איך להתנהל נכון כלכלית בזמן הקורונה

איך להתנהל נכון כלכלית

וירוס הקורונה השתלט על חיינו בסערה ולא נראה שהוא הולך לעזוב בקרוב. להיפך יש תחושה שאנחנו הולכים להישאר במצב הזה יותר זמן ממה שתכננו. העניין הוא שההשפעות של המצב הזה על הכלכלה הולכות להיות הרסניות. גם ברמה הגלובלית, גם ברמה הלאומית ובטח ובטח ברמה האישית. זה לא רק תיק ההשקעות שקורס, זה רק ההתחלה. אני יודעת שקוראים לי האופטימית אבל קשה לי להתעלם מהמציאות של מה שהולך לקרות בהמשך.לכן חשוב שנדע איך להתנהל נכון כלכלית אחרי תקופה ארוכה של שגשוג עולמי, העולם הולך לקראת מיתון.

 

אני בטוחה שרבים מהקוראים כבר מרגישים זאת על בשרם. כל מי שבתעשיית האירועים, התיירות ההדרכות וכדומה נפגע קשות. עובדים ועובדות רבים פוטרו (או חוששים שיפוטרו בכל רגע) ונשלחו לחופשה ללא תשלום. על עצמאיים ועצמאיות שנפגעו מההשפעות של ההתמודדות עם הוירוס בכלל אין מה לדבר, אין ממש הגנה כלכלית מביטוח לאומי כמו שיש לשכירים. כך שהחשיבות של חוסן פיננסי היא משמעותית יותר מאי פעם. אני ממש רוצה לקוות שהקוראים שלי הקשיבו לי כאשר דיברתי על חשיבות של קרן חירום, היא נועדה למקרים כאלו בדיוק. אם יודעים איך להתנהל נכון כלכלית, מוכנים גם לתקופות של אי ודאות שלא ניתן לצפות להן כמו זו שכפתה עלינו הקורונה. אך בינתיים חייבים כסף לחיות ממנו. בין אם אתם עצמאיים שהפרנסה שלכם נפגעה, עובדים שיצאו לחופשה ללא תשלום או שפוטרתם. גם אם אתן שכירות וממשיכות לעבוד, אני בטוחה שאתן מבינות שזה ממש לא חכם להסתמך רק על תלוש המשכורת כמקור הכנסה והמיתון מגיע. ולכן, מכיוון שאני עדיין האופטימית החלטתי להכין עבורכן רשימה של איך להתנהל נכון כלכלית בזמן הקורונה.

 

איך להרוויח כסף בזמן הקורונה

זה נראה שכולם בחל"ת או מפוטרים אבל האמת היא שיש לא מעט מקומות שזקוקים לעובדים בדיוק עכשיו

 

  • בייביסיטר – תקשיבו, בתור אמא טריה אני יכולה להעיד על כך שזה לגמרי מצרך נדרש. אני רק עם תינוק אחד ולא מצליחה לעשות כלום מעבר ללטפל בו ולוודא שהוא לא מתאבד בטעות (בדיוק מתחיל להיעמד ולטפס). כשאין מוסדות חינוך והרבה הורים נאלצים לעבוד מהבית או פשוט מותשים וצריכים קצת הפסקה וזמן לנשום, בייביסיטר זה מצרך מבורך. למען האמת, גם אם אתם עם ילדים בבית ולא יכולים לעבוד תוכלו אולי להוסיף עוד ילד שניים של השכנים לכמה שעות ולהרוויח קצת כסף למקרה צריה. אז תלו מודעות בבניין הקרוב אליכם והתחילו לשמור על ילדים.
  • משלוחים – זה אנשים לא יוצאים מהבית לא אומר שהם הפסיקו לקנות. להיפך יש ביקוש עצום עכשיו לשליחים ומשלוחים. בין אם זה דרך וולט שהשתלט על המדינה (או לפחות מדינת תל אביב) או כל מסעדה או בית עסק שצריכים שליחים. יש לכם רכב (בינינו כרגע בכלל לא צריך אופנוע, אין פקקים בכלל), אופנוע או אופניים ואתם לא בקבוצת סיכון? לכו על זה.
  • הכנת ארוחות בתשלום – אנשים תקועים בבית, לא יכולים לצאת למסעדות וחוששים שלא יהיה להם מספיק כדי להזמין טייק אוואי. מצד שני, זה מפתיע כמה אנשים לא יודעים לעשות דברים בסיסיים בבית כמו להכין אוכל. הציעו בקבוצת הפייסבוק או הווטסאפ השכונתית שלכם לבשל אוכל ביתי בתשלום למי שצריך. יש הרבה שצריכים. תוכלו אפילו לשדרג זאת על ידי העברת שירותי הכנת אוכל מרחוק.
  • עבודה בסופרמרקט – תקשיבו הם עמוסים בטירוף. הישראלים קונים אוכל כאילו הבידוד כולל גם דיאטת השמנה. הסופרים מגייסים ומחפשים כל הזמן אנשים לאיסוף מזון, משלוח, סידור מדפים וכדומה. באמת תוכלו מאוד בקלות למצוא עבודה זמנית באחד הסופרים הקרובים לביתכם. עדיף מהרבה מאשר חודש בבית ללא משכורת ולבהות בחדשות כל היום.
  • הכינו מוצרים בביקוש – יש נהירה מטורפת היום אחרי מסיכות לפנים ואלכוג'ל (וגם נייר טואלט משום מה, החלק הזה עוד לא ברור לי). העניין הוא שאלו מוצרים שדי קל להכין. ביקור קצר בבית מרקחת השכונתי גילה לי שמחירי האלכוג'ל והמסיכות עלה מאוד. תוכלו להכין אלכוג'ל בבית ולמכור אותו בבקבוקנים לתושבי השכונה. גם מסיכה היגיינית זה דבר די פשוט לעשות. קחו בדים ישנים, חיתכו אותם לריבועים הוסיפו חורים וגומי והפיצו באיזור שיש לכם מסיכות למכירה. יעלה לכם כמעט כלום ויכול להיות אחלה פרויקט להעסיק את הילדים.
  • הציעו שירותים אונליין – אם אתם בעלי עסקים נסו לראות כיצד אתם מעבירים את העסק שלכם לאונליין. זו יכולה להיות תקופה טובה להתחיל להעביר כמה שיותר מהשירותים שלכם לתחום הדיגיטילי, לייעץ, להכין ספרים / מדריכים במקצוע וכדומה.
  • הקימו עסק רזה מהבית – כבר כתבתי על איך להקים עסק רזה מהבית אבל אציין זאת שוב. יש שפע של שירותים שניתן להציע אונליין גם בתקופה זו כגון תרגום מסמכים, חיפושים אינטרנטיים, שירותי מזכירות ואדמיניסטרציה וירטואליים, עיצוב גרפי, הגהה ועוד כל כך הרבה דברים שאפשר לעשות דרך האינטרנט. זה לא עולה דבר ויכול להתחיל לשלם לכם כבר היום.
  • קורסים דיגיטיליים – תשמעו חצי מהמדינה גם ככה משועממים מול המחשבים בבית עכשיו וממש אבל ממש נמאס להם לשמוע חדשות. אם יש לכם ידע להעביר ומצלמת רשת זה זמן מעולה להוציא קורס דיגיטילי (כמו למשל קורס ההשקעה הראשונה שלי) ולהתחיל לייצר לעצמנו עוד מקור הכנסה שנותן ערך וידע לאחרים. תוכלו ללמוד בקלות איך לעשות זאת דרך סדרת הסרטונים שכאן או הוובינר הזה.
  • פרילאנס בתחום העיסוק שלכם – גם אם אתם שכירים והוציאו אתכם לחל"ת, אתם יכולים להציע את השירות שלכם כפרילאנסרים לחברות שצריכות את השירותים שלכם כרגע ואינן רוצות להתחייב לעובדים קבועים.
  • הוצאת כלבים – לאנשים רבים להוציא את הכלב עכשיו הפך להיות התירוץ היחיד לצאת מהבית. עם זאת, יכול להיות שיש אנשים רבים שנמצאים בקבוצת סיכון ומפחדים אפילו לצאת להוציא את הכלב. תוכלו להציע את השירות הזה למי שבקבוצת סיכון ולהקל עליהם.
  • מכירת ציוד ביתי שלכם – אתם בבית ויש לכם הרבה מאוד דברים שאני בטוחה שתגלו שגם עכשיו, כשאתם כל היום בבית אתם לא משתמשים בהם. זה לחלוטין הזמן לעשות סדר ולהיפטר מכל מה שלא צריך. צלמו כל דבר שאתם לא צריכים, הצמידו לכך מחיר והעלו את זה לאיביי / לפייסבוק מרקט או לקבוצה השכונתית שלכם ותעזרו לאנשים לרכוש חפצים שהם צריכים עכשיו במחיר זול יותר מהחנויות ותוכלו להרוויח עוד הכנסה בזמן הזה.
  • תהליכי דיגיטיציה – כיום אנשים רבים נמצאים במצב שהם חייבים להמשיך לשווק את העסק שלהם רק באופן דיגיטילי יותר. כל מי שיש לה קצת ידע בכל מה שהוא קצת דיגיטילי כגון:
    1.  בניית אתרים
    2. עיצוב גרפי
    3. שיווק ופרסום ברשתות החברתיות
    4. עריכת סרטוני וידאו
    5. יכולת ללמד אנשים תחומים דיגיטיליים מרחוק
    6. הוספת כתוביות לסרטונים
    7. וכל תחום שאפשר לעשות דרך הרשת ויעזור לעסקים להפוך לדיגיטיליים יותר
  • לא מצאתם דרך שמתאימה לכם? הכנתי פוסט על 73 דרכים לייצר הכנסה נוספת. בהחלט שווה הצצה בתקופה כזו ולמצוא משהו שמתאים לכן להגדיל את ההכנסות.
איך להתנהל נכון כלכלית
אם מפעילים קצת יצירתיות אפשר למצוא לא מעט מקורות הכנסה גם בתקופה זו

 

איך להוריד הוצאות בתקופת הקורונה

 

למען האמת, עצם זה שאנחנו נמצאות בתקופה כזו של להיות בבית מפחית משמעותית את ההוצאות. זה די מטורף. אין הוצאות על בילויים, דלק, טיסות לחו"ל, טיולים וכדומה. אבל האמת היא שיש עוד הרבה דרכים לחסוך גם מעבר בהוצאות השוטפות והיום עדיף שלא להוציא שום שקל מיותר. הרשימה באדיבות קבוצת הפייסבוק משקיעים בדרך לעצמאות כלכלית (מה איך אתם לא שם עדיין?)

 

      • מנוי לחדר כושר – די בספק אם תמשיכו ללכת עכשיו. שווה לנסות להקפיא את המנוי עד שתוכלו לחזור להתאמן באמת.
      • ביטוחים למיניהם  – בדקו אם יש אפשרות להקפיא ביטוחים שלא צריך כרגע כמו למשל ביטוח רכב לרכב שני שבספק אם הוא בשימוש או ביטוח פריצות לבית (שסביר שפחות יקרה כשאנחנו כל היום בתוך הבית).
      • חבילות תוכן שלא צורכים – חבילות ספורט בכבלים (כי בחייאת אין באמת משחקים עכשיו), מנויים לספוטיפיי או כבלים אם לא משתמשים בהם.
      • הקפידו לסגור את האור ולחסוך בחשמל – בדרך כלל לא כולנו נמצאים בבית רוב היום וצורכים חשמל. לכן צפוי שתהיה עליה בצריכת החשמל וחשוב עוד יותר לשים לב לדברים כמו לנתק מכשירי חשמל שלא בשימוש מהשקע, לכבות אורות בחדרים סגורים ולהמנע מלהדליק יותר מדי מזגן בבית.
      • חוגים – אם יש לכם חוגים עבור עצמכם או לילדים זה לגמרי משהו שאפשר להקפיא / לוותר עליו בזמן הזה
      • מים – אם מספר הנפשות בחשבון המים לא מעודכן למספר הנפשות שחיות בבית, לחלוטין זה הזמן לעדכן זאת ולשלם קצת פחות על חשבון המים.
      • התמקחות עם ספקי תקשורת – עכשיו זה לחלוטין הזמן להתמקח עם כל ספקי התקשורת ולנסות להוזיל בעלויות. להגיד שצפויה תקופה קשה ואתם מנסים להוריד בהוצאות ותראו זה פלא , פתאום יכולים להוריד לכם את העלות של הפלאפון / כבלים / אינטרנט
      • עוזרת בית – אם משתמשים בכזו, זה קצת מיותר עכשיו. גם ככה רוב הסיכויים שהיא לא תוכל להגיע
      • מוצרי טיפוח – כי בינינו, מי עכשיו צריכה מספרה או חידוש של הלק? יש מספיק זמן לעשות לבד ותכלס גם ככה אנחנו בפיג'מה בבית. מה שחוסך לנו גם בגדים 🙂
      • התרחקו מאתרי קניות אונליין – קנו באמת מה שצריך ועזבו אתכם עכשיו לעשות קניות באונליין. גם ככה רוב המוצרים מגיעים מסין ועדיף לא להכניס דברים ממדינות זרות הביתה P:
      • כל תשלום בקבוע – בתכלס, הכי נכון עבורכן זה לעבור על חשבונות הבנק וכרטיסי האשראי ולראות איזה הוצאות קבועות יש לכן שסביר להניח שלא תצטרכו אותן בזמן הקרוב. תתקשרו לבית העסק ותבקשו להקפיא או לבטל את ההוצאה הזו. זה מצטבר להיות הרבה כסף בתקופה שבה אין הכנסות.
עברו על הוראות הקבע שלכם באשראי ובבנק ובדקו מה אפשר להוריד / להקפיא

נצלו את הזמן ללמוד!

 

התקופה הזו בבית היא גם תקופה מופלאה להשקיע במשאב הכי חשוב שלנו, אנחנו עצמנו. מכיוון שאנו חיים בעולם דיגיטילי, זה לגמרי אחלה זמן לראות הדרכות וקורסים דיגיטיליים.

 

נצלו את הזמן ללמוד דברים חדשים שמעניינים אתכם. אוכל להמליץ כרגע על כמה דברים ללמוד שיכולים להיות מעניינים עבורכם :

    • קורס ההשקעה הראשונה שלי – כי אם יש לכם כסף בצד זה לגמרי הזמן ללמוד להתחיל להשקיע. בניגוד לשנים קודמות יש הרבה יותר הזדמנויות השקעה טובות עכשיו אבל חייבים לדעת מה אנחנו עושים. אז תוכלו לקבל את קורס ההשקעה הראשונה שלי עכשיו ב-20% הנחה עם קוד קופון corona מכאן
    • קורס השכלה פיננסית לצעירים  – יוזמה מדהימה של עמותת מתייעלים לתת קורס פיננסי לצעירים ללא עלות. לבני הנוער שיושבים משועממים בבית וגם ככה מול המסך כל היום לפחות שילמדו על התנהלות כלכלית.
    • מתנות חינם מהאופטימית – אם לא הכרתם את פינת המתנות לגולשי האופטימית, כדאי שתתחילו להכיר. קורסים דיגיטילים חינמיים, מדריכים מושקעים ושירותים שמוצעים לכם ללא עלות.
    • להשקיע בשוק ההוןפרק חינמי לכל מי שמתחיל בשוק ההון שיאפשר לכן להבין יותר טוב את הקריטריונים לבחירת השקעות.
    • קורסים באוניברסיטאות 450 קורסים ללא עלות מהאוניברסיטאות הגדולות והמובילות בעולם שאפשר לגשת ולקבל כבר עכשיו.
    • קורסים של רשות התעסוקה – לשכת התעסוקה הביאו אחלה קורסים אונליין בתחומים כגון אקסל, שיווק באינטרנט, אנגלית עסקית , בניית אתרים, פוטושופ, כתיבת קורות חיים ועוד המון המון קורסים מקצועיים ללא עלות.
    • הקשיבו לפודקאסטים – אנחנו מסתובבים בבית עם אוזניות אלחוטיות, מסדרים, מנקים ומבשלים תוך כדי שמיעת פודקאסטים. כבר כתבתי על פודקאסטים כלכליים מומלצים אבל כל תחום שרק תרצו יש שם פודקאסט שתוכלו ללמוד ממנו.
    • הרצאות טד  – באמת שאין צורך להרחיב אבל כמות המידע המרתק שיש שם ללא עלות בין אם באתר, ביוטוב או באפליקציה של טד שווים המון.
איך להתנהל כלכלית
ללמוד זה ממש לא לילדים בלבד ועכשיו זה אחלה זמן ללמוד משהו חדש

לסיכום איך להתנהל נכון כלכלית בזמן משבר הקורונה

 

זכרו שזו תקופה, וגם היא תעבור. אבל בינתיים אפשר לנסות להפיק את המיטב ולנצל את הזמן להגדיל את ההכנסות ולהוריד הוצאות מיותרות וכמובן גם להעשיר את הידע והיכולות שלנו. בתקופה הזו אני ממליצה להמנע מלהקשיב לחדשות ככל הניתן, זה סתם יעשה לכם רע ולהתמקד במשפחתיות וזמן האיכות שאנחנו מקבלים עכשיו. פשוט כי להתמקד בחיובי זו תמיד הדרך הבריאה והכיפית יותר לחיות.

 

 

את קורס ההשקעה הראשונה שלי כבר הכרתם?

אם אתם כבר מתנהלים כלכלית נכון ובכלל לא הייתם צריכים את התזכורת הזו, קורס ההשקעה הראשונה שלי בשבילכם! השקעתי מאמצים וזמן רב כדי להכין קורס שיעזור לאנשים להתגבר על הפחדים ולהתחיל להשקיע. הקורס מספק את כל הידע הבסיסי הנחוץ כדי להתחיל להשקיע ואף עוזר לך לבנות תכנית השקעות אישית כדי להגיע להישגים כלכליים ולגרום לכסף שלך לעבוד בשבילך!

25% הנחה לגולשי האתר בעזרת קוד קופון website

ההשקעה הראשונה שלי

4 מחשבות על “איך להתנהל נכון כלכלית בזמן הקורונה”

    1. איך נרשמים:
      בקלות!
      פשוט שולחים מייל למייל שלנו (Info@Mityaalim.org) עם שם מלא ובקשה להצטרף לקורס הדיגיטלי של מנהיגות פיננסית צעירה, ואנחנו מוסיפים אתכם לקבוצה.
      לינק להרצאה תקבלו למייל כחמש דקות לפני תחילת ההרצאה למייל איתו נרשמתם 🙂

  1. פינגבאק: איך לשמור על מיינדסט של שפע כלכלי בתקופת משבר - האופטימית

  2. פינגבאק: מטרות האופטימית לשנת 2021 - האופטימית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top

שמעת על כך שאפשר בעזרת מדדים להשקיע בקלות ולעשות "שגר ושכח"?

רצית לפתוח תיק השקעות אבל לא ידעת בדיוק מה לעשות ומה לקנות ולא היה לך עם מי להתייעץ?

זאת בדיוק הסדנא עבורך! מזמינה אותך להצטרף אליי לסדנא שבה נבנה ביחד ונמצא את התיק השקעות המותאם במיוחד עבורך. 

דילוג לתוכן