פרויקט עצמאים כלכלית – רעיונות להכנסה פסיבית : איך לכתוב ספר רווחי

הקדמה מאת האופטימית

פרויקט עצמאים כלכלית הינו פרויקט אשר מסקר אנשים שהגיעו לעצמאות כלכלית בשלב מוקדם בחיים. כלומר, הגיעו למצב שבו ההכנסות הפסיביות שלהם מכסה את ההוצאות השוטפות. לפירוט על הפרויקט, הקריטריונים לפיו נבחרו האנשים וכדומה מוזמנים להסתכל כאןלכל הפוסטים בסדרה של פרויקט עצמאים כלכלית מוזמנים להסתכל כאן.

השבוע אני אספר לכם את הסיפור של יובל אברמוביץ. חלקכם אולי מכירים את יובל מההופעות שלו בשיר שלנו, השמיניה ועוד. באופן אישי אני פגשתי את יובל בחתונה של חברים. החתן הציע לי לראיין אותו לפרויקט עצמאים כלכלית כדי שיוכל לספר איך לכתוב ספר רווחי. לשמחתי יובל הסכים לקדם את האג'נדה של עצמאות כלכלית ולהתראיין לאתר.

יובל הגיע לעצמאות כלכלית בדרך שרבים כלל לא מאמינים שהיא אפשרית בישראל. ההכנסות הפסיביות שלו נובעות מספרים שהוא כתב. כן, כן. גם מכתיבת ספרים אפשר להגיע לעצמאות כלכלית. הספרים שלו מתורגמים ברחבי העולם, הפכו לספרים קוליים ונמכרים כספרים פיזיים ודיגיטליים. בתור חובבת כתיבה לא קטנה בעצמי, הריאיון הזה מאוד מעודד בעיניי.

אז איך לכתוב ספר רווחי?

אחת הדוגמאות שאני הכי אוהבת לעצמאות כלכלית היא ג'יי קיי רולינג (הסופרת מאחורי הארי פוטר). רולינג הייתה אם חד הורית שהייתה תלויה בתשלומי רווחה כדי לשרוד. כיום, אין צל של ספק שהיא חיה מצוין רק מתמלוגים של ספרים, סרטים ומותג הארי פוטר שהיא יצרה. הקרובים אליה מעולם לא האמינו שהיא תוכל להתפרנס מכתיבה ושכנעו אותה ללמוד ולעסוק בתחומים אחרים. כי הרי אי אפשר להתפרנס מכתיבה. כיום, אין ספק שהם טעו והיא הגשימה את חלומה להיות סופרת מעל לכל מה שהיא יכלה לחלום עליו.

זאת בדיוק הנקודה שאני רוצה להעביר וזה מאוד מתחבר למסר של יובל. אם יש לכם חלום, משהו שאתם אוהבים לכו על זה. תתמידו, תמשיכו ואל תוותרו גם אם אומרים לכם שזה לא מתאים. גם לרולינג לקח זמן עד שהיא מצאה בית דפוס שהיה מוכן לפרסם את הארי פוטר. ההתמדה שלה והתשוקה שלה זיכו אותה בתהילת עולם. אז מה עוצר אתכם?

 

הסיפור של יובל אברמוביץ – איך לכתוב ספר רווחי

 

שם

יובל אברמוביץ

גיל שהגעת בו לעצמאות כלכלית

הגעתי לעצמאות כלכלית בגיל 38

איך לכתוב ספר
אני ויובל מדברים על איך אפשר להגיע לעצמאות כלכלית מכתיבת ספרים

איך הגעת לעצמאות כלכלית?

ייצרתי לעצמי הכנסות מכתבים ספרים. אני מתייחס לספרים שלי כמו לדירות. כל ספר מבחינתי זה דירה חדשה. עד היום הוצאתי 11 ספרים בישראל. הוצאתי גם כמה ספרים בעולם, אך בעולם פחות הולך כרגע כי אני לא שם פיזית. אני כיום עובד על הספר ה-12 שלי.

חשוב לי להגיד שבהחלט אפשר להתפרנס מספרים. בעבודה נכונה וחכמה, אפשר בהחלט להתפרנס מזה.

אם מייצרים ספר שהוא קלאסיקה, אפשר לחיות ממנו לאורך זמן (נקרא בשפעה המקצועית steady sale). זה כמו זמרים שהם מוציאים להיטים שרק בודדים מהם תופסים והופכים להיות להיטים.

היום יש לי גם מוצרים דיגיטליים וגם קבוצות פייסבוק שאני מתפעל ומשלמים להם דמי מנוי. אני עובד על תכנים דיגיטליים ואפליקציות.

* הנה למשל דוגמא של היצירתיות של יובל כשבא לגייס כסף עוד לפני שכתב את הספר שלו. כך אפשר להתפרנס מכתיבה עוד לפני שמתחילים לכתוב.

כמה זמן לקח לך להגיע לעצמאות כלכלית?

לקח לי בערך 4 שנים מהרגע שהתחלתי לכתוב את הספרים עד שהגעתי להכנסות פסיביות מספקות. ב-4 שנים האלו הייתי על הילוך חמישי כדי שאני אוכל להרשות לעצמי להיות בהילוך שני. כדי להגיע למצב ש-4 שנים אחרי אני אוכל להוריד הילוך. אני עדיין עובד מבחירה. אני יכול להסתפק ממה שאני מכניס היום פסיבית לקיום שלי וגם שפע הנאות מעבר.

 

מה המכשול הכי גדול שהיה צריך להתגבר עליו כדי להגיע אליו להכנסות פסיביות?

קודם כל בראש. להבין שהדבר הזה בכלל אפשרי. הייתי כמו משה שהסתכל מההר וראיתי את הארץ המובטחת אבל לא ידעתי שאני יכול להיות שם. זה היה להתגבר על המחסום שלי ולהשכיל. במקרה שלי המחסום היה לדבר עם אנשים שעשו את זה . אז קיבלתי את ההחלטה שאני נותן גז כמה שנים בכל המצב הזה כדי להגיע למצב הזה.

אני עד היום משפשף את העיניים בתדהמה שהגעתי למקום הזה.

אחד הדברים הכי מדהימים זה כשהיומן שלי קצת ריק אני לא דואג כי יש מנגנון שעובד. אני רגוע כלכלית כי אני כבר סומך על עצמי על הכישרון שלי ועל היכולת שלי. אני לא מודאג מכסף כי אני אדע לייצר אותו שוב. אז גם אם מתרסקים כלכלית אני יודע שאני אוכל לייצר את הדברים הללו שוב.

יש לי ספרים שמוכרים מאות אלפי עותקים בחודש ויש לי ספרים שמוכרים בודדים אבל הכל מצטרף. ביחד זה יוצא הרבה. אלו כל מיני הכנסות ממקורות נוספים שמצטברים להם. אי אפשר לדעת מה יהיה להיט ומה לא.

איך לכתוב ספר
הכל בראש רק צריך להתגבר על הרעיון שאי אפשר

מה גרם לך ללכת על זה?

המותשות הנפשית והפיזית שעבדתי סביב השעון והתחלתי ממש לסבול מעבודה שאהבתי אותה. הבנתי שחייב להיות מוצא וחייבת להיות דרך להפיץ את מה שיש לי להגיד לעולם בעוד דרכים יותר קלות. אחד הדברים שהכי השפיעו עליי וגרמו לי ללכת לכיוון היה כשנולדו הבנות השלי.

כסף אף פעם לא עניין אותי כל כך, כי פשוט לא חינכו אותי לכסף. חייתי על אמונות מוטעות שכסף זה דבר רע ומשחית אם אין כסף אי אפשר לעשות כסף. אני מגיע מעולם האומנות ששם פחות יש פוקוס על כסף.

התחלתי לרצות לעשות כסף. תמיד הרווחתי מעל הממוצע אבל בעבודה קשה והמון מאמץ. כבר בגיל 25 הרווחתי 25 אלף בחודש אבל עבדתי מ-6 בבוקר עד 2 בלילה כדי להרוויח. הרווחתי לא מעט אבל לא היה לי זמן לבזבז וליהנות מהכסף. הבנתי שזה לא הגיוני. הייתי צריך למצוא משהו שאני עובד במה שאני אוהב אבל גם יכול ליהנות ולחיות.

קראתי את הספר ליהנות מחיים פשוטים שמעודד אנשים לעבדו פחות להרוויח פחות ולחיות יותר. אהבתי את הרעיון של לעבוד פחות. אני חושב שצריך להעשיר את עצמנו בהרצאות ולקרוא המון.

כשהתחלתי לחפש הכנסות פסיביות, הרבה דיברו איתי על נדלן ולא הכי התחברתי לתחום. ההארה הייתה כשהקמתי חנויות פיזיות כמו וגם הקמתי בית ספר לכתיבה. הפכתי להיות עמוס מאוד ולא הייתי נוכח בחנויות שלי אבל הן עדיין תקתקו ועבדו. לא היה לי מושג מה קורה בחנות אבל הכל עבד. אז הבנתי שאני יכול להיות בבריכה בכרתים לכתוב ספר ולתת הוראות תוך כדי לעובדים שלי שמנהלים את החנות. הבנתי שזה הכנסה פסיבית, יש לך אחריות אבל זה לדאוג שאחרים עושים את העבודה כמו שצריך.

לפני 4 שנים העברתי 30 הרצאות בחודש והיום אני מעביר 12 הרצאות כי אני יכול להוריד את המינון. אני עובד בלשכלל את המנגנון הפסיבי ובלייצר עוד הכנסות. אבל בעיקר, אני קובע את הזמנים והמינון שמתאים לי. אני יכול לקום בבוקר להחליט שאני מקדיש שעה שעתיים לראיונות ואני יכול להחליט באותה מידה שאני מבטל את זה וקופץ לאילת וזהו. זה להיכנס לכל מקום שאתה רוצה ולקנות את מה שאתה רוצה.

הכנסה פסיבית זה הדבר הכי מדהים שאתה יכול להתמקד בחיים שלך בגיל צעיר ולא רק בעבודה. אני משקיע בזוגיות, בבנות שלי, מפתח תחביבים ומייצר לעצמי בית ומקום שאני אוהב ונעים לי בו בלב תל  אביב. יש לי זמן לחשוב שזה בעיניי דבר מאוד יקר.

כמה זמן בחודש אתה משקיע בניהול ההכנסות הפסיביות?

בערך שעה בחודש. לעבור על הדוח מכירות בערך רבע שעה. להסתכל חודשיים קדימה לראות מה המלאי ואם יש חוסרים לשלוח מייל שיוסיפו למלאי או לשלוח מייל ולעשות מבצע שיהיו יותר מכירות.

הכנסה פסיבית מאפשרת לך בסופו של יום לא להפסיק לעבוד אלא להגשים את החלומות שלך ולפתח תחביבים.

הכנסה פסיבית זה לא לנוח על זרי הדפנה ולתת לדברים לרוץ. צריך לדעת לתחזק את ההצלחה מדי פעם. העשייה בעיניי היא זאת שמחזיקה אותנו בחיים. כמה אפשר לא לעשות כלום, לגנן וללכת לים. אני רוצה גם לפתח את עצמי, לתרום לתת ולהיות בעשייה.

 

מה העצה שלך לקוראים שרוצים להגיע גם לעצמאות כלכלית?

קודם כל ללמוד מה זה הכנסה פסיבית ולהבין שזה לא רק נדל"ן, זה עולם ומלואו. תשאל את עצמך במה אתה טוב ותתמקד בלייצר מזה הכנסה.

היום העולם הולך למכירת ידע. לעובדים יש תחליף, סניפי בנקים נסגרים כל הזמן. מקומות העבודה משתנים הכל הופך להיות רובוטים ואוטומטי. הדבר שלא ייעלם זה ידע. לכל אחד מאיתנו יש ידע ופשוט צריך לדעת איך לכתוב ספר או להוציא את הידע הזה לאור. זה לא משנה במה יש לנו ידע ספיציפי שלזה תמיד יהיה ביקוש. הייתי רוצה שאנשם יחשבו איך הם יכולים למכור את הידע שלהם.

* הרשתות החברתיות הן דרך מדהימה להגיע לכל העולם אם משתמשים בהן נכון.

צריך להשקיע זמן וכסף בהכנסה הפסיבית אבל אחר כך זה עובד בשבילך. השקעתי הרבה מאוד זמן בייצור הספרים כדי שיהיו טובים ומוקפדים. צריך לכבד את הקהל שלך ולייצר מוצרים ושירותים איכותיים. תסתכלו על הרצאות Ted ועל צמא שיש לידע לאנשים. לכל אחד יש ידע במשהו, בגינון, נגרות, גידול ילדים. לכל אחד יש את הזווית שלו וזה יכול להיות שווה הרבה כסף.

חשוב להבין גם שדברים משתבשים בדרך. חשוב להבין שיהיו מכשולים בדרך וזה לא יהיה קל. אבל התגמול על זה הוא שתקבל את החיים שלך חזרה. הצלחה בהכנסה פסיבית היא להיות באיזורים שנוחים לך. תישאר במחוזות של הידע שלך ותקדם את החוזקות שלך וכך תצליח.

איך לכתוב ספר
תחשבו איך למכור את הידע שלכם

מה אתה עושה היום בזמנך הפנוי?

 

אני עושה מה שאני אוהב:

  • אני ישן צהריים כל יום
  • אני לומד ציור שזה חלום של 15 שנה
  • אני הולך לסדנאות בישול
  • אני עושה ספורט
  • אני מארח חברים

גיל 35-45 זאת תקופה מעפנה אצל רוב האנשים. אתה מושקע מאוד בקריירה שלך ובמשפחה שלך . אבל זה יוצר מצב שאין לך זמן לעצמך. אתה עובד במשרה מלאה ואז מגיע הביתה ועובד במשרה השנייה שזה הבית ומשפחה. אין לך איכות חיים. אני אדם מאוד חברותי ותמיד אהבתי לארח ולהיות עם חברים ופשוט בקושי היה לי זמן לזה. לא היו לי חיים חברתיים כי כל החברים שלי נהיו מאוד עמוסים. אני היום מרגיש שהחיים שלי לפני המחויבויות שלי, זאת בעיניי פנסיה.

כשאתה נכנס למנגנון של הכנסה פסיבית יורד ממך לחץ. אני לא חייב להמשיך אם לא בא לי. אני נלחם בעצמי לא להוריד הילוך לגמרי ולהמשיך לייצר לעצמי מטרות חדשות כי זה עושה אותי מאושר.

הכנסה פסיבית מאפשרת לי גם לאגור כוחות ולחשוב ולהיות יצירתי. איבדנו היום את הזמן חשיבה בכלל. אין לנו זמן לחשוב יותר. הכנסה פסיבית ייצרה לי זמן חשיבה ויצירתיות.

רוצים את שני הפרקים הראשונים לקורס מהכנסה אקטיבית לפסיבית מתנה?? לחצו כאן!

הכנסה פסיבית

 

לינקים רלוונטיים

ליובל יש אתר בו ניתן לרכוש את הספרים שלו, לראות הרצאות ואירועים קרובים ואת מגוון הבלוגים שלו. למי שמעוניין ניתן למצוא את האתר שלו כאן.

 

רוצים להתראיין גם? מכירים מישהו שיכול להתאים בול לפרויקט? צרו קשר.

 

4 מחשבות על “פרויקט עצמאים כלכלית – רעיונות להכנסה פסיבית : איך לכתוב ספר רווחי”

  1. פינגבאק: נכס דיגיטלי - האמת על הכנסה פסיבית באינטרנט - האופטימית

  2. פינגבאק: הכנסה פסיבית - כל מה שאתם באמת צריכים לדעת - האופטימית

  3. פינגבאק: מטרות 2020! - האופטימית

  4. פינגבאק: מטרות 2022 - האופטימית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top

שמעת על כך שאפשר בעזרת מדדים להשקיע בקלות ולעשות "שגר ושכח"?

רצית לפתוח תיק השקעות אבל לא ידעת בדיוק מה לעשות ומה לקנות ולא היה לך עם מי להתייעץ?

זאת בדיוק הסדנא עבורך! מזמינה אותך להצטרף אליי לסדנא שבה נבנה ביחד ונמצא את התיק השקעות המותאם במיוחד עבורך. 

דילוג לתוכן