פרויקט עצמאים כלכלית – מה זה עצמאות כלכלית?

עצמאים כלכלית

http://https://youtu.be/qx2yEQ-_2yI

העוקבים הקבועים של הבלוג יודעים שיש לי מטרה אחת די ברורה בשנים האחרונות, להגיע לעצמאות כלכלית. אני מדברת על זה לא מעט אבל אני לא בטוחה כמה פעמים באמת הסברתי מה זה בעיניי עצמאות כלכלית. אז במקום להסביר רק מה זה עצמאות כלכלית החלטתי לקחת את זה שלב אחד קדימה ולהקים את פרויקט עצמאים כלכלית. במקום רק להסביר מה זה עצמאות כלכלית, החלטתי למצוא אנשים שיכולים להדגים את זה.

הבעיה שלי קורית כשאני מספרת לאנשים את החלום שלי. התגובה הנפוצה שאני מקבלת כשאני אומרת שאני רוצה להיות עצמאית כלכלית היא: את באמת אופטימית. זה נאמר במעין זלזול כזה כאילו עצמאות כלכלית זה לא דבר אפשרי בכלל. כן, אני יודעת דברים כאלה לא אמורים לעצבן אותי, אבל גישה כזאת סגורה ופסימית אכן מרגיזה אותי. לכן, התחלתי להקים את פרויקט עצמאים כלכלית.

מה זה פרויקט עצמאים כלכלית?

פרויקט עצמאים כלכלית הוא מאוד פשוט. חיפשתי וחיפשתי אנשים שהגיעו לעצמאות כלכלית במגוון דרכים, גילאים וסגנונות. פניתי אליהם ושאלתי אם הם יהיו מוכנים להתראיין ולספר את הסיפור שלהם. את כולם שאלתי את אותן השאלות אך הופתעתי מכמה שונות ודומות היו התשובות שקיבלתי.

אני חייבת להתוודות כאן. למצוא אנשים שהגיעו לעצמאות כלכלית ומוכנים להתראיין על זה, זה לא פשוט בכלל. אנשים רוצים לשמור על הפרטיות שלהם מסיבות מובנות. יש לא מעט תגובות ביקורתיות מהסביבה, בעיקר כאלו שנובעות מבורות או קנאה. לאנשים קשה לפעמים להתמודד עם השונה.

אז בקיצור, פרויקט עצמאים כלכלית הוא סדרת ראיונות עם אנשים שעשו את זה. אנשים שהגיעו לעצמאות כלכלית והיום חופשיים לבחור מה לעשות כל יום ויום עם הזמן שלהם. אני באופן אישי למדתי המון מהראיונות הללו ואני מאוד מקווה שאתם תהנו מכך גם.

מה המטרה בפרויקט עצמאים כלכלית?

המטרה העיקרית היא לעורר השראה ולהראות באמת שכל אחד יכול. להגיע לעצמאות כלכלית זה משהו שכולנו יכולים לעשות וזה ממש לא משנה באיזה דרך. יש אלפי דרכים להגיע לעצמאות כלכלית ולא כל דרך תתאים לכל אחד. בכלל קחו את הדרך שאותם אנשים ככיוון כללי ותחשפו את הדרך הנכונה לכם.

הרעיון הוא שתלמדו ותראו בעצמכם שזה ממש לא משנה הדרך שתבחרו להגיע לעצמאות כלכלית. הדבר הכי חשוב הוא שתחליטו שאתם רוצים להגיע לעצמאות כלכלית, תפעלו ותתמידו עד שתגיעו למטרה הזאת. המטרה של הפרויקט מבחינתי הוא לספק השראה ולתת רעיונות לאנשים שמתפרנסים בכל מיני דרכים שונות שלא חשבתם שאפשריות.

אז מה זה בעיניי עצמאות כלכלית?

את המונח עצמאות כלכלית מדדתי על ידי משוואה אחת די פשוטה

עצמאות כלכלית
המשוואה הפשוטה שמתארת עצמאות כלכלית בעיניי

כמה פשוט ככה קל. כדי להגיע לעצמאות כלכלית (לפי ההגדרה שלי לפחות) צריך לדאוג שההכנסות הפסיביות שלנו מכסות את ההוצאות שלנו בשוטף. ברגע שהגענו למצב הזה, הגענו לעצמאות כלכלית. סה"כ רעיון די פשוט, אבל לא תמיד קל.

 

האמת על הכנסות פסיביות

הכנסות פסיביות הפכו להיות אובססיה שלי בשנים האחרונות. אני כל הזמן מחפשת דרכים חדשות שיכולות להניב לי הכנסות פסיביות. הבעיה היא שהמונח הכנסות פסיביות הפך להיות מעין חלום רחוק, בעיקר בגלל מוכרי חלומות כאלה ואחרים. כולנו ראינו פרסומים ברחבי הרשת שאם רק תקנו את הקורס של X תוכלו לשבת על החוף בתאילנד תהיו עשירים כקורח ולא תאלצו לעשות דבר שלא תרצו.

העניין הוא שהקורסים הללו מוכרים אשליה. כל אחד ואחד מהאנשים שראיינתי טען שלקח זמן רב והמון מאמץ להגיע לאן שהוא הגיע. חשוב להבין הכנסות פסיביות דורשות השקעה של זמן או כסף, ולרוב את שניהם ביחד. כדי לייצר הכנסה פסיבית יש להשקיע לא מעט אנרגיה, זמן וגם כסף בהתחלה. אם אתם לא שופעים בכסף כרגע, תיאלצו להשקיע יותר זמן בלייצר משהו בעל ערך. אם אתם לא שופעים בזמן תיאלצו להשקיע יותר כסף כדי לייצר נכסים שיעבדו עבורכם.

כך או כך, בכל דרך שתבחרו לייצר הכנסות פסיביות תדעו שההתחלה תיקח מכם זמן ואנרגיה. אם לכם כסף או זמן להשקיע בהכנסות פסיביות, הסיכוי שתגיעו אליהם הוא די קלוש.

דבר נוסף שחשוב לדעת : השקעות פסיביות גם דורשות תחזוקה, הן לא נשארות פסיביות לנצח. כל אחד מהמרואיינים מקדיש זמן כלשהו לתחזוקת ההכנסות שלו. תחשבו על זה. גם אם יש בבעלותכם דירה שאתם משכירים לדיירים. עדיין מדי פעם יהיה עליכם להגיע לחדש חוזה, לתקן תקלות אם יש, למצוא דיירים חדשים וכדומה. ההכנסה תמשיך להגיע ללא קשר לעבודה שלכם, אך עדיין יהיה עליכם להשקיע מעט זמן מדי חודש כדי לתחזק את ההכנסה הזו.

לאלו מכם שאומרים שאם צריך להשקיע מדי חודש, זאת לא הכנסה פסיבית לגמרי. העניין הוא שאין ממש הכנסה פסיבית לגמרי שלא עושים בה כלום. זאת פיקציה שפשוט לא קיימת. כל הכנסה פסיבית דורשת תחזוקה ברמה כלשהי. כך או כך, לתחזק הכנסה פסיבית זה משמעותית פחות מלעבוד משרה מלאה.

 

בסדרת הראיונות הגדרתי תחזוקת הכנסה פסיבית כמספר שעות בודד בחודש. כלומר, פחות מ-10 שעות בחודש התקבל בעיניי. הדבר החשוב לי היה שזה לא משהו שעושים כל יום ולא משהו שמייצר הכנסה נוספת אלא תחזוקה של המצב הקיים.

עצמאים כלכלית
הכנסות פסיביות. זה קיים, זה אפשרי, אבל זה לא קסם.

מה זה לא עצמאות כלכלית?

במסגרת החיפושים נתקלתי גם באנשים וסיטואציות שהחלטתי שהם אינם מתאימים:

  • אנשים שעוסקים באופן יומיומי בתחזוקת ההכנסות הפסיביות
  • אנשים שמקבלים שכר מאוד גבוה כשכירים או עצמאים
  • אנשים שמקבלים כסף על עבודה שהם מאוד אוהבים ועובדים כמה שמתחשק להם
  • אנשים שעובדים מעט ומרוויחים הרבה אך אם יפסיקו לעבוד, יפסיקו לקבל כסף

כל האנשים הללו שנפגשתי איתם חיים במצב מעולה אך לא עומדים בקריטוריונים שהצבתי לגבי עצמאות כלכלית. הם אמנם חיים ללא מחסור ועושים כעולה ברוחם אך עדיין יש בהם תלות כלשהי בשכר חיצוני.

 

לסיכום פרויקט עצמאים כלכלית

 

אז זהו, זה הפרויקט השאפתני שלקחתי על עצמי. למצוא אנשים שהגיעו לעצמאות כלכלית בדרכים מגוונות ולראיין אותם. אני אישית יכולה להגיד שמהראיונות שעשיתי למדתי לא מעט. אני מקווה שזה יהיה תוכן מעניין עבורכם ושתוכלו להפיק מכך ערך והשראה.

אם הגעתם לעצמאות כלכלית, או שאתם מכירים מישהו שיהיה מעוניין להתראיין, עדיין לא מאוחר מדי. כל שעליכם לעשות הוא ליצור קשר 🙂

 

חג שמח לכולם!

 

 

את קורס ההשקעה הראשונה שלי כבר הכרתם?

קורס ההשקעה הראשונה שלי ילמד אתכם את תמצית התובנות על השקעות שלמדתי בדרכי לעצמאות כלכלית. השקעתי זמן רב כדי להכין קורס שיעזור לאנשים להתגבר על הפחדים ולהתחיל להשקיע. הקורס מספק את כל הידע הבסיסי הנחוץ להשקעות, היכרות והבנה של מכשירי ההשקעה השונים וכל מה שצריך כדי להתחיל להשקיע. הקורס אף עוזר לך לבנות תכנית השקעות אישית כדי להגיע להישגים כלכליים ולגרום לכסף שלך לעבוד בשבילך!

פרטים על קורס ההשקעה הראשונה לי כאן.

25% הנחה לגולשי האתר בעזרת קוד קופון website

ההשקעה הראשונה שלי

7 מחשבות על “פרויקט עצמאים כלכלית – מה זה עצמאות כלכלית?”

  1. זה נשמע מרתק אבל האם פספסתי משהו? אין תגובה ראשונה עם לינק לראיונות…. ?

  2. פינגבאק: הכנסה פסיבית - כל מה שאתם באמת צריכים לדעת - האופטימית

  3. פינגבאק: ההשקעה הראשונה שלי - הקורס יצא לאור! - האופטימית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top

שמעת על כך שאפשר בעזרת מדדים להשקיע בקלות ולעשות "שגר ושכח"?

רצית לפתוח תיק השקעות אבל לא ידעת בדיוק מה לעשות ומה לקנות ולא היה לך עם מי להתייעץ?

זאת בדיוק הסדנא עבורך! מזמינה אותך להצטרף אליי לסדנא שבה נבנה ביחד ונמצא את התיק השקעות המותאם במיוחד עבורך. 

דילוג לתוכן