ידע זה כוח – האמנם?

ידע זה כוח

כולם תמיד אומרים, ידע זה כוח. זה מעין משפט ששגור אצל כולם אבל מעטים יודעים מה המשמעות של זה. בהקשר של השקעות ועצמאות כלכלית, יש לא מעט אנשים בעלי ידע רב אך ללא תוצאות. תחשבו על כל הפרופסרים לכלכלה, בנקאים ויועצי השקעות. רובם לא אנשים עשירים במיוחד ולא עצמאים כלכלית. בסופו של דבר ידע זה כוח פונטציאלי בלבד הכל תלוי מה בוחרים לעשות איתו. 

אני מקבלת לא מעט פניות בסגנון של :

"אני רוצה להתחיל להשקיע אבל אני לא יודע איך"

"למדתי קצת אבל אני לא יודעת מספיק על שוק ההון כדי להתחיל"

אנשים שהבינו את החשיבות של חיסכון ועצמאות כלכלית ואת החשיבות של להשקיע. הבעיה הם שהם תקועים במקום של חוסר ידע ולמידה. ידע זה כוח, ככה תמיד אמרו לנו, אז הם עסוקים בלצבור הרבה כוח. רוב האנשים עוצרים את עצמם, חוקרים, לומדים ומתעניינים אבל בפועל חוץ מזה לא עושים יותר מדי. אז נכון שהעבודה לא תעשיר אתכם, אבל למען האמת גם הידע לבדו לא יעשיר אתכם במיוחד.

ידע זה כוח – רק אם מיישמים 

טוני רובינס, אחד הקואצ'רים המובילים בעולם חוזר על המשפט הזה שוב ושוב בהרצאות שלו. ידע הוא כח פוטנציאלי בלבד. אם אני יודעת שמניה כלשהי הולכת לעלות בקרוב זה לא ייתן לי שום כח מיוחד. אם אני אקנה את המניה הזו וארוויח את הכסף מהעלייה, זה הכח האמיתי. הידע לכשעצמו אינו שווה הרבה אם אינו מתורגם לפעולה. (אגב, עצה ידידותית אם יש לכם מידע פנים שמניה הולכת לעלות אל תסחרו בו, זו עבירה פלילית).  תארו לכם איפה היינו אם האדם הקדמון היה יודע באופן תיאורטי איך להדליק אש אבל לא עושה זאת?

עצם הפעולה היא מה שיוצר את הכוח. נכון, רצוי שהפעולה תהיה על בסיס ידע. אני לא מזלזלת כלל בצורך לצבור ידע. עם זאת, אם עשינו פעולה לא נכונה עקב חוסר ידע ולמדנו ממנה, הרי שצברנו את הידע הזה בסופו של דבר וסביר להניח שלמדנו הרבה יותר טוב בתהליך הזה.

ידע זה כוח
ידע ללא יישום אינו שווה דבר. כמו שלדעת מהי תזונה בריאה לא יגרום לכם להיות בריאים יותר, אלא רק לאכול אוכל בריא.

תלמדו אבל יותר חשוב, תפעלו

אני מודה, יש נושאים רבים שאני לא מבינה בהם בשוק ההון. נגזרים, אופציות וכדומה מובנים לי כקונספט בסיסי בלבד ואני לא יודעת איך להשקיע בהם. אבל גם אם יש לי פערים בידע, זה לא מונע ממני להשקיע בשוק ההון ולצבור רווחים. יש ידע מינימלי שצריך לצבור כדי להתחיל להשקיע. למשל בשוק ההון הידע המינימלי הוא תוכנית השקעות, פתיחת תיק השקעות, בחינת עמלות ניירות ערך והבנה של המושגים הבסיסיים בשוק ההון (ריבית, מניה, אג"ח וכדומה).

אם תחכו להשקיע עד שתהיו מומחים בשוק ההון ותכירו את כל הנדבכים והשיטות להשקיע בשוק ההון לא תתחילו להשקיע לעולם. אם תחכו לדעת כל מה שיש לדעת על נדל"ן לא תגיעו אי פעם לדירה משלכם.

 

זכרו שתמיד יהיה עוד מה ללמוד

לא משנה כמה תלמדו, תמיד תהיה שיטה אחרת שעוד לא חקרתם, גישה שעוד לא הבנתם אותה או תיאוריה שעוד לא ירדתם לסופה. לחכות עד שתדעו מספיק כדי להתחיל להשקיע זה בעייתי. פשוט כי זה לא יהיה מספיק לעולם. ווארן באפט מגדולי המשקיעים עדיין לומד וחוקר את תחום ההשקעות מדי יום ומגלה דברים חדשים.

האם באמת אתם חושבים שתגיעו לשלב שבו תדעו מספיק? מתי יקרה השלב הזה? מה רמת הידע שאתם צריכים? כי בסופו של דבר, אתם לא לעולם לא תגיעו לידע מושלם ותמיד יהיה עוד משהו ללמוד. אז למה לא להתחיל פשוט וללמוד תוך כדי?

 

הכוח האמיתי זה ניסיון בפועל

ידע תיאורטי זה טוב ונחמד אבל לא יעיל במיוחד. תוך כדי התנסות מעשית תוכלו ללמוד הרבה יותר מאשר רק לקרוא ספרים, בלוגים מאמרים וכדומה.

לפעמים אני מסתכלת לאחור על הידע שצברתי בתחום הפיננסי ותוהה איך התחלתי להשקיע בלי הידע הזה. דברים שהיום נראים לי כל כך מובנים מאליו לפני מספר שנים בודדות לא הייתי חושבת עליהם. אחרי זה אני נזכרת שידע רב צברתי תוך כדי תנועה. עצם העשייה מספקת הזדמנויות בשפע ללמוד. אז אל תדאגו אם אתם לא יודעים מספיק כרגע, תלמדו עוד הרבה יותר תוך כדי תנועה.

ידע זה כוח
הדבר הכי חשוב זה להתחיל לפעול

תזכרו שהפסד וכישלון זה חלק מהחיים

הכישלון זה משהו מאוד טאבו בחברה שלנו אבל האמת היא שכל מי שאי פעם הצליח בגדול יש לו סיפורי כשלונות מפוארים לא פחות. רק תסתכלו על הפופלאריות של fuckup nights שבו אנשים משתפים את הכשלונות שלהם. אל תפחדו להתחיל להשקיע כי אולי תיכשלו בגלל חוסר ידע. יש סיכוי שההשקעה תיכשל בכל מקרה גם אם תדעו את כל מה שצריך לדעת. מצד שני אם לא השקעתם כלל אתם כבר מופסדים בהגדרה. לפחות אם תשקיעו יהיה לכם אופציה גם להרוויח.

העניין הוא שהכישלון הוא חלק מהתהליך, וממנו לומדים הכי הרבה (ידע שצריך להיות מתורגם לפעולה הבאה). אם כמה פעמים תבחרו באופן רנדומלי מניה כלשהי והיא תצמח ותקפוץ אולי תרוויחו הרבה כסף אבל זה יכול להיות אחד הדברים הכי גרועים שיקרו לכם.  אתם יכולים להפוך להיות יהירים, לסכן יותר ממה שאתם מסוגלים ולהתאכזב קשות כאשר תהיה לכם מניה שתפסיד. אולי תיקחו סיכונים שאתם לא יכולים להתמודד איתם ותגיבו בפאניקה עקב חוסר היכולת להתמודד עם הכישלון.

לכן, קבלו את הכישלון וההפסדים בברכה. קחו אותם כשכר לימוד והפיקו את הלקח שאתם צריכים ממנו. תבחנו את התגובה שלכם לכישלון, את יכולת ההתמודדות שלכם ואת המוטיבציה שלכם להמשיך. כל אלו עדיף דווקא שיקרו בהתחלה שתלמדו להכיר את עצמכם טוב יותר במקום בהמשך התהליך שבו סיכנתם הרבה יותר.

 

אז איך מתחילים לפעול ?

אם אתם בשלב שאתם חסרי ידע לחלוטין בתחום הפיננסי אז הפעולה שלכם צריכה להיות ללמוד את התחום הפיננסי והשקעות. אבל, וזה אבל גדול חשוב להגדיר מראש גם זמן ללימוד שלאחריו עליכם להתחיל לפעול. חשוב להשיג ידע ולא להשקיע רק על עיוור, אבל תשיגו מספיק בשביל צעד ראשון ותתקדמו משם.

קבעו מראש מה הדברים שאתם צריכים לדעת לפני שתתחילו לפעול. קבעו לוח זמנים מוגדר מראש למתי אתם יכולים ללמוד כל תחום ברמה מספקת ולאחר מכן לוח זמנים לפעולה. אל תחכו עם זה, פעולה היא הדבר היחיד שיגרום לכם להגיע לעצמאות כלכלית.

אם אתם לא רוצים ללמוד לבד קחו קורס ולמדו את התחום בצורה מסודרת . לקורס יש יתרון כי הוא מראש עובד לפי לוחות זמנים מוגדרים וקבועים מראש. אם אין לכם זמן לקורס קחו יועץ או שיעורים פרטיים או תמצאו את הדרך שמתאימה לכם כדי לצבור את הידע שנחוץ להתחיל לפעול. תקבעו לעצמכם עוד לפני שאתם מתחילים את הקורס זמן עד שתנקטו בפעולה והתחייבו לזאת. נגיד לפתוח תיק השקעות עד חודש מסוף הקורס, יכול לגרום לכך שלא תלכו לאיבוד מרוב מידע.

בקיצור, לצבור ידע זה נחמד וטוב וזו משימה שלעולם אינה נגמרת. אם אתם רוצים להגיע לעצמאות כלכלית באמת עליכם לנקוט בפעולה ולא רק לצבור ידע. במילים אחרות ידע זה כוח, אבל רק אם משתמשים בו. 

 

את קורס ההשקעה הראשונה שלי כבר הכרתם?

קורס ההשקעה הראשונה שלי הוא הידע שצריך כדי להתחיל להשקיע. אבל בבקשה, תרכשו את הקורס רק אם אתם באמת מתכוונים לצפות בו וליישם את התכנים ולהתחיל להשקיע! השקעתי זמן רב כדי להכין קורס שיעזור לאנשים להתגבר על הפחדים ולהתחיל להשקיע. הקורס מספק את כל הידע הבסיסי הנחוץ כדי להתחיל להשקיע ואף עוזר לך לבנות תכנית השקעות אישית כדי להגיע להישגים כלכליים ולגרום לכסף שלך לעבוד בשבילך!

פרטים על קורס ההשקעה הראשונה לי כאן.

25% הנחה לגולשי האתר בעזרת קוד קופון website

ההשקעה הראשונה שלי

4 מחשבות על “ידע זה כוח – האמנם?”

  1. מה שכתבת הוא נכון ,אבל יש דרך השקעה שתשלב משקיעים פוטנציאלים חוששים,

    עם תמיכה של יועץ השקעות למשך זמן מוגבל

    1. תודה מנחם
      ברור שיש הרבה דרכים להתחיל. זה לא משנה אם מתחילים לבד, עם ליווי אישי במסגרת קורס או עם יועץ מוסמך. הדבר הכי חשוב זה פשוט להתחיל בדרך שהכי נוחה לך ומשם להתקדם הלאה.

    1. כפי שהוסבר בכתבה
      בוחרים תחום של השקעה, לומדים אותו עם זמן מוקצב ולאחר הזמן הזה מתחילים להשקיע. גם אם זה בסכומים קטנים בהתחלה אבל אם יש זמן מוגדר ללמידה ולפעולה זה גורם לנו באמת לפעול בסוף.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top

שמעת על כך שאפשר בעזרת מדדים להשקיע בקלות ולעשות "שגר ושכח"?

רצית לפתוח תיק השקעות אבל לא ידעת בדיוק מה לעשות ומה לקנות ולא היה לך עם מי להתייעץ?

זאת בדיוק הסדנא עבורך! מזמינה אותך להצטרף אליי לסדנא שבה נבנה ביחד ונמצא את התיק השקעות המותאם במיוחד עבורך. 

דילוג לתוכן