רוצים מתכון בזול – 15 מתכונים, 15 שקלים, 15 דקות עבודה

בהמשך לפוסט הקודם של 10 מתכונים ב-10 דקות ב-10 שקלים, החלטתי לעשות פוסט נוסף על מתכונים בזול. הפעם יהיה 15 מתכונים בזול, 15 שקלים ב-15 דקות הכנה. אז אם בא לכם למצוא איזה מתכון בזול, זה בדיוק המקום.

למען האמת, שמתי לב שפוסטים שקשורים לאוכל צוברים פופלריות רבה יותר מפוסטים אחרים. ככלל, התחלתי את האתר הזה כדי לעזור לאחרים לחסוך ולהשקיע את הכסף בתבונה כדי לצאת לעצמאות כלכלית. אבל אני מקבלת לא מעט בקשות לפוסטים בנושא אוכל.

מאז ומתמיד אהבתי לבשל ולהכין אוכל. גיליתי גם עם הזמן, שבזמני משבר, האוטומט שלי הוא ללכת להכין משהו לאכול. באופן מפתיע, לאכול אף פעם לא הייתה אהבה גדולה שלי. להכין אוכל דווקא כן (לשמחתו הרבה של כל מי שגר איתי אי פעם). האחיות שלי תמיד טענו שאני צריכה לעזוב את ההייטק וללכת לפתוח מסעדה משלי. זה מעולם לא עניין אותי במיוחד, אבל לכתוב על מתכונים זה משהו שאני הרבה יותר מתחברת אליו.

המהפך הכלכלי שלי גרם לי לחשוב על כך שאחרי דיור, הוצאה על אוכל בסופר הינה לרוב ההוצאה השנייה בגודלה. לכן, אדאג לרשום קצת יותר על נושא החיסכון באוכל ואיך אפשר להתייעל בבישול ובקניות. אז בלי עוד הקדמות מיותרות, קבלו רשימה של 15 מתכונים בזול.

 

מתכונים בזול – 15 מתכונים ב-15 ₪ ו-15 דקות הכנה

 

 

1. מתכון בזול – דייסת שיבולת שועל

 

המתכון הזה חביב עליי במיוחד בתור ארוחת בוקר בחורף. באותם בקרים שהדבר שנראה הכי נורא זה לצאת מתחת לשמיכה ולראות בחלון יום אפרורי וקריר. ככלל אני טיפוס של קיץ, אבל אוכל טוב ומזין שמחמם דווקא עושה לי טוב.

אחד הדברים שאני אוהבת במתכון הזה שמעבר לדייסת שיבולת שועל אפשר להוסיף כמעט כל דבר שרוצים. פירות, פירות יבשים, אגוזים, סילאן להמתקה וכל מה שתרצו. כך כל בוקר אני אוכלת את אותו הדבר, אבל כל בוקר זה קצת שונה.

בהתחלה הייתי מכינה את הדייסה על סיר קטן בגז ומעבירה לקערה לאכול. אבל התבאסתי מכך שצריך לשטוף כל כך הרבה כלים על הבוקר. אז הגעתי למסקנה שאפשר פשוט לשים את הקערה עם המצרכים במיקרו וכך התהליך יותר מהיר וגם פחות כלים. אני שמה את הרכיבים של הדיסה במיקרו ל-2 דקות ובינתיים חותכת את הפירות.

 

מתכון זול
הכי כיף דייסה חמה בבוקר קריר

2. מתכון בזול – חטיפי אנרגיה

בקיץ הדבר האחרון שמתחשק לי על הבוקר זה דייסה חמה. בכלל יש בקרים שפשוט אין לי זמן או שאני צריכה משהו שאפשר לקחת טו גו בדרך לעבודה. בהתחלה הייתי קונה חטיפי אנרגיה מוכנים שיהיו ארוחת בוקר קלילה וזמינה. אחר כך עשיתי את הטעות שגורמת לי לוותר כמעט על כל מאכל מוכן. הסתכלתי על רשימת המרכיבים. כמובן גיליתי שהמרכיבים של חטיפי האנרגיה ה"בריאים" רחוקים מלהיות בריאים.

עשיתי קצת חיפוש ונתקלתי במתכון המעולה הזה שמראה איך אפשר להכין חטיפי אנרגיה ביתיים ויפים וארוזים. אישית באמת אין לי כח או זמן להשקיע בלהכין חטיפי אנרגיה יפים וחתוכים וגם לארוז אחד אחד. אז החלטתי לעבד קצת את המתכון ולהפוך אותו למתכון לעוגיות בוקר. מה שנחמד בעוגיות הללו הוא שמעבר לארוחת בוקר זמינה, הן גם אחלה לאירוח כשאנשים מגיעים באופן מפתיע. זאת כמובן בהנחה שבן הזוג לא מחסל לי את כולן…

ארוחת בוקר זולה
העוגיות הכי בריאות וטעימות להתחיל איתן את היום

3. מתכון בזול – מוזלי ביתי

ארוחת בוקר נוספת שאני עושה בימים החמים ולאחר שבן הזוג חיסל לי את כל העוגיות בוקר היא יוגורט עם פירות וגרנולה. מכיון שמוזלי לוקח מעט מאוד זמן להכין אני מכינה לרוב כמות גדולה שתספיק לי להרבה זמן. נכון, אפשר לקנות מוכן אבל שוב, אם מסתכלים על רשימת הרכיבים החשק לזה עובר די מהר.

בישול בזול
למה לקנות גרנולה מוכנה כשאפשר להכין כל כך טעים ובריא בקלות?

4. מתכון בזול – חביתה עם תוספות

חביתה היא תמיד אחד המרכיבים הכי זולים וזמינים להכנה שיש. אפשר להכין מקושקשת או עין בדקה או שתיים אבל כשבא להתפנק קצת יותר אפשר לנסות להפיק מהחביתה ערך תזונתי גבוה יותר וגם להפוך אותה למנה מעניינת ועשירה יותר. אם רוצים להתפלצן אפשר לקרוא לזה פריטטה אבל בתכלס, זה פשוט חביתה מושקעת יותר.

ארוחת ערב בזול
תכלס אפשר להתפרע עם מה שנשאר במקרר ועדיין זה יוצא טעים

5. מתכון בזול – שעועית מוקפצת

מה שאני אוהבת במתכון הזה שהוא תמיד זמין בתור תוספת או מנה בפני עצמו והוא מהיר להכנה. הסוד הוא פשוט שעועית קפואה שתמיד יש במקפיא ואפשר בקלות להכין ממנה מנה מזינה ומשביעה. ברוב רשתות המזון אפשר למצוא שעועית מוקפאת תחת מותג הבית ב-10 שקלים ומשם רק צריך להוסיף את מה שרוצים.

אז כל פעם שמתחשק לי אני מוציאה את השעועית מהמקפיא ומפשירה תחת זרם מים חמימים. העניין במתכון הזה הוא שצריך להקפיץ את השעועית במהירות אחרת היא נהייתה ספוגית ולא טעימה. צריך גם להקפיד שלא יהיו יותר מדי נוזלים בשעועית אחרת מתקבלת מחית שפחות כיף לאכול. מכיוון שהתיבול האהוב עליי הוא רוטב סויה ומיץ לימון החלטתי להפחית את כמות הנוזלים על ידי החלפת מיץ הלימון בגרידת לימון. כך מתקבל טעם לימוני בלי תוספת נוזלים שפוגמת במוקפץ.

מתכון זול ומהיר
הכי זמין וקל כי תמיד יש בבית

6. מתכון בזול – תבשיל עוף אורז ובטטה בחלב קוקוס

 

את המתכון הזה אני אוהבת במיוחד מכיוון שהוא כולל ארוחה שלמה בתוך סיר אחד ופשוט כיף וטעים לאכול אותו ביחד. כל מה שצריך לעשות זה לקחת את כל המרכיבים לשים בסיר לערבב מדי פעם ולחכות לטעמים המדהימים שיצאו לפועל.

מנה מנחמת וכיפית במיוחד לחורף או זריזה להכנה כשאתם רוצים ארוחה מלאה ואין לכם כח להכין הרבה דברים או ללכלך הרבה כלים. הדבר הטריקי היחיד זה הנושא של חלב קוקוס. כדי שחלילה לא תטעו ותחשבו שחלב קוקוס הגיע מפרה, לא קוראים לזה חלב קוקוס אלא קרם קוקוס ברוב המקרים. מה שאתם לא עושים, הימנעו מקנייה של נוזל קוקוס או מי קוקוס, זה המיץ של הקוקוס כשפותחים אותו וזה ממש לא מה שאתם צריכים למתכון הזה. אפשר למצוא את זה בפחיות שימורים בפינות של אוכל מהמזרח בכל סופר.

ארוחה בזול
ארוחה שלמה בסיר אחד. מעט כלים ולכלוך והרבה מאוד טעם

7. מתכון בזול – מיני פשטידות

 

תכלס פשטידה היא אחד הדברים הכי קלים ופשוטים להכנה. היופי הוא שהמרכיבים של הפשטידה יכולה להשתנות כל פעם וליצור וריאציה שונה ומעניינת לפי מה שמתחשק לכם. פשוט תכניסו את מרכיבי הבסיס ותוסיפו את הירקות שאתם אוהבים. זה עד כדי כך פשוט.

אישית אני מעדיפה לעשות את הפשטידות שלי בתבנית של מיני מאפינס. כך יוצאות לי מיני פשטידות טעימות ממש במקום פשטידה אחת גדולה. מאוד נוח לקחת את הפשטידות האלו ממקום למקום והן נראות כמו מאפינס כיפיים שנחמד לקחת איתנו או סתם לנשנש.

מתכון מהיר וזול
תבנית שקעים של מאפינס עושה את כל ההבדל וכך מקבלים מיני פשטידות במקום אחת גדולה

8. מתכון בזול – קציצות עוף וקישואים

במתכון הזה נתקלתי פעם אחת שהיה לי ממש מעט עוף טחון ורציתי להכין קציצות. בדיוק חברה התקשרה אלי ולא הבינה מה הבעיה. היא שאלה אם יש לי קישואים בבית אמרתי שכן. יופי, היא אמרה את לא מכירה את הטריק של להחליף קישואים בעוף טחון? לא הכרתי.

אז גירדתי קישואים בפומפיה והוספתי לבשר הטחון שהיה לי ויצא מעולה. מה שמעניין הוא שבן הזוג שלי ממש לא אוהב קישואים. איכשהו אבל, הוא כן אהב את הקציצות הללו. זה גרם לי להבין שאני יכולה להכניס כל ירק שבן הזוג שלי לא אוהב קצוץ לתוך קציצות ואז הוא יאכל את זה. כן, קצת כמו ילד אבל היי אם זה מה שגורם לו לאכול ירקות מי אני שאתנגד.

מתכון מהיר זול
קציצות טעימות שגם מי שלא אוהב קישואים אוהב

9. מתכון בזול – חומוס עדשים כתומות

יום אחד הייתי ביום גיבוש לצוות של סוד הכסף. בסוף יום הגיבוש קיבלנו לא מעט מרכיבים שנראו לא קשורים אחד לשני בעליל והיה עלינו להכין מהם ארוחה. לא היו מתכונים ברורים ולא הוראות חלוקה לצוותים. פשוט להכין אוכל. רובנו היינו די מבולבלים בהתחלה אך בסופו של דבר יצאה מזה ארוחה לא רעה בכלל.

אחת מהמשתתפות לקחה חבילת עדשים כתומות ושמה אותה במים על האש. בהתחלה לא הבנתי למה במזג אוויר כזה חם היא מכינה מרק. שאלתי אותה ומתברר שהיא בכלל מכינה חומוס מעדשים כתומות. הסתקרנתי ובסוף התוצאה הייתה מעולה. עדשים כתומות הן אחלה חומר גלם. הן קלילות, מהירות בישול ולא דורשות הרבה התעסקות ומסתבר שהן יכולות להיות אחלה תחליף לחומוס.

בישול בזול
חומוס לא חייב להיות מגרגרי חומוס! אפשר גם להכין חומוס הרבה יותר מהיר!

10. מתכון בזול – חזה עוף מוקפץ עם פטריות

חזה עוף זה משהו שתמיד יש לי במקפיא. פשוט כי זה נוח לשימוש ואפשר לעשות איתו הרבה מאוד דברים בלי מאמץ. המתכון הזה נולד  מאותם הפעמים שלא היה משהו מוכן בבית או שהאוכל שהכנתי לא הספיק לכל השבוע והיה צריך למצוא תגבור. לוקחים את חזה העוף וחותכים לחתיכות ומקפיצים עם הירקות הפנויים שיש בבית.

מתכון זול
לא צריך הרבה מאמץ כדי שחזה עוף יצא טעים במוקפץ

11. מתכון בזול תפוחי אדמה ובטטה בתנור

הדבר הזה הינו מהמתכונים הקלים והפשוטים מחומרי גלם די פשוטים שיש בבית. פשוט להכניס לתנור ולהנות. מי לא אוהב תפוחי אדמה או בטטות? אלו מהירקות שורש הכי טעימים שיש.

האמת שהרבה פעמים יצא לי להכין את המתכון הזה מחומרי גלם טריים שגדלים ליד הבית. כן, זה נכון אני גרה בתל אביב אבל יש לי שדה חקלאי די גדול ליד הבית. מגדלים שם בטטות ותפוחי אדמה לצד פרדס של תפוזים ואשכוליות. היופי הוא, שגם אחרי שהחקלאים לוקחים את התבואה שלהם, נשאר המון באדמה. אז יש איזה חודש חודשיים בשנה אחרי הקטיף (נראה לי שזו המילה) שאני יכולה פשוט לקפוץ דקה לשדה ליד הבית, ללקט תפוחי אדמה ובטטות שנשארו באדמה ולהכין את המתכון הזה.

אוכל מהיר וזול
כמה דקות הכנה ויש אחלה ארוחה בפני עצמה, תוספת או נשנוש כיפי

12. מתכון בזול – ספרינג רול ויאטנמי

המתכון הזה הוא אחד מהשאריות שנשארו מאז הטיול בויאטנם. פשוט התאהבתי בפשטות של המאכל ובטריות של המרכיבים. באחד המקומות שהיינו בויאטנם הגישו לנו רצועות של ירקות, בשר ודפי אורז ונתנו לנו להכין כל אחד את הרול המועדף עליו. תכלס? בעיני הכי כיף ככה. כל אחד מכין לעצמו מה שהוא אוהב ובכמות שהוא רוצה.

המרכיב העיקרי של המתכון הזה הוא ברוטב האלוהי שמגישים בויאטנם. יש סוגים רבים של רטבים. אני אישית מאוד אוהבת את הרוטב הזה שמבוסס על רוטב דגים, אבל גם הרוטב הזה שעשוי מחמאת בוטנים הולך מעולה. אני בדרך כלל מכינה כמות גדולה של רוטב ופשוט שמה במקרר למקרי חירום שיהיה לי מוכן מתי שארצה. זה שורד לא מעט זמן.

אגב, אם אתם מסתבכים בלעטוף את הרולים, תסתכלו על הסרטון הזה שיסביר לכם בדקה וחצי איך לעשות זאת כמו מקצוענים.

מתכונים זולים
מאז ויאטנם אני לא יכולה להפסיק להכין את זה

13. מתכון בזול – סלט קינואה וחמוציות

אני אישית מאוד אוהבת קינואה. זה דגן בריא, טעים והרבה יותר קליל וכיפי בעיני מאורז. לצערי הרב, בן הזוג שלי לא חולק איתי את החיבה הזו ולכן אני לא מכינה את הסלט הזה הרבה. אבל, כל פעם שמגיעים אלינו משפחה לארוחה אני מכינה את הסלט הזה. פשוט לא כיף לי להכין משהו שרק אני אוכל ממנו בסופו של דבר.

אז קבלו סלט קליל טעים ומזין שממש לא לוקח הרבה זמן להכין ויוצא די מושלם כל פעם.

מתכונים בזול
סלט קליל טעים וממש בריא בלי יותר מדי עלויות או התעסקות

14. מתכון בזול – קציצות טונה

זה נראה לי משהו די אוניברסלי שבכמעט כל בית תמיד יש איזה פחית או שתיים של טונה. גם אם לא תמיד יש מי שיאכל את זה, הפחיות טונה נמצאות בערך בכל בית ישראלי. המתכון הזה די פשוט וסה"כ מהווה פתרון זריז ומהיר והרבה יותר מעניין מסתם לאכול טונה מקופסה.

מתכון מהיר
במקום לאכול סתם ככה טונה מהפחית אפשר להשקיע טיפה יותר ולקבל מנה הרבה יותר טעימה

15. מתכון בזול – פצפוצי אורז במרשמלו

אוקיי אני מודה, בניגוד לשאר המתכונים המתכון הזה לא בריא בעליל. שום רכיב כאן לא בעל ערך תזונתי שתורם באמת ותכלס אין סיבה להכין את זה. חוץ מנוסטלגיה כמובן. אני גדלתי בתור ילדה בארה"ב ושם אחד הממתקים הנפוצים הוא Rice Krispies Treat. בתכלס זה פשוט פצפוצי אורז עם מרשמלו. קצת כמו כדורי השוקולד שיש בארץ, רק שבארה"ב זה מה שילדים מכינים עם ההורים ומביאים לבית הספר.

אז היו לנו עד עכשיו 14 מתכונים יחסית בריאים עם ערך תזונתי סביר, ועוד 10 בפוסט הקודם. אפשר להתפרע קצת עם משהו שמזכיר ילדות וטעם של חו"ל לא?

קינוח מהיר וזול
כשבא להתפנק עם משהו טעים ומהיר אפשר קצת ממתק עם טעם של חו"ל

 

לסיכום – 15 מתכונים בזול ב-15 דקות בפחות מ-15 שקל

 

לסיכום אלו המתכונים שלי. אני מכינה כל אחד ואחד מהם מדי פעם ומשתדלת שהרכיבים יהיו תמיד זמינים בבית עבור המתכונים הללו כשיגיע החשק, הרצון או פשוט רעב כשאין שום דבר בבית.

 

מה המתכונים שמצילים אתכם בצ'יק ולא עולים הרבה?

12 מחשבות על “רוצים מתכון בזול – 15 מתכונים, 15 שקלים, 15 דקות עבודה”

  1. בהמשך למה שכתב Leo, במתכון 4 כתבת "מתבון" במקום מתכון ושמת את המתכון של תפוחי אדמה ובטטה בתנור במקום את זה של העוף.
    גם איפה שהוא כתבת ויאטנמם עם 2 "מם".

    מקווה שזה בסדר התיקונים הללו…

    תרגישי חופשי למחוק את התגובה שלי 🙂

    ובלי קשר… אחלה פוסט. אשתי עושה כבר את רוב הדברים הללו, אבל יש כמה חדשים שלמדנו. עכשיו רק צריך לשכנע אותה על הפצפוצי מרשמלו

  2. וואי, אלופה!
    נראה לי באמת את צריכה לפתוח בלוג אוכל 🙂
    מתחילה לפנטז את התפריט החדש 🙂

    1. תודה מיכל 🙂

      זה באמת אחד החלומות שלי למתישהו, כשיהיה לי זמן, לפתוח בלוג אוכל אבל זה פשוט נשמע לי המון עבודה. אז נסתפק במתכונים מהירים וזולים

    1. האמת שאני מוצאת בשופרסל / רמי לוי. לרוב אני מזמינה מהאינטרנט אז פשוט עושה חיפוש באתר ומוצאת.
      אני חושבת ששילמתי באיזור ה-15 שקל לחצי קילו. אז הגיוני מה שאתה אומר, אבל קילו זה המון פצפוצי אורז. לא חושבת שצריך כל כך הרבה.

      1. שאול השואל

        תודה.
        אבל למה את אומרת שזה הרבה? 2 כוסות זה בערך 300 גר'(פלוס מינוס100 גר'), ז"א קילו מספיק לבערך 3-4 מתכונים. לא?

  3. פינגבאק: 10 אמונות מגבילות על כסף שכדאי להיפטר מהן - האופטימית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top

שמעת על כך שאפשר בעזרת מדדים להשקיע בקלות ולעשות "שגר ושכח"?

רצית לפתוח תיק השקעות אבל לא ידעת בדיוק מה לעשות ומה לקנות ולא היה לך עם מי להתייעץ?

זאת בדיוק הסדנא עבורך! מזמינה אותך להצטרף אליי לסדנא שבה נבנה ביחד ונמצא את התיק השקעות המותאם במיוחד עבורך. 

דילוג לתוכן