רעיונות להכנסה נוספת – איך עושים כסף מבלוג ואינסטגרם

רעיונות להכנסה פסיבית

היום אני שמחה לארח את הילה בן-חנוך לוי שתדבר על רעיונות להכנסה פסיבית – איך עושים כסף מבלוג. הילה היא בעלת שני בלוגים מצליחים אשר היום מניבים לה כמה אלפי שקלים בחודש בהכנסות. הבלוג הראשון הינו בלוג לייפסטייל בשם תלתלים ובלוג על פנסיה לנשים בשם פנסיה בסטילטו.

אני אישית שמחתי מאוד ללמוד את הנושא. בתחילתו של בלוג האופטימית היו לי רעיונות להכנסה נוספת המיקוד שלי לא היה לייצר  אותם מהבלוג. האינטרנט מפוצץ כל כך בדרכים שאפשר לייצר הכנסה נוספת שלפעמים זה נראה קצת כמו תרמית אחת גדולה. לכן זה תמיד עושה לי כיף לפגוש ולהכיר אנשים שעושים את זה באמת ומייצרים כסף מדברים כמו בלוג או אינסטגרם.

 

אחת מהמטרות שלי מהשנה כוללת יצירת הכנסה נוספת גם מהבלוג הזה כחלק מהמסע שלי לעצמאות כלכלית. לכן הפוסט הזה של הילה הגיע לי בדיוק בזמן. אז בלי הקדמות נוספות, קבלו את הפוסט של הילה.

 

רעיונות להכנסה פסיבית – איך הפכתי תשוקה בזבזנית להכנסה חודשית קבועה

תשוקתי לאופנה החלה עוד בגיל צעיר ביבנה של שנות ה- 80. עוד הרבה לפני שביבנה היו חנויות בגדים אני אהבתי לשהות בארון של אמי, ללטף את המעילים, להסתכל על השמלות ולשחק בקופסת התכשיטים האדומה שלה שהייתה מלאה בשרשראות ארוכות עם תליונים גדולים משנות ה-60 וה-70.

כשבגרתי מעט אהבתי להסתובב ברחוב הרצל ברחובות מוקפת בחלונות ראווה שהציגו את מה שבעיני היה לא פחות משום אומנות שמוצגת במיטב המוזיאונים. בגיל 16 התחלתי לעבוד בסניף הבורגר ראנץ' ביבנה והדבר הראשון שקניתי עם המשכורת הראשונה היה זוג מגפיים שחורים בסניף סכו-עור שבקניותר בנס ציונה. תחושת ההתרגשות שלוותה בחוויה זכורה לי עד היום ומעלה בי גלי עונג קטנים כאילו לא חלפו מאז 22 שנה….

לרוב אני אדם רציונאלי, מנהלת ביד רמה את תקציבנו המשפחתי, מתמקחת על כל עמלה ודמי ניהול, כותבת בלוג על חיסכון ארוך טווח בשם "פנסיה בסטילטו",  וכותבת על נושאים פיננסיים שונים ב"מאקו כסף", אבל כשזה נוגע לאופנה אני הופכת לאם כל הקלישאות. במהלך השנים ניסיתי פעמים רבות לגבור על היצר אולם עם ההתבגרות הגעתי להבנה שעל אף שנעים להיזכר בתקופות שבהן גברתי עליו (כן, היו גם כאלה…), נעים הרבה יותר כשהיצר גבר עלי. כי אם כבר נגזר עלי לדבוק בהתמכרות כלשהי אין ספק שהתמכרות לאופנה היא המענגת (והמרזה 😉 ) ביותר.

בגדים ואופנה תמיד היו תשוקה גדולה שלי והיום אני אפילו מרוויחה מזה כסף. צילום – לימור יערי

איך הפכתי את הלימונים ללימונדה

הכל התחיל לפני כ-5 שנים אחרי שנכנסתי להריון עם הגדולה. עזבתי את תל אביב אחרי עשור של הוללות והפכתי לקלישאה פרובנציאלית בהרצליה. אחרי הכאוס של החודשים הראשונים נכנסו אט אט העניינים לשגרה ואני מצאתי עצמי מידי ערב יושבת לבד בבית כשהקטנה ישנה כבר בשבע וחצי ובעלי בעבודה הופכת לבטטת  טלוויזיה ממורמרת.

היה לי ברור שאם לא אתחיל לעשות משהו בשביל עצמי, יהפוך המרמור  לדיכאון של ממש ואחרי התלבטות קצרה החלטתי להתחיל ולכתוב בלוג אסקיפיסטי ושנון על אופנה. מבירור קצר שערכתי הבנתי שפלטפורמת בלוגר היא ידידותית אפילו למאותגרת טכנולוגית כמוני וכך בדצמבר 2012 נולד לראשונה הבלוג "תלתלים". הבלוג היה למקום שבו שפכתי את הגיגי וקורותיי ביום יום, שטחתי את קשיי כאמא  צעירה ושיתפתי את הקוראות בנעשה בארוני ובבחירות האופנתיות שלי מידי יום. בשלב הזה הבלוג היה לתחביב שולי בלבד ובהתאם גם כמות הקוראים הייתה קטנה ביותר והתבססה בעיקר על כמה חברות טובות ובני משפחה.

כעבור כמה חודשים שכאלה צורפתי במקרה לקבוצה של בלוגריות אופנה ולייף סטייל ונחשפתי לראשונה לבלוגים המקצועיים והמצליחים בארץ. נחשפתי לנשים שהפכו את הבלוגיניג להכנסה של ממש ולרשת האינסטגרם שעד אז לא לקחתי בה חלק. ועם האוכל בא התאבון ופתאום גם אני רציתי בלוג משגשג עם תמונות מרהיבות, חשבון אינסטגרם עם אלפי עוקבים, הזמנות לאירועים נוצצים ומתנות ממעצבים וחברות קוסמטיקה.

הבנתי שכדי להגיע לכל זה אני צריכה לפתוח חשבון אינסטגרם, לשפר משמעותית את הרמה של התמונות בבלוג, לעצב ולמתג את הבלוג מחדש.

 

מתחביב שולי להכנסה נוספת

גיליתי את הכוח של הויזואל

השלב הראשון היה לשפר משמעותית את הרמה של התמונות בבלוג ולכן החלטתי ללמוד לצלם במצלמה מקצועית. לא הייתה לי מצלמה כזו ובגלל שהעלות שלה הוא כמה אלפי שקלים בשלב ראשון השאלתי את המצלמה של גיסתי ונרשמתי לקורס יסודות הצילום שבו למדתי לתפעל את המצלמה ידנית ודברים בסיסיים על קומפוזיציות ותאורות. וכך לאט לאט התמונות התחילו להשתפר ואיתן עלתה גם רמת הענין של הסביבה בבלוג שהתחיל למשוך אליו קוראות נוספות מחוץ למעגל הקרובים שלי.

גיליתי את כוחו של האינסטגרם

הדבר השני היה לפתוח חשבון האינסטגרם שילווה את הבלוג. אולם מהר מאוד הבנתי שלאינסטגרם חוקים משלו ומה שעובד בפייסבוק או בבלוג הוא לא מה שעובד באינסטגרם. הצטרפתי לכמה קבוצות פייסבוק של מנהלי תוכן וקבוצות שמיועדות לאינסטגרם וקראתי בשקיקה כל פוסט שנכתב שם וכך נחשפתי לאפליקציות העריכה הייעודיות לעריכת תמונות לאינסטגרם. בהמשך נפגשתי כמה פעמים עם יועצת אינסטגרם מוכרת שעזרה לגבש את הזהות הויזואלית שלי בתוך האינסטגרם ולהפוך אותו למשהו שמזוהה איתי ועם הבלוג.

אחרי שהאינסטגרם שלי התחיל להראות הרבה יותר טוב הרגשתי בשלה להתחיל ולעבוד על הגדלת כמות העוקבים. את חופשת הלידה השניה שלי הקדשתי בעיקר לצמיחה באינסטגרם (ועל הדרך גם לטפל בעולל החדש) והשגת עוקבים וביליתי ברשת הזו שעות מידי יום כשיד אחת מנענעת עגלה והשניה מחלקת לייקים בנדיבות וכך אט אט התווספו עוד ועוד עוקבים ואת חופשת הלידה סיימתי עם מעל 6000 עוקבים.

רעיונות להכנסה נוספת
מתוך בנק תמונות לאינסטגרם עבור חברת פיקוויק – צילום הילה בן-חנוך לוי

עיצוב ומיתוג מחדש של הבלוג

השלב השלישי היה לעצב ולמתג מחדש את הבלוג מה שהצריך שירותים של מעצבת גרפית ומתכנת שהעביר אותי מהפלטפורמה החובבנית של בלוגר לפלטפורמה של וורדפרס שהיא הפלטפורמה הפופולארית ביותר לבלוגים. אמנם השלב הזה היה כרוך בעלויות לא מבוטלות אבל הוא היה משמעותי ביותר למיתוג של הבלוג מתחביב שולי למשהו מקצועי שלגיטימי לגבות בעבורו תשלום.

 

איך מרוויחים מאינסטגרם ומבלוג אופנה 

בשלב הזה התחלתי להיות מוכרת בנוף האופנה המקומי ומעצבים התחילו לפנות אלי והציעו לי שלל פריטים במתנה שאותם קיבלתי בהתלהבות רבה. אולם ביום שבו החלטתי להפוך את הבלוג למקור מכניס של ממש ולא רק משהו שהוא nice to have החלטתי לעשות שינוי. בתחילה לקבל תשלום של 200 ש"ח על פני פריט בשווי 500 ש"ח ולאט לאט התחלתי לסרב לבארטרים ולהתחיל לבקש תשלום עבור הפוסטים, הצילומים האיכותיים, החשיפה והעבודה הרבה שאני מקדישה בכל פוסט שכזה.

הפעמים הראשונות שביקשתי תשלום נעשו בלשון מגמגמת ובלתי יציבה אבל אחרי כמה פעמים התייצבה הלשון והדרישה לתשלום נעשתה בוטחת ובלתי מתפשרת. וגיליתי, שכשאני מתייחסת אל עצמי ואל פועלי ברצינות כך מתייחסת לכך גם הסביבה.

 

אז איך בעצם אפשר לייצר הכנסה נוספת מבלוג?

הכנסה נוספת מכתבות ממומנות

כמעט בכל תחום שבו עוסק בלוג אפשר למצוא מפרסמים או בעלי עסקים שהתוכן הזה רלוונטי עבורם. פוסטים שכאלה נקראים "פוסטים ממונים" וזה מה שנקרא בעולם החדש "שיווק באמצעות תוכן". המפרסם מרוויח את הקהל שלכם והכתיבה הייחודית שלכם ואתם מצד שני מרוויחים כסף על כתיבת הפוסט. כמה כסף? אין כמובן מחירון רשמי וזה תלוי בנושא, בכמות הקוראים, בכמות ההשקעה בפוסט וביכולת המיקוח שלנו.

רעיונות להכנסה נוספת
מתוך שיתוף פעולה עם חברת תיק ותיק – צילום ורד פרקש

 

הכנסה נוספת מפרסומות

אפשר להשתמש בפרסומות של גוגל (google adsense) או לשים פרסומת של מפרסם ספציפי שהתקשרתם איתו כדי לשים לפרק זמן מוגבל את הפרסומת הסציפית שלו באתר.

הכנסה נוספת משיווק שותפים

שיווק שותפים הוא תחום שבו אתם שמים באתר שלכם קישור לרכישת מוצר או שירות של מישהו אחר. עבור כל רכישה שמתבצעת דרך הקישור שלכם, אתם מרוויחים עמלה. כל חברות המסחר האלקטרוני הגדולות מחזיקות תכנית שותפים שניתן להרשם אליהן בקלות.

הכנסה נוספת מהרצאות שקשורות לבלוג

אם אתם ידועים בתחומכם, והבלוג שלכם משקף את זה, אתם בהחלט יכולים להתחיל להרצות בתחומים האלו, ולפנות לקהל הקוראים ולהזמין אותם להרצאות שכאלה. ההרצאות יכולות לעזור להם בתורם גם להגדיל את החשיפה ואת קהל העוקבים ולמתג אתכם כבעלי סמכות בבלוג.

 

ואיך אפשר לייצר הכנסה נוספת באינסטגרם?

באינסטגרם הסיפור פשוט יותר משום שלאחר שחציתי את רף ה- 8,000 עוקבים רובם מישראל, החלו לפנות אלי חברות המתמחות בשיווק באינסטגרם שמייצרות קמפיינים עבור החברות הקמעונאיות הגדולות במשק והן מחברות בין מה שנקרא "משפיענים" לבין החברות. חברות השיווק יוצרות קמפיינים יעודיים לאינסטגרם שכולם בתשלום. כיום חשבון האינסטגרם שלי ממשיך לצמוח יפה (טפו טפו טפו) והוא מונה כיום מעל 14,000 עוקבים. ככל שהוא ממשיך לגדול, כך עולה גם כמות הפניות לשיתופי פעולה וקמפיינים. אז איך בדיוק אפשר לעשות כסף מהאינסטגרם:

הכנסה נוספת מהשתתפות בקמפיינים

השתתפות בקמפיינים דרך חברות ניו מדיה הינה דרך טובה ליצירת הכנסה נוספת. החברות פונות לבעלי חשבונות גדולים באינסטגרם שלהם שהתוכן שיש בו מתאים ללקוח שהם מייצגים ומציעות לקחת חלק בקמפיין של החברה תמורת תשלום, שזה אומר להעלות תמונה עם המוצר של אותה חברה כאשר לרוב נשמר החופש האומנותי כדי שכל אחד יצלם בסגנון שמאפיין אותו.

רעיונות להכנסה נוספת
תמונות יכולות לעשות לא מעט כסף, מתוך קמפיין לחברת תיק ותיק. צילום – ורד פרקש

הכנסה נוספת משיווק שותפים באינסטגרם

כן, גם באינסטגרם אפשר לעשות שיווק שותפים והוא אפילו פופלוארי בתחום ההלבשה והלייף סטייל. אמנם לא ניתן לשים קישור מתחת לתמונה אבל אפשר להפנות את העוקבים לקישור בעמוד הפרופיל ומי שיש לו מעל 10,000 עוקבים כן יכול לצרף קישור לסטורי.

הכנסה נוספת מניהול חשבונות אינסטגרם לאחרים

אם הצלחת לפצח את ה- DNA האינסטגרמי בכל הנוגע לכללים הבלתי כתובים של איך חשבון מצליח אמור להראות, אתם כבר נכס חשוב. ייתכן שיפנו אליכם בהצעות וגם אם לא, תוכלו מיומזתכם לפנות לבעלי חשבונות של בעלי עסקים ולהציע את שירותיכם. ידע הוא כוח ותוכלו למנף את הידע שלכם ליצירת הכנסה נוספת.

כמה הכנסה נוספת הבלוג מייצר לי היום?

כיום, ארבע שנים לאחר שנוסד הבלוג אך פחות משנתיים מהרגע שבו החלטתי לקחת אותו ברצינות מניב לי הבלוג ביחד עם האינסטגרם כמה אלפי שקלים מידי חודש. בהתחשב בעובדה שקודם לכן הייתי מוציאה בחודש צנוע כמה מאות שקלים על מוצרי לייף סטייל ואופנה, מדובר בסיבוב לא רע בכלל…

 

רעיונות להכנסה נוספת

בגדים ותכשיטים – מהוצאה להכנסה. מתוך שיתוף פעולה עם הצורפת דליה ישראלי. צילום – ורד פרקש* צילום תמונת קאבר : ורד פרש

מילה מהאופטימית

מקווה שנהניתם מהפוסט של הילה וקיבלתם עוד כמה רעיונות להכנסה נוספת. אני בהחלט נהניתי והחכמתי משם. אולי אפילו אתחיל ללמוד לצלם כמו שצריך ואנסה לחזק את חשבון האינסטגרם שלי. כך או כך, יש משהו מאוד אופטימי בלדעת שיש לא מעט רעיונות איך לייצר הכנסה נוספת מהבלוג ולהגיע לעצמאות כלכלית. מי יודע, אולי מה שלמדתי כאן יעזור לי להגיע לחופש כלכלי יותר מוקדם ממה שתכננתי 🙂

בכל מקרה, שיהיה לכם חג שמח. שבוע הבא הולך להיות הפוסט הראשון בסדרת עצמאים כלכלית. סדרת ראיונות עם אנשים שפרשו והגיעו לעצמאות כלכלית. יהיה מעניין 🙂

4 מחשבות על “רעיונות להכנסה נוספת – איך עושים כסף מבלוג ואינסטגרם”

  1. את בהחלט מעוררת השראה, ואני מעריכה מאוד את הכנות שלך ואת האפשרות ללמוד מאלו שכבר עושים את זה 🙂
    רואים שאת משקיעה הרבה בצילום, בזמן ובתוכן, ולכן גם התוצאות משובחות ומניבות פרי לעמלך. מאחלת לך שתכבשי עוד הרבה פסגות!

  2. פינגבאק: נכס דיגיטלי - האמת על הכנסה פסיבית באינטרנט - האופטימית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top

שמעת על כך שאפשר בעזרת מדדים להשקיע בקלות ולעשות "שגר ושכח"?

רצית לפתוח תיק השקעות אבל לא ידעת בדיוק מה לעשות ומה לקנות ולא היה לך עם מי להתייעץ?

זאת בדיוק הסדנא עבורך! מזמינה אותך להצטרף אליי לסדנא שבה נבנה ביחד ונמצא את התיק השקעות המותאם במיוחד עבורך. 

דילוג לתוכן