בורסה למתחילים – איך לבחור איפה ללמוד?

שוק ההון למתחילים

אני מדברת באתר הזה לא מעט על החשיבות של השקעות ושמסוכן יותר לא להשקיע. אז אם החלטתם שאתם רוצים להתחיל ללמוד על הנושא הזה שנקרא בורסה, החלטתם לקחת אחריות, ללמוד להשקיע ולגרום לכסף לעבוד בשבילכם. מצויין! זה אומר שאתם מחפשים קורס או הכוונה של בורסה למתחילים. השאלה היא איך בוחרים?

אני אישית חושבת שעדיף ללמוד בקורס מסודר את נושא שוק ההון. למרות שיש שפע של מידע שאפשר להשיג היום בקלות למתחילים בבורסה. ידע תיאורטי בלבד לרוב אינו מספיק כדי לדעת בדיוק איך להתחיל. יש בארץ היום שפע של קורסים בורסה למתחילים, הכרת שוק ההון, לימודי שוק ההון וכדומה. השאלה הקריטית היא איך באמת בוחרים מה הקורס שמתאים עבורכם?

אני הרבה מאוד פעמים מקבלת בקשה להמליץ על קורס לשוק ההון מתוך הניסיון שלי. מכיוון שלא עשיתי את כל הקורסים בארץ אני יכולה לתת המלצה על הקורס שאני עשיתי ולתת כללי אצבע עיקריים שלפיהם תוכלו לבחור את הקורס המתאים. דאגתי בסוף גם לכלול את הסיבות שאני ממליצה על הקורס והטבה ייחודית לגולשי האתר.

 

איך לבחור קורס בורסה למתחילים?

בררו מי המרצה בקורס בורסה למתחילים

ללמד קורס בורסה למתחילים דורש לא מעט ידע וניסיון. בררו על הניסיון הקודם של המרצה, הרקע האקדמי והמקצועי והסמכות שיש למרצה בנושא שוק ההון. חשוב שלמרצה יהיו יכולות עמידה בפני קהל, אבל חשוב גם לדעת שיש את הרקע הרלוונטי כדי ללמד.

 

האם קורס בורסה למתחילים כולל תרגול מעשי?

תרגול מעשי זה אחד הדברים הכי חשובים בקורס. בפועל, קל מאוד למצוא את כל החומר התיאורטי שאתם צריכים ברחבי האינטרנט. הבעיה היא איך לעשות את הצעד הראשון. לכן חשוב מאוד שהקורס יכלול תרגול מעשי כלשהו. בין אם מדובר בהקמת חשבון השקעות וירטואלי, תחרות בחירת ניירות ערך, תרגולים נוספים וכדומה. לא משנה מה בדיוק, חשוב מאוד שחלק מהקורס יכלול גם תרגול מעשי.

ככה כשתצאו מהקורס תהיו מוכנים לבצע את ההשקעות בפועל ולא רק עמוסים בידע תיאורטי. היישום והפרקטיקה חשובים לא פחות מהידע התיאורטי.

בררו מה הסילבוס בקורס בורסה למתחילים

בדקו מה הסילבוס והתכנים שלומדים בקורס בורסה למתחילים. יש מקומות שמפרטים מאוד מה הולכים ללמוד בכל שיעור ויש כאלה שרושמים מילה אחת (מניות, אג"ח) על כל שיעור. בחנו את הסילבוס וראו האם הוא כולל את המידע שאתם צריכים.

  • האם מסבירים את המושגים מהבסיס?
  • האם הפירוט נשמע לכם רלוונטי לסוג ההשקעות שאתם רוצים לבצע?
  • האם אורך הקורס מתאים לכם?
  • האם מלמדים כמה סגנונות השקעה ולא רק אחד?

תשוו את הסילבוס לקורסים אחרים שראיתם ותבחרו מביניהם את זה שנראה לכם הכי מלא ורלוונטי עבורכם.

קורס שוק ההון
חשוב להבין מה הולכים ללמוד בקורס

תגיעו להרצאת ניסיון

חשוב מאוד להתרשם מהמרצה, הסגנון והקצב על מנת שתוכלו לוודא שזה מתאים לכם. זאת הדרך הכי טובה להבטיח שהקורס אכן יהיה כמו שאתם מצפים. בכל זאת, מספרים, גרפים ומונחים חדשים בבורסה יכולים להיות די משעממים. חשוב שתבחרו מרצה עם כריזמה ועניין כדי שלא תמצאו את עצמכם מעופפים בשיעור או משחקים בפלאפון.

אם אין אפשרות להגיע להרצאת ניסיון, תנסו לשוחח עם המרצה טלפונית ולהבין כמה שיותר על המרצה והקורס עצמו.

 

המשכיות הקורס בורסה למתחילים

בדקו מה קורה במידה ואתם מפספסים שיעור. החיים חזקים מאיתנו ולפעמים לא נוכל להגיע לכל שיעור. מכיוון שכל שיעור לרוב נבנה על הקודמים לו, יכול להיות שתהיה לכם בעיה.

  • האם השיעורים מוקלטים כך שתוכלו לצפות בהם בהמשך?
  • האם תוכלו להצטרף לשיעור שפספסתם בקורס אחר?
  • האם תוכלו לקבל השלמה של החומר שפספסתם ?

בנוסף לכך, בררו האם יש קורסי המשך. במידה ותלמדו ותיישמו יש סיכוי לא רע שתגלו שאתם אוהבים להרוויח כסף. האם תוכלו להמשיך וללמוד? האם יש תכנים מעמיקים יותר שתוכלו ללמוד בהמשך?

 

איך לא לבחור קורס בורסה למתחילים?

אל תלכו למי שמוכר לכם רווח מהיר

בשוק ההון אין שיטה סודית לרווח מהיר. אין נוסחה סודית שמישהו מכיר ואף אחד אחר בעולם לא עלה עליה. אם אתם מתחילים בבורסה, קל מאוד לעבוד עליכם. קל מאוד להבטיח שיש דרך שאף אחד לא שמע עליה שתוכלו להרוויח בה מיליונים בכמה ימים. מאוד קשה לקיים את זה, בעיקר בגלל שזה פשוט לא קיים. צאו מנקודת הנחה שאף אחד לא יודע מה הולך לקרות בבורסה. במידה והם כן כי יש להם מידע פנים אסור להם באופן חוקי לספר לכם את זה!

  • אם הפרסומים מבטיחים לכם שבחצי שעה, שעה ביום תוכלו להפוך למיליונרים תברחו משם.
  • אם מבטיחים לכם שתלמדו שיטה שתמיד תרוויח בה כסף אל תלכו לקורס.
  • אם מוכרים לכם חלומות שנראים לכם טובים מדי מכדי להיות אמיתיים אל תזרקו את הכסף שלכם.

השיטות האלה הן שיטות מכירה מעולות. להבטיח משהו שכולם רוצים (כי מי מאיתנו לא רוצה כסף מהיר?) זה מוכר, והרבה. הבעיה היא שאין להם איך לקיים. אז בבקשה תחסכו מעצמכם את מפח הנפש וההפסדים העתידיים. תלכו למי שמבטיח ללמד אתכם. תלכו למי שאומר לכם בכנות שהשוק עולה ויורד אבל אף אחד לא יודע מה יקרה באמת. אפשר לעשות ניחושים מושכלים אבל אי אפשר לדעת מה יהיה באמת.

קורס שוק ההון
אם מבטיחים לכם כסף קל מהיר ובלי סיכון תברחו

תתרחקו ממסחר יומי

אתחיל ואומר שהסטטיסטיקה נגדכם במסחר יומי. רוב הסוחרים היומיים מפסידים כסף. למה? יש לא מעט סיבות. בגדול, פשוט מדובר בהימורים ותו לא. לפעמים תרוויחו, לפעמים תפסידו אבל כמו בהימורים, הבית תמיד מנצח.

אנשים מפסידים במסחר יומי בגלל שהם נלחצים ומבצעים פעמים רבות פעולות לא מתוכננות מתוך פניקה. קשה מאוד לעמוד מול הגרפים של ההשקעות כל היום, לראות  אותם יורדים ולא לעשות כלום.

סיבה נוספת שרוב האנשים מפסידים במסחר היומי היא שהתחרות פשוט לא הוגנת. בניגוד למה שאתם חושבים, אתם לא מתחרים במשקיעים אחרים, אתם מתחרים ברובוטים. כן כן, רובוטים. הם מחוברים בצינור ישיר לבורסה, מזהים שהולכת להיות פעולה קניה, קונים שבריר שניה לפניכם את המניה ואז מוכרים לכם אותה קצת יקר יותר. ככה כל יום, כל היום. הרובוט לא ישן, לא אוכל ולא לוקח הפסקת פיפי.

אלו הסיבות העיקריות להתרחק ממסחר יומי. מעבר לעובדה שמדובר בעבודה במשרה מלאה. השקעה במסחר יומי דורשת הרבה מאוד זמן ובעיני מחזירה אותנו לכך שאנחנו עובדים בשביל הכסף במקום שהכסף יעבוד בשבילנו. בפוסט הזה רשמתי ביתר פירוט למה כדאי לכולם להתרחק ממסחר יומי.

 

אל תתפתו לחדרי מסחר בליווי המדריכים

הרבה מאוד קורסים מציעים לכם גישה לחדר מסחר ועלויות "מוזלות" למסחר. אם מציעים לכם "הטבה" כזאת כדאי שתבדקו טוב טוב. תקראו את הכתבה הזו. מסופר בה על בית ספר למסחר שבפועל הפעיל לחצים גבוהים על התלמידים להשתמש בחדר מסחר שלו. בית המסחר היה גם הוא בעל אותם בעלים של בית הספר גם שהם הרוויחו מזה לא מעט. לא רק זה, לפי מה שנראה בכתבה היו לא מעט רמאויות ועושק לפעולות דרך בית המסחר הזה.

תבינו, כשאתם משלמים על קורס מרוויחים עליכם פעם אחת וצריך להשקיע זמן בללמד אתכם. כשאתם משלמים עמלות לחדר מסחר מרוויחים עליכם כל פעם שאתם עושים פעולה ולא צריך להשקיע בכם בכלל! כמו שכתבתי על איפה היאכטות של הלקוחות, עושים כסף מהפעולות שתעשו ולא מללמד אתכם לפעול נכון.

רוב קורסי ההשקעות לא מושחתים כפי שנראה בכתבה. עדיין, יש להם אינטרס מאוד גבוה שתשתמשו בחדר מסחר שהם ממליצים עליו כי אז הם מרוויחים על כך. העניין הוא שמלמדים אתכם גם אסטרטגיות מסחר שיהיו יותר רווחיות להם (כמו מסחר יומי) אבל לא לכם.

לכן, בררו מה העמלות שרלוונטיות לכם ותעשו סקר שוק עצמאי לגבי בית מסחר רלוונטי או שתסתכלו בטבלה הזו של הסולידית. אם העמלות שמציעים לכם נמוכות ביחס לטבלה, לכו על זה. אם לא, אל תרגישו שום צורך להשקיע דרך בית מסחר כלשהו רק בגלל שבקורס שלכם דיברו עליו.

ידעתם שיש לי יש קורס שילמד אתכם להשקיע בשוק ההון?

אם בא לכם להכיר יותר טוב את שוק ההון ולהשקיע בו לבד ולא באופן מנוהל זה הקורס בשבילכם! הקורס מתמקד בלהסביר את מושגי הבסיס שחייבים לדעת בצורה הכי ברורה שיש ובללמד שתי אסטרטגיות השקעה: השקעות במדדים ובמניות ערך. בקורס הצעד הראשון למיליון – איך להרוויח בשוק ההון אני מלמדת את בסיס של השוק ההון עם חלקים פרקטים וצ'ק ליסטים שממש מלמדים אתכם איך להשקיע. הקורס קליל ובעל ערך שיעזור לכם להתחיל לבנות את תיק ההשקעות שלכם ולהשקיע בעצמכם! 25% הנחה לקוראי האתר באמצעות קוד קופון website

 

בקיצור – קורס בורסה למתחילים

 

דאגו לבחור קורס לפי הפרמטרים הללו:

בורסה למתחילים

ולשים לב לפרמטרים הללו לפני שאתם בוחרים קורס:

בורסה למתחילים

 

 

17 מחשבות על “בורסה למתחילים – איך לבחור איפה ללמוד?”

  1. הי – את ממליצה על הקורס – אך השארתי פרטים כבר פעמיים ואף אחד לא חוזר אליי, כמו כן בטלפון שיש בפרסום שלהם אף אחד לא עונה… מרגיש קצת לא רציני

  2. היי אופטימית, ראשית, תודה על כל המידע.
    כיום אני משקיעה דרך הבנק, עם יועץ השקעות בנקאי (וקרן השתלמות וכד), הייתי רוצה להיות עצמאית ומבינה יותר, כמוך ממקום של השקעה פסיבית שדורשת השקעה של מעט זמן פעם ב…

    המלצת בעבר על קורס עם "מיכל". אחרי הניסיון שיש לך, על מה היית ממליצה כיום?
    האם לדעתך כל קורס מותאם לקהל שונה?

    1. היי עינב,

      הקורס של מיכל הוא טוב אבל הוא ממש ממש למתחילות בלי ידע בנושא. לא נשמע שזה מתאר אותך כל כך. אני חושבת שהקורס שמומלץ בפוסט הזה יכול להתאים לך יותר. המרצה מאמין בגישה של השקעות ערך לטווח ארוך עם מעט התעסקות וזה גם מה שהוא מלמד לכן אני חושבת שזה יוכל להתאים לך מאוד.
      יש גם הטבה לקוראי הבלוג כאן
      https://n.sendmsg.co.il/Minisites.aspx?p=92298-57353608008-17258

      שיהיה המון בהצלחה 🙂

  3. סוחר יומי וותיק

    לגבי מסחר יומי…
    כאחד שהשקיע בתחום ברמת מקסימום עשרות אלפי שקלים ששילמתי למומחים ביותר השקעתי ומשקיע בתחום בכל הכח ……וזה לא רק אני אלא גם אישתי…אני סוחר כמעט שלש שנים וביצעתי אלפי עיסקאות אישתי שנה וחצי….
    כמו כן ניהלתי פורום עם סוחרים וותקים רבים…
    אני יכול לומר, שראשית אלא שמציעים לכם בו ללמוד מסחר יומי תעשו כסף….להגיד שהם לא נוכלים במשהו גם עם הם אכן עושים כסף קשה לי לומר כי זה תחום הרבה הרבה יותר קשה מסתם…אבל מה שכן מי שישקיע את כל כוחתיו בזה ונפל למורה אמין ומקצועי ביותר בהחלט אפשר לעשות מזה כסף [אחרי שנתיים בערך מינימום של מסחר קבוע…].
    מה שכן לרוב לנשים קלי ותר להצליח בתחום [דווקא מי שעם ראש יותר קטן..]לכן לקרוא למסחר יומי הימור..קצת נראה לי שגוי מה שכן זה תחום קשה מאוד מאוד אבל למי שקרע את הצורה שלו זה אפשרי [תלוי מאוד גם באופי שלו יש כאלה שיהיה להם יותר קל אחרי כמה שנים להצליח ויש שיותר קשה, היום שיש לי הרבה נסיון בתחום אני ידע יותר לזהות למי יש תכונות שיהיה לו קל להצליח אחרי כמה שנים ולמי לא.
    בכל מקרה ממש ממש לא ממליץ ללכות על זה רק למי שהחליט שזה משימת חייו והוא בנוי להפסדים של כמה שנים מבחינה פיננסית וכוחות נפש מאוד גדולים, ואז צריך לבחון…

    1. לרוב האנשים כפי שאמרת, זה ממש לא מתאים ולא פשוט כמו שהרבה מכללות מתיימרות ללמד את זה. לכן, עבור רוב האנשים מסחר יומי אינו שונה מהותית מהימורים. הריגוש מהרווחים, הכאבים מההפסדים והלחץ הפסיכולוגי העצום שנוצר מכך.
      האם יש אנשים שיכולים להצליח בתחום הזה? יכול להיות, אם יש להם עצבים של ברזל, משמעת ולא מעט מזל בדרך. בדיוק כמו שבפוקר ובמשחקי קלפים יש אנשים בודדים שהם אלופים ויכולים לספור את הקלפים ובכך לנצח, כך יכולים להיות יחידי סגולה שבאמת יצליחו במסחר יומי. אבל הרוב כפי שאתה בעצמך אמרת, פשוט לא ירוויחו מזה ולא יצליחו בתחום.

  4. פינגבאק: פרישה מוקדמת - כך יצאתי לחופשי! - האופטימית

  5. פינגבאק: מסחר יומי - הדרך הבטוחה להפסיד את הכסף שלכם - האופטימית

  6. פינגבאק: האם כדאי להשקיע בשוק המניות בישראל - בעד ונגד - האופטימית

  7. פינגבאק: חדשות שוק ההון - סקירת מניות הטכנולוגיה - האופטימית

  8. פינגבאק: תעודות סל וקרנות סל - מה זה אומר ומה השתנה? - האופטימית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top

שמעת על כך שאפשר בעזרת מדדים להשקיע בקלות ולעשות "שגר ושכח"?

רצית לפתוח תיק השקעות אבל לא ידעת בדיוק מה לעשות ומה לקנות ולא היה לך עם מי להתייעץ?

זאת בדיוק הסדנא עבורך! מזמינה אותך להצטרף אליי לסדנא שבה נבנה ביחד ונמצא את התיק השקעות המותאם במיוחד עבורך. 

דילוג לתוכן