ללכת לבית השקעות לא רלוונטית (רובם מקבלים רק מ-20,000 ₪ ומעלה) כך שהבנקים יודעים שאין לכם ממש ברירה אחרת ומנצלים את זה.

אם זה המצב שלכם נסו למצוא כמה שיותר הטבות שאתם יכולים לקבל תנאים מועדפים. במועדוני צרכנות רבים יש תנאים מוכנים מראש עם חלק מהבנקים כמו למשל בחבר, הייטקזון, מקומות עבודה גדולים וכדומה. נסו למצוא הטבה בעלויות של ניירות ערך שאתם יכולים לקבל ותתחילו להשקיע. לאט לאט התיק שלכם יגדל ואיתו גם יכולת המיקוח שלכם.

התמקחות על עמלות ניירות ערך מעל ל-20,000 ₪ ומתחת ל-100,000₪

במקרה זה אתם בעלי כוח מיקוח קצת גדול יותר כי יש לכם את האופציה של להשקיע בבית השקעות. ברגע שיש לכם יותר אפשרויות, יש לכם גם יותר יכולת מיקוח.

דאגו להזכיר לבנק שיש לו תחרות ושכדאי שיתנו לכם תנאים טובים. הבנקים מאבדים נתחי שוק מטורפים עקב התעוררות של הציבור ומעבר לבתי השקעות. לכן, יש סיכוי שיילחמו עליכם יותר ויסכימו לתת לכם תנאים טובים יותר.

אם אתם בוחרים ללכת לבית השקעות דאגו להזכיר להם שיש להם גם מתחרים ואתם בוחנים עוד אפשרויות.

התמקחות על עמלות ניירות ערך 100,000 ₪ ומעלה

כשיש לכם תיק של 100,000 ₪ ומעלה כבר יש לכם יותר כח מול הבנקים ובתי ההשקעות. אם הבנק רואה שאתם מתמידים ושמים סכום קבוע בצד כל חודש במשך תקופה ארוכה הוא יכול להניח שתמשיכו כך והרווח שלהם עליכם יגדל ולכן הם יהיו מוכנים לעשות יותר כדי להשאיר אתכם אצלהם.

אז איך משיגים את התנאים הכי טובים בעמלות ניירות ערך בבנק?

ככה, מתלבשים בצורה מכובדת (לא יעזור זה עושה רושם) והולכים לסניף שלכם. מדברים עם יועץ ההשקעות שלכם ומתעקשים גם לדבר עם מנהל הסניף. אומרים להם שאתם סה"כ מרוצים מהשירות שאתם מקבלים בסניף אבל ראיתם את ההצעה הזו של מועדון צרכנות הוט בבנק הבינלאומי ואתם רוצים שישוו לכם תנאים.

זה לא משנה שאתם לא חברים במועדון הוט, אין להם שום דרך לדעת את זה ומבחינתם ההצעה הזו תקפה עבורכם. יצא לי לעשות זאת עם לא מעט חברים ובשום מקום לא בדקו את זה. מעבר לכך אם תרצו תשלמו 200 ש"ח למועדון הוט ותוכלו להיות חברים גם.  המנהל סניף יעשה פרצופים, יגיד שאין דברים כאלה, שאי אפשר ואף אחד לא מקבל תנאים כלאה והוא יבדוק מה אפשר לעשות. אל תתרגשו, רוב הסיכויים שהוא יציע לכם במקום הצעה נמוכה יותר משמעותית ממה שיש לכם היום.

אל תוותרו , תתעקשו לקבל את התנאים שאתם זכאים להם ותזכירו למנהל הסניף שאתם יכולים גם בקלות להעביר את הכסף לבית השקעות. דאגו גם להזכיר שאתם משקיעים באופן קבוע ואפשר גם לרמוז שצפוי להגיע לכם סכום כסף גדול בקרוב שאתם מתכוונים להשקיע גם אותו. ככה, שיראה כסף בעיניים.

לאחר מכן, לכו לסיבוב בעוד בנק אחד או שניים, תראו להם גם את הקישור הזה ותשאלו אם יכולים להשוות לכם את התנאים. תגידו שאתם מתכוונים לעבור לבנק הבינלאומי אבל רציתם לבדוק אם יש אפשרויות נוספות. תסבירו גם להם שאתם משקיעים באופן קבוע והתיק רק הולך ולגדול. לי באופן אישי מנהל הסניף בבנק שלי לא אישר לי את התנאים שרציתי ודווקא בבנק אחר כן אישרו לי. השארתי את העו"ש בבנק שלי והעברתי את תיק ההשקעות לבנק השני. היום מנהל הסניף אוכל את הכובע ומתחנן שאני אחזיר את תיק ההשקעות שלי אליהם, אבל אין סיכוי שזה יקרה. יש לי היום כושר מיקוח מצויין מול שני בנקים ואני יכולה להשוות תנאים לפעולות בנקאיות שאני רוצה ולהוזיל עלויות לשירותים פיננסיים.

סביר להניח שאחרי פגישה בבנק אחד או שניים יהיה בנק שיסכים לתת לכם את התנאים שביקשתם. הם יסבירו לכם כמה הם התאמצו בשבילכם ועבדו קשה לאשר לכם את התנאים. בתכלס הם מקבלים טפיחה על השכם שהם גייסו לקוח חדש. לא משנה כמה העמלות שהשגתם נמוכות, הבנק עדיין ירוויח עליכם כסף לא רע. אם הבנק שלכם לא מתקפל ונותן את התנאים שאתם דורשים, פשוט תעבירו את תיק ההשקעות שלכם לבנק החדש. ההפרדה הזאת עושה רק טוב גם מבחינת הפרדה פסיכולוגית וגם מבחינת כושר מיקוח.

* העברה של תיק השקעות קיים אינה דורשת מכירה של ניירות הערך וגוררת עמלה של כ-5 שקלים. 

עמלות בבנק
לשלם עמלות גבוהות בתיק ההשקעות ללא מיקוח זה פשוט לזרוק כסף

הורדת עמלות ניירות ערך על ידי חברויות מועדון

דרך נוספת להוריד בעמלות ניירות ערך הינה על ידי תנאים מותאמים לכם. בדקו לפני שתלכו להתמקח אם אתם זכאים להטבות כלשהם כחלק מהיותכם חברי מועדון.

  • מקום העבודה – לעיתים במקומות עבודה גדולים יש הסדרים עם הבנקים ותנאים טובים לעובדים בחברה
  • מועדון צרכנות – לא חסרים מקומות ואוכלוסיות מיוחדות שאפשר לקבל דרכם הנחות כמו למשל:
    • חבר – לאנשי צבא וקבע
    • הייטק זון  – לעובדי הייטק
    • הטבות לסטודנטים
    • מועדון שלך – עובדי הרשויות בישראל
    • All Club – לעצמאים
    • מועדון שווה – ההסתדרות הלאומית
    • עדיף – לבעלי מוגבליות וצרכים מיוחדים
    • בהצדעה – לאנשי מילואים
    • אשמורת – הסתדרות המורים

 

ואם אני לא רוצה להשקיע בבנק? 

האמת שזה בסדר גמור. פירטתי את הסיבות שלי להשקיע בניירות ערך דרך הבנק, אך אני מבינה לחלוטין שהן לא רלוונטיות לכולם. אם אתם סולדים לחלוטין מהבנקים עדיין חשוב להתמקח ולהוזיל את העמלות ככל שניתן.

עמלות ניירות ערך בבתי השקעות

הסולידית ברוב טובה ריכזה את העמלות והתנאים של כל בתי ההשקעות השונים ומעדכנת את התנאים מדי פעם כך שתוכלו לקבל במרוכז את כל התנאים שתרצו. אני לא בטוחה כמה זה עדכני אבל זה ייתן תמונת מצב די טובה.

מעבר לכך יש כמובן את הקישור הזה של הבורסה שמרכז את העמלות הממוצעות שמשקיעים משלמים בפועל לבתי ההשקעות לפי גודל תיק השקעות. תוכלו לחפש ולבדוק מה רלוונטי לכם ולעשות סקר עלויות מאוד זריז.

עמלות ניירות ערך בברוקר זר

בנוסף לכך, אם אתם מתכוונים להשקיע בעיקר בניירות ערך בחו"ל ולא רוצים להשקיע בארץ בכלל שווה להסתכל על ברוקר ההשקעות Interactive Brokers. זהו בית השקעות מהגדולים בארה"ב ונמצא תחת פיקוח של הרשות לניירות ערך האמריקאית. ניתן לפתוח חשבון ישירות בארה"ב והם אמינים וזולים מאוד ואף מבטחים את כספי המשקיעים.

שימו לב שישנם שתי דרכים להשקיע ב-Interactive Brokers :

  • החברה העולמית והאמריקאית ללא תיווך ישראלי. מסחר ותמיכה באנגלית בעמלות הזולות ביותר שיש.
  • חברת תיווך ישראלית הנקראת אינטראקטיב ישראל שנותנת עמלות קצת גבוהות יותר אך עמלות קצת יותר גבוהות (עדיין זולות יותר מבתי ההשקעות הישראליים). מספקת עזרה ותמיכה בעברית למשקיעים.

בכל מקרה, לא משנה במי תבחרו. בין אם זה אחד מבתי ההשקעות המוכרים, או ברוקר אחר. קראו את הכתבה הזו בעיון השקיעו רק במקומות מפוקחים שלא תיפלו לעוקץ!

לסיכום – כך תוזילו עמלות ניירות ערך

 

אלו הכלים להשיג את התנאים שאתם רוצים בתיק ההשקעות שלכם ולמזער את הנזקים שיעשו לכם העמלות.

  1. בררו כמה אתם משלמים כיום מבחינת עמלות
  2. דעו על איזה עמלות חשוב לכם להתמקח
  3. ערכו סקר שוק והתמקחו כמה שיותר
  4. נצלו כל הטבה / חבר מועדון / זכאות כלשהי שיש לכם לקבלת תנאים מועדפים
  5. השקיעו אך ורק במקומות שנמצאים תחת הפיקוח של רשות לניירות ערך

זכרו שריבוי פעולות משמעו ריבוי עמלות בהכרח אך לא בהכרח הגדלת הרווחים שלכם. לכן, עדיף לכם ללכת לגישה של השקעה הפסיבית שמבחינה סטטיסטית מרוויחה בה יותר, משלמים בה פחות ומתעסקים בה הרבה פחות.

 

ידעתם שיש לי יש קורס שילמד אתכם להשקיע בשוק ההון?

אם בא לכם להכיר יותר טוב את שוק ההון ולהשקיע בו לבד ולא באופן מנוהל זה הקורס בשבילכם! הקורס מתמקד בלהסביר את מושגי הבסיס שחייבים לדעת בצורה הכי ברורה שיש ובללמד שתי אסטרטגיות השקעה: השקעות במדדים ובמניות ערך. בקורס הצעד הראשון למיליון – איך להרוויח בשוק ההון אני מלמדת את בסיס של השוק ההון עם חלקים פרקטים וצ'ק ליסטים שממש מלמדים אתכם איך להשקיע. הקורס קליל ובעל ערך שיעזור לכם להתחיל לבנות את תיק ההשקעות שלכם ולהשקיע בעצמכם! 25% הנחה לקוראי האתר באמצעות קוד קופון website

איך להרוויח בשוק ההון

7 מחשבות על “עמלות ניירות ערך – איך להוריד אותן ולהוזיל עלויות בהשקעות”

  1. יש לשים לב לגבי גביית מס רווחי הון במקור וקיזוזו כנגד הפסדים. INTERACTIVE BROKERS לא מספקים את השרות הזה ועל כן יהיה על המשקיע להגיש דו"ח שנתי לרשויות המס כדי להתחשבן.

  2. תקופה ארוכה סחרתי דרך הבנק, אף הגעתי לתנאים לא רעים – קניה מכירה 0.1% דמי ניהול רבעוני לפי 0.1% שנתי מכלל התיק. מינימום קניה דמי ניהול 5 ש"ח.
    עדיין זה היה יקר עבורי, לכן עברתי לבית השקעות בתנאים של 0.05% קניה מכירה, דמי ניהול 10 בחודש מתקזז אם בצעתי קניה/מכירה של 40 ש"ח בחודש. קניה מכירה מינימליים הם 2 ש"ח שזה מאפשר לי ליעילות קניה של מינימום 4000 ש"ח למנה לאורך שנה זה חוסך לא מעט כסף.

  3. פינגבאק: השקעות ערך מניות דיבידנד או מדדים? - האופטימית

  4. פינגבאק: השקעות קטנות למתחילים בשוק ההון - מהגרוע למצויין - האופטימית

  5. פינגבאק: פפר בנק דיגיטלי שמשלם לכם | האופטימית הדרך לחופש כלכלי

  6. פינגבאק: האם כדאי להשקיע בשוק המניות בישראל - בעד ונגד - האופטימית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top

שמעת על כך שאפשר בעזרת מדדים להשקיע בקלות ולעשות "שגר ושכח"?

רצית לפתוח תיק השקעות אבל לא ידעת בדיוק מה לעשות ומה לקנות ולא היה לך עם מי להתייעץ?

זאת בדיוק הסדנא עבורך! מזמינה אותך להצטרף אליי לסדנא שבה נבנה ביחד ונמצא את התיק השקעות המותאם במיוחד עבורך. 

דילוג לתוכן