פרויקט עצמאים כלכלית – רעיונות להכנסה פסיבית : קורסים אונליין

קורסים אונליין

הקדמה מאת האופטימית

פרויקט עצמאים כלכלית הינו פרויקט אשר מסקר אנשים שהגיעו לעצמאות כלכלית בשלב מוקדם בחיים. כלומר, הגיעו למצב שבו ההכנסות הפסיביות שלהם מכסה את ההוצאות השוטפות. לפירוט על הפרויקט, הקריטריונים לפיו נבחרו האנשים וכדומה מוזמנים להסתכל כאן. לכל הפוסטים בסדרה של פרויקט עצמאים כלכלית מוזמנים להסתכל כאן.

השבוע אני אספר לכם את הסיפור של סיון סניור שהגיעה לעצמאות כלכלית באמצעות קורסים מקוונים. את סיוון פגשתי דרך היכרות דיגיטלית ואני שמחה מאוד על היכרות זו. מכירת ידע בעולם של היום היא הסיכוי של כל אחד מאיתנו להרוויח ולהגיע להכנסה פסיבית. מדובר כאן על משהו שבאמת כל אחד יכול לעשות.

בימים אלו אני עובדת על קורס דיגיטלי משלי. יש שאלות שחוזרות על עצמן כל כך הרבה שהחלטתי שאני אייצר קורס דיגיטלי כמענה לשאלות הללו. השיחה עם סיוון הייתה מאירת עיניים ומעודדת. לא רק שאעזור לאחרים, גם אוכל לייצר אפיק נוסף של הכנסה פסיבית. בעיניי זהו מצב ה-Win – Win  האולטימטיבי.

האם יש לכם גם משהו שתמיד שואלים אתכם? נושא שתמיד מתייעצים איתכם עליו? על מה אתם יכולים לדבר במשך שעות? זה יכול להיות נושא שתיצרו עבורו מוצר דיגיטלי ותייצרו לעצמכם הכנסה נוספת. מה רע?  אם סיוון יכולה לעשות את זה, מה מונע מהשאר?

http://https://www.youtube.com/watch?v=yWKHABgSiGs

הסיפור של סיוון סניור – קורסים אונליין

שם

סיון סניור

גיל שהגעת בו לעצמאות כלכלית 

בגיל 41 הגעתי לראשונה לעצמאות כלכלית.

ספרי לי קצת על עצמך


 הייתי בעבר מורה ליוגה ומטפלת ברפואה משלימה. הייתה לי קליניקה וממנה התפרנסתי. התחלתי ללמוד שיווק באינטרנט כדי לשווק את הקליניקה והתאהבתי בעולם השיווק. עם הזמן, הפכתי להיות יועצת עסקית למטפלות ומאמנות.

יש לי תואר באומנות, אני טיפוס הומני לגמרי. לפני כמה שנים, התחום הפיננסי והדיגיטלי היה רחוק ממני שנות אור. פחדתי בהתחלה להיכנס לעולמות האלו כי זה לא הרקע שלי ולא הנטייה הטבעית.

קורסים אונליין
סיוון כיום מתפרנסת באופן פסיבי מקורסים דיגיטליים שהיא יצרה

איך הגעת לעצמאות כלכלית?

שלב העצמאות כלכלית אצלי התחלק לשני שלבים:

ב-4 שנים הראשונות התחלתי לייצר קורסים אונליין. היו לי כמה מוצרים דיגיטליים, הדרכות קטנות וספרים דיגיטליים. הוצאתי אותם די בקטנה בלי להתעסק בהם יותר מדי. העצה הכי טובה שקיבלתי זה להגדיל את הרשימת דיוור שלי. אז יצרתי המון מדריכים חינמיים שכל הזמן אוספים לי תנועה ואנשים לאתר. הרשימת תפוצה שלי הלכה וגדלה. בהתחלה השתמשתי בה בעיקר כדי למכור הייעוץ שלי. כלומר, התמקדתי בלמכור זמן תמורת כסף.

כשהבנתי את הכוח של הכנסות פסיביות, שיניתי את המיקוד שלי. המיקוד שלי הפך להיות בלייצר תכנים ולצבור קהל. החלטתי ללמוד את עולם ההתנהלות הפיננסית וללמוד לייצר הכנסות פסיביות. התחלתי להתמקד יותר בקורסים אונליין, בעולם השיווק, הכתיבה והמכירות באינטרנט. משם ייצרתי הכנסה פסיבית ובסופו של דבר עצמאות כלכלית.

רוצים את שני הפרקים הראשונים לקורס מהכנסה אקטיבית לפסיבית מתנה?? לחצו כאן!

הכנסה פסיבית

 

כמה זמן לקח לך להגיע לעצמאות כלכלית?

לקח לי 3 שנים מהרגע שהחלטתי שאני רוצה עצמאות כלכלית. במשך 4 שנים לפני הכנתי את התשתיות ברקע. הכנתי קורסים אונליין על הדרך. הכנתי מוצרי מידע אבל המיקוד שלי לא היה שם ולא השקעתי בזה הרבה. ברגע שהחלטתי שאני רוצה להגיע לעצמאות כלכלית והתמקדתי במוצרים דיגיטליים לקח לי 3 שנים. בשנים האלו התמקדתי בפרסום ושיווק של הקורסים אונליין וביצירת הכנסה מהם במקום ממכירת הזמן שלי.

קורסים אונליין
הידע שלכם שווה כסף, למה שלא תשתמשו בו?

מה המכשול הכי גדול שהייתי צריכה להתגבר עליו בדרך לעצמאות כלכלית?

המכשול הכי גדול היה לשחרר את האמונות המגבילות שלי. המרתי חיי יוקרה בחופש. גרתי בצפון תל אביב ברמת חיים מאוד גבוהה והרווחתי המון מלמכור את הזמן שלי. אני הגעתי לסכום מאוד גדול לשעה והיה לי קשה לשחרר את המחשבה של להפסיק למכור את הזמן שלי תמורת כסף. אני הבנתי שזה לא מה שעושה אותי מאושרת ולא רציתי לרדוף אחרי החשבונות יותר.

הבנתי שאני לא מבינה משהו לגבי הכסף. כי לא משנה כמה אני מרוויחה אני לא מצליחה לחסוך. היה לי מאוד יקר רק לחיות. הייתי חייבת להתגבר על הגועל שהיה לי מהשכלה פיננסית. לקח לי בערך שנה לעבוד על עצמי כדי שאוכל להביא את עצמי למצב שאני ללמוד השכלה פיננסית.

עזבתי את תל אביב ועברתי לגור בפריפריה כדי להוריד עלויות מחיה. זה היה שינוי מאוד גדול ודרסטי עבורי אך הכרחי. הייתי צריכה להקריב הרבה מהדברים שהכרתי ואהבתי לטובת שקט נפשי וחופש.

מה גרם לך ללכת על זה?

מה שגרם לי ללכת על זה היה הפחד מה יקרה אם לא אלך על זה. ראיתי אנשים חיים בפחד ולחץ מתמיד וראיתי שגם אני חיה ככה והבנתי שאני לא רוצה את זה לעצמי. לא רציתי את השחיקה ועבודה של 14 שעות ביום רק כדי לשרוד. ראיתי מטופלים שבאו אלי שחוקים לגמרי והחלטתי שאני לא מוכנה לחיות ככה רק בשביל לתחזק רמת חיים גבוהה.

הסתכלתי על החיים שלי והבנתי שאני גרה בתל אביב כי אני קרובה לחברים אבל אני לא רואה אותם בכלל כי גם הם מאוד עסוקים. אני הייתי קרובה לקורסים ולימודים שרציתי לעשות, אבל היום כבר אפשר ללמוד הכל מכל מקום. הבנתי שאני לא עושה את הדברים שאני אוהבת ועושים לי טוב. לא רציתי לחזור בערב מפורקת וממוטטת ולהיות מוטרדת מבחינה כלכלית. פשוט חייתי חיים מאוד יקרים שצריך לתחזק.

ידעתי שמה שעושה אותי מאושרת זה טבע וחיי חברה. וזה משהו שלא חוויתי כל כך כי הייתי עסוקה בלרדוף אחרי הגדלת ההכנסות.

כשהתחלתי בלקדם את ההכנסות הפסיביות זה רק הלך וגדל. ככל שהתמקדתי בתחום הזה יותר ההכנסות ממנו עלו והתחלתי לחוות יותר חופש וזמן לעצמי.

כמה זמן בחודש את משקיעה בתחזוקה ההכנסות הפסיביות?

בערך 8 שעות בחודש כדי לתחזק הקורסים הקיימים. זה כולל קצת עבודות תחזוקה והפצה כמו :

  • לשים קישורים רלוונטיים מתחת לסרטוני יוטוב כדי לאסוף לידים
  • שליחת אימיילים לרשימת תפוצה שלי
  • לשפר דפי נחיתה של קורסים אונליין קיימים וכדומה

אני משקיעה גם בלייצר קורסים אונליין חדש וגדילה וצמיחה כשיש לי רצון ומוטיבציה. אני משפרת את תהליכי האוטומציה והמכירה של הקורסים ויוצרת פלטפורמות מכירה חדשות. אבל זה בעיקר כדי להעלות את רמת החיים הנוכחית ולא בשביל לממן ההוצאות השוטפות.

קורסים אונליין
מהרגע שיצרתם את הקורס ושיווק אוטומטי התחזוקה היא מינימלית

יש לך עצה לקוראים שרוצים להגיע גם לעצמאות כלכלית על ידי קורסים אונליין?

העצה מספר אחת היא שהעדר של כסף וידע לא צריכים להוות מחסום בפני החלומות שלכם. העצה הזאת מתחלקת בעצם ל-3 עצות:

  • הגדרת מטרה – הכי חשוב בעיני זה לשים מטרה שתהיה מספיק מרגשת בעיניכם כדי להחזיק אתכם בימים קשים. המטרה צריכה להיות מטרה ברמה קיומית. לדוגמא המטרה שלי היא להיות מסוגלת ללמוד מכל מרצה ומורה שאני רוצה. המטרה הנוספת שלי היא שאני אוכל לאכול אוכל טבעי ובריא. זאת מטרה שאני צריכה להתמקד בה ביום יום וזה הופך להרגל. המטרה שלכם צריכה להיות מחוברת ליום יום שלכם ועליכם להתמקד בה מדי יום.
  • התעלמו מהאיך – התעלמו מאיך עושים את זה ותסכימו ללמוד את מה שצריך. כשאני התחלתי ידעתי רק מה אני רוצה. ידעתי שאני רוצה יקיצה טבעית, יותר זמן פנוי ויותר שקט נפשי. לא היה לי מושג איך להגיע לזה אבל פשוט הסכמתי ללמוד. להתעלם מזה שאנחנו לא יודעים בדיוק איך לעשות את זה ולהסכים וללמוד את התחום הזה. עצמאות כלכלית לא נופלת מהשמים, צריך ללמוד איך לעשות את זה.
  • תמיד דאגו לחסוךחיסכון אגרסיבי ושינוי של אורח חיים יכול להביא לנו המון כסף וכסף שהוא פטור ממס. כסף שאנחנו מוציאים על דברים שלא עושים אותנו מאושרים הוא כסף שיכול לקנות את החופש שלנו. גיל אורלי אמר לי פעם אחת שחיסכון הוא אחד הדברים הכי חשובים להתנהלות פיננסית. תמיד צריך לחסוך ולשים כסף בצד גם אם יש מינוס.

רוצים את שני הפרקים הראשונים לקורס מהכנסה אקטיבית לפסיבית מתנה?? לחצו כאן!

הכנסה פסיבית

 

מה את עושה היום בזמנך הפנוי?

 

אני מטיילת המון בהרים, בעיקר בצפון הודו שם אני חיה חלק נכבד מהזמן.

עוסקת המון בהתפתחות אישית ולומדת כל יום משהו חדש על עצמי ועל העולם. למשל לומדת את השפה ההינדית דרך שירים.

התחלתי להכין לוכדי חלומות שמגיעים מהמסורת השמאנית שנועדו ללכוד את כל מה שלא חיובי ולהשאיר לנו חלומות טובים. אבל לוכדי החלומות שאני מכינה, הם לא רגילים, כי הם נועדו לשמור על נשים במהלך המסעות שאנו עוברות בחיים. אני קוראת להם "אונגון", משום שזה השם של רוחו של השמאן (מרפא), אחרי מותו. לפי האמונה השמאנית, רוחו של השמאן ממשיכה ללוות ולשמור על יושבי הבית בו השמאן היה חי.

קורסים אונליין
דוגמא לאונגון שסיון מכינה

אני משקיעה המון זמן בנתינה של ידע וערך לקהילה שלי ורוצה שאנשים ידעו שזה אפשרי לחיות חיי שפע ורווחה. כדי לעזור לאנשים לעשות את השינוי הזה, יצרתי סדרה בשם "100 תובנות על כסף" בערוץ היוטיוב שלי ואני נותנת אותה בחינם.

הזכות הכי גדולה שאני זוכה לה היום היא שאני קמה בבוקר ויכולה לשאול את עצמי "מה בא לי לתת היום לעולם ואיך אני יכולה לעזור לעוד אנשים להיות חופשיים".
זה הדבר שהכי משמח אותי.

 

 

לינקים רלוונטיים –

לסרטון "הסדר השבועי של רוברט שמין שיעזור לך להיות הרבה יותר אפקטיבית": https://bit.ly/2LaydbY

ערוץ יוטיוב עם המון תכנים חינמיים –  https://bit.ly/2stdOYb

 

לפלייליסט 100 תובנות על כסף: https://bit.ly/2G6MYii

 

רוצים להתראיין גם? מכירים מישהו שיכול להתאים בול לפרויקט? צרו קשר.

 

 

3 מחשבות על “פרויקט עצמאים כלכלית – רעיונות להכנסה פסיבית : קורסים אונליין”

  1. איבדת אותי פעמיים בזמן הקריאה:
    1. הגעתי לעצמאות לראשונה… מה זאת אומרת "לראשונה"? זה הלך לאיבוד לאחר מכן.
    2. גיל אורלי אומר שצריך לחסוך גם כשאתה במינוס. וואלה? זו העצה שלו?

    1. 1. זה הניסוח שהיה בריאיון, אני מניחה שהיא התכוונה לראשונה שהגיעה לחופש והיום היא עובדת כדי להעלות את רמת החיים

      2. כן גיל אורלי מציע לחסוך גם כשבמינוס ויש בזה הגיון כשעושים את זה נכון. מינוס זו בעיה שצריך לפתור מתוך התנהלות שוטפת, כלומר לדאוג שתמיד מוציאים פחות ממה שמכניסים. אם ממשיכים להתנהל ככה לאורך זמן המינוס ייעלם מעצמו. בדיוק כמו שאם ממשיכים להוציא יותר ממה שמכניסים המינוס יגדל מעצמו. לקחת חיסכון ולסגור איתו את המינוס זה אחד הדברים הכי גרועים שאפשר לעשות. אחרי כמה זמן המינוס יחזור (כי לא שונתה ההתנהלות ועדיין מוציאים יותר ממה שמכניסים) ובסוף גם החיסכון הלך. לכן, חייבים לשנות את התבנית, לגרום לכך שהמינוס ייסגר לאט לאט ולחסוך ולהשקיע כדי להפוך זאת להרגל ודרך חיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top

שמעת על כך שאפשר בעזרת מדדים להשקיע בקלות ולעשות "שגר ושכח"?

רצית לפתוח תיק השקעות אבל לא ידעת בדיוק מה לעשות ומה לקנות ולא היה לך עם מי להתייעץ?

זאת בדיוק הסדנא עבורך! מזמינה אותך להצטרף אליי לסדנא שבה נבנה ביחד ונמצא את התיק השקעות המותאם במיוחד עבורך. 

דילוג לתוכן