איך לבחור ברוקר למסחר בבורסה בלי ליפול לעוקץ

הבעיה עם לבחור ברוקר השקעות

קצת קשה היה לברוח לאחרונה מהכותרות על הונאות במסחר בבורסה שקרו. שתי חברות ששימשו כברוקר השקעות התגלו כתרמיות. בהפרש קטן, שתי חברות שבהן השקיעו אלפי ישראלים נמצאות בחקירות ורוב הסיכויים שהאנשים שנפלו בפח לא יראו את כספם חזרה. 

אז מה קרה שם בדיוק? ויותר חשוב, איך דואגים שאנחנו לא ניפול קורבן גם? זה בדיוק הפוסט של היום בו נעשה סדר בין סוגי בתי המסחר השונים, והבדיקות שכדאי לנו לעשות. בנוסף בסוף גם תקבלו את ההמלצה שלי לאיפה כדאי ומומלץ להשקיע והטבה ספיציפית עבורכם הקוראים.

http://https://www.youtube.com/watch?v=EvCMvUdhuSQ

 

מה זה ברוקר בשוק ההון ?

ברוקר הינו גוף שמספק שירותי השקעות ומסחר בניירות ערך ובמכשירים פיננסיים. הברוקר מפגיש בין קונים ומוכרים במסחר בבורסה ומתפקד כמתווך. לרוב הברוקר מספק את פלטפורמת המסחר. כלומר מספק מערכת מסחר אינטרנטית או גישה טלפונית לחדר מסחר. אנשים המעוניינים לסחור בבורסה, פונים לברוקר השקעות על מנת שיוכלו לסחור דרכו.

אז מה קרה שם בדיוק ואיזה תרמית עשו הברוקרים?

הסיפור די פשוט. שתי חברות (יכול להיות שיש עוד, השתיים האלו פשוט נתפסו) שהונו את הסוחרים שלהן. הגיוס של הסוחרים התבצע דרך קורסים למסחר יומי. שזה בעיני פשע בפני עצמו אבל זה כבר נושא לפוסט אחר. בקורסים הבטיחו ללקוחות רווחים מטורפים אפשרות להגיע לרווחה כלכלית מכמה שעות מסחר ביומי. הם לא שיקרו למתעניינים, הם פשוט לא טרחו לספר שעבור 90% מהאנשים זה פשוט לא יקרה והם יפסידו את כל כספם.

המכללות הללו ללימודי שוק ההון נתנו לתלמידים שלהן הצעה מפתה. תשקיעו בזירת המסחר שאנחנו נציע לכם ותקבלו תנאים ועמלות אטרקטיביות יותר מאלו שתשיגו לבד. חברת סימפל טרייד, אף הגדילה לעשות והקימה זירת מסחר משלה בשם ג'נרל טרייד ולחצה מאוד על התלמידים להשקיע דווקא שם. למה? למה הפעילו כל כך הרבה לחץ על התלמידים להשקיע בזירות המסחר הללו?

במקרה של סימפל טרייד, זירת המסחר ג'נרל טרייד הייתה תחת אותם הבעלים. לא רק זה, הם הרוויחו כאשר המשקיעים הפסידו! כלומר, כשסוחר הפסיד כסף, ג'נרל טרייד הרוויחו כסף! כפי שאמרתי לפני כן, הסטטיסטיקה מראה ש-90% מהאנשים יפסידו במסחר יומי כך שזהו עסק משתלם ביותר!

המקרה השני הוא שורט טרייד. מדובר על בית מסחר ששיתף פעולה בין השאר עם קורס ההשקעות הפופולרי ביג שוט. נכון להיום, אין הוכחות או חשדות לקשר הונאה מצד ביג שוט וככל הנראה גם הם עצמו נפלו קורבן לשורט טרייד. שורט טרייד גייסו סוחרים לפלטפורמה שלהם וביניהם גם התלמידים של ביג שוט. לביג שוט היה שיתוף פעולה עם שורט טרייד בו הם המליצו והפנו אליהם תלמידים של הקורס במסגרת קשרים עסקיים כפי שנהוג בתחום.  חברת שורט טרייד בניגוד מוחלט להיגיון הבריא ולהסכם, לקחה את הכסף של הסוחרים בפלטפורמה שלה כדי לכסות חובות מהשקעות כושלות אחרות שלה. כן כן, החברה הפסידה כסף בהשקעה אחרת אז היא לקחה את כספי הסוחרים כדי להתמודד עם החוב! הסוחרים בינתיים לא ידעו שהם בעצם משחקים מול המחשב ולא משקיעים באמת.

http://https://www.youtube.com/watch?v=yLHHQGX_NvU

 

קצת סדר איפה אפשר לסחור ואיך לבחור ברוקר השקעות

למען הסר ספק, מקרים אלו לא צריכים לקרות. הכסף של הסוחרים בבורסה צריך להיות בכספי נאמנות ועל בית המסחר אסור לגעת בו. כך זה בכל מקרה כשבית המסחר תחת פיקוח. אז איזה סוגים של ברוקרים יש לנו ומה ההבדלים בין כל אחד?

1. ברוקר / חבר בורסה ישראלי

אלו המקומות הכי מוכרים, הכי זמינים והכי נגישים. מדובר על כל הבנקים ובתי ההשקעות המוכרים (אקסלנס, IBI, מיטב דש וכל השמות המוכרים הללו). נכון להיום, אלו היחידים, שהם חברי בורסה מן המניין ומפוקחים על ידי הרשות לניירות ערך לסחור בארץ.

  • רשאים לסחור בבורסה בארץ
  • סוחרים בנכסים אמיתיים – ניירות הערך שקניתם דרכם הם אכן ניירות הערך באמת
  • תחת פיקוח של רשות לניירות ערך
  • מרוויחים את כספם מעמלות המסחר
  • יקרים יחסית (הבנקים יקרים יותר, בתי ההשקעות לרוב זולים יותר אך עדיין יקרים יחסית)
ברוקר
אתם רוצים להשקיע איפה שיש פיקוח של הרשות לניירות ערך

איפה בודקים חברי בורסה / ברוקרים?

את הבדיקה אם החברה היא חברת בורסה ישראלית ניתן לעשות באתר הבורסה בלינק הזה.

2. ברוקר זר

ברוקר זר, הוא גוף בעל רישיון למסחר במדינות אחרות. השאיפה היא שהברוקר הזה יהיה מפוקח במדינה אחרת. הבורסה הכי נסחרת היא בארה"ב ולכן רוב הברוקרים הזרים שניגש אליהם נרצה לוודא שהם תחת פיקוח בארה"ב. בעצם ברוקר זר הוא בדיוק כמו חבר בורסה ישראלי רק בחו"ל.

  • רשאים לסחור בבורסה בחו"ל (לא בארץ)
  • סוחרים בנכסים אמיתיים – ניירות הערך שקניתם דרכם הם אכן ניירות הערך באמת
  • תחת פיקוח של רשות לניירות ערך כלשהי בחו"ל (לרוב ארה"ב)
  • מרוויחים את כספם מעמלות המסחר
  • זולים יחסית בעמלות המסחר לעומת חברי בורסה ישראלים

איפה בודקים ברוקר זר?

ברוקר זר תלוי מאוד איפה הוא מפוקח. כדאי מאוד לבדוק באתר של הרשות לניירות ערך שהגוף מסחר מפוקח לפני שמשקיעים בו את הכסף. באתר של הבורסה האמריקאית כאן, הקלו מאוד על התהליך וכבר בעמוד הבית ניתן לעשות Broker Check ולבדוק אם החברה תחת הפיקוח של רשות לניירות ערך האמריקאית.

ברוקר
אם לא משקיעים בארץ דאגו שיש פיקוח על הברוקר בחו"ל

חשוב מאוד לבדוק שהפיקוח הוא באמת באותה המדינה בה סוחרים. יש חברות שיכולות אולי להפנות אתכם לרשימות באיי הבתולה או למקומות אחרים שלא כל כך רלוונטיים למסחר שלכם.

3. זירת מסחר

פה אנחנו נכנסים לתחום האפור יותר. זירת סוחר הינו גוף שלא בהכרח סוחר מול הבורסה אלא משמש כצד שני לעסקה. כלומר לא בטוח בכלל שאתם משקיעים בבורסה באמת דרכם. רק תסתכלו על כמות האזהרות שהרשות לניירות ערך רושמת על הזירות סוחר הללו!

  • סוחרים בציטוטים – כלומר לא בניירות ערך אמיתיים והרבה פעמים הציטוטים לא משקפים את המחירים האמיתיים בבורסה
  • יש להם אישור פעילות מהרשות לניירות ערך אך הפעילות עצמה של בית המסחר אינה מפוקחת
  • הם מרוויחים את הכסף מההפסדים של הלקוחות!

 

מה הרשות לניירות אומרת עליהם? תראו את האזהרות!

  • הרישיון לא מהווה אישור לכך שהמסחר הוא אפיק השקעה מומלץ או בטוח!
  • הפעילות ממונפת וכרוכה בסיכון ממשי של אובדן מלוא כספי ההשקעה תוך זמן קצר!
  • הפעילות אינה מתבצעת בבורסה!
  • החברה המנהלת היא הצד הנגדי לעסקה – כלומר הם מרוויחים כשאתם מפסידים!
  • הכספים הם בחשבון נאמנות אבל החברה היא הנאמן לכספים! – כלומר אין להם פיקוח והם יכולים לעשות מה שבא להם עם הכספים האלו.
ברוקר
רק תקראו את האזהרות האלה! למה שתרצו להשקיע במקום כזה?

מה עוד הייתם רוצים שהרשות לניירות ערך תרשום כדי שלא תפסידו כסף בזירות המסחר האלה??

איפה בודקים זירות מסחר?

את הבדיקה אם החברה היא זירת מסחר ניתן לעשות באתר של הרשות לניירות ערך בלינק הזה.

אם החברה שאתם שוקלים להשקיע דרכה את הכספים לא נמצאת באף אחד מהמקומות הללו, אתם לא רוצים להשקיע שם בכלל! רק קראו את האזהרה שהוציאו הרשות לניירות ערך לגופים לא מפוקחים כאן. בגדול אם אין שום פיקוח והברוקר טוען שהוא סוחר בשוק ההון, מדובר בפעילות לא חוקית שאתם רוצים לדווח עליה ולהתרחק כמו מאש.

 

השאלות שצריך לשאול ברוקר השקעות

אוקיי אז עמדנו על ההבדלים בין שלושת סוגי בתי המסחר – חבר בורסה ישראלי, ברוקר זר וזירת מסחר.

עכשיו, החלטתם להשקיע. עשיתם קורס ואומרים לכם שכדאי לכם להשקיע דרך מי שממליצים עליו, איזה בדיקות כדאי לעשות? מה צריך לשאול כדי למנוע הונאה כפי שלצערי קרה לאלפי הישראלים שסחרו בשורט טרייד וג'נרל טרייד?

ברוקר מומלץ
ברוקר לגיטימי לעולם לא יבקש מכם כרטיס אשראי כדי לסחור

 

  • האם אתם חברי בורסה, ברוקר זר או זירת מסחר?

 

השאלה הראשונה היא זאת. מי הם ומה תפקידם בכוח? עשו לעצמכם טובה ועשו את הבדיקה. אם החברה אומרת שהיא אחד מהשלושה תקדישו כמה דקות לבדוק מה הם באמת והאם הם רשומים.

כפי שאמרתי מקודם, אם הם זירת סוחר שימו לב לאזהרות של הרשות לניירות ערך ועשו לעצמכם טובה ואל תהיו שם. אם הם לא נמצאים באף אחד משלושת המקומות הללו, הם לא תחת פיקוח. זה נורת האזהרה הראשונה והכי הכי חשובה. אם הם לא תחת פיקוח של רשות לניירות ערך כלשהי אתם פשוט לא רוצים לשים שם את הכסף שלכם.

 

 

  • האם אפשר להעביר ניירות ערך קיימים

 

זאת אחת השאלות החשובות ביותר שמסננות את מי שלא באמת סוחר בבורסה או לא מפוקח. כשאני עברתי בנק, היה לי תיק ניירות ערך קיים והעברתי אותו לבנק אחר בעמלה של פחות מ-5 שקלים. לא מכרתי את הניירות ערך וקניתי אותן מחדש אלא העברתי את הניירות ערך כפי שהן.

גוף שסוחר באמת בבורסה ולא בכאילו (כמו בחלק מזירות המסחר) יכול לקבל את ניירות הערך כי הם רשומים על שמכם. אם יבקשו מכם למכור את הניירות ערך ולקנות אותן מחדש בבית המסחר אז הם לא סוחרים בבורסה באמת.

ניירות ערך הן נכסים שרשומים על שמנו בבורסה באופן מסודר ומפוקח. אם הגוף שאנחנו רוצים להעביר אליו את הכסף לא יכול לקבל ניירות הערך הקיימים שלנו הוא לא באמת משקיע בבורסה. שווה ללכת לבנק ולקנות אפילו מניה אחת רק כדי לראות שאפשר להעביר אותה לחשבון המסחר ללא מכירה וקנייה מחודש (ויצירת אירוע מס עבורכם).

* יוצא מן הכלל הוא ברוקר זר שלא יוכל לקבל ניירות ערך ישראליים מכיוון שאין לו אישור לסחור בארץ. לכן כדי לעשות את הבדיקה יש לקנות ניירות ערך זרים.

 

 

  • לאן מפקידים את הכסף

 

שאלה נוספת שכדאי לשאול היא להיכן מפקידים את הכסף. אם אומרים לכם מצויין תביאו כרטיס אשראי ותוכלו להתחיל להשקיע תברחו.ברוקר השקעות מסודר לא יעבוד עם כרטיס אשראי אלא העברה בנקאית בלבד. למה? כי הכסף לא אמור להגיע לחשבון פרטי אלא לחשבון נאמנות.

גוף מפוקח מחוייב שהכסף של המשקיעים ישב בחשבון נאמנות נפרד שהנאמן כמובן הינו חברה חיצונית. למוסד הפיננסי אסור שתהיה גישה לכסף של המשקיעים כי הכסף הוא שלהם בלבד. ברוקר מפוקח לא יבקש לעולם כרטיס אשראי אלא דרך חשבון אישי שלכם או חשבון נאמנות. החברות שעכשיו בחקירה אמרו ללקוחות שהכסף נפרד מהפעילות העסקית ויושב בגוף נאמנות. אבל כפי שראיתם באזהרה של הרשות לניירות ערך, מי שהיה הנאמן לכספים היה החברה עצמה. כך שגם אם הכסף היה בחשבון נאמנות, הם לא היה צריכים לשאול אף אחד כדי לקחת אותו.

ברוקר מומלץ
ברוקר לגיטימי לעולם לא יבקש מכם כרטיס אשראי כדי לסחור

 

  • מה העמלות שמשלמים?

 

אחת הדרכים של זירות המסחר הללו לפתות משקיעים היא על ידי מתן עמלות מסחר נמוכות מאוד. זה לא מפליא בהתחשב בעובדה שהם הרוויחו מההפסדים של הסוחרים. מכיוון שבמסחר יומי כ-90% מהסוחרים מפסידים כסף, זה פחות קריטי אם מרוויחים מעט מאוד מעמלות מסחר.

באופן כללי לנו כמשקיעים מומלץ להפחית עמלות ככל הניתן. כל מה שלא נשלם בעמלות מגדיל את התשואה שלנו. אבל, יותר חשוב להשקיע דרך גוף מפוקח שלא יוכל לגנוב לנו את הכסף. לכן שימו לב לעמלות, שימו לב לכך שהן מתאימות ונכונות עבור אסטרטגיית ההשקעות שלכם.

נושא העמלות וההתמקחות עליהם הוא גם פוסט בפני עצמו שאני מתכננת להוציא. אך בינתיים דאגתי לכם לעמלות מוזלות דרך חברת אינטראקטיב ברוקרס עבור מי שרוצה להשקיע בחו"ל בזול.

 

אינטראקטיב ברוקרס המלצת האופטימית

אני באופן אישי משקיעה את כספי דרך הבנק. מכיוון שאני התמקחתי המון על עמלות ועושה פעולות מעטות העמלות שאני משלמת אפסיות לעומת הרווח והנוחות שאני מקבלת. אך ברור לי שלא לכולם מתאים דרך הבנק ולא כולם מצליחים להוריד את העמלות כפי שאני עשיתי.

ברוקר מומלץ
אינטראקטיב ברוקרס מומלצים עקב האמינות, העמלות הזולות וכמובן הפיקוח

לכן דאגתי לכם להטבה דרך חברת Interactive Brokers. חברה שהיא מומלצת על ידי רוב הסוחרים הרציניים. מכיוון שהחברה אינה ישראלית אלא ברוקר זר, הם נמצאים תחת הפיקוח של הרשות לניירות ערך בארה"ב. הם אינם סוחרים בארץ (אך בתהליכים להפוך להיות חברי בורסה).

יש לא מעט יתרונות לחברת Interactive Brokers שבזכותם אני מאמינה שזו החברה הכי טובה לסחור דרכה :

  • החברה ציבורית נסחרת בנאסדק מחוייבת לספר הכל למשקיעים שלה ולהיות שקופים. כלומר היא מפוקחת פעמיים על ידי הרשות לניירות ערך, גם בחברה מונפקת וגם כחברת בורסה אמריקאית.
  • חברה יציבה וותיקה הקיימת משנת 1977
  • החברה פותחת לכם חשבון השקעות אמריקאי שגם יכול להיות חשבון משותף. חשבון זה מבוטח על ידי ה-SiPC שהוא גוף ללא מטרות רווח שמבטח את הכסף של המשקיעים עד לסכום של חצי מיליון דולר.
  • בתהליכים של הפיכה לחברי בורסה בבורסה בישראל
  • יש להם נציגות בארץ ומענה ותמיכה בעברית
  • הרבה בתי השקעות משתמשים ב-IB לסליקה שלהם לניירות ערך בחו"ל
  • עמלות מסחר זולות מאוד כולל עמלות המרה משקלים למט"ח – הטבה נוספת בעמלות למגיעים דרך הלינק הזה
  • זכו 7 שנים ברציפות בתואר הברוקר הטוב בעולם לפי מגזין Barron's

שימו לב בבקשה. יש לכם כאן שתי אפשרויות:

  1. לפתוח חשבון דרך Interactive Brokers בארה"ב – מתאים למי שאין לו בעיה לעבוד ולקבל תמיכה באנגלית. החשבון יהיה תחת החברה העולמית ישירות.
  2. לפתוח חשבון דרך אינטראקטיב ישראל – פותח לכם חשבון מסחר באינטראקטיב העולמית (ייפתח לכם חשבון ותתבקשו להעביר את הכספים לInteractive Brokers העולמית) אך תהיה לכם תמיכה בעברית.

לסיכום איך לבחור ברוקר למסחר בבורסה

אם נפלתם קורבן לרמאות של חברות כדוגמת שורט טרייד או ג'נרל טרייד ליבי איתכם. אני מקווה מאוד שבסוף ההליכים המשפטיים תזכו לראות את כספכם בחזרה. בבקשה אל תקחו זאת כסימן שצריך להפסיק להשקיע. זה ממש לא נכון. למדו מהטעויות שלכם, קחו זאת כשכר לימוד והמשיכו ללמוד ולגרום לכסף שלכם לעבוד בשבילכם.

גם אם תחליטו להשקיע דרך Interactive Brokers וגם אם לא. חשוב לי שתריצו את הבדיקות הללו ולא תיפלו קורבן לנוכלים. אל תתעצלו, תריצו את הבדיקות ותשמרו על הכסף שלכם. תסמכו על האינסטינקטים שלכם ואם משהו מציע לכם משהו שהוא טוב מדי מכדי להיות אמיתי, אל תאמינו. תזכרו שהיום, למרות הכל, מסוכן יותר לא להשקיע ורק צריך לוודא שמשקיעים במקומות הנכונים.

 

שיהיה לכם המון בהצלחה!

 

י

ידעתם שיש לי יש קורס שילמד אתכם להשקיע בשוק ההון?

אם בא לכם להכיר יותר טוב את שוק ההון ולהשקיע בו לבד ולא באופן מנוהל זה הקורס בשבילכם! הקורס מתמקד בלהסביר את מושגי הבסיס שחייבים לדעת בצורה הכי ברורה שיש ובללמד שתי אסטרטגיות השקעה: השקעות במדדים ובמניות ערך. בקורס הצעד הראשון למיליון – איך להרוויח בשוק ההון אני מלמדת את בסיס של השוק ההון עם חלקים פרקטים וצ'ק ליסטים שממש מלמדים אתכם איך להשקיע. הקורס קליל ובעל ערך שיעזור לכם להתחיל לבנות את תיק ההשקעות שלכם ולהשקיע בעצמכם! 25% הנחה לקוראי האתר באמצעות קוד קופון website

איך להרוויח בשוק ההון

 

 

42 מחשבות על “איך לבחור ברוקר למסחר בבורסה בלי ליפול לעוקץ”

  1. לא ציינת מהו ההטבה שמקבלים, הלינק מוביל לדף נחיתה שבו צריך להשאיר פרטים.

    איך ההטבות שהשגת משתוות לקבוצת דיבידעת?

  2. ענת רפופורט

    הי אורה, אשמח להבין איך התמקחת ככה עם הבנק. האם תפרסמי פוסט בענין? תודה!

  3. נפגע שורטטרייד

    הלינק הינו ל״אינטרקטיב ברוקר ישראל״ זו חברה של ישראלים שרשומה בקפריסין תחת השם mexem ltd. חברה זו חברה נפרדת מאינטרקטיב ברוקרס העולמית, ואינה מפוקחת ע״י שום רגולציה.
    רק להבהיר את הדברים שלמדתי לבדוק בדיעבד.

    1. קודם כל מצטערת לשמוע שנפגעת משורט טרייד אבל אני שמחה לראות שיישמת את הדברים ולמדת והחכמת מהסיפור.

      אתה צודק, עדכנתי את הפוסט בהתאם והוספתי הבהרה. ישראלים יכולים לפתוח חשבון ישירות גם באינטראקטיב העולמית ללא תיווך הסניף הישראלי. מה שכן, החשבון בנק שנפתח דרך אינטראקטיב ישראל הוא חשבון של אינטראקטיב העולמית לכל דבר, הכסף שצריך להעביר הוא ל-Interactive Brokers LLC העולמית וניתן להיכנס לחשבון שפתחת דרך האתר הגלובלי של Interactive Brokers אך בהחלט כדאי להבהיר את הנושא הזה.

  4. פוסט נהדר, תודה אורה!

    האם תוכלי לכתוב פוסט שמסביר מתי אנחנו מוכנים להשקיע?
    יש לי נטייה חזקה לפדנטיות. עשיתי את הקורס של מיכל ליבנה, קראתי המון בסולידית וכאן ויש לי תיק קטן ותיק וירטואלי. ועדיין, ממש קשה לי לייצר חוזה השקעה שלי מול עצמי מהסיבה שאני מרגישה שיכול להיות ידע שחסר לי.
    מה דעתך? איך יודעים שהגיע הזמן להתחיל?

    (מתייחסת בעיקר להשקעות ערך והשקעה פסיבית)

    תודה מראש♥

    1. היי שיר,

      אני בימים אלו עובדת על לבנות קורס בדיוק בנושא הזה 🙂
      העצה שלי? תתחילי בקטן ועם כסף שאת יכולה להרשות לעצמך להפסיד. בעיקר כדי שתוכלי לראות איך את מתנהגת כשיש תנודות בשוק. איך את יכולה לעמוד בזה? האם את ישנה בלילה?
      עזבי את זה שתשלמי עכשיו עמלות גבוהות יחסית, קחי את זה כשכר לימוד ותנסי להכיר את עצמך כשזה נוגע לכסף שלך. האם את מסוגלת לשמור על אופק השקעה לטווח ארוך? האם את מסוגלת לישון בלילה כשיש עליות או ירידות? תכירי את עצמך כמשקיעה קצת ואז תוכלי לדעת שהחוזה באמת מתאים לך.

  5. הי אורה,

    1. מה את חושבת על טריידסטשיין ברוקר ארה"ב? אמרלד בייס בארץ מסייעים רק במילוי הטפסים …

    2. האם אקסלנס שמשמש כמתווך לאינטרקטיב ארה"ב , האם הרשות לניירות ערך בישראל מפקחים על הפעילות שלהם על ניירות ערך בארה"ב או שהם מפקחים רק על פעילות בבורסה בישראל ?

    בנוסף הרשות לניירות ערך בישראל אינה מפקחת על אינטרקטיב ישראל שמשמשת כמתווך לאינטרקטיב ארה"ב …. איזה ביטחון יש לי שלא אפול להונאה ?

    1. היי טל,

      1. אני לא מכירה אותם האמת, תריץ את הבדיקה ותראה אם הם מפוקחים בארה"ב או לא. זה עד כדי כך פשוט.
      2. הרשות לניירות ערך מפקחת אחר הברוקרים שסוחרים בארץ (שרוב בתי ההשקעות הגדולים ביניהם). הם לא מפקחים אחר מסחר בחו"ל, בשביל זה יש רשות לניירות ערך בארה"ב ובמקומות אחרים בעולם.

      לגבי אינטראקטיב ישראל רשמתי זאת בפוסט. הרשות לניירות ערך בארץ לא מפקחים עליהם אלא הם מקשרים אותך לאינטראקטיב בארה"ב שהם מפוקחים תחת הבורסה האמריקאית. חברת אינטראקטיב הגלובלית בתהליכים להיות תחת פיקוח בישראל אבל זה עוד בתהליכים.
      כשפותחים חשבון דרך אינטראקטיב ישראל, החשבון שנפתח הוא של אינטראקטיב הגלובלית שמפוקחת בחו"ל, כלומר הכסף בשום שלב לא מגיע לאינטראקטיב ישראל (המתווכים) אלא עובר ישירות לברוקר האמריקאי. אם זה לא מרגיש נכון עבורך, או עדיין חשוד אפשר פשוט לפתוח חשבון ישירות מול אינטראקטיב הגלובלית בארה"ב ולא להסתבך.

  6. Xוחר מקצועי וותיק

    אם כל ההזהרות על זירת מסחר וכאחד שסוחר שנים בזירות מסחר…..כל הסיפורים על הברוקים שהונו לקוחות זה על ברוקרים לא מפוקחים כמדומני שעוד לא ניתקלתי בשום בעיה ועוד לא שמעתי על ברוקר עם זירת מסחר אחד שמפוקח תחת הרשות שהיה בו איזה בעיה כלשהי…ככה שאולי אפשר לחסוך כסף….[זה שהם גם עושים ר מפריע לי כל זמן שזה לא על חשבוני בגרוש…]

  7. עדיין לא הבנתי .
    אינטראקטיב מפוקחים או לא ???

    נפגע שורטטרייד הגב
    27 במאי 2018 בשעה 17:17
    הלינק הינו ל״אינטרקטיב ברוקר ישראל״ זו חברה של ישראלים שרשומה בקפריסין תחת השם mexem ltd. חברה זו חברה נפרדת מאינטרקטיב ברוקרס העולמית, ואינה מפוקחת ע״י שום רגולציה.
    רק להבהיר את הדברים שלמדתי לבדוק בדיעבד.

    האופטימית הגב
    29 במאי 2018 בשעה 8:45
    קודם כל מצטערת לשמוע שנפגעת משורט טרייד אבל אני שמחה לראות שיישמת את הדברים ולמדת והחכמת מהסיפור.

    אתה צודק, עדכנתי את הפוסט בהתאם והוספתי הבהרה. ישראלים יכולים לפתוח חשבון ישירות גם באינטראקטיב העולמית ללא תיווך הסניף הישראלי. מה שכן, החשבון בנק שנפתח דרך אינטראקטיב ישראל הוא חשבון של אינטראקטיב העולמית לכל דבר, הכסף שצריך להעביר הוא ל-Interactive Brokers LLC העולמית וניתן להיכנס לחשבון שפתחת דרך האתר הגלובלי של Interactive Brokers אך בהחלט כדאי להבהיר את הנושא הזה.

    למה התכוונת שרשמת, "אתה צודק " ?

    1. היי אבי

      Interactive Brokers העולמית, מפוקחים תחת רשות לניירות ערך האמריקאית. ישראלים יכולים להיכנס לאתר שלהם (באנגלית) ולפתוח חשבון בלי בעיה.
      אינטראקטיב ישראל הינם מתווך של Interactive Brokers העולמית. הם אינם תחת פיקוח אך פותחים לך חשבון ב- Interactive Brokers שהם כן תחת פיקוח. הכסף בכל מקרה לא אמור לעבור אליהם אלא ישירות לחשבון שלך ב-Interactive Brokers העולמית המפוקח. הם טיפה יקרים יותר אבל מספקים תמיכה ועזרה בעברית. אם יש מישהו שזה חשוב לו אפשר להשתמש באינטראקטיב ישראל. אם אין לך בעיה באנגלית עדיף Interactive Brokers העולמית וזהו.

  8. נתקלתי בבעיה
    נאמר לי שעם אני פותח חשבון us פחות מ25,000$ אני יהיה רשאי לבצע רק 3פעולות קניה מכירה .
    בעוד שעם אני יפתח חשבון hk תחת רגולטור נוהג קונג לא תהייה לי שום בעיה לבצע כמה פעולות שארצה .
    מציין שזה נאמר באינטר אקטיב ישראל .
    מישהו יודע על זה משהו ? האם יש אפשרות לשלם עמלה בימתית שיהיה חופשי לקנות ולמכור בלי הגבלה ?
    תודה כפיר

    1. היי כפיר

      אני לא מכירה את הנושא, אבל אולי אפשר לנסות לפתוח באינטראקטיב ברוקרס האמריקאי ישירות? אמנם כל עוד אתה תחת רגולציה המצב תקין, אבל לא יודעת אם הייתי נכנסת תחת רגולציה של הונג קונג.

  9. פוסט מעולה.
    "זירות מסחר" למיניהן הן זירות הונאה לרוב. בין השאר, כי בשיטת המשפט בישראל, מתחזים נוכלים וגנבים, אפילו בממשלה, רק מתחלפים ואינם נענשים כראוי.

  10. בעיניין אינטראקטיב…
    לפי מה שהבנתי אינטראקטיב העולמית מתנערת מאחריותה לגבי הכסף שנמצא באינטראקטיב ישראל. לאחר שחקרתי את הנושא בפייסבוק ובאינטרנט הבנתי מאנשים ומהתשובות שהם קיבלו מהנציגים בארה"ב שמי שנותן אחריות זאת אינטראקטיב ישראל שהמשרדים נמצאים בקפריסים תחת השם MEXEM. מה שזה אומר שבעת פשיטת רגל כל מי ששם את כספו בחברה לא יהיה לו למי לפנות. אינטראקטיב העולמית מתנערת מאחריות וטוענת שיש לפנות אך ורק לאינטראקטיב ישראל למרות שהיא נהנית מהעמלות אך לא מעונינת לקחת אחריות. כל הנושא הזה נשמע מאוד חשוד. אשמח אם מישהו שמכיר מעט את הנושא יוכל לתת מידע אמין לגבי מה קורה בעת פשיטת רגל. לא מובן לי עד עכשיו מי לוקח אחריות והיתכן שאינטראקטיב ישראל יכולה לגעת בכסף למרות שהוא נמצא בחשבון נאמנות ?

    1. אלו שאלות שבהחלט כדאי להפנות לאינטראקטיב עצמם, כי למרות שבחנתי בעצמי את הנושא אני חושבת שהמידע מהם הוא הכי אמין.

      החשבון שנפתח לך בסוף הוא חשבון השקעות של אינטראקטיב העולמית בארה"ב. זה לא חשבון פרטי שלהם וזה חשבון אישי שלך שלהם אין גישה אליו והם לא יכולים לקחת לך את הכסף.
      אינטראקטיב ישראל לוקחים אחריות על הפעילות אך בסוף הכסף שלך נמצא בחשבון על שמך. אינטראקטיב העולמית לא לוקחת אחריות על חברת תיווך שלה וזה בהחלט הגיוני. עם זאת, אם זה לא מסתדר לך אין לך שום מניעה כאזרח ישראלי להשקיע ישירות דרך אינטראקטיב העולמית וזהו, גם ציינתי זאת בכתבה. אם אתה לא צריך שירות ותמיכה בעברית אין שום סיבה בעולם שתשקיע דרך אינטראקטיב ישראל אלא תשקיע ישירות דרך חו"ל וזהו. למה להסתבך?

  11. קודם כל תודה רבה לך על התשובה המהירה. השיקול שלי ועוד רבים וטובים היה שפתיחת חשבון ישירות מחייב מינימום הפקדה של 25,000$ (עדיף יותר) וזה לפי מה שאינטראקטיב העולמית (IB) אמרו שזה לא מעט במיוחד למתחילים.

  12. היי אם פותחים חשבון בהתחלה דרך המתווך הישראלי, או דרך כל חברה אחרת בישראל (לדוגמה fxg או פרופיטי, מה את חושבת עליהם?), בשלב מאוחר יותר כשיש את הסכום הנדרש אפשר לפתוח ישירות ב IB ארה"ב וכדי לקדם את העמלות המקוריות בארה"ב, או שספק שהעלמות ירדו לאותה רמה? תודה רבה.

    1. אפשר להעביר את החשבון ישירות לאמריקאי ללא המתווך הישראלי.
      בסוף ניירות הערך הם שלך וזכותך להעביר אותן לכל ברוקר שתרצה.

  13. פינגבאק: מסחר יומי - הדרך הבטוחה להפסיד את הכסף שלכם - האופטימית

  14. פינגבאק: עמלות ניירות ערך - איך להוריד אותן ולהוזיל עלויות בהשקעות - האופטימית

  15. היי, בן 18 עם כסף בצד ורוצה להתחיל לסחור… בשלב בחירת ברוקר, ומתלבט בין פלוס 500, colmex ו interactive… האנגלית שלי ברמה גבוהה מאוד כך שאין בעיה עם אינטראקטיב… מה דעתך? תודה!

    1. היי יובל, אני לא מכירה את האחרים רק את אינטראקטיב
      כל עוד כולם תחת פיקוח לך על מי שנותן לך את התנאים הכי טובים ושים לב במיוחד לעמלות המרה
      בהצלחה!

    2. שתי החברות הראשונות הן זירות מסחר שבה בעלי הזירה מרוויחים שאתה מפסיד והן לא חברות בשום בורסה בעולם.
      אינטרקטיב היא חברה מעולה וחבר בורסה מורשה בנדסק ובבורסה בניו יורק.

  16. תוספי בבקשה שמי שרוצה לסחור במסחר יומי בארה"ב עם חבר בורסה מורשה(ברוקר לגיטימי) אמריקאי חייב בחשבון מינימלי של 25K דולר . אינטרקטיב ישראל ועוד חברות מהעולם פשוט פותחים חברות בהונג -קונג ומבצעים את המסחר משם כדי לעקוף את הרגולציה. חשוב גם להיות מודעים לדוח רו"ח שצריך להגיש בכול שנה אם משתמשים בברוקר זר. (עוד הוצאה)
    למשקיעי ערך ומדדים אני ממליץ על בתי השקעות ישראלים כי יש בהם שילוב של עמלות נמוכות ואין צורך בהגשת דוח רו"ח כול שנה ואתם נהנים מרגולציה קפדנית מאד.
    בגלל המצב הגיאופוליטי הקשה בהונג-קונג אני ממליץ לאנשים להשקיע ישירות דרך החברה בארה"ב. (הסינים יכולים להלאים את כול הכסף בשניה)

    1. הוספת את כל הדברים הללו 🙂
      למרות שאני לא ממש תומכת במסחר יומי, אז בטח לא הולכת לתת מידע שיעשה את החיים שלהם יותר קלים (מעבר ל-אל תיכנסו למסחר יומי מלכתחילה).

      בגדול פתיחת החשבון תהיה בהונג קונג אם מדובר בחשבון בסכום נמוך בסכומים גבוהים פותחים בארה"ב אם בסכומים נמוכים אין ברירה אלא לפתוח בהונג קונג.

      בכל מקרה, אם מבצעים קנייה או רכישה של ניירות ערך כדאי להגיש דוח שנתי למס הכנסה בכל מקרה ולקבל קיזוזי מס אם ניתן, לא רק אם נמצאים עם ברוקר זר. מה גם שאם זה הדבר היחיד שיש להגיש, אפשר גם לעשות זאת לבד ללא רואה חשבון.

  17. פינגבאק: קרן ריט, קרן נדלן או רכישת נדלן בחול? איפה עדיף להשקיע? - האופטימית

  18. פינגבאק: הסתפקות במועט - למה בהשקעות כדאי להסתפק בממוצע - האופטימית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top

שמעת על כך שאפשר בעזרת מדדים להשקיע בקלות ולעשות "שגר ושכח"?

רצית לפתוח תיק השקעות אבל לא ידעת בדיוק מה לעשות ומה לקנות ולא היה לך עם מי להתייעץ?

זאת בדיוק הסדנא עבורך! מזמינה אותך להצטרף אליי לסדנא שבה נבנה ביחד ונמצא את התיק השקעות המותאם במיוחד עבורך. 

דילוג לתוכן