איך ליצור הכנסה פסיבית – סיכום פרויקט עצמאים כלכלית

איך ליצור הכנסה פסיבית

איך ליצור הכנסה פסיבית? זאת שאלה ששואלים אותי הרבה מאוד פעמים. בעקבות השאלה הזאת התחלתי את סדרת הראיונות בשם פרויקט עצמאים כלכלית. בסדרה אני מראיינת כל פעם אדם אחר שענה על השאלה איך ליצור הכנסה פסיבית בדרך אחרת. לכל מי שלא ראה סדרת הראיונות בפרויקט עצמאים כלכלית מוזמן לקרוא כאן על הפרויקט ולראות את כל הראיונות כאן.

הפוסט הזה הוא מעין סיכום של התובנות שלי מהפגישה עם מספר רב של אנשים שהגיעו לעצמאות כלכלית. הפגישה עם האנשים הללו נתנה לי המון השראה באופן אישי ואני מקווה שגם לכם. בנוסף לכך, היא רק חיזקה את הדעה אצלי שליצור הכנסה פסיבית ולהגיע לעצמאות כלכלית זה לגמרי אפשרי.

טוני רובינס תמיד אומר, קרבה זה כוח. אם אתם רוצים ללמוד לעשות משהו, תמצאו מישהו שכבר עשה את זה. הקרבה והקשר לאנשים מעוררי ההשראה הללו קידמו אותי באופן אישי בהרבה וגרמו לי לחשוב לא מעט. כתבתי כאן על היכן תוכלו למצוא אנשים עם מטרות דומות לשלכם. מומלץ וכדאי לכם למצוא ולהתקרב לאנשים בעלי מטרות דומות. אני יכולה להעיד בעצמי שהקרבה לאנשים חדורי מטרה דומה לשלי, כמו בסוד הכסף נותנת לי המון ומקדמת אותי בדרכים שלא חשבתי שאפשריות.

 

מה משותף לכל האנשים העצמאים כלכלית?

 

לאורך הראיונות גיליתי כמה דברים שהיו משותפים לכל המרואיינים. מעבר לעובדה שהם הבינו איך ליצור הכנסה פסיבית, היה להם זווית שונה לגבי איך להגיע לשם. כל אחד מהם הגיע לעצמאות כלכלית בדרך שונה לגמרי אבל היו קווי דמיון מאוד מעניין ששמתי לב אליהם בין כולם.

1. הגדרת מטרות

כל אחד מהאנשים ללא יוצא מהכלל הגדיר עצמאות כלכלית כיעד. כל אחד מסיבותיו הוא, אבל לכולם הייתה מטרה משותפת להגיע למצב הזה. זה לא קרה לבד, לא בטעות ולא במקרה. עבור כולם זה היה יעד שהם הציבו עבור עצמם.

אצלי המצב גם דומה למען האמת. מי שעוקב אחרי הבלוג יודע שאני מפרסמת את המטרות שלי מדי שנה בבלוג. כמעט כל מי שבאמת הצליח במשהו, התחיל בלהגדיר זאת כמטרה. עצמאות כלכלית וליצור הכנסה פסיבית לא שונים בכך.

ליצור הכנסה פסיבית
איך תגיעו למטרה אם לא תגדירו אותה?

2. התמדה

נושא ההתמדה חזר על עצמו לא מעט פעמים במשך הראיונות. התמדה, התמדה והתמדה. כולם התמודדו עם קשיים בדרך ונחשפו להמון "נשמות טובות" שאמרו שעדיף להם לוותר. אבל הם לא ויתרו. הם המשיכו חזק במטרה שלהם ופשוט התמידו עד שהגיעו למטרה.

הגדרת המטרות ללא התמדה ופעולה קבועה לקראת המטרות לא שווה הרבה. גם אם קשה, גם אם לוקח זמן, גם אם קל יותר פשוט להתלונן ולא לעשות כלום. אם תבינו איך להתמיד ולפעול לקראת המטרות שלכם, תשפרו משמעותית את הסיכוי להגיע אליהן.

3. הקרבה

כדי להגיע למטרות יהיה צריך להקריב דברים אחרים שחשובים בחיים. כל מי שהתראיין היה מוכן להקריב דברים שחשובים לו כדי להגיע לעצמאות כלכלית. בין אם זה חיי חברה, סיכון גדול שלקחו על עצמם, משפחה, בילויים, זמן פנוי או שעות שינה. כולם הקריבו לא מעט כדי להגיע לשם.

משאבי הזמן שלנו מוגבלים ובסופו של דבר הגעה לעצמאות כלכלית וליצור הכנסות פסיביות ידרוש מכם להקריב. כמו בניסוי המתוק להפליא של מבחן המרשמלו, יהיה עליכם להקריב את ההווה עבור פיצוי בעתיד. האם תוכלו לעמוד בזה?

4. למדו מהטובים ביותר

כולם השקיעו לא מעט זמן בללמוד מי האנשים הטובים ביותר בתחום שהם רוצים להתמחות בו וללמוד מהם. בין אם זה על ידי קריאת ספרים, לעקוב אחריהם ברשתות החברתיות, לקנות קורסים או ללכת לסדנאות שלהם. כולם הקדישו זמן למצוא את הטובים ביותר בתחום וללמוד את משנתם.

ההנחה שלהם הייתה שיש להם לא מעט מה ללמוד. אבל לא רק ללמוד מכל אחד, אלא מהאנשים המובילים בתחום. היום בעידן האינטרנט לימודים מרחוק קלים מתמיד. בכמה קליקים אנחנו יכולים לקבל הדרכות אישיות, קורסים מוקלטים, ספרים וסרטונים מהמובילים בעולם. לצורך כך חלקם גם אמרו שהם השקיעו זמן נכבד בלימודי אנגלית רק כדי שיוכלו להקשיב למומחים בינלאומיים.

5. ממשיכים לייצר ערך

הסעיף המשותף הזה בהחלט הדהים אותי. אנשים שהגיעו בגיל צעיר לעצמאות כלכלית בוחרים להמשיך לייצר ערך ולעזור לאחרים. בין אם זה בהתנדבות ובין אם זה בתשלום, כולם ממשיכים לעזור לאנשים אחרים בדרכם. ממשיכים לייצר ערך ותוכן.

בדיעבד, דבר זה אינו מדהים כל כך. הם הגיעו לעצמאות כלכלית גם בזכות נתינה ועזרה לאחרים וזה משהו שכבר טבוע בהם. למרות שהם יכולים להרשות לעצמם בקלות לנפוש באיזה חוף אקזוטי, הם לא עושים זאת. יש להם הנעה פנימית שממשיכה לתת, לספק ערך ולעזור לאחרים גם כשהם לא צריכים.

6. ממשיכים ללמוד כל הזמן

אף אחד מהמרואיינים בפרויקט עצמאים כלכלית לא חשב שהוא יודע הכל. למרות שהם ניצחו את השיטה ויצאו ממירוץ העכברים הם לא חושבים שהם יודעים הכל. למרות שהם הגיעו למקום טוב כלכלית. למרות שהם יכולים להרשות לעצמם לעזוב ולהפסיק. למרות שאין להם צורך להתקדם. הם ממשיכים ללמוד ולהתעניין. פשוט מתוך סקרנות ועניין נטו. הם לא חייבים אבל עדיין מעניין אותם ללמוד דברים חדשים. בין אם זה בתחום שלהם או הרחבת אופקים.

המשך הלימוד באופן עצמאי ולו בשם העניין וההתפתחות האישית אומר בעיני הרבה. למרות שהם לכאורה מסודרים כבר, רכישת ידע הפכה להיות הרגל. בעיני זה אומר שהנושא תמיד עניין אותם וסקרן אותם ולא עשו זאת בשביל הכסף נטו. אם אתם מחפשים טיפים לעצמכם, חפשו את החופש הכלכלי שלכם על ידי הליכה בעקבות התשוקה שלכם.

איך ליצור הכנסה פסיבית
להמשיך ללמוד ולהתפתח כל הזמן זו הדרך להצלחה

7. מאמינים בעצמם

בין אם זו ההתמדה, המטרה הבוערת בהם או כל דבר אחר כולם האמינו בעצמם וביכולת שלהם. בחלק מהמקרים גם הם נתקלו באנשים קרובים ורחוקים שזלזלו במטרות שלהם. לפעמים אנשים ניסו אקטיבית להניא אותם מלהתקדם למטרות שלהם. למרות הכל הם המשיכו להאמין בעצמם וביכולות שלהם.

אז קחו זאת לתשומת ליבכם. האמונה ביכולת שלכם למרות חוסר האמונה של הסביבה היא מרכיב חשוב בדרך להצלחה.

8. מקיפים את עצמם באנשים חיוביים עם מטרות דומות

אחד הדברים החשובים זה קרבה לאנשים עם מטרות דומות. המרואיינים שהצליחו ליצור הכנסה פסיבית דאגו למצוא לעצמם אנשים שיעזרו להם בדרך ויש להם מטרות דומות. אם הם לא מצאו קהילה כזו, הם פשוט יצרו אותה.

קהילה תומכת ועוזרת חשובה מאוד כדי להגיע למטרות. אני יכולה להגיד באופן אישי שבתחילת הדרך היה לי קשה מאוד כי רוב הסביבה הקרובה שלי לא התעניינו בעולם הפיננסי בכלל. לקח לי זמן למצוא את המקום שלי ואת הקהילה שלי. כיום יש לי רשת ענפה של קרובים ומכרים שעוזרים, תומכים ומעוררים השראה ומוטיבציה.

ליצור הכנסה פסיבית
האנשים שאתם מבלים איתם את זמנכם יכולים לקבוע את התוצאות שלכם

לסיכום איך ליצור הכנסה פסיבית?

אלו הם 8 הדברים שלמדתי מהאנשים מעוררי ההשראה שהסכימו להתראיין לפרויקט עצמאים כלכלית. היה לי באופן אישי מרתק לבצע את הפרויקט הזה ולראיין ולפגוש את כולם.

אם מעניין אתכם להגיע גם לעצמאות כלכלית זכרו שהדרך עצמה לא חשובה. גם אם תחליטו לעשות זאת על ידי שוק ההון, נדל"ן, מוצרים דיגיטליים או כל דבר אחר שמעניין לכם. בסופו של דבר ההשקעה שתבחרו בה כדי לייצר הכנסה פסיבית לא תעזור לכם אם לא תעקבו אחרי העצות הללו.

האם יש משהו נוסף ששמתם לב אליו? משהו אחר שדרוש כדי להגיע לעצמאות כלכלית?

אשמח לשמוע 🙂

 

8 מחשבות על “איך ליצור הכנסה פסיבית – סיכום פרויקט עצמאים כלכלית”

  1. תודה על הסיכום החשוב הזה, שמתמצת את הדומה בין כל מי שראיינת ואת מה שחשוב לי באופן אישי להמשיך ולעשות 🙂

  2. עוד מאמר נהדר, תודה אורה!
    כאחת שבונה את תוכנית ההשקעה שלה בימים אלו, אני חושבת שלמעגל האנשים התומכים והעוסקים בפיננסים יש חשיבות גדולה גם עבור התקופות שבהן השוק יפול. היו לך אנשים תומכים כשהשוק נפל? מה היית ממליצה לעשות אם אין מעגל כזה?
    (כרגע עבורי רוב המעגל הוא אינטרנטי, ופנים אל פנים מכירה ממש מעט)

    1. היי שיר,

      האמת היא שאני מאוד מזדהה עם השאלה שלך. גם לי שנים היה מאוד בודד בעולם הפיננסי עד שיצרתי חברויות וקשרים. ההמלצה שלי היא ליצור מעגל כזה. לארגן מפגשים, קבוצת מסטרמיינד, ללכת להרצאות ולדבר עם אנשים, להירשם לקורסים ולהכיר שם. בגדול גם רשמתי פוסט בדיוק הנושא הזה כאן.

  3. פינגבאק: כמה אתם שווים? חישוב שווי נקי - האופטימית

  4. פינגבאק: איך לעשות כסף בגיל צעיר? 10 הדברים על כסף שהלוואי והייתי יודעת אחרי הצבא - האופטימית

  5. פינגבאק: השלמת הכנסה - 73 דרכים לייצר הכנסה נוספת - האופטימית

  6. פינגבאק: מעבדות לחירות - מיומנה של פנסיונרית צעירה - האופטימית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top

שמעת על כך שאפשר בעזרת מדדים להשקיע בקלות ולעשות "שגר ושכח"?

רצית לפתוח תיק השקעות אבל לא ידעת בדיוק מה לעשות ומה לקנות ולא היה לך עם מי להתייעץ?

זאת בדיוק הסדנא עבורך! מזמינה אותך להצטרף אליי לסדנא שבה נבנה ביחד ונמצא את התיק השקעות המותאם במיוחד עבורך. 

דילוג לתוכן