פרויקט עצמאים כלכלית – רעיונות להכנסה פסיבית : נכס דיגיטלי

נכס דיגיטלי

הקדמה מאת האופטימית

פרויקט עצמאים כלכלית הינו פרויקט אשר מסקר אנשים שהגיעו לעצמאות כלכלית בשלב מוקדם בחיים. כלומר, הגיעו למצב שבו ההכנסות הפסיביות שלהם מכסה את ההוצאות השוטפות. לפירוט על הפרויקט, הקריטריונים לפיו נבחרו האנשים וכדומה מוזמנים להסתכל כאןלכל הפוסטים בסדרה של פרויקט עצמאים כלכלית מוזמנים להסתכל כאן. השבוע אספר לכם את הסיפור של אוריאל שוראקי שהקים נכס דיגיטלי. את אוריאל פגשתי לגמרי במקרה, כשהוא התנדב ברוב טובו לעזור לי להגדיל את ההכנסה מהפרסומות באתר שלי. בפגישה אוריאל הראה לי חשיבות של מיקומים של פרסומות ומקסום ההכנסה מהם. בהחלט אני יכולה להעיד שההכנסה מפרסומות מהאתר עלתה ואני התחלתי לקבל הכנסות שוטפות מהאתר.

הסיפור של אוריאל קצת שונה מזה של אחרים. רוב המקרים שהצגתי עד עכשיו נבנו על כך שאנשים הציבו לעצמם מטרה והתמידו עד שהשיגו אותה. אוריאל היה בר מזל להגיע להכנסה הזו לגמרי במקרה! כל מה שהוא עשה זה להתמקד במה שעניין אותו והוא אוהב לעשות ותוך כדי יצר לעצמו נכס דיגיטלי. פשוט חלום שהתגשם J

הסיפור של אוריאל כולל גם מסר חשוב בעיניי. החשיבות של התחזוקה של ההכנסה הפסיבית והשקעה, גם אם מינימלית במקור ההכנסה. אוריאל היה צריך להתמודד עם כך שפתאום הכנסה ירדה משמעותית בלי שהוא שם לב. אז מה עושים? איך מתמודדים? הכל כתוב בהמשך.

אני ואוריאל ביום כתיבת הריאיון

הסיפור של אוריאל שוראקי – פרסומות גוגל אדסנס

 

שם

אוריאל שוראקי

גיל שהגעת בו לעצמאות כלכלית

הגעתי למצב שבו אני יכול לעזוב את העבודה שלי כשהייתי בן 34.

איך הגעת לעצמאות כלכלית?

כשהייתי בצבא הייתי קצין, ואחד החיילים שלי התחיל ללמד קורס של בניית אתרים וביקשתי ממנו שילמד אותי גם. בחופשות ובסופ"שים הייתי בונה כל מיני אתרים ודברים קטנים. היה לי אוסף של ברכות מהתקופה שהייתי מדריך והחלטתי לבנות אתר של ברכות כתרגול למה שלמדתי.

אחרי הצבא התחלתי ללמוד ותוך כדי הקמתי את האתר ותחזקתי אותו תוך כדי. בהתחלה אחסנתי את האתר אצל חבר והשרת שלו קרס מרוב עומס. בשלב הזה כבר הבנתי שיש כאן הזדמנות ובדיוק Google הוציאו את Adsense. בהתחלה Google עשו מודעות רק באנגלית ואז הרווחתי רק כ-3-4 דולר ביום. ביום שהגיע אדסנס בעברית הגרף של הרווחים קפץ בטירוף והתחלתי להרוויח באמת.

הקמתי את האתר עם המון אהבה בהתחלה. לא ציפיתי ממש לרווחים, פשוט נהניתי לראות את האתר נבנה וגדל. תחזקתי אותו, התעדכנתי כל הזמן טכנולוגית ושדרגתי את האתר. התאמתי את האתר למובייל, הפכתי את האתר לרספונסיבי ודאגתי להשאיר את האתר מעודכן.

ההכנסות מהאתר היו מאוד נמוכות בהתחלה והתחלתי לעבוד כשכיר בתחום של הנדסה תעשיה וניהול. לאט לאט הרווחים מהאתר עלו עד שהגעתי למצב שראיתי שיצרתי לעצמי נכס דיגיטלי. הבנתי שאני יכול פשוט לא לעבוד והתפטרתי מהעבודה כשכיר באוגוסט 2012. החלטתי שאני רוצה לנצל את הזמן שלי טוב יותר.

כשפרשתי לעצמאות לא הייתי בטוח ב-100% שזה יימשך אז הקמתי גם עסק עצמאי כדי לתת לעצמי ביטחון נוסף. אם בטעות האתר יקרוס או שגוגל ישנו את התמחור שלהם או כל דבר אחר רציתי הכנסה בטוחה. היו לי מעט לקוחות שייעצתי להם בנוגע לנוכחות ברשת.

נכס דיגיטלי
פירוט רווחים יומי מהאתר הברכות היומי

כמה זמן לקח לך להגיע לעצמאות כלכלית באמצעות נכס דיגיטלי?

לקח סה"כ 8 שנים, אבל זה היה 8 שנים שבהם לא התעסקתי באתר כל הזמן אלא רק לפרקים. היו תקופות שעבדתי הרבה על הנכס הדיגיטלי והיו שנים שכמעט לא נגעתי בו.

 

מה המכשול הכי גדול שהיה צריך להתגבר עליו בדרך לעצמאות כלכלית?

המכשול הכי גדול שלי היה כשהרווחים מהאתר צנחו. זה קרה אחרי שנים שכמעט לא נגעתי באתר. בשיא הפעילות, היה מומחה שעבד על הנכס הדיגטילי בשכר של 300 שקל לשעה ודאג למוניטיזציה ושיפור הרווחיות. כשהגיעה הצניחה ברווחים, היה מאוד קשה לאתר את מקור הבעיה ואחרי שהתרגלתי לקבל הכנסה פסיבית שוטפת, פתאום הייתי צריך לחשוב על להיות שכיר וגם לדעת שאני עלול לרדת ברמת השכר כי כמה שנים לא הייתי בשוק.

הרגשתי שאיבדתי את החופש שלי. הייתי צריך לקבל החלטה בין דברים שהם לא בטוחים כמו תחזוק האתר והשקעה והגדלה של העסק שלי לבין משכורת בטוחה. בשלב הזה כבר היתה לי משפחה שהייתי צריך לחשוב עליה ולמצוא איך לפרנס אותה. היו חודשים שפתאום לא ידעתי מאיפה אני מביא למשפחה אוכל, פתאום נכנסתי למינוס וזה היה מלחיץ, במיוחד שלא היה אפיק הכנסה ברור באופק.

הייתי צריך לקבל החלטה האם לחזור להיות שכיר או להשקיע חזרה בנכס הדיגיטלי שיצרתי. החלטתי דווקא לחזור להיות שכיר והתחלתי להתראיין במקומות שונים, אבל למזלי זה לא התקדם. אז בחרתי להמר ולהשקיע את רוב הזמן שלי בעיקר באתר. במקביל לראיונות וחיפוש העבודה עבדתי על האתר והעסק שלי. כעבור כמה חודשים, העסק חזר להתרומם. במקביל לקחתי פרויקט מהצד ועבדתי איזה 17 שעות ביום  מה שאיפשר לי להרוויח כסף שנתן לי מרווח נשימה עד להתאוששות. המציאות הייתה לטובתי ועם ההשקעה שלי האתר התאושש וכל מיני עבודות מזדמנות שעשיתי סידרו לי את ההכנסה.

ההצלחה של האתר קרתה לי מתוך ניסיונות ומשחקים. זה לא הגיע מתוך כוונה אמיתית להגיע לעצמאות כלכלית אלא מתוך רצון ללמוד.  לכן היה לי קשה פתאום להתחיל לחשוב על איך למנף אותו ולהרוויח ממנו. החלטתי לחפש דרכים נוספות למוניטיזציה ולהכנסות מהעסק ומהאתר. הבעיה הכי גדולה שלי הייתה להבין למה הרווחים צנחו. התמקדתי מאוד בשיפור הביצועים של האתר על ידי מעבר לאתרים חדשים מהירים יותר ועדכון טכנולוגי ובסוף זה עבד.

רוצים את שני הפרקים הראשונים לקורס מהכנסה אקטיבית לפסיבית מתנה?? לחצו כאן!

הכנסה פסיבית

 

מה גרם לך ללכת על הקמת נכס דיגיטלי?

היה לי טוב להיות שכיר אבל באיזשהו שלב הרגשתי שאני לא במקום שאני ממצה בו את עצמי. הרגשתי בינוני, וזה לא עשה לי טוב לנשמה. היה טריגר בעבודה שלי שהיה צריך לחתום מחדש ולשנות את התנאים של החוזה ופרשתי בעקבותיו. אני מאמין שגם אם לא היה את הסיפור הזה, הייתי עוזב גם ככה אחרי כמה חודשים.

כמה זמן בחודש אתה משקיע בניהול ההכנסות הפסיביות מהנכס הדיגיטלי?

זה לא ממש קבוע. בחודשיים האחרונים השקעתי בערך רבע שעה. יש תקופות שאני משקיע כיום בשבוע ויש תקופות שאני לא משקיע בו בכלל. הדבר היחיד שהוא קריטי מבחינתי הוא שהאתר יהיה באוויר. אם האתר קורס אני עוזב הכל ודואג להעלות אותו חזרה.

עצה לקוראים שרוצים להגיע גם לעצמאות כלכלית?

אני הייתי ממליץ ללכת עם הלב ולחשוב איך לעשות את מה שאתם אוהבים בצורה הטובה ביותר. בסופו של דבר תתמקדו בזה ותמצאו איך לעשות מזה כסף. ברגע שתמצאו את הקהל שלכם תוכלו למצוא את הדרך להתפרנס מזה.

אם מישהו רוצה להגיע לעצמאות בתחום של Adsense ופרסום הייתי ממליץ לחשוב על נישה ולהמציא נישה חדשה כמה שאפשר. רוב הנישות הקיימות היום הם די רוויות. רצוי  למצוא גם נישה שלא תלויה בזמן. כמו מתכונים, סיפורים או ברכות כמו באתר שלי.

נכס דיגיטלי
לכו עם הלב כדי להגיע לעצמאות כלכלית

מה אתה עושה היום בזמנך הפנוי?

הקמתי עמותה ביחד עם עוד שני שותפים שמקדמת סטארפ אפים וטכנולוגיה בירושלים. אני הרבה בבית עם המשפחה. אני עושה כל מיני מיזמים מהצד כמו הפרויקט לחיבוב אנשים, פרויקט הגשמת חלומות, כתיבת ספר במשותף וכל מיני דברים.

במהלך השבוע אני משתדל לעשות "יום חלומות", שזה יום שאני מקדיש כדי להקדיש לעצמי חלומות, "יום צפרדעים" שבו אני בולע את הצפרדע ועושה את כל הדברים שאני לא אוהב לעשות כמו ביטוח לאומי, סידורים וכאלה ו"יום השראה" בו אני נפגש עם אנשים שמעוררים בי השראה (היום הוא יום כזה).

רוצים את שני הפרקים הראשונים לקורס מהכנסה אקטיבית לפסיבית מתנה?? לחצו כאן!

הכנסה פסיבית

לינקים רלוונטיים

אוריאל עוסק בלא מעט פרויקט בימים אלו. אלו חלק מהדברים שהוא עובד עליהם כיום.

 

רוצים להתראיין גם? מכירים מישהו שיכול להתאים בול לפרויקט? צרו קשר.

 

10 מחשבות על “פרויקט עצמאים כלכלית – רעיונות להכנסה פסיבית : נכס דיגיטלי”

  1. סיפור חיים יפה ומעניין.
    האם ידוע ואפשר לשתף מה בפועל גרם לירידה הזמנית ברווחים בתקופה הקשה?

    1. בגדול שילוב של שינוי באלגוריתם של גוגל והרבה מתחרים שהבינו את העניין. שני הדברים גרמו לכך שהאתר ירד בדירוג בתוצאות של גוגל וכך קיבל פחות תנועה בשוטף

  2. כתבה מעניינת מאוד.
    נכנסתי לאתר הברכות, לא ראיתי פרסומת אחת.
    אוריאל, איך אתה מתמודד עם חוסמי הפרסומות שהופכים (להרגשתי) עם הזמן למאוד עמידים?

  3. היי ליאו,
    לא הצלחתי להגיב אליך ישירות, אז אני מגיב כאן.
    כנראה שיש לך חוסם פרסומות אם לא ראית פרסומת, ואם אין לך, אשמח מאוד לשמוע כדי להבין מה הבעיה אצלי 🙂
    חוסמי פרסומות הם חלק מהמשחק. יש כל מיני דרכים להתמודד עם זה, החל ב"לבקש יפה" וכלה בלהסתיר תוכן.
    אישית עוד לא הגעתי לזה. עשיתי בדיקות קטנות וזה בהחלט חלק מהדברים שאני צריך להשתפר בהם.

    ואורה, תודה רבה על הבמה! איזה כיף 🙂

    בהצלחה!

    1. אוריאל, יש לי חוסם, אפשרתי את החוסמים באתר שלך ואכן הופיעו פתאום הפרסומות.
      חייב לומר שהן לא פרסומות מעצבנות, והן משלבות יפה באתר.

      מהן פרסומות מעצבנות?
      באנרים, כל דבר שזז ומסב את תשומת ליבך, דברים שקופצים פתאום ואתה מחפש שעה את ה X הקטנצ'יק כדי לסגור.

      האופטימית, אחרי שאיפשרתי פרסומות גם באתר שלך הופיעו לי כצפוי פרסומות (וגם הן לא מעצבנות). מה שמפתיע זה שהחוסם חסם גם את התמונה מהכתבה של ההכנסות מאתר הברכות היומי.

      בכל מקרה, תודה על הכתבה!

  4. מבלי להתייחס לתוכן הפוסט, מעט ביקורת (מקווה שבונה): מיקום המודעות כפי שהוא מתבטא בעמוד הזה די מצפצף על הקורא. מופיע יותר מדי פעמים ובאמצע פסקאות. מפריע לרצף הקריאה ומקלקל משמעותית את המומנטום בחוויה של הקריאה באתר. אולי בשורה התחתונה את רואה עוד כמה דולרים מהפרסום אבל החוויה של הקורא נפגעת מאוד.
    אמנות מיקום וכמות המודעות היא אכן אמנות – בין מיקסום רווחים להרמוניה בחוויה של הקורא.

  5. פינגבאק: איך ליצור הכנסה פסיבית - סיכום פרויקט עצמאים כלכלית - האופטימית

  6. פינגבאק: נכס דיגיטלי - האמת על הכנסה פסיבית באינטרנט - האופטימית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top

שמעת על כך שאפשר בעזרת מדדים להשקיע בקלות ולעשות "שגר ושכח"?

רצית לפתוח תיק השקעות אבל לא ידעת בדיוק מה לעשות ומה לקנות ולא היה לך עם מי להתייעץ?

זאת בדיוק הסדנא עבורך! מזמינה אותך להצטרף אליי לסדנא שבה נבנה ביחד ונמצא את התיק השקעות המותאם במיוחד עבורך. 

דילוג לתוכן