איך לבחור יועץ השקעות – חלק ב

ייעוץ פיננסי אישי

 

בהמשך לפוסט של השבוע הקודם איך לבחור יועץ השקעות מתאים, השבוע נתמקד בשאלות החשובות שיש לשאול לפני שבוחרים ממי לקבל ייעוץ פיננסי אישי. כפי שציינתי בכתבה הקודמת, עקב מגבלות רגולציה קשות יהיה קשה מאוד למצוא אנשים העוסקים בייעוץ פיננסי אישי שהם בעלי רישיון, אובייקטיביים לחלוטין ומקצועיים. מכיוון שבעיני התכונה הכי חשובה היא מקצועיות וראיית טובת הלקוח השאלות הנ"ל מתמקדות בוידוא שהאדם שנותן לכם עצות הוא אכן מקצועי ואמין. אמנם אובייקטיביות ורישיון הם מאפיינים מעולים ליועץ השקעות, אך הם לא ערובה למקצועיות וידע אמיתיים.

ייעוץ פיננסי אישי
לא כל מי שמייעץ לכם מה לעשות עם הכסף באמת עושה זאת כמו שצריך

מה לבדוק לפני שלוקחים ייעוץ פיננסי אישי

 

בסופו של דבר יש מספר שאלות ובדיקות שעלינו לבצע לפני שנחליט למי להקשיב. הבדיקות הללו רלוונטיות עבור כל מי שמנסה לתת לכם עצה כלשהי בנושא הכסף שלכם. בין אם מדובר על משווק השקעות, יועצת פיננסית, יועצת השקעות אובייקטיבית או מישהו שמנסה לגרום לכם להשקיע בהשקעה כזו או אחרת.

 

1. בדיקת מטרות וצרכים

 

ייעוץ פיננסי אישי מכל סוג שהוא צריך לכלול התייחסות למטרות שלכם ולצרכים שלכם. כשאתם יושבים עם כל אדם שמתיימר לספר לכם מה הדבר הכי נכון לעשות עם הכסף שלכם, עצרו רגע לבדוק איך מתנהלת השיחה. האם שואלים אתכם שאלות כמו:

      • מה מטרות הכסף?
      • מתי הייתם רוצים למשוך את הכסף?
      • מה היחס שלכם לסיכון בהשקעה?
      • מה הייתם רוצים לקבל מההשקעה?
      • מה התקציב שלכם להשקעות?
      • מה רמת הניהול וההתעסקות שהייתם רוצים מההשקעה?

 

כל שאלה שמביעה עניין בצרכים ובמטרות שלכם בעיני היא הכיוון לייעוץ מוצלח. אם לא, זה פשוט שיחת מכירות נטו בה מנסים למכור לכם משהו בלי לבדוק קודם שזה בכלל מתאים לכם. כשזה נוגע לכסף שלכם, אתם רוצים לדעת שהוא מושקע במקום שבאמת מתאים לצרכים שלכם.

 

סימני אזהרה

אם קודם כל מספרים לכם כמה הייעוץ/המוצר/ההשקעה שלהם היא הכי טובה אך לא שואלים אתכם דבר על עצמכם.

זה חוסר מקצועיות וחוסר התייחסות לצרכים שלכם. זכרו, השקעות הן לא טובות או רעות בהכרח אלא השקעות שונות יתאימו לאנשים שונים ולצרכים שונים. אם לא נראה לכם שהאדם שנותן לכם את העצה מנסה באמת לוודא שההשקעה נכונה עבורכם אלא רק לשכנע אתכם שזו ההשקעה הכי טובה שיש זה סימן אזהרה.

 

2. בחינת המצב האישי שלכם

 

ייעוץ פיננסי אישי או משפחתי צריך לכלול התייחסות לכלל המצב הכלכלי הנוכחי שלכם. כלומר לא רק להבין מה המטרות והצרכים שלכם אלא מה נקודת המוצא שלכם להשקיע. המקומות שאני אישית משתפת איתם פעולה דואגים לברר את המצב הכלכלי האישי של המשקיעים לפני כן ואם זה לא מתאים לא מאפשרים להם להשקיע. לכן בדקו האם שואלים אתכם שאלות כמו:

      • המצב המשפחתי ותכנונים להרחבת משפחה
      • הוצאות עתידיות גדולות ידועות
      • הפער בין הוצאות להכנסות והחוסן הפיננסי שיש לכם
      • שינויים כלכליים שצריך לקחת בחשבון (גירושים, מכירת דירה, פתיחת עסק חדש וכדומה)
      • יציבות ההכנסות (עצמאיים / שכירים / שינוי קריירה)
      • מהם ההגנות הביטוחים והפנסיה שיש לכם?
      • האם יש השקעות אחרות שקיימות ואם כן איזה?
      • סוגיות מיסוי שונות שיכולות להשפיע על כדאיות השקעה כמו אצל אזרחים אמריקאיים או אזרחים ותיקים הזכאים להטבות מיסוי

כל שאלה שמתייחסת למצב הכלכלי שלכם כפי שהוא ולסיבולת הסיכון הפיננסית שלכם. כמה הפסדים אתם יכולים להרשות לעצמכם להפסיד? האם השקעה כזו או אחרת באמת מתאימה לכם ולמצב הכלכלי שלכם כיום? אלו שאלות שצריכות לעלות בייעוץ פיננסי מקצועי באמת.

 

סימני אזהרה

אם לא שואלים אתכם על המצב שלכם, לא מתעניינים ברקע הפיננסי שלכם ובכמה יש לכם היום זה צריך להיות סימן אזהרה. זה אומר שהייעוץ לא מתייחס אליכם כמכלול אלא באופן מאוד ספיציפי לסוג ההשקעה. שוב, כשמדובר באיש מכירות כזה או אחר זה הגיוני, אך מי שמנסה לשכנע אתכם איך להשקיע את הכסף שלכם צריך בעיני להיות הוגן ומקצועי מספיק לברר שזה אכן נכון עבורכם.

 

 

3. התייחסות לסיכונים בהשקעה

 

הייתי לא מזמן בפורום של משקיעות כאשר מנכלית של קרן נדלן נשאלה האם יש סיכוי לאבד את כל הכסף בהשקעה. היא ענתה כן ללא היסוס ושחשוב לה להגיד למשקיעים עתידיים שזו אפשרות. אמנם סיכוי די נמוך שזה יקרה, אבל זאת עדיין אפשרות שחייבים לקחת בחשבון. בעיני, הכנות הזאת אומרת הכל.

כשבאים לבחון ייעוץ פיננסי אישי עלינו לבדוק כמה משתפים אותנו לגבי הסיכונים האפשריים. זכרו, בהשקעות תמיד יש סיכון. השאלה היא האם היועצים מספרים ומפרטים לנו על הסיכונים מיוזמתם? או לכל הפחות עונים באופן כנה ואמין כאשר אנחנו מנסים לברר לגבי הסיכונים האפשריים בהשקעה? יועץ השקעות מקצועי ייקח את הזמן להסביר לכם את הסיכונים השונים בהשקעה, התרחישים שיכולים לגרום להם וההשפעה על תוצאות ההשקעה בפועל.

 

סימני אזהרה

אם אומרים לכם שאין סיכונים בהשקעה בכלל, ברצינות תקומו ותלכו. ככל שמנסים להסתיר ולטייח את הסיכון הקיים בהשקעה זה בעייתי יותר ומראה על חוסר מקצועיות. משקיעים אמיתיים יודעים שהשקעות כוללות בתוכן אלמנט של סיכון ומי שמנסה לספר אחרת פשוט מנסה למכור לנו חלומות.
כל ניסיון להסתיר ולטייח את הסיכונים שיש או להקטין אותם צריך להוות סימן אזהרה. זה בסדר להסביר את הסיכונים ואז להסביר את הדרך להתמודד. למשל אם מסבירים שבעסקת נדלן יכול להיות פגעי מזג אוויר שישפיעו על רווחיות ההשקעה ומסבירים שלקחו ביטוח למקרים האלו. זה לא בסדר להגיד שמדובר בהשקעה שאין שום סיכוי שתיכשל או לא תעמוד בתחזיות.

ייעוץ פיננסי אישי
האם כמו המנכלית היועצים כנים איתכם לגמרי לגבי הסיכונים האפשריים או מנסים לייפות את המציאות?

 

4. סל המוצרים המוצע

 

למי שיש פטיש, כל בעיה נראית כמו מסמר. כשאנחנו מדברים עם אדם שמנסה לייעץ לנו בנושא ההשקעות והוא מכיר ומתמחה רק בסוג השקעה אחד, סביר להניח שינסה לשכנע אתכם שזה המוצר האידיאילי. בעוד שהמציאות היא שלכל סוג השקעה יש יתרונות ויש חסרונות. כך יש יתרון ליועצים פיננסיים שמבינים בכמה סוגים של השקעות ולא רק בסוג אחד.

זה לא מגיע מתוך רצון לגרום עוול. ברוב המקרים מדובר באדם שזהו סגנון ההשקעות המועדף עליו באופן אישי ולכן הוא עוסק בו. כך שההצעה אכן משקפת את האני מאמין של אותו יועץ. אך בעיני זה חוסר מקצועיות להתנהג כאילו זו ההשקעה הכי מתאימה בכל מקום ובכל מצב. זה לא בהכרח רע שאדם ממוקד מאוד בסוג השקעות מסויים, להיפך זה יכול להעיד על מקצועיות רבה בסוג ההשקעה הספיציפי הזה. השאלה היא רק האם אותו אדם מבין שההשקעה הזאת לא בהכרח נכונה ומתאימה עבור כולם ומייעץ בהתאם.

 

לעומת זאת, יועצת פיננסית שיש באמתחתה מספר רב של סוגי השקעות תהיה ערה יותר ליתרונות ולחסרונות של כל סוג השקעה ולצורך להתאים למשקיע את ההשקעה הנכונה עבורו. כך, ככל שיש יותר אפשרויות, היועצים באופן טבעי ישקיעו יותר בבחינת הצרכים של המשקיעה כדי למצוא לה את המוצר המתאים יותר מתוך הסל.

 

סימני אזהרה

אם יש רק סוג השקעות אחד שמוצע, צריך לקחת את העצות שאנחנו מקבלים בהתאם. כלומר להבין שמי שמייעץ לנו רואה בעיקר את היתרונות של אותה ההשקעה אך שם פחות דגש על החסרונות (אולי כי הם לא רלוונטיים אישית אליו). לכן, כשזה המצב ומדובר במוצר השקעה אחד בלבד כדאי לנו לנסות לברר על החסרונות ממקורות אחרים ורק אז לקבל החלטה מושכלת.

 

 

5. האם מדברים איתנו ברוטו או נטו?

 

מספרים שמציגים לנו נוטים לרוב להיות נתונים למניפולציה כלשהי. כמו במקרה שכתבתי עליו בשבוע שעבר של ההשקעה שהוצעה לחברה שלי. התשואה ברוטו שסופר לה עליה היא 24%, אך התשואה נטו הייתה יותר באיזור ה-6%. לא תמיד יכולים להגיד לנו את התשואות הצפויות אבל בפעמים שכן, אנחנו רוצים שיגידו לנו כמה כסף יישאר לנו בכיס בהשקעה באמת ולא מספר דמיוני שבחיים לא נקבל.

 

יועץ מקצועי באמת ידבר איתנו ככל הניתן במספרים של נטו ולא ברוטו. בכלל כשמסתירים ממני את ההוצאות שיכולות להיות ומראים לי רק רווחים אני ישר מתחילה לחשוד. היוצא מהכלל היחיד הוא נושא המיסוי שפעמים רבות הוא אישי ולא ניתן לדעת אותו מראש עבור כולם. אך עדיין הייתי מצפה להערה או התייחסות שמדובר על רווחים לפני מס, כך שנוכל להתייחס לתשואה בהתאם.

 

סימני אזהרה

לדבר על תשואות ברוטו זה צריך להיות סימן אזהרה לחוסר שקיפות. בפועל זה אומר שמנסים לפתות אותנו עם תשואות גבוהות ולהסתיר מאיתנו את התשואות בפועל של ההשקעה. אם לא מציגים לנו את המספרים בניכוי העמלות, ההוצאות וכל עלות נוספת שיכולה להיות הייעוץ פחות אמין.

 

 

6. מה קורה בפגישה הראשונה?

 

באופן אידיאילי, כאשר אנחנו פונים לייעוץ פיננסי אישי כבר בפגישה הראשונה יש לנו תובנות חדשות. בין אם זה ייעוץ מקצועי ששם לנו את כל המספרים על השולחן וגורם לנו לחשוב על הדברים מחדש. או שאולי קיבלנו זווית ראייה חדשה בנוגע לכסף שלנו שלא ראינו קודם או שנחשפנו להשקעה שכלל לא הכרנו. הנקודה היא שכבר בפגישה הראשונה למדנו משהו חדש על הכסף שלנו. גם אם זה רק שעשו לנו סדר באיך הכסף שלנו נראה כיום.

 

יועץ מקצועי ידע לזהות בעיות בהתנהלות כבר בפגישה הראשונה. למשל חוסר פיזור בהשקעות קיימות, סולידיות יתר או סיכון יתר ולהצביע על כך. לעיתים זה יכול להיות רק הערה או משפט קטנים שייזרקו בפגישה שיגרמו לכם לשיפור כלכלי (כמו למשל בתחום המיסוי).

 

סימני אזהרה

אם לאחר הפגישה הראשונה לא למדתם שום דבר חדש ולא קיבלתם שום תובנה, כנראה שהייעוץ לא ממש ממוקד בכם ובצרכים שלכם. יכול להיות גם שאותו יועץ ספיציפית לא באמת מקצועי מספיק אם הם לא יכולים ללמד אתכם משהו חדש בתחום המקצוע שלו. כך שתנסו להבין איך יצאתם לאחר פגישה או שיחה ראשונה. האם יש לכם ידע שלא היה לכם קודם? או שלא למדתם דבר? כמה שאני נמצאת בתחום הפיננסי אני עדיין מגלה ולומדת כל הזמן דברים חדשים וזוויות מבט אחרות. אני מקפידה להיצמד לאנשים שיש להם גישה שונה משלי וזווית מבט אחרת ולהתייעץ איתם. ככה אני לומדת הכי הרבה.

 

 

7. מה עושה היועץ בעצמו?

 

האם האדם שנותן לכם ייעוץ פיננסי אישי הוא Walk the Talk? האם הוא משקיע בעצמו? האם היא מתנהגת בהתאם לעצות שהיא נותנת? אני אישית לא הייתי רוצה לקבל ייעוץ לגבי טיפול בילדים ממישהו שמעולם לא עשה בייביסיטר ואין לו ילדים. גם לא הייתי רוצה לקבל ייעוץ כלכלי מאדם שנמצא תמיד במינוס ולא יודע להתנהל עם הכסף שלו. הייתי רוצה לדעת שהייעוץ מגיע ממקום אותנטי של ניסיון עצמי ומקצועי ולא רק ידע תיאורטי.

 

קשה לי יהיה מאוד להשקיע בשוק ההון בעצתו של אדם שמעדיף לשמור את הכסף שלו בפק"מ ולא מושקע כלל. ייעוץ מקצועי באמת בכל תחום מגיע מאנשים שחיים ונושמים את התחום בעצמם. האנשים שיש להם תשוקה אמיתית בתחום אלו תמיד האנשים שיודעים הכי טוב. ראיתי את זה גם במשך שנותיי בהייטק כאשר היו אנשים כמו בן הזוג שלי, או הבוס שלי שאהבו את התחום באמת. הם היו משקיעים את זמנם הפנוי ללמוד עוד ומתרגשים מטכנולוגיות חדשות. המקצוענות שלהם עלתה פי עשרות מונים על זו של אנשים כמוני שנכנסו לתחום כי זה היה קל, נחמד וכסף טוב. אותו הדבר גם לגבי ייעוץ פיננסי. מי שזה באמת מעניין אותו וזו התשוקה שלו ייתן מענה הרבה יותר טוב ממי שפשוט הגיע לתחום במקרה.

ייעוץ פיננסי אישי
האם היועץ רק מדבר או גם מיישם את העצות שלו בפועל?

 

לכן, אני תמיד אעדיף להשקיע במקומות בהם מי שמייעץ לי להשקיע מושקע בהם בעצמו. זה אומר המון בעיני על האמינות של היועץ שהוא שם גם כסף משל עצמו וגם על האמון שלו בהשקעה. אל תתביישו לשאול את מי שמייעץ לכם למה הם נכנסו לתחום ומה הם בעצמם עושים עם הכסף שלהם. בעיני הרקע והחיבור האישי ליועצים חשוב מאוד.

 

סימני אזהרה

כשהיועץ מייעץ לכם על משהו, בעיקר השקעות אך הוא אינו מושקע בהם בעצמו. כשאתם שואלים את היועץ למה הוא נכנס לתחום והתשובה היא פשוט התגלגלתי לשם ולא מתוך תשוקה או אהבה לתחום או רצון לעזור לאחרים לנהל את הכסף שלהם.

אני חייבת לציין שעכשיו בהכשרת ייעוץ השקעות שאני עושה, אני נתקלת בהמון אנשים שלומדים איתי ושומעת את המניעים שלהם ללימודים. אצל חלקם זה באמת הרצון לעזור ולשפר לאחרים את המצב הפיננסי. אצל הרוב, זה הרצון להרוויח יותר כסף בעצמם או כי החברה שהם עובדים בה משלמת להם על הלימודים. היו מקרים גם מטרידים הרבה יותר שסיפרו לי שבגלל שסוכני ביטוח/פנסיה מרוויחים מספרים דמיוניים מעמלות הם רוצים להיות גם בעלי רישיון. מה שגרם לי להבין את הבעייתיות העמוקה שיש בתחום ואת כמויות הביטוחים והפנסיות היקרות שאותם סוכנים מתכננים למכור לאנשים תמימים. זה מחריד בעיני וגורם לי לרצות להשקיע אפילו יותר מאמצים בהסברה וחינוך פיננסיים לציבור כדי שלא יפלו קורבנות לאותם סוכנים לעתיד.

 

 

8. הסמכות, רקע וניסיון של היועץ

 

בעיני זה משהו שכדאי לבדוק אך בהחלט ולוודא בעיקר לצרכי אמינות, כי את רוב הדברים ניתן לבדוק. אני מאמינה גדולה בלצבור ניסיון מעשי ככל שאפשר ופחות בהסמכות ותארים מפוצצים שלרוב הם תיאורטיים בלבד. אני אעדיף הרבה יותר לקחת מישהו שילווה אותי בעסקאות נדלן שמתעסק בנדלן 15 שנים ובעל עשרות עסקאות מאחוריו מאשר מישהו שסיים תואר בנדלן, קורס תיווך ומלא קורסים מקצועיים בתחום.

 

לכן שאלו את האדם שמייעץ לכם על הניסיון וההסמכות שיש לו וקחו את כל ההסמכות בערבון מוגבל אם אין ניסיון בפועל שמגבה אותן. ודאו שהיועץ בעל ניסיון מעשי לצד ההסמכות התיאורטיות ושיש קבלות ולקוחות מרוצים. כיום מאוד קל להריץ גוגל על שם של אדם ולבדוק את נכונות הטענות של היועצים. שם היועץ / החברה המייעצת + המלצות / תביעות וכדומה ייתן לכם המון מידע.

 

סימני אזהרה

כאשר לאדם אין שום הסמכה ושום ידע מקצועי זה סימן האזהרה הכי גדול. לרוב ידובר על אנשים שלא משקיעים בעצמם, לא יודעים להתנהל עם הכסף שלהם אבל משום מה מרשים לעצמם לתת לאחרים עצות מה לעשות עם הכסף שלהם. בערך כמו כל ההורים שבמינוסים ובחובות אבל מייעצים לילדים למשכן את עצמם לדעת כדי שתהיה דירה בבעלותם. שימו לב למי אתם מקשיבים וממי אתם מקבלים עצות פיננסיות.

 

 

9. מה הליווי שאתם מקבלים?

 

האם תוכלו לקבל ייעוץ ותמיכה בהמשך? האם הייעוץ הפיננסי שאתם מקבלים הוא חד פעמי או שמדובר בליווי מתמשך? האם מדובר במשהו נקודתי או שתוכלו להתייעץ עם אותו היועץ בעתיד גם לגבי דברים נוספים? כמה זמין יהיה ייעוץ נוסף עבורכם לאחר הייעוץ הראשוני?

 

תחשוב על זה, אתם משקיעים כל כך הרבה זמן ואנרגיה למצוא ייעוץ אמין ומקצועי. האם תוכלו לקבל את הייעוץ הזה לאורך זמן או שהוא מוגבל לייעוץ אחד, תחום אחד או עסקה אחת? האם יהיו לכם שאלות בעתיד לגבי הייעוץ הראשוני שקיבלתם האם תוכלו להרים טלפון ולקבל תשובות?

 

המצב הפיננסי כל הזמן משתנה והחיים הם דינמיים. חשוב לבחור באדם שייתן לכם מענה מקיף גם בעתיד ולא רק היום. מישהו שייתן לכם ליווי באמת לאורך זמן או יהיה זמין ומוכן לפגישות נוספות במידת הצורך.

 

ידעתם שיש לי יש קורס שילמד אתכם להשקיע בשוק ההון?

אם בא לכם להכיר יותר טוב את שוק ההון ולהשקיע בו לבד ולא באופן מנוהל זה הקורס בשבילכם! הקורס מתמקד בלהסביר את מושגי הבסיס שחייבים לדעת בצורה הכי ברורה שיש ובללמד שתי אסטרטגיות השקעה: השקעות במדדים ובמניות ערך. בקורס הצעד הראשון למיליון – איך להרוויח בשוק ההון אני מלמדת את בסיס של השוק ההון עם חלקים פרקטים וצ'ק ליסטים שממש מלמדים אתכם איך להשקיע. הקורס קליל ובעל ערך שיעזור לכם להתחיל לבנות את תיק ההשקעות שלכם ולהשקיע בעצמכם! 25% הנחה לקוראי האתר באמצעות קוד קופון website

10. עמלות וזיקה פיננסית

 

בהנחה וראיתם שהייעוץ שאתם מקבלים הוא מקצועי, מקיף, אמין, מתייחס לצרכים שלכם וכנה איתכם לגבי הסיכונים ובעצם עונה על כל הקריטריונים הקודמים, אין שום בעיה שיקבלו עמלות עבור הפניות להשקעות כאלו או אחרות. אני יוצאת מתוך נקודת הנחה שייעוץ פיננסי אישי שהוא מקצועי ונותן מענה לכל הקריטריונים שצוינו לעיל, הוא אכן לטובתכם. מעבר לכך, פעמים רבות יועצים כאלו גם ינסו להשיג לכם תנאים יותר טובים ממה שהייתם משיגים לבד. על עצם העבודה שהם עושים על מנת להשיג לכם תנאים טובים יותר זה לגמרי לגיטימי (לפחות בעיני) שיקבלו עמלה גם מההשקעה עצמה עבור הסדר שמיטיב עמכם.

הדבר היחיד הוא כמובן שקיפות ואמינות בנושא העמלות שמתקבלות:

      • האם ישנה כנות לגבי נושא העמלות?
      • האם כאשר אתם שואלים אותם לגבי עמלות הם עונים בכנות ומוכנים להתחייב על כך בכתב?
      • האם ניתנות לכם עוד אפשרויות שאינן מזכות אותם בעמלה?
      • האם ניתן הסבר ברור למה דווקא הם ממליצים על הכיוון הזה ולא אחר?

 

למשל אם מתכנן פיננסי ממליץ לי על פיזור השקעות שכולל ניצול הטבות מס בקרן השתלמות ומציע לי מסלול בבית השקעות מסוים עם עמלות מוזלות עבורי כאשר המתכנן יקבל עמלה על הצטרפותי לקרן ההשתלמות הספיציפית הזו. האם המתכנן הפיננסי גלוי לגבי העמלה שהוא יקבל במידה ואצטרף? האם הוא מוכן לתת לי שמות של בתי השקעות אחרים שטובים שהוא לא מקבל עמלה עבורם? האם הוא ימליץ על קרן השתלמות גם אם לא אצטרף להצעה הספיציפית הזאת? במידה והתשובה היא כן הייתי בודקת את התנאים באחד המקומות האחרים ומוודאת שבאמת קיבלתי תנאים טובים יותר ממה שהייתי משיגה לבד.

 

סימני אזהרה

חוסר שקיפות בעיני זה תמיד סימן אזהרה. אם לא מספרים שיש שיתוף פעולה / הסדר עסקי / הסדר עמלות עם מה שממליצים עליו זה בעייתי. אם אני שואלת באופן ספיציפי ואומרים לי שאין הסדר כזה אך לא מוכנים להתחייב על כך בכתב זה סימן אזהרה רציני.

סימן אזהרה נוסף הוא במקרה שאני מרגישה שמנסים לדחוף לי אך ורק את הדברים שנותנים עמלה אך לא מציעים לי שום דבר אחר. או שנראה שמנסים למכור לי מוצרים שלא בהכרח מתאימים לצרכים שלי אבל מקבלים עליהם עמלה.

 

סיכום חלק ב ' – איך לבחור יועץ השקעות

 

ייעוץ פיננסי אישי

2 מחשבות על “איך לבחור יועץ השקעות – חלק ב”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top

שמעת על כך שאפשר בעזרת מדדים להשקיע בקלות ולעשות "שגר ושכח"?

רצית לפתוח תיק השקעות אבל לא ידעת בדיוק מה לעשות ומה לקנות ולא היה לך עם מי להתייעץ?

זאת בדיוק הסדנא עבורך! מזמינה אותך להצטרף אליי לסדנא שבה נבנה ביחד ונמצא את התיק השקעות המותאם במיוחד עבורך. 

דילוג לתוכן