איך לעשות כסף בדרכים יצירתיות

איך לעשות כסף

הדרך הסטנדרטית שכולנו מכירים לעשות כסף היא למכור את הזמן שלנו תמורת כסף. טוני רובינס, המאמן האגדי טוען שזו הדרך הכי גרועה שאפשר לעשות כסף האמת היא שיש עוד דרכים לעשות כסף פשוט צריך לשנות את החשיבה ולהיות פתוחים להזדמנויות שיש מולנו. תקבלו כאן כמה טיפים והנחיות כלליות איך לעשות כסף בדרכים יצירתיות יחד עם דוגמאות מעשיות.

איך לעשות כסף

כולנו ראינו כתבות כמו זו או זאת. ברוב הכתבות הללו מציעים את מה שכולנו מכירים. תעבדו עוד שעות, תמכרו עוד מהזמן שלכם ותרוויחו יותר כסף. המטרה היא לא לעבוד שעות נוספות כל החיים שלנו אלא לגרום לכסף לעבוד בשבילנו. זמן הוא משאב מוגבל מאוד. מכיוון שאנחנו במחסור תמידי של זמן, כדאי למצוא דרכים יותר חכמות להתפרנס.

מקור ההשראה שלי

אני רוצה לספר לכם על דייב. את דייב הכרתי בעבודה זמנית שעבדתי בה אי שם לפני השירות הצבאי שלי. דייב הוא אמריקאי חייכן  ואחד האנשים הכי משעשעים שיצא לי להכיר. התחברנו מיד ונשארנו בקשר טוב עד היום. דייב היה, ועדיין מקור השראה בלתי פוסק עבורי.

דייב הוא מהאנשים שכסף תמיד בא להם בקלות ובכלל תמיד הייתה לו גישה כל כך קלילה לחיים שהלוואי והייתה לכולנו. לא משנה מה רוצים לעשות התשובה שלו היא, מה הבעיה?

אני זוכרת שפעם התענגנו על סופלה שוקולד טוב במיוחד. אמרתי שהייתי רוצה להיות מבקרת מסעדות רק לסופלה שוקולד. והוא ענה לי ברצינות גמורה But you can be! (דייב הוא קצת סנוב אמריקאי שמוכן לדבר רק באנגלית).

זה ממש הפתיע אותי שמה שבעיניי היה חלום רחוק, בעיניו היה כל כך בר השגה. הגישה שלו תמיד הייתה שאפשר לעשות מה שרוצים, אין לנו מגבלות באמת אלא מה שאנחנו שמים לעצמנו. הוא תמיד ידע איך להרוויח כסף מכל סיטואציה ומכל מצב בקלות. לא רק זה, תמיד זה נעשה בצורה שבה אנשים היו מבסוטים לשלם לו על כך.

הגישה שלו תמיד הייתה יצירתית ומעוררת השראה בעיני. מהדברים של וואלה, איך לא חשבתי על זה קודם? רק שהוא חשב על זה קודם וכבר מצא איך לעשות כסף מזה. אז החלטתי לשתף אתכם כאן בפנינים והברקות של דייב איך לעשות כסף שתוכלו גם אתם לקבל מההשראה שאני זוכה לה וללמוד מזה.

לעשות כסף מכסף

הדבר האחרון והכי אקטואלי שהוא עשה זה Literally למכור כסף. כולכם שמעתם שיצאו שטרות חדשים נכון? מי מכם חשב למכור אותם באיביי? מי מכם חשב שאפשר לעשות תשואה של 145% על כסף מכסף עם מאמץ מינימלי ובלי שום סיכון? דייב חשב על זה וכבר מכר כמה שטרות כאלו באיביי. הוא אפילו לא נתן לעובדה שעוד אין לו את השטרות החדשים לעצור אותו, מקסימום אנשים יחכו עוד יום יומיים למשלוח.

איך לעשות כסף
כמה כסף אפשר לעשות מכסף באיביי?

מה אפשר ללמוד מזה?

אפשר לעשות לא מעט כסף מדברים חדשים ומעניינים שיצאו. צריך רק לחפש את ההזדמנות ולתקוף אותה. להיות בין הראשונים זה תמיד רווחי. מאוד פשוט להסתכל לאחור ולהגיד אם רק היה לי שכל לעשות X אז הייתי עשיר היום. יש  הזדמנות עכשיו, תנצלו אותה במקום להתחרט בעתיד.

 

לא לקחת דברים כמובן מאליו

 

דייב עלה לארץ עם משפחתו בגיל 12 ובגיל 14 כבר הקים עסק אינטרנטי משלו. הוא הבין שהקרובים שלו מארה"ב וחברים שלהם מתים למוצרים מארץ הקודש. אז הוא הקים אתר שמוכר את הדברים הכי בנאליים מהארץ ליהודים בתפוצות.

פחיות קוקה קולה עם כיתוב בעברית הוא היה מוכר ב-10$, בולים ב-10 אגורות ב-5$ וכן הלאה. אחד הדברים שהוא הכי אהב זה למכור את הכוסות של סטארבאקס בתקופה הקצרה שהחברה הייתה בארץ. הוא קנה את הכוסות ב-30 שקל ומכר אותן ב-50-100 דולר. למה? כי זה שונה, זה מיוחד, זה מארץ הקודש. בסוף הוא מכר את האתר שלו ברווח רב כשהוא הבין שהרבה מהילדות שלו הולכת על לשבת מול המחשב או לשלוח חבילות בדואר.

מה אפשר ללמוד מזה?

דברים שאנחנו לוקחים כמובן מאליו, אחרים מוכנים לשלם עליהם לא מעט כסף. בין אם זה מוצרים, ידע או יכולת. יש אנשים שזה מעניין אותם וזה בדיוק מה שהם מחפשים. אז גם אם לכם זה נראה בנאלי, טריוויאלי או מובן מאליו למישהו אחר זה יכול להיות שווה הרבה מאוד.

כסף יצירתי
הזבל שלכם יכול להיות זהב למישהו אחר

 

איך לעשות כסף ממה שעושים בכל מקרה

 

כשהתחלתי להעביר קורסים והרצאות החלטתי שאני אתן משהו אקסטרה לתלמידים שלי. רציתי לתת להם משהו להמשך הדרך לאחר הקורס שיעזור להם בהתנהלות הכלכלית.

הכנתי רשימה של כלים ואתרים שכדאי להכיר במסמך וורד פשוט (לימים הפך להיות ארגז הכלים הפיננסי שזמין להורדה באתר) ושלחתי להם. כשסיפרתי על זה לדייב הוא אמר שזה נפלא ואחלה דרך להרוויח עוד כסף. שאלתי אותו על מה הוא מדבר והוא הביע פליאה על כך שלא הוספתי קישורי שותפים לאתרים ששלחתי.

זה היה לו כל כך ברור מאליו שאם אני ממליצה על משהו, זה יגיע עם הטבה כספית תמורת ההמלצה שלי, בעוד לי זה בכלל לא עלה בדעתי. הרוב הגדול של הכלים הוא חינמי אבל היו 2-3 אתרים שיש להם שירות גם בתשלום. יצרתי איתם קשר ושאלתי אם יש להם תוכנית שותפים. 2 אתרים אמרו לי שכן ושמחו לשתף פעולה!

דאגתי שהקישור יכלול הנחה למי שהגיע דרכי בנוסף לעמלה שאני אקבל וכך יצרתי מצב שזה משתלם לכל הצדדים בסיפור. מאז החלטתי לאמץ את נושא שיווק השותפים בגישה הזאת. לקחת חברה שאני הייתי ממליצה עליה בחינם בכל מקרה ולעשות איתה שיתוף פעולה שנותן ערך מוסף למי שמגיע דרכי.

מה אפשר ללמוד מזה?

יש פעולות רבות שאנחנו עושים שבשינוי קטן יכולות להרוויח לנו כסף. המלצות שלנו שוות לא מעט כסף ומבצעי חבר מביא חבר ושיווק שותפים נפוצים הרבה יותר ממה שאנחנו חושבים.

 

איך לעשות כסף ממיקור חוץ

 

לדייב מעולם לא הייתה בעיה למצוא את הדרך הקלה לעבודה. בעצם, כשביל גייטס אמר שהוא תמיד יחפש עצלן לעשות את העבודה, הוא דיבר על אנשים כמו דייב.

איך לעשות כסף
עצלנים? זה דווקא חיובי!

אז מה הוא עשה? הוא הכיר מישהו שחיפש פרויקט של הקמת אתר אינטרנט עם כל מיני אוטומציות מובנות. הוא לקח את הפרויקט על עצמו למרות שהוא לא ידע בדיוק איך לעשות את זה. דייב חיפש ומצא פיליפיני שמתמחה באותו תחום בדיוק ושכר אותו לעבודה מרחוק. הוא ידע מספיק כדי לבדוק את העבודה ולוודא שהכל נעשה כמו שצריך.

כך יצא מצב שדייב קיבל אלפי שקלים על הפרויקט ושילם מאות שקלים כדי שהוא ייעשה. תוך כדי כך שהוא עצמו הקדיש מעט מאוד זמן לפרויקט עצמו.

מה אפשר ללמוד מזה?

הזמן שלנו שווה כסף ואנחנו לא צריכים לעשות הכל לבד. למען האמת הרבה פעמים להיעזר במישהו אחר יכול לחסוך לנו לא מעט זמן וכסף. יש היום גישה להרבה מאוד אנשי מקצוע במדינות זולות בהרבה משלנו ואפשר להרוויח המון על פערי המחירים.

 

איך לעשות כסף מאנשים שלא עושים את זה נכון

 

מכירים את זה שאתם מקבלים מיילים גרועים של מכירות וספאם? יש כאלו שכתובים כל כך גרוע שאנחנו פשוט מתעלמים מהם וזורקים ישר למעמקי ארכיון הדואר. אבל לא דייב, הוא כרגיל מצא דרך לעשות מזה כסף.

כשהוא מקבל מייל ספאם גרוע הוא לוקח כמה דקות ושולח להם מייל חזרה ומסביר להם מה הם עשו לא בסדר.  יש יותר מדי סימני קריאה, הגודל של התמונות לא נכון, הטקסט לא מציג את הערך לקונה הפוטנציאלי, התמונות באיכות גרועה וכן הלאה. לפעמים הוא אפילו מוסיף קישור לקורס אינטרנט שמסביר איך כן לעשות את זה נכון.

מה שקורה פעמים רבות זה שאותם אנשים חוזרים אליו ומודים לו ומבקשים לשכור את שירותיו! למה? כי הוא כבר עשה את העבודה, הוכיח שהוא יודע על מה הוא מדבר ונתן להם פתרונות! עכשיו הם פשוט צריכים את עזרו כדי ליישם את הפתרונות הללו בצורה הטובה ביותר.

מה אפשר ללמוד מזה?

הקדישו כמה דקות לעזור ולתת ערך חינם בתחום שלכם לאנשים שאתם רואים שעושים את זה לא נכון. תתפלאו כמה הם צמאים לעזרה ויהיו מוכנים לשלם למי שיוכיח שיכול לעזור להם ונתן להם ערך מוסף.

 

אבל מה אם אני לא יצירתי/ת?

אני יודעת מה אתם חושבים עכשיו. אנחנו לא יצירתיים כמו דייב וגם לא מכירים מישהו כזה בחיים שלנו. איך אנחנו יכולים גם להרוויח כסף בדרכים יצירתיות? אז יש לי חדשות טובות בשבילכם! יצירתיות זה לגמרי משהו שאפשר לעבוד עליו ולפתח.

יצירתיות זו תכונה שניתן לשפר עם הזמן באמצעות תרגול. איך חושבים יצירתי? איך לומדים להתחיל להיות יצירתיים יותר? תוכלו ללמוד על כך בהרצאה המצויינת של ד"ר אייל דורון.

בקיצור איך לעשות כסף בדרכים יצירתיות?

 

אם אתם רוצים לעשות כסף בדרכים יצירתיות חפשו את הדרכים לעשות כסף לפי הפרמטרים הבאים:

  • מייצרות מצבי Win – Win – כל אחת מהדרכים האלו מאפשרות לעוד אנשים להרוויח חוץ מכם. כשכולם יוצאים מרוצים, הרבה יותר קל להרוויח.
  • לא דורשות הרבה זמן – הרעיון הוא לעשות כסף בצורה שלא תגזול מהמשאב הכי יקר שלכם, הזמן שלכם. תחשבו מה אדם עצלן היה עושה.
  • לא לקחת דברים כמובן מאליו – חשיבה מחוץ לקופסא יכולה להביא לנו לא מעט שפע. צריך רק להיות פתוחים לרעיונות חדשים.
איך לעשות כסף
סיכום איך לעשות כסף בדרכים יצירתיות

היו לכם הברקות יצירתיות שהכניסו לכם כסף? מכירים גם מישהו יצירתי כזה שמוצא איך לעשות כסף בכל מקום? אשמח לשמוע על כך בתגובות!

 

 

את קורס ההשקעה הראשונה שלי כבר הכרתם?

קורס ההשקעה הראשונה שלי ילמד אתכם לא רק איך להבדיל בין הימור להשקעה אלא איך לזהות ולהימנע מסיכונים בהשקעות. השקעתי זמן רב כדי להכין קורס שיעזור לאנשים להתגבר על הפחדים ולהתחיל להשקיע. הקורס מספק את כל הידע הבסיסי הנחוץ להשקעות, היכרות והבנה של מכשירי ההשקעה השונים וכל מה שצריך כדי להתחיל להשקיע. הקורס אף עוזר לך לבנות תכנית השקעות אישית כדי להגיע להישגים כלכליים ולגרום לכסף שלך לעבוד בשבילך!

פרטים על קורס ההשקעה הראשונה לי כאן.

25% הנחה לגולשי האתר בעזרת קוד קופון website

ההשקעה הראשונה שלי

14 מחשבות על “איך לעשות כסף בדרכים יצירתיות”

  1. נקודה למחשבה לגבי דייב והעובד הפיליפיני: למה שאת קוראת כאן "מיקור חוץ", קוראים בעולם האמיתי "עובדי קבלן".

    1. זה עובד שגר בפיליפינים ומבחינתו קיבל תמורה הולמת לזמנו ובונוסים.
      יש לנו בעולם המערבי בעלי מטבע חזק יתרון לא הוגן שלא בצדק על כלכלות בעלות מטבע חלש. זה נכון =\

  2. אכן, עם יצירתיות, יוזמה, וניצול נכון של זמן אפשר להגיע רחוק. עם זאת,

    – טוני רובינס רק ציטט רבים אחרים שאמרו זאת (הרבה) לפניו

    – ביל גייטס מעולם לא אמר את המשפט שאת מייחסת לו. בנאומיו המעטים הוא מדגיש חריצות והתמדה כתכונות הכרחיות להצלחה

    1. רוב הציטוטים בדרך כזו או אחרת חוזרים על דברים שנאמרו קודם. אין חדש תחת השמש 🙂

      אני מסתכלת ואכן הדעות חלוקות לגבי האמירה הזאת, האם ביל גייטס אמר אותה או לא. כך או כך, המשפט מתאר את מה שרציתי להעביר

  3. מאד אהבתי
    א-ב-ל
    יש לי רשימה של 100000000000000000 רעיונות וניסתי לעבוד כמו עצלן, ובנתיים אני תקוע עם עומס רעיונות במוח .בכל אופן תודה

    1. תודה ישראל 🙂

      הסוד בהצלחה של כל דבר הוא מיקוד והתמדה. אפשר לנסות כל אחד מהרעיונות האלה ליום, יומיים חודש חודשיים אבל לא בטוח שתראה תוצאות ישר. אם תתמקד בתחום מסויים ותתמיד בו בסופו של דבר תראה תוצאות. תבחר את הרעיון שהכי קוסם לך, תתמקד בו ואל תעזוב אותו עד שתראה תוצאות. כשאתה מתחיל לייצר הכנסה על אוטומט תעבור לרעיון הבא וכן הלאה.

  4. היי, ממש אהבתי. מעורר השראה ומעניין. נחשפתי לבלוג שלך אתמול וכבר קראתי כמה וכמה מאמרים שנוגעים בהמון נקודות שהסתובבו לי בראש. את עושה סדר ולגמרי נותנת ערך מוסף, אז קודם כל – תודה רבה!

    לגבי דייב ורעיון מיקור החוץ, נשמע שהוא קרא את "ארבע שעות עבודה בשבוע" של טים פריס, או שיכל לכתוב אותו חח
    מכירה את הספר? מה דעתך עליו?

    1. היי שיר

      תודה רבה. אני מניחה שהוא אכן קרא את הספר. גם אני קראתי אותו והאמת ספר נחמד ומאוד מסתדר עם הגישה שלי. צריך בהתחלה להשקיע זמן כדי לבנות משהו ואחר כך אפשר לתת לאחרים לנהל אותו. זה בהחלט יכול להיות כיוון. ספיציפית זה לא הכיוון שלי אבל יש לזה פוטנציאל.

  5. פינגבאק: הלוואות עמית לעמית - האם זה משתלם? - האופטימית

  6. פינגבאק: מטרות לשנת 2018 - מה אתם מחליטים לעשות ב-2018? | האופטימית

  7. פינגבאק: פרויקט עצמאים כלכלית - מה זה עצמאות כלכלית? - האופטימית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top

שמעת על כך שאפשר בעזרת מדדים להשקיע בקלות ולעשות "שגר ושכח"?

רצית לפתוח תיק השקעות אבל לא ידעת בדיוק מה לעשות ומה לקנות ולא היה לך עם מי להתייעץ?

זאת בדיוק הסדנא עבורך! מזמינה אותך להצטרף אליי לסדנא שבה נבנה ביחד ונמצא את התיק השקעות המותאם במיוחד עבורך. 

דילוג לתוכן