מחשבון לעצמאות כלכלית – חופש כלכלי

מחשבון לעצמאות כלכלית

איך משתמשים במחשבון לעצמאות כלכלית / חופש כלכלי

 

פשוט מאוד. בשלב התכנון, חשוב מאוד להבין מה הסכום שאנחנו שואפים להגיע אליו. כדי שהיה לכם הכי קל בעולם הכנתי לכם מחשבון לעצמאות כלכלית / חופש כלכלי. כל שעליכם לעשות הוא להזין את סכום ההכנסה הפסיבית שתרצו לקבל מדי חודש ואת התשואה הממוצעת שנראה לכם שתוכלו להשיג.

עלינו להבין שני נתונים עיקריים, כמה כסף אנחנו צריכים כדי לחיות מדי חודש (כך שיכסה את ההוצאות שלנו) וכמה תשואה אנחנו מאמינים שנשיג על הכסף שלנו. התוצאה תתן לנו את ההון הדרוש לנו כדי לייצר את ההכנסה הפסיבית שנרצה.

שימו לב שיש כמה רמות להכנסה הפסיבית שנרצה :

  1. ביטחון כלכלי – כשיש לנו הכנסות פסיביות שמכסות את ההוצאות החיוניות שלנו (שכירות, חשבונות, אוכל וכדומה). כשהגענו לשלב הזה, אנחנו בביטחון כלכלי ויודעים שנוכל לשלם את המינימום הנדרש כדי לחיות גם אם לא נעבוד. זה לא כולל הוצאות כמו בילויים, חופשות וכדומה אלא כיסוי ההוצאות הבסיסיות שנדרשות כדי לחיות. רוב האנשים עם תכנון נכון והתמדה יכולים להגיע לרמה זו.
  2. עצמאות כלכלית – כשיש לנו הכנסות פסיביות שמכסות את סך כל ההוצאות שלנו ברמת החיים הנוכחית. אם אנחנו מדי חודש מוציאים 10,000 ש"ח, כדי להגיע לעצמאות כלכלית עלינו לייצר הכנסה פסיבית של 10,000 ש"ח. להגיע לרמה זו דורש הרבה התמדה , הקרבה והשקעה לאורך זמן.
  3. חופש כלכלי – כשאנחנו יכולים להעלות את הרמת חיים שלנו כמה שנרצה וההכנסות הפסיביות שלנו יכסו הכל בקלות. חופש כלכלי הוא מצב של עשירים ביותר שיכולים להוציא כל הוצאה שירצו. רוב האנשים לא יגיעו לרמה הזו שכן היא דורשת סכומים גבוהים מאוד.

15 מחשבות על “מחשבון לעצמאות כלכלית – חופש כלכלי”

  1. קיבלתי את הסכום הדרוש כדי להגיע לעצמאות כלכלית… עכשיו מה? תוכלי להסביר בבקשה?

  2. היי רציתי לשאול אבל איך ניתן לדעת מה התשואה הנכונה עבורי כי נניח אני רוצה להשקיע בנדלן בישראל אז השאלה שלי איך אדע איזו תשואה כי יש 3 אחוזים, 5 אחוזים וכדומה , האם אפשרי גם שיהיה תשואה 5 אחוז בישראל ? תודה

    1. היי עידן,
      תשואה של 5% גם אפשרית אך זה תלוי ברמת הסיכון . במרכז יהיה קשה למצוא תשואה כזאת אך בפריפריה יהיה יותר קל (אבל אז יכול להיות שמדובר באוכלוסיה יותר בעייתית למשל)
      אפשר גם לפצל דירות ולנסות להשיג אישורים וכך להגדיל את התשואה
      הכל אפשרי, רק צריך להיות יותר יצירתיים

      1. היי אוקיי תודה

        אבל בעיקרון תשואה של 5 אחוז זה יותר מתאים להשקעות נדלן בחו"ל כזה? אם ככה הבנתי ..?

  3. אני מנסה להבין את המחשבון.
    אם הגעתי לסכום הדרוש כדי להגיע לעצמאות כלכלית, כמה אחוז מסך הכסף אני צריך להשקיע על מנת להגיע לסכום שאני רוצה כהכנסה בכל חודש

    1. היי נריה,
      יש להשקיע את כל הסכום שהגעת אליו. זה בעצם מה שהמחשבון מחשב. לצורך העניין ניקח את הדוגמא של דירה להשקעה כי זה הכי פשוט להבין.
      אם נניח רצית 4,000 ש"ח תזרים חודשי בתשואה של 4%, עלייך לגייס 1.2 מיליון ש"ח לשם כך. אם תקני דירה להשקעה בתשואה של 4%, השכירות תהיה 4,000 ש"ח לחודש כפי שרצית. לכן עליך להשקיע את כל הכסף שרשום כדי להגיע לסכום החודשי הרלוונטי לך.

  4. היי אני רוצה לשאול שאלה
    אם למשל אני רוצה הכנסה של 80 אלף ש"ח בחודש אז לפי המחשבון כתוב לי 32 מיליון צריך בשביל להגיע לזה. השאלה אם זה מנדלן זה הכוונה?

    1. נדל"ן זו דרך אחת להגיע לזה. אפשר להשקיע במניות שמחלקות דיבידנד למשל, או בעסק שמניב רווחים או לקנות נדל"ן להשקעה בסוף זה מאוד תלוי מה הכי נוח לך איתו.

    1. היי מור, מבטיחה לך שגם מתקדמים לא יודעים, מכיוון שתשואה ניתן להעריך אבל לא לדעת בוודאות מה יהיה
      לרוב מתבססים על התשואות שהיו בעבר כדי לתכנן את התשואות העתידיות

      בתיקי השקעות, נהוג לקחת בין -7%-10% לתיק שהוא מנייתי ולכיוון ה-4%-5% לתיק מבוסס אג"ח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top

שמעת על כך שאפשר בעזרת מדדים להשקיע בקלות ולעשות "שגר ושכח"?

רצית לפתוח תיק השקעות אבל לא ידעת בדיוק מה לעשות ומה לקנות ולא היה לך עם מי להתייעץ?

זאת בדיוק הסדנא עבורך! מזמינה אותך להצטרף אליי לסדנא שבה נבנה ביחד ונמצא את התיק השקעות המותאם במיוחד עבורך. 

דילוג לתוכן