איך להתחתן בזול – 36 אלף וסגרנו חתונה

להתחתן בזול

בעקבות שיחה מקרית קלטתי שלא כתבתי כלל על איך להתחתן בזול. ישבתי עם חברה וצחקנו שחתונות היום הם מעין מס לבן. מס שאנחנו משלמים לכולם כדי לממן את החתונות שלהם ומס שאנחנו משלמים כשאנחנו מתחתנים בעצמנו. מה שעצוב הוא, שמחקרים מראים דווקא שככל שהחתונה יותר יקרה, הסיכויים להתגרש עולים. כשחתונה ממוצעת עולה בין 100,000 – 130,000 ל-300 איש מתחילים לתהות איך לעזאזל שיעור הגירושין בארץ לא גבוה יותר.

להתחתן בזול
חתונה בארץ עולה בין 100 ל-120 אלף ש"ח! זה יותר ממשכורת שנתית ממוצעת!!!

 

וידוי קטן לגבי החתונה

אני אתחיל בוידוי קטן. אני מאז ומתמיד הייתי נגד הקונספט של חתונות. הדעה שלי די דומה למה שהסולידית מתארת כאן. בספר מחזור שלי כתבו עליי שאני לא אתחתן אף פעם כי אני לא מאמינה שצריך לקנות חזיר שלם בשביל נקניקיה אחת מסכנה (סיפור אמיתי).

תעשיית החתונות היא תעשייה שמגלגלת מיליארדים מדי שנה. כמויות לא נתפסות של כסף רק כדי שנוכל בערב אחד לחגוג את אהבתנו. שלא תבינו אותי לא נכון. אני מאוד בעד אהבה. אני פשוט טוענת שאהבה היא בחינם וזה בכלל לא אמור להיות עסק יקר.  חברות השיווק והפרסום משקיעות מיליונים מדי שנה כדי לשכנע אותנו שאם אין לנו את החתונה הכי נוצצת ומושלמת, אז אנחנו לא מאוהבים באמת.

אותי באופן אישי העולם הממוסחר הזה די מגעיל והייתי מאוד נגד הקונספט של החתונה. בן הזוג שלי ידע את זה אבל בחר להציע לי נישואין בכל זאת. התגובה שלי כשהוא כרע על ברך אחת במסעדה בלונדון והציע הייתה להתפקע מצחוק. פשוט, כי הייתי בטוחה שזו בדיחה. אחר כך כשהוא הוציא טבעת חשבתי לעצמי וואו איזה מדהים הוא אפילו קנה טבעת רק בשביל לעבוד עליי.

תדאגו לחיים עצמם

הדבר שכל כך חשוב לי להדגיש הוא שהחתונה היא רק ערב אחד. ותאמת?  עוד 20 שנה לא בטוח שעדיין תחשבו שזה היה הערב המשמעותי ביותר בחייכם. לכן, חשוב פי כמה לתאם ציפיות לגבי העתיד המשותף שלכם, ההתנהלות המשותפת וההוצאות מאשר לתכנן את החתונה המושלמת.

להתחיל את החיים המשותפים בפלוס מהחתונה או להתחיל את החיים המשותפים במינוס וחובות בעקבות החתונה יוצר הבדל משמעותי בחיי הנישואין שאחר כך. תכנון החתונה יכול להפוך למעין מבחן היתכנות שלכם כזוג שמקבל החלטות כלכליות ביחד. אם עד עכשיו תכננתם כלכלית בעיקר חופשות ובילויים, עכשיו עליכם להתנהל עם תקציב והפקת אירוע. זה יכול להיות תרגול מעולה מבחינה כלכלית לחיים בהמשך.

החתונה היא תחילת הדרך לחיים משותפים. יהיו לכם עוד אתגרים רבים ביחד שחלקם גם ידרשו לא מעט כסף. האם באמת אתם רוצים להוציא כל מה שיש לכם על ערב אחד? לא הייתם רוצים כסף לירח דבש?  לדירה?  ילדים? לחיים שלכם ביחד? בחייאת אם אני לא מצליחה לשכנע אתכם שלא צריך להוציא סכומים עצומים על חתונה, אולי צ'נדלר יצליח. בכל זאת הוא שכנע את מוניקה וזה לא דבר של מה בכך 🙂 .

https://www.youtube.com/watch?v=n1eaQem6kZk

 

מה לזכור כשמתחילים לתכנן איך להתחתן בזול

זוכרים את החתונות הקודמות שהייתן בהן? זוכרים מה היה שונה בכל אחת ואחת? לא? זה בגלל שכל החתונות היו פשוט אותו הדבר! בסופו של דבר רוב האורחים זוכרים בעיקר את האוכל. כל ההשקעה על כל הדברים הנוספים שתביאו, החל מסוס לבן עד לכדור פורח האורחים פשוט לא יזכרו את זה.

אז במה כן כדאי להשקיע? באנשים טובים שאוהבים אתכם וישמחו בשבילכם באמת. כי לאנשים האלה ממש אבל ממש לא ישנה כל השטויות האחרות. הם פשוט יגיעו וישמחו כי זה אתם אלו שמתחתנים וכל השאר פשוט לא רלוונטי. תחסכו מעצמכם הרבה תוספות קיטשיות שאף אחד לא ישים לב אליהן. לא צריך להיות קיצוניים כמו החברה שפה, אבל אפשר בהחלט לחסוך בעלויות.

איך להתחתן בזול? קודם כל תכננו תקציב

הדבר הראשון שצריך לתכנן הוא תקציב. כמה אתם מוכנים להקציב לחתונה הזאת? מה הסכום שיש להקדיש למסיבה הענקית הזו? כשאנחנו התחלנו את תכנון החתונה היה ברור לנו שאנחנו מממנים את הכל לבד. לכן ישבנו והגדרנו תקציב. מכיוון שלשנינו לא היה חשוב במיוחד החתונה, החלטנו שננצל את המנהג (הנוראי בעינינו) של מתן צ'קים בחתונה ונשתמש בהם למימון החתונה.

השלב הראשון שעשינו היה סקר שוק בקרב חברים שכבר התחתנו. שאלנו אותם שאלה אחת מאוד פשוטה. מה הסכום של צ'ק ממוצע? מכיוון שלכל החברים שהתחתנו כבר היה אקסל מסודר של כל הצ'קים ומי נתן כמה (כי הרי מה שווה לתת צ'ק לחתונה אם אי אפשר להתחשבן אחר כך), היה להם קל מאוד למסור לנו את הנתון שביקשנו. הם סיפרו לנו שצ'ק ממוצע הגיע ל-300 ₪ לבן אדם.

מכאן מה עשינו? 300 ₪ כפול מספר האורחים וזה היה תקציב החתונה. קל ופשוט! אז בררו עם החברים והקרובים מה הצ'ק הממוצע לחתונה וכמה סך אורחים אתם מתכוונים להזמין והרי לכם התקציב שלכם.

 

איך להתחתן בזול? הורידו את העלויות הגדולות

יש קטע מאוד מעצבן שכשאומרים אירוע כמו למשל ברית או בר מצווה יש מחיר אחד, כשאומרים חתונה המחיר קופץ פי 3. למה? כי מאוהבים ומי רוצה להיות קמצן בחתונה שלו? אז איך בכל זאת אפשר להוזיל את העלויות הכבדות שהן האולם, הקייטרינג, הדיג'יי והצלם?

איך אנחנו התחתנו בזול

אחרי שהיה לנו תקציב מוגדר התחלנו לחפש מקומות. מכיוון ששנינו עסוקים מאוד לא היה לנו כח להתחיל לכתת רגלינו בין עשרות אולמות למצוא את האולם המושלם פנינו לחברת הפקות. אמרנו להם מה התקציב שלנו לאורח (לא 300 ₪ אלא 200 ₪ כי הרי יש עוד הוצאות מעבר לאלו וגם לא כל מי שמזמינים מגיע) וכמה אורחים אנחנו רוצים להזמין.

חברת ההפקות שלחה אותנו כבר בפגישה הראשונה לראות שני אולמות שעומדים בתקציב שהגדרנו ובחרנו את זה שנראה לנו הכי טוב. לאחר שבחרנו את האולם, חברת ההפקות סגרה איתנו חוזה על האולם, צלם ודיג'יי בתקציב שאנחנו הגדרנו. מבחינתנו זה היה מושלם. לא היה לנו ידע איך להתחיל לחפש די ג'יי וצלם והיה נוח שפשוט יתנו לנו לפגוש אנשי מקצוע ונבחר מתוכם את מי שמתאים לנו בעלות קבועה מראש.

בכל שאר העלויות דאגנו לחסוך בדרכים שכתובת בהמשך. אך למי שרוצה את הפירוט הכספי, מוזמן להסתכל כאן. הגענו ל-36,550 ש"ח עלות עבור חתונה ל-150 איש ובאמת שזה אפשרי אם רק מנסים.

איך להתחתן בזול
הצלחתי למצוא את החישוב המדוייק של העלויות חתונה שלנו

איך להתחתן בזול? תתחתנו בזמן הנכון

יש לא מעט פרמטרים שקובעים את העלויות של החתונה והאם היא תהיה זולה או יקרה. הרבה מאוד מהפרמטרים האלו בשליטתכם ופשוט עניין של בחירה ומודעות.

תזמון החתונה

מתי תעשו את האירוע משמעותי מאוד מבחינת העלויות שתיאלצו להשתלם. כעיקרון אלו כללי אצבע שכדאי שתדעו:

  • תתחנו בחורף חתונה בחורף תהיה זולה יותר מאשר בכל תאריך אחר
  • תתחתנו בתחילת השבוע חתונה בתחילת השבוע (ימי ראשון שני) זולה יותר מאשר חתונה לקראת סוף השבוע (ימי רביעי חמישי)
  • תתחתנו בשישי צהריים חתונה בשישי צהריים לרוב יוצאת זולה יותר מחתונה בערב (וגם אין פקקים)
  • תתחתנו בתקופת העומר חתונה בתקופת ספירת העומר זולה מאוד. אם החלטתם שאתם לא רוצים להתחתן ברבנות (או שהיא לא רוצה אתכם) תוכלו להתחתן בתקופת העומר.
  • תהיו גמישים עם התאריך תכנון מהרגע להרגע יכול לחסוך לכם לא מעט. אם אתם ספונטניים ולא אכפת לכם התאריך המדויק, פשוט גשו לאולמות ובדקו מתי יש להם תאריכים פנויים בחודש חודשיים הקרובים. האולם יודע שהסיכוי קלוש שהם יסגרו תאריכים בספונטניות עם זוג אחר וסביר להניח שהאולם פשוט יישאר ריק בתאריך הזה. לכן האולם יהיה מוכן לבוא לקראתכם ולתת לכם הנחה משמעותית.

גודל החתונה

כמות האנשים בחתונה ממוצעת הם באיזור ה-300 איש לזוג פלוס מינוס. העניין הוא שלרוב אנשים מפסידים כסף בחתונה ממוצעת. דווקא חתונות קטנות או גדולות הן אלו שיוצאות רווחיות יותר.

תחשבו על זה, בחתונה קטנה, מגיעים רק האנשים הקרובים באמת שאכפת להם. האנשים האלה גם ישימו צ'ק גדול יותר מאשר איזה קולגה מהעבודה הקודמת של אבא שלא פגשתם מעולם. גם האולמות הקטנים יוצאים זולים יותר ולכן החתונה יוצאת זולה יותר.

בחתונה גדולה לעומת זאת, העלות למנה לבן אדם נשארת אותו הדבר, עם זאת העלות של כל הדברים הנוספים (שמלה, צלם, די ג'י) מתחלקת על פני הרבה יותר אורחים.

אני כמובן דוגלת בחתונה קטנה. בעיקר כי זה מוריד את התופעה החברתית הנוראית שמזמינים אנשים לחתונה כי לא נעים לא להזמין אותם ואנשים באים לחתונה כי לא נעים להם לא לבוא. חתונות קטנות דואגות שרק האנשים שבאמת רוצים לשמוח בשמחתנו יהיו שם. מעבר לכך, שזה גם כמובן יוצא זול יותר ועוזר לנוון את תעשיית החתונות.

איך להתחתן בזול
לא צריך חתונה גדולה וענקית, צריך רק את האנשים שאתם באמת אוהבים שיהיו שם

איך להתחתן בזול? תוזילו בדברים הקטנים

מעבר לעלויות הגדולות של האולם, הדיג'יי והצלם יש עלויות רבות נוספות. גם בהן אפשר לחסוך לא מעט, אפילו אם אומרים את המילה חתונה שפשוט מכפילה ומשלשת את העלות.

השמלה

בתור אישה אני יכולה להגיד שגם אני הוצאתי לא מעט על שמלת הכלה שלי. זה היה הבגד הכי יקר שקניתי אי פעם. לרוב ההוצאה על השמלה היא בין ההוצאות הגדולות שיש. מה שאבסורד הוא שהמחירים כל כך מנופחים על בגד שתלבשי באמת רק פעם אחת, שגם אם תחליטי לשכור את השמלה, היא תעלה כמה אלפי שקלים טובים.

אז אני אתחיל ואומר ששמלה לא צריכה לעלות כמה אלפי שקלים!!! חלאס עם הטמטום הזה! מאורסות יקרות אתן חכמות ואינטליגנטיות ואתן יכולות להבין שעובדים עלינו כאן בעיניים. שמלות כאלה מגיעות כבר ל-5 ספרות היום וזה פשוט אבסורד! בגד שהולכים ללבוש רק פעם אחת צריך להיות זול לא יקר! אז איך חוסכים בעלות הכה משמעותית הזאת?

  • חפשי בגמ"חים וחנויות יד שנייה – השמלה היא בגד לערב אחד נכון? מה עושות כל הנשים עם השמלה אחר כך? הרבה מנסות למכור אותה, לא מצליחות ואז פשוט תורמות אותה. תוכלי למצוא שמלה בחינם או בעלות שפויה. אני תרמתי את השמלה שלי לויצ"ו אחרי החתונה.
  • חפשי ימי מכירות מיוחדים – יש הרבה מאוד ימי מכירות לחתונה שבה מעצבים מוכרים את השמלות במחירים משמעותית נמוכים. לפעמים מדובר באירועי התרמה ואז גם עושים טוב על הדרך ולפעמים מדובר בדגמים מקולקציה ישנה (ומכיוון שרובינו לא עוקבות אחרי הטרנדים האחרונים בשמלות כלה, זה לא ממש מפריע).
  • תקני שמלה ל"אירוע" – יש הרבה שמלות לבנות שלא מוגדרות שמלת חתונה וכך הן עולות כמה מאות שקלים ולא אלפי שקלים. אם גם ככה בא לך סגנון פשוט וקליל תסתובבי בחנויות שאת אוהבת ותחפשי שמלה בצבע קרם, או off white או כל שקר אחר שהמוכרת לא תדע שזו שמלת כלה ותקפיץ את המחיר.
  • תזמיני שמלה מהאינטרנט – שבי בבית ותחפשי דגמים שאת אוהבת. תמצאי את הדגם שאת אוהבת ותבקשי מבן הזוג או מחברה לקחת סרט ולמדוד אותך. תשלחי להם את המידות שלך ותקבלי שמלה תפורה לפי מידותייך בעשירית מהמחיר. תמיד אם צריך תוכלי למצוא תופרת מקומית ולעשות את התיקונים שצריך. אני אישית קניתי את השמלה שלי מאלי אקספרס ובאופן מגוחך התופרת יצאה יותר יקרה מהשמלה.
להתחתן בזול
השמלה עלתה 500 שקל מאליאקספרס והנעליים 50 שקל מתחנה מרכזית. מישהו שם לב להבדל?

עלויות נוספות

יש עוד לא מעט עלויות נוספות שיש בתכנון חתונה וגם בהם עם קצת תכנון ומודעות לתקציב אפשר לחסוך המון.

בגדי חתן – אפשר ללכת לכל מיני חנויות בדרום העיר, או פשוט לקנות ג'קט יפה. לרוב הגברים יש מכנס מחוייט, חולצה מכופתרת ועניבה שאפשר להשתמש באירוע. מכיוון שבלייזר זה משהו שגברים גם יכולים להשתמש בו לאירועים נוספים, נסו למצוא כזה שלא יהיה בזבוז כסף מוחלט ויהיה שימושי גם בהמשך.

איפור ותסרוקת – גם כאן, תחום פשוט מטורף שהמחיר קופץ מאיפור ותסרוקת ערב של כמה מאות שקלים ולאיפור ותסרוקת כלה שעולה כמה אלפי שקלים. למה? כי אמרתם את מילת הקסם, חתונה. מה עושים? אני אישית ביקשתי מחברה שהיא מאפרת לעשות זאת. אם יש לך חברה כזו מצויין, היא תעשה לך מחיר שפוי. אם לא, חפשי בגמ"חים יש גם לא מעט מאפרות ומעצבות שיער במחירים שפויים. לא מצאת? לכי למאפרת ללא השמלה ותגידי שאחותך או חברה שלך מתחתנת ואת צריכה איפור ושיער לאירוע.  אין שום סיבה לשלם לה פי 5 יותר על אותה עבודה רק כי את זאת שמתחתנת.

קישוטים ופיצ'יפקס – יש המון דברים נוספים שעולים עלות שערורייתית בארץ רק כי זה קשור לחתונה. בא לכם לשים משהו יפה על כל שולחן? צעצועים ומתנפחים לרחבת הריקודים? בא לך תכשיטים מהממים לחתונה? מסרקייה מיוחדת לשיער? בארץ זה מחיר מטורף ושוב מדברים כאן על ערב אחד בלבד. פשוט תזמינו מראש מאיביי או אליאקספרס או כל חנות אחרת שתמצאו. זה לא יהיה כסף או זהב אמיתי אבל זה יעלה לכם גרושים וגם ככה זה די לשימוש חד פעמי. רק תדאגו להזמין את הכל לפחות חודש וחצי לפני.

הזמנות – לגבי ההזמנות פשוט עשינו חיפוש בגוגל ומצאנו הזמנות בשקל. בוחרים מתוך כל מיני הדפסים מעוצבים מראש (שנינו לא עיצובים במיוחד) ומזמינים את הכמות שרוצים. את המעטפות תביאו מהאולם ככה גם יהיו הוראות הגעה לאורחים על המעטפות.

אישורי חתונה – אנחנו ויתרנו לחלוטין על אישורי חתונה (יתרון נוסף של חתונה קטנה) ופשוט ביקשנו מההורים לוודא מכל צד מי מגיע ולשלוח לנו רשימה. לגבי הכמה אנשים שלא היה נעים לנו או להורים לשאול, הכנתי רשימה, שלחתי לחברה טובה וביקשתי שתגיד שהיא מחברה של אישורי חתונה וזהו.

איך להתחתן בזול ולצאת מזה בחיים?

הקפידו על תקשורת טובה

הדבר הכי חשוב זה לדבר על הכל באופן ברור וסגור מראש. תזכרו, תכנון החתונה זה מעין מקרה בוחן לחיים המשותפים שלכם ביחד. ההחלטות שתקבלו עכשיו ביחד דומות להחלטות גורליות אחרות שתצטרכו להחליט עליהם כמו רכישת דירה או גידול ילדים. מעבר לעובדה שההחלטה היא של שניכם, ההורים ירגישו צורך להיות מעורבים או להתערב (תלוי בהורים) ותצטרכו גם ללמוד ולתרגל לעמוד על שלכם מול המשפחה.

בעיניי, דווקא תכנון חתונה משותף והתמודדות עם כל האתגרים והאילוצים שיש בדרך (ותאמינו לי, הולכים להיות) יכולים לחזק אתכם כזוג. אני הרגשתי שהתקרבנו המון כזוג אחרי החתונה בגלל כל מה שעברנו ביחד והתמיכה שלנו אחד בשני לאורך התהליך.  לכן כדאי לתרגל כבר מעכשיו סגנון תקשורת בריא ביניכם בתור אלו שהולכים להפיק פתאום אירוע. החתונה הזו היא שלכם והכסף הזה הוא שלכם. דברו על הכל בפתיחות, תשקיעו בדייטים של תכנון שבו ודברו על מה שכל אחד מכם ירצה שיהיה ומה חשוב לו.

איך להתחתן בזול
התקשורת ביניכם והזוגיות שלכם חשובים הרבה יותר מהחתונה

תיצמדו לתקציב

בזמן תכנון החתונה הולכים להיות לכם הרבה מאוד פיתויים ואילוצים שיקשו להיצמד לתקציב. היצמדו לתקציב בכל זאת. גם אם לא יסתכלו על זה בעין יפה, גם אם חיים רק פעם אחת וגם אם ההורים לוחצים שהחתונה שלכם לא תהיה מושלמת אם לא יהיה חבילת בונבוניירה אישית לכל אורח. לגבי ההורים זה באמת תרגול טוב לעמוד על שלכם כמקבלי החלטות עצמאיים ותמיד אפשר להגיד להם שאם הם רוצים הם מוזמנים לשים את הכסף בעצמם, זה לא בתקציב שקבעתם.

לגבי כל השאר פשוט תתעלמו. זה לא החתונה שלהם והם עדיין חיים בפנטזיות שהחתונה המושלמת אומרת זוגיות מושלמת, אנחנו יודעים שלא. אני לא אשכח איך המעצבת של האולם הסתכלה עליי בתדהמה מוחלטת שאמרתי לה שאני לא מוכנה להוסיף 2,500 ₪ בשביל שיהיו פרחים אמיתיים בחתונה ולא פרחים מפלסטיק כי זה לא בתקציב. היא הסתכלה עליי כאילו היא לא שמעה את המילה הזאת בחיים, הסתכלה על בן הזוג שלי בחוסר אונים ובסוף ויתרה. אני יכולה להבטיח לכם שאף אורח לא התלונן שהחתונה לא הייתה טובה בגלל שהפרחים היו מפלסטיק (אם בכלל מישהו שם לב).

תחליטו על מה לא מתפשרים

תחליטו על מה אתם לא הולכים להתפשר בכלל. אצל כל זוג זה שונה. יש זוגות בליינים שאצלם הכי חשוב שהאלכוהול והאוכל יהיה ברמה. יש זוגות שבהן רוצים שיהיה את הדי ג'יי הכי מוכר או תאריך מאוד מיוחד. לא משנה מה זה הדבר החשוב תחליטו ביחד מה זה הדבר הזה שחשוב לכם ותדאגו שהוא מקבל את החלק הראוי לו בתקציב.

בסופו של דבר, כמה שאני חושבת שהאירוע הזה מיותר, קשה להימנע ממנו. אז אם כבר עושים את האירוע הזה, כדאי שתהנו ממנו בסופו של דבר ושיהיה שם גם מה שחשוב לכם.

בקיצור – איך להתחתן בזול

 

להתחתן בזול

 

17 מחשבות על “איך להתחתן בזול – 36 אלף וסגרנו חתונה”

  1. הי, מזדהה מאוד עם כל מה שכתבת.
    אשמח לדעת את שם חברת ההפקות שפניתם אליה ומה היתה העלות ?
    מה שם אולם האירועים שהתחתנתם בו כמה עלה ומה כלל?
    תודה רבה

    1. היי פזית

      מאמינה שמגיע לך מזל טוב 🙂

      עבדנו עם חברת Make My Wed שהיו באמת אחלה
      אולם האירועים היה גאלה , אבל נראה לי שהם לא קיימים יותר.
      העבודה עם make my wed לא חילקה לי את העלות לרכיבים. הם נתנו לי מחיר פיקס שכלל הכל (צלם, אולם, די ג'יי וכדומה) למינימום אורחים ומעבר לכך עלות לכל אורח נוסף. אז לא כל כך יודעת לענות על כך.

  2. אחלה של דבר! ויש לי גם טיפ נוסף – בסיכום כתבת שחליפת החתן עלתה כמעט 1,000 שקלים. אז כדאי לדעת שאצל יוסי בן נון בתל אביב זה עולה פחות.

  3. פינגבאק: 10 אמונות מגבילות על כסף שכדאי להיפטר מהן - האופטימית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top

שמעת על כך שאפשר בעזרת מדדים להשקיע בקלות ולעשות "שגר ושכח"?

רצית לפתוח תיק השקעות אבל לא ידעת בדיוק מה לעשות ומה לקנות ולא היה לך עם מי להתייעץ?

זאת בדיוק הסדנא עבורך! מזמינה אותך להצטרף אליי לסדנא שבה נבנה ביחד ונמצא את התיק השקעות המותאם במיוחד עבורך. 

דילוג לתוכן