איך להרוויח כסף בסוף שנה – 7 טיפים פרקטים

פנסיה לעצמאים

סוף השנה האזרחית הגיעה ואיתה לא מעט הזדמנויות להרוויח עוד קצת כסף. מה כל כך מיוחד בסוף השנה? אנחנו לרוב לא מודעים להטבות שמגיעות לנו, ולכן מפספסים אותן. בסוף השנה יש לנו הזדמנות אחרונה להתוודע להטבות האלו ולהרוויח לא מעט כסף. אז יאללה, בלי יותר מדי הקדמות. בכל זאת עוד שבועיים נגמרת השנה, קבלו 7 דרכים איך להרוויח כסף בסוף שנה.

 

1. קרן השתלמות

קרן השתלמות היא המוצר המשתלם ביותר להשקעה שיש. למה? כי זו ההשקעה היחידה שניתן להשקיע בה שכל הרווחים פטורים ממס רווחי הון לגמרי. להזכירכם מס רווחי הון הוא 25%. זאת אומרת שאם הרווחתם 1,000 ₪, מדינת ישראל תיקח 250 ₪ כמיסוי רווחי הון. הרבה לא?

אז מה צריך לדעת?

אם אתם עצמאיים אז כדאי להזדרז לפתוח קרן השתלמות ולהפקיד שם עד מקסימום 18,240 ₪. לרואי חשבון יש נטייה להפקיד בקרן ההשתלמות עד 4.5% מההכנסה כי אז מקבלים הטבות מס הכנסה (הטבה נוספת שיש לקרן השתלמות). דרשו להפקיד עד התקרה הפטורה ממס רווחי הון, ולא רק ממס הכנסה.

לשכירים, אם אין לכם קרן השתלמות, עליכם להתמקח עם המעסיק לקבל זאת. או לפתוח עוסק פטור מינימלי כדי שתוכלו לפתוח קרן השתלמות. בכל מקרה, בהמשך יש טריק נחמד שיעזור לכם להוריד את תשלום מס רווחי הון במידה ויש לכם תיק השקעות שמנוהל עצמאית בבורסה.

 

2. קופת גמל להשקעה

במידה והשקעתם את כל הכסף שיכולתם בקרן ההשתלמות ועדיין נשאר לכם עודף להשקעה, נסו את קופת גמל להשקעה. קופת גמל להשקעה הינה מוצר השקעה חדש המספק פטור ממס רווחי הון במידה ומושכים את הכסף כקצבה חודשית החל מגיל 60. זה יכול להיות אחלה תוספת לפנסיה. בנוסף לכך, ניתן לקחת הלוואות מאוד זולות על הסכום שיש בקופת גמל להשקעה לאלו מכם שמתעניינים במינוף כלכלי.

קופת גמל להשקעה מוגבלת לסכום של עד 70,000 ₪ לשנה לבן אדם. כך שאם יש לכם מעל 70,000 ₪ שהחלטתם שמתאים לכם להשקיע בקופת גמל להשקעה. תוכלו להשקיע 70,000 ₪ עכשיו, ובחודש הבא להשקיע עד 70,000 ₪ נוספים.

 

3. איך להרוויח כסף ממכירת ניירות ערך בהפסד

את הטריק הנחמד הזה גיליתי במקרה באיזה קבוצת פייסבוק ובחצי שעה הרווחתי בזכותו כ-1,500 ₪ בתיק שלי ועוד כ-2,000 ₪ לתיק של חברה שלי. זה קצת מורכב אבל אני אנסה לפשט את זה כמה שיותר. אם אין לכם תיק השקעות בשוק ההון, תרגישו חופשי לדלג לטיפ הבא.

אז ככה, מי שעוקב יודע שיש לי תיק מבוסס מניות דיבידנד שמספקות לי הכנסה שוטפת לחשבון העו"ש מתיק ההשקעות. אחת הבעיות של תיק מבוסס מניות דיבידנד הוא חוסר יעילות מבחינת מס. על כל דיבידנד שאני מקבלת, רשות המיסים לוקחת לי 25% ממנו.

אז נניח שהרווחתי 10,000 ₪ בדיבידנדים השנה. נשארו אצלי רק 7,500 ₪ לאחר תשלום מס. כלומר, מס הכנסה גבו ממני 2,500 ₪.

 

אבל, אם הפסדתי בשוק ההון, אני רשאית לקזז את ההפסדים ממס רווחי הון. בעצם, הפסדים בשוק הון מייצרים לי מגן מס. מגן מס מעניק לי הגנה מתשלום מס עתידי. איך מחשבים מגן מס? כדי לא לשלם מס עלי להפסיד במקרה שלי 10,000 ₪ כדי לייצר לעצמי מגן מס של 2,500 ₪. כלומר, מגן מס מגן עלי מתשלום של מס בשווי של 25% מההפסד.

איך להרוויח כסף
לא לשלם מס על דיבידנדים? איזה כיף!

אז מה עשיתי? הלכתי ליועץ ההשקעות בבנק (עוד אחד מהסיבות שאני מעדיפה לנהל את תיק ההשקעות בבנק) ועשיתי איתו סימולציה. מכרנו ניירות ערך שהיו בהפסד ואז קניתי אותם חזרה. בכך שמכרתי את ניירות הערך הללו בעצם קיבעתי את ההפסד ויצרתי לעצמי מגן מס בשווי הרווחים שהיו לי השנה. בקיצור, כשאגיש בקשה להחזר מס , אקבל חזרה ממס הכנסה עוד 1,500 ₪ ובעצם לא אשלם מס כלל על ההכנסות מדיבידנדים 🙂

 

* חשוב לשים לב שהסכום משתלם לעומת העלות של עמלות קנייה ומכירה שיש לכם בתיק השקעות. בנוסף לכך העדיפו להתייעץ עם יועץ מס או רואה חשבון בנושא.

 

4. איך להרוויח כסף ממס הכנסה שלילי / מענק עבודה

מס הכנסה החליטו שהם רוצים לעודד בעלי הכנסות נמוכות לעבוד ולכן הם מחלקים מענק עבודה (נקרא גם מס הכנסה שלילי). אז מי זכאי לקבל מענק עבודה? עליכם לענות כל 3 הקריטריונים:

  1. בעלי הכנסה חודשית ממוצעת מ-2,060 ₪ עד 6,810 ₪  (עד 11,840 ₪ להורים יחידים)
  2. הורה יחיד מעל גיל 23 עם ילד מתחת לגיל 19 או מעל גיל 55 גם ללא ילדים
  3. ללא בעלות  על נכס נדל"ני כלשהו למעט דירת מגורים יחידה ועד 50% בעלות בנכס נדל"ן נוסף.

 

אם אתם עומדים בכל 3 הקריטריונים מדובר בכמה אלפי שקלים שמס הכנסה מוכנים לתת לכם מתנה. אפשר להגיש עד סוף השנה בקשה לשנת 2015 ו-2016. בדקו כאן אם אתם זכאים והגישו בקשה בהקדם לקבלת החזר.

איך להרוויח כסף
מס הכנסה מביאים לכם כסף חינם, לא תיקחו?

5. הזדמנות אחרונה להגיש החזר מס

 

החזר מס ניתן לקבל עד 6 שנים אחורה. איך יודעים אם מגיע לכם החזר מס? אם החלפתם עבודות, השקעתם בשוק ההון, יצאתם לחל"ת, השתחררתם, סיימתם לימודים ועוד כל מיני אירועים בחיים ב-6 שנים האחרונות. אז כנראה מגיע לכם החזר מס וזו ההזדמנות האחרונה שלכם לקבל את ההחזר של לפני 6 שנים. לא רק זה, אם מגיע לכם החזר מס מלפני כמה שנים, תקבלו אותו עם ריבית של 4% והצמדה למדד. קיצר, שווה לבדוק 🙂

 

מה עושים? נכנסים לכאן ובודקים ללא עלות אם אתם זכאים להחזר מס. אתם לא חייבים להגיש את הבקשה להחזר מס דרך האתר הזה אבל אם תיכנסו מהקישור ששמתי תקבלו 10% הנחה בדמי הטיפול. שווה לבדוק לא? מניסיון אין דבר יותר כיפי מלקבל כסף חזרה ממס הכנסה 🙂 אז למה אתם מחכים? תיכנסו לכאן ותבדקו!

 

6. פנסיה לעצמאים

 

אם אתם עצמאים אז אולי שמעתם על כך שעבר חוק פנסיה חובה גם לעצמאים השנה. אני ואתם יודעים שלא ממש כדאי לבנות על הפנסיה כי היא לא תספיק לנו. מצד שני, אם לא נחסוך בכלל אז לא יהיה כלום. כדאי גם שתדעו שמי שלא חוסך לפנסיה מחוייב לשלם קנס של 500 ₪ מדי שנה.

 

תכלס, עדיף שהכסף ילך לטובת הפנסיה שלכם, קטנה ככל שתהיה מאשר כקנס למס הכנסה. בנוסף לכך תקבלו גם הטבות מס על ההפקדות לפנסיה וגם תוכלו להשתמש בכסף במקרה של אבטלה. אז בקיצור, אם אתם עצמאים תדאגו להפקיד למוצר פנסיוני בהקדם.

 

7. בדקו יתרת ימי חופשה

במידה ואתם שכירים, כדאי לבחון את נושא ימי החופשה שלכם. על פי חוק, המעסיקים אינם מחוייבים לאפשר לכם לצבור את ימי החופש לשנה הבאה. הם גם רשאים למחוק ימי חופש שנשארו לכם בסוף השנה.

איך להרוויח כסף
בדקו, אולי יש לכם יום חופש שהולך להעלם?

בררו מה המדיניות של החברה שאתם עובדים בה לגבי ימי חופש ומה היתרת ימי חופש שיש לכם היום. אולי תגלו שהולכים למחוק לכם ימי חופש וכדאי לקחת איזה יום יומיים חופש. אולי כדי שיהיה לכם זמן לסדר את שאר הדברים ברשימה, או סתם לנוח בבית. בכל מקרה, זמן לנוח שווה הרבה לכולנו וכדאי לנצל אותו לפני שייעלם.

 

טיפ אחרון עבורכם – תכננו את השנה הבאה

מה המטרות שלכם לשנה הקרובה?

מי שעוקב אחרי הבלוג יודע שאני כל תחילת שנה מפרסמת את רשימת המטרות שלי לשנה הקרובה. כל סוף ותחילת שנה אני בוחנת האם עמדתי והתקדמתי למטרות שלי. במקביל מגדירה לעצמי מטרות חדשות לשנה הקרובה. זה מדהים בעיני כל פעם לראות כמה התקדמתי בשנה שלמה ונותן תחושת סיפוק מדהימה.

אז ממליצה לכם, להגדיר ולתכנן את מה שתרצו להשיג בשנה הקרובה ומה החלומות שלכם?

בקיצור – איך להרוויח כסף בסוף שנה

 

החזר מס

זהו, אלו 7 הדרכים העיקריות שיעזרו לכם איך להרוויח כסף בסוף שנה. יש עוד לא מעט דברים שרלוונטיים לעצמאים, מעסיקים ושכירים. תוכלו למצוא את הרשימה המלאה במדריך המצויין של כל זכות. אז יאללה, יש לכם עוד שבועיים לסיום השנה כדאי שתמצאו את הדרך איך להרוויח כסף נוסף =)

 

6 מחשבות על “איך להרוויח כסף בסוף שנה – 7 טיפים פרקטים”

  1. היי, קודם כל תודה על הנגשת המידע בצורה בהירה וקלילה – אוהבת ללמוד ממך.
    לגבי קופת גמל, כתבת לשים סכום של 70 בחודש אחד ולאחריו עוד 70 – לפי מה שידוע לי התקרה היא 70 אלף לשנה.

    1. תודה עינב, כיף לשמוע 🙂

      הפוסט נכתב בדצמבר, בכל זאת פוסט לסוף שנה. המקסימום בגמל להשקעה הוא 70 לשנה קלנדרית. כך שבתקופת זמן הזו באמת היה אפשר להפקיד 70 אלף וחודש אחרי זה בינואר של שנה הבאה עוד 70.

  2. פינגבאק: איך לעשות כסף בדרכים יצירתיות השלמה הכנסה | האופטימית הדרך לעצמאות כלכלית

  3. היי….האם שווה לשכיר להמשיך להפקיד מעל התקרה בקרן השתלמות? או שעדיף להגיד למעסיק להעביר לקופת גמל להשקעה? או לקבל לתלוש?
    אגב לגבי הלוואה על גמל להשקעה….הבנתי של הלמן אלדובי לא נותנים לקחת הלוואה על חשבון הגמל להשקעה

  4. פינגבאק: איך לשלם פחות מס בהשקעות - האופטימית

  5. פינגבאק: השקעות ערך מניות דיבידנד או מדדים? - האופטימית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top

שמעת על כך שאפשר בעזרת מדדים להשקיע בקלות ולעשות "שגר ושכח"?

רצית לפתוח תיק השקעות אבל לא ידעת בדיוק מה לעשות ומה לקנות ולא היה לך עם מי להתייעץ?

זאת בדיוק הסדנא עבורך! מזמינה אותך להצטרף אליי לסדנא שבה נבנה ביחד ונמצא את התיק השקעות המותאם במיוחד עבורך. 

דילוג לתוכן