לארח בקלות ובזול – כך תעשו זאת נכון

לארח בקלות ובזול

לארח בקלות ובזול

אפשר לחסוך בכסף, אפשר לחסוך באוכל, אבל כנראה שהחינוך שקיבלתי לא מאפשר לי לחסוך באירוח. לא יודעת איך להסביר את זה, אם אנשים באים לבקר זה פשוט נראה לי לא הגיוני לא להגיש משהו. מכיוון שאנחנו באופן כללי משתדלים לאכול בריא ולהשאיר את הבית נקי מג'אנק ואוכל תעשייתי ואני באופן תמידי מנסה לראות איך אפשר להוזיל את עלויות סל הקניות החודשי, הבית שלנו אינו אטרקטיבי במיוחד לאירוח. מצד שני, אני אוהבת לארח, כיף שאנשים באים וזה גם נותן אחלה תירוץ לסדר ולנקות את הבית לפני.

 

אז מה אפשר לעשות כדי לחסוך כסף באירוח? כמו כל דבר אחר בהתנהלות כלכלית נכונה הרבה מאוד תלוי בתכנון נכון מראש. מכיוון שלפעמים דברים נוטים להיות ספונטניים אני צריכה שבכל רגע נתון יהיה לי את הדברים המתאימים בבית כדי שלא אתפתה לקפוץ לטיב טעם הקרוב לבית לעשות השלמות. הטריק הכי טוב? מה שבמקפיא לא קיים (אולי למעט גלידה). המקפיא הופך להיות חבר מאוד טוב שאני מתעלמת ממנו בשוטף אבל תמיד נמצא שם כשאני הכי צריכה אותו. אני דואגת למלא את המקפיא בדברים מוכנים שצריך רק לחמם מה שעוזר לי גם עם העלויות וגם עם הכנות מהירות.

 

מתוקים

לעיתים רבות חברים או משפחה קופצים סתם ככה לקפה בלי יותר מדי התראה מוקדמת וכל מה שרוצים זה קנקן תה / קפה ומשהו מתוק לאכול. כאן זה האמת די המומחיות שלי ויש לי רשימת מתכונים זמינים שיכולים להיות מוכנים בטווח של רבע שעה – עשרים דקות. אם נשאר לי אקסטרה מתוקים אחר כך אני לרוב מנסה להוציא את מהבית ומביאה למשרד כי אין הרבה מאפים ביתיים כשכל הצוות זה גברים. הבוס שלי מת על זה וגיליתי שלרוב זה הזמן העדיף לדסקס העלאה או צ'ופרים, לשיקולכם =)

  1. פאדג' בראוניז – זה אולי קינוח ההיכר שלי, מאז שהכרתי את הבלוג של בצק אלים חיי השתנו לטובה. המתכון הזה כל כך מהיר, פשוט להכנה וטעים שאני באמת משתמשת בו הרבה. הרבה פעמים אני מחליפה את החמאה במתכון בשמן וככה מרוויחה קינוח פרווה אם המשפחה מתעקשת.
  2. קאפקייקס נוטלה – מתכון פשוט מהיר וכיפי. כל מה שצריך היה פעם אחת לקנות חבילה של כמה עשרות מנג'טים בכמה שקלים והם שורדים לנצח. סוד קטן? זה עובד עם כל ממרח שוקולד, לא חייב דווקא נוטלה, בטח לא אחרי שראיתי את התמונה הזו (למרות שהעלות של נוטלה לאחר מכן ירדה פלאים).
  3. עוגיות שוקולד צ'יפס קפואות – כילדה גרתי חלק מהשנים בארה"ב ולפעמים יש דברים שמחזירים אותי לתרבות השמנה והנוראית הזו, כמו פופ טארטס, Dr. Pepper, קאפקייקס והחולשה הכי גדולה שלי היא עוגיות שוקולד צ'יפס. הבעיה היא שלרוב עוגיות לוקחות יותר מדי זמן להכין ואני רוצה לערבב, להכניס לתנור וזהו. הפתרון? מדי פעם להכין כמות גדולה של בצק עוגיות (עוד חולשה אמריקאית שיש לי), לכדרר לכדורים קטנים ולהקפיא. ככה כל מה שצריך לעשות כשבאים בלי התראה זה להוציא מהמקפיא, להכניס לתנור וליהנות מהריח המטורף שעוטף את הבית. האמת? זה כיף סתם ככה בערב כשבא משהו מתוק עם הקפה ואפשר פשוט להכין עוגיה שתיים וזהו. אין כאן מתכון כי זה פשוט עובד עם כל מתכון לעוגיות שוקולד צ'יפס שיש לכם.
  4. ריבועי שוקולד צ'יפס – אם חלילה נגמרו לי העוגיות שוקולד צ'יפס הקפואות או שפשוט לא נשאר מספיק המתכון הזה בא להציל אותי. אותו רעיון וטעם של עוגיות שוקולד צ'יפס רק בצורה של בראוניז (או בלונדיז אם רוצים לדייק). מהיר וקל פשוט לערבב את החומרים ולהכניס לתנור.

לארח בקלות ובזול קאפקייק

מה תמיד צריך שיהיה בבית לקינוחים?

  • שוקולד מריר – אני קונה הרבה את הצמקאו, יוצא זול לעומת שוקולד מריר רגיל וגם לא מפתה אותי לנשנש אותו ברגיל
  • שוקולד צ'יפס שחור / לבן – לא חובה, אני פשוט מאוד אוהבת והרבה פעמים כשיש מבצע קונה סטוק
  • אגוזים – פקאן ואגוזי מלך הולכים מצויין במאפים, שוברת אותם קצת לפני שאני מכניסה ונהנית
  • קמח – זול וקל, בהרבה מקרים גם קמח מלא עובד
  • ביצים
  • שמן – את רוב החמאה / מרגרינה אפשר גם להחליף בשמן קנולה אם נגמר. אפשר גם להשתמש בשמן קוקוס בחצי מהכמות אבל זה כבר יקר.
  • סוכר – חום לבן לא משנה, לא עולה הרבה ומוסיף המון
  • תמצית וניל – אני משתמשת בזה המון אז אני מכינה את שלי מוודקה ותרמילי וניל בגרושים מאיביי. אבל גם הפשוטה מהסופר בכמה שקלים יכולה לעשות את העבודה.

 

נשנושים

כאן המצב קשה, לרוב אם יש נשנושים בבית אנחנו אוכלים והם לא ממש שורדים עד שמגיעים אורחים. לכן אנחנו מתרכזים בנשנושים שצריך להכין ולא רק לפתוח שקית.

  1. פופקורן ביתי – מכינים בכלי ייעודי במיקרו מגרעיני תירס פשוטים וזולים. לפעמים אני מוסיפה קצת תבלינים או חמאה שיהיה טיפה יותר מעניין.
  2. אדממה – קונה בסטוקים כשיש מבצע, משאירה במקפיא ומרתיחה במים כשאורחים מגיעים ומוסיפים מלח גס. תמיד טעים וכיף.
  1. חומוס פריך – עוד מתכון מעולה של בצק אלים. חומוס משימורים, קצת תבלינים והופ לתנור. יוצא טעים מאוד ואפילו בריא. אגב אם לא רוצים פחית שימורים פשוט משתמשים שוב בטריק המקפיא, משרים חומוס בכמויות, מבשלים ומכניסים בשקיות למקפיא. יעיל מאוד גם לצורכי הכנת חומוס ביתית.

 

מאפים

אם רוצים משהו קצת יותר אכיל מקינוח או נשנוש אבל עדיין לא רוצים להשקיע יותר מדי זמן או כסף.

  1. לחם ביתי – אנחנו באופן אישי משתמשים הרבה באופה לחם בבית שלנו. אחרי שראיתי כמה עולה לחם מלא רגיל התעצבנתי והתחלתי לאפות בעצמי. הבעיה היא שצריך לעשות את זה בערך 3-4 שעות לפני אז רק אם יודעים מראש. אין משהו שעושה תיאבון יותר מלחם שהרגע יצא מהתנור, שלא לדבר על הריח של מאפייה שיש בבית. מוציאים קצת ממרחים, גבינות ומה שיש, פורסים ומגישים.
  2. לחם קראנצ'י עם ממרח– שדרוג של הקודם, מכניסים את הלחם הפרוס לתנור שיהיו קצת קראנצ'יות ובינתיים מכינים ממרח כלשהו. הכל תופס, גבינה, ממרח אבוקדו, טפנד זיתים וכדומה ומורחים על הפרוסות שכהן יוצאות מהתנור. אפשר גם להוסיף שום כתוש ושמן זית ולהפוך את זה ללחם שום או רוטב עגבניות וגבינה צהובה ולהפוך את זה לפיצה. קל, מהיר ומרשים.
  3. מיני בורקס – תכל'ס לא בריא בעליל אבל היי אנחנו בפינת מאפים מה ציפיתם? אז אני פשוט שמה לב מדי פעם בסופר כשיש מבצעים חבילה כזו עולה באיזור ה-12 שקל. פשוט מוציאים מהמקפיא ומכניסים לתנור. אם לא מתעצלים ויש קצת זמן אפשר למרוח ביצה ושומשום (לרוב יהיה באריזה) ומקבלים מראה מעורר תיאבון אבל זה לא חובה. עוד טיפ, לא חייבים להכין את הכל זה תלוי בכמות האנשים, לרוב נשאר לי מספיק מכל אריזה לפעמיים. בקיצור, מועיל מאוד ותמיד נמצא אצלי בהיכון במקפיא.

 

ירקות

  1. ירקות חתוכים – הכי קל ופשוט טעים ובריא, זה גם צבעוני ויפה ויחסית מעט עבודה. חותכים כל ירק שיש בבית לעיגולים או גפרורים ונהנים. אני אוהבת להזליף קצת מלח פלפל מעל ומיץ לימון. קניתי ספריי קטן בביוטיקר באיזה 2 שקל והוא משמש אותי מצויין להזליף מיץ לימון במטבח. אם בא לכם להשקיע יותר אפשר להכין מטבל ירקות מגניב מגבינה ועירית, יוגורט ושום, טחינה, פסטו, רוטב לסלט  או כל דבר אחר שבא לכם.
  2. תפוחי אדמה בתנור – יש המון גרסאות למתכון הזה אבל חותכים תפוחי אדמה לאורך, לקוביות מה שבא לכם. שמן זית מלח גס ואולי איזה תבלין והופ לתנור. הרי לכם צ'יפס ביתי במעט מאמץ. רוצים עוד טיפ לחיסכון בזמן? אם שוטפים את תפוחי האדמה כמו שצריך לא ממש חייבים לקלף אותם.
  3. ירקות מאודים – לוקחים ירקות שאוהבים ומתאימים לבישול כמו ברוקולי, כרובית, קישוא / זוקיני,  בטטה, תפוח אדמה, גזר, קולורבי וכדומה וחותכים לחתיכות בגודל של ביס. אם יש לכם כלי אידוי בבית מצויין אם לא, מסננת בתוך סיר גדול עם מכסה ומעט מים בתחתית (שלא יגעו בירקות) גם עושה את העבודה. מאדים את הירקות עד שהם מתרככים קצת בערך רבע שעה, עשרים דקות ומוציאים. אפשר לתבל עם שום כתוש, קצת אבקת מרק עוף, מלח גס וכדומה או להכין מטבל עם טעם כמו של ירקות חתוכים.

 

שתייה

כאן זה נושא בעייתי, אני נמנעת מלקנות באופן שוטף שתייה ממותקת לבית. לא בריא וסתם יקר. אז מה אנחנו שותים בבית? ויותר חשוב מה מגישים?

לארח בקלות ובזול שתייה

 

  1. תה / קפה – בחורף זה מצויין, אנחנו מתים על חליטות תה ותמיד יש הרבה בבית עם קנקן גדול שאפשר לשתות איתו לאורך זמן. אם לא מתאים גם קפה פשוט עושה עבודה מצויינת.
  2. מים בטעמים – מים עם קצת נענע בפנים, חתיכות מלפפונים או פרוסות לימון שנותן קצת יותר טעם ללא תוספת קלוריות, חומרים משמרים או מזיקין למיניהם.
  3. לימונדה ביתית – יש לנו ליד הבית מלא גינות עם עצי לימון. אם מדברים קצת עם השכנים ואומרים להם איזה לימונים יפים יש להם, לרוב הם יגידו שיש להם יותר מדי ויציעו לכם לימונים וכך נולד הרעיון הזה. סוחטים הרבה מאוד לימונים ומרתיחים עם כוס סוכר (לכמות מדויקת כאן) אז, במקום לדלל יחד עם המים מוזגים את הסירופ לתבניות של קרח ומכניסים למקפיא. ככה מוציאים כל פעם כמה קוביות תמצית ומוסיפים לקנקן מים, משאירים קצת במקרר ונהנים מלימונדה ביתית טרייה. אם בא לכם לשרג או להוסיף טעם אפשר להוסיף לתמצית ג'ינג'ר מגורר או נענע קצוצה.
  4. סירופ לשתייה – כאן זה כשאנחנו ממש מתעצלים יש סירופ פטל כזה של ילדים בבית למקרה חירום שממש בא משהו מתוק או האורחים לא מבסוטים על אופציות אחרות. התרכיז לרוב הוא דיאט אבל עדיין, לא גאה בזה, אבל זה מה יש.
  5. יין – אם הזרימה זה סרט או משהו בסגנון, יין לרוב הולך מצויין. יש לי את היינות שאני אוהבת ולרוב אנשים מסתדרים איתם. אני לרוב קונה כמה כשיש מבצע והם עולים בין 20-30 שקל לבקבוק ותמיד עושים שמח. חושבים שיין זול לא שווה הרבה? למי אכפת? זה טעים, זה עושה ראש טוב ולמען האמת גם "מומחי יין" לא ממש יודעים להבדיל בין יין זול ליקר.
  6. להגיד מראש שאין שתייה קלה – תכל'ס הכי קל, אני אומרת שאין שתייה קלה בבית ואם הם רוצים שיביאו משהו אם לא יש אחלה מים. אם הם רוצים הם יביאו, אם לא אז לא. יש לי חברה ששותה כמעט אקסלוסיבית דיאט קולה, היא כבר למדה שאני לא שותה את הרעל זה וכל פעם שהיא מגיעה לביקור היא מביאה לעצמה בקבוק מהבית.

 

אז זהו, אלו סודות האירוח בקלות ובזול שלי. זה אולי נשמע מתקמצן או פשוט מדי אבל האמת היא? שבין החברים שלי יצא שאני המארחת שהכי מפנקת ומשקיעה כי ביתי לרוב זה שם קוד למושקע יותר. להרבה מהחברים שלי אירוח הינו לתת בירות או קולה, חטיפים קנויים מהסופר ליד או להזמין פיצה בעוד שאצלי תמיד יקבלו משהו שהרגע יצא מהתנור או בריא יותר. ככה שהכול בחיים זה יחסי. אם יש לכם עוד רעיונות וטיפים לאירוח מהיר וזול אני אשמח מאוד לדעת!

2 מחשבות על “לארח בקלות ובזול – כך תעשו זאת נכון”

  1. פינגבאק: השלמת הכנסה - 73 דרכים לייצר הכנסה נוספת - האופטימית

  2. פינגבאק: רוצים מתכון בזול - 15 מתכונים, 15 שקלים, 15 דקות עבודה - האופטימית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top

שמעת על כך שאפשר בעזרת מדדים להשקיע בקלות ולעשות "שגר ושכח"?

רצית לפתוח תיק השקעות אבל לא ידעת בדיוק מה לעשות ומה לקנות ולא היה לך עם מי להתייעץ?

זאת בדיוק הסדנא עבורך! מזמינה אותך להצטרף אליי לסדנא שבה נבנה ביחד ונמצא את התיק השקעות המותאם במיוחד עבורך. 

דילוג לתוכן