פרישה מוקדמת – כך יצאתי לחופשי!

פרישה מוקדמת

האמת היא ששנת 2018 הייתה שנת מהפך עבורי מבחינות רבות. מי מביניכם שעוקב אחרי בפייסבוק אולי נתקל בפוסט הזה בו אני מספרת על יום משעשע שהיה לי בו פיטרו אותי ואת בן זוגי באותו היום. וכן, אני יודעת שרבים חושבים שזה טריק שיווקי או שהמצאתי את הסיפור הזה. אך אני נשבעת לכם שזה באמת קרה. יותר מכך, שנינו אכן מאושרים מכך, כי סוף סוף הגעתי לפרישה מוקדמת.

השבוע רשמית הפסקתי את עבודתי לאחר עשור בהייטק. הזדכיתי על כל המותרות והייתי מאושרת מכך. ויתרתי על טלפון, מחשב אישי ואפילו רכב חברה עם דלקן. ולמה עשיתי זאת? כי רשמית הגעתי לפנסיה מוקדמת בגיל 31!!!

פרישה מוקדמת

 

החלום הענק שבער בי, להגיע לעצמאות כלכלית סוף סוף התגשם ואני חייבת לציין שאין מאושרת ממני. זה לקח עבודה קשה והתמדה של שנים, ויתור על שעות שינה, בילויים והרבה מותרות אך זה קרה בסוף. אני רשמית יכולה להפסיק לעבוד ולא לדאוג לכסף עבור המחיה השוטפת שלי.

זה לא היה פשוט, וזה ממש לא היה כמו שחשבתי, אבל זה קרה בסוף. אודה באמת שבשלב זה הגענו לעצמאות כלכלית חלקית. הגענו למצב שרק אחד מאיתנו יכול לפרוש לגמרי, אך מכיוון שבן זוגי רוצה להמשיך בתחום שלו, אני אסתפק בפרישה שלי בינתיים 🙂

 

איך הגעתי לפרישה מוקדמת?

האמת שזה פשוט, עקבתי אחרי 3 השלבים לעצמאות כלכלית.

  1. דאגתי להפרש חיובי בין ההוצאות להכנסות
  2. למדתי להשקיע את ההפרש הזה
  3. ייצרתי הכנסה נוספת והשקעתי גם אותה

נשמע מאוד פשוט בתיאוריה, אך ברור לכם שבפועל נדרשו המון שעות עבודה ולמידה כדי לעבור את כל אחד מהשלבים הללו. אך זו הדרך שאני מאמינה שנכונה עבור כל אחד מהאנשים שרוצים להגיע לפרישה מוקדמת ועצמאות כלכלית.

אישית רוב ההכנסות הפסיביות שלי נובעות מהשקעות בנדל"ן, שוק ההון ומההכנסות מהאתר הזה. לאחר שדאגתי להפרש כמה שיותר גדול בין ההוצאות להכנסות, התחלתי ללמוד להשקיע. התחלתי להשקיע בשוק ההון. לאחר מכן, החלטתי שאני רוצה להגדיל את הפיזור שלי ובחרתי להשקיע יותר בנדל"ן ולמדתי השקעות בנדל"ן חו"ל. כל ההכנסות מההשקעות הושקעו מחדש על מנת להרוויח ריבית דריבית.

כשהדרך שלי להשקיע הפכה ליותר קלה ואוטומטית התחלתי להתמקד בלייצר הכנסות נוספות. בין אם זה על ידי העברת קורסים כמו זה שכאן או על ידי שיווק שותפים למוצרים שאני מאמינה בהם דרך האתר. הכספים שהרווחתי כמובן הושקעו גם הם.

באופן בלתי נמנע בדרך הזו ההון גדל. אין באמת ברירה אחרת. נכון שזה לוקח זמן והרבה מאוד השקעה. אבל כיום אני יכולה להגיד שזה פשוט שווה את זה.

 

תודות לכל מי שעזרו לי להגיע לפרישה מוקדמת

 

לסולידית

בראש ובראשונה אני חייבת תודה לסולידית ולעשייה המדהימה שלה.  אני חייבת לה ולבלוג שלה תודה על כך שהכניסו את הרעיון המדהים הזה של פרישה מוקדמת לתודעה שלי ובזכותה הגעתי לאן שהגעתי. אני יודעת שהיא לא תמיד מסכימה עם מה שאני עושה, אך בכל זאת היא היוותה השראה מדהימה ואין לי מילים להשפעה ולתרומה האדירה שהיא נתנה ברוב נדיבותה.

אני חייבת לציין נקודת גאווה קטנה עבורי כפי שציינתי ב"ריאיון" שהיה לי עם הסולידית, ששתינו הגענו לעצמאות כלכלית באותו הגיל. מה שמהווה לי נקודת השראה נוספת.

לבן הזוג שלי

אני רוצה גם להודות לבן הזוג המדהים שלי, שבהתחלה בכלל לא הבין מה אני רוצה אבל הסכים לזרום איתי בכל מקרה. לא הייתי מצליחה לעשות זאת בלי התמיכה האינסופית שלך. העזרה שלך, התמיכה והעצות שוות זהב. אין שום סכום שבעולם שישתווה למה שאני מקבלת ממך. תודה לך על הכל.

פרישה מוקדמת
לגמרי כל מה שצריך זה אהבה. תודה לך על הכל!

לבוס לשעבר שלי

לבקשתך, אני אומר כאן בריש גלי שצמחתי בצוות של עופר בתן :). תודה לך על המון הבנה ותמיכה לאורך השנים ועל העזרה הרבה לאורך הדרך. אני יודעת שלא הייתי בדיוק עובדת מצטיינת, אך אתה בהחלט ידעת להוציא ממני את המיטב. אני מאוד שמחה שהכל נגמר על הצד הטוב ביותר ושסיימנו בדרך שהייתה נכונה ומתאימה עבור שנינו.

פרישה מוקדמת
לכל מי ששואל, צמחתי בצוות של עופר בתן 🙂

לכם הגולשים

וכמובן לכם, הקוראים והעוקבים שהתגובות שלכם, העידוד והתמיכה לאורך הדרך עזרו לי מאוד. כל אחד ואחד מכם, שקוראים את התכנים שלי כרגע. עזרתם לי לחדד ולדייק את הדרך שלי. עצם השיתוף איתכם והקבלה העצומה של הדרך שלי. נתתם לי המון השראה ורעיונות במשך הזמן ואני באמת ובתמים מודה לכם על כך.

פרישה מוקדמת

 

מה למדתי בתהליך היציאה לפרישה מוקדמת

הפוסט הראשון בבלוג נכתב ב-1 לנובמבר בשנת 2015. מאז הפוסט עצמו השתנה ועודכן, ואני מאמינה שימשיך להתעדכן בעתיד. אני חושבת שלמדתי כל כך הרבה בשנים האחרונות שזה נראה לי כל כך קשה לסכם זאת אבל אנסה בכל זאת. מכל מה שלמדתי, אני חושבת שאלו התובנות העיקריות שלי מהתהליך. זוהי לא נוסחה מדויקת אלא קווים מנחים שעל כל אחד שרוצה להגיע לתוצאה לאמץ

כוחה של ההתמדה

מהרגע שהגדרתי את המטרה לצאת לעצמאות כלכלית, התמדתי בעשייה. כל יום, כולל סופי שבוע עשיתי לפחות משהו אחד שיקדם אותי לדרך שלי. היו כמויות של פעולות קטנות שכל יום עשיתי שקידמו אותי למטרה שלי. אבל החשיבות הייתה שזה הפך להיות הרגל יומי אצלי, לקדם את העצמאות הכלכלית. גם כשזה נראה רחוק, גם כשזה נראה בלתי אפשרי או קשה המשכתי כל יום לעשות פעולות שיקדמו אותי. דברים בסגנון של:

      • לקבוע פגישות עם אנשים שיכולים ללמד אותי ולקדם אותי
      • לקרוא וללמוד בנושא הפיננסי
      • לקחת קורסים וללמוד על עולם ההשקעות
      • לעקוב ולסכם את ההוצאות וההכנסות
      • להתמודד עם בירוקרטיה פיננסית
      • לחפש דרכים לייצר הכנסה נוספת
      • למצוא מקורות מימון להשקעות חדשות
      • לתכנן את הצעדים הבאים

היו עוד המון פעולות במשך הזמן, אבל נראה לי שאתם מבינים את הרעיון. עיקרון ההתמדה מזכיר לי תמיד את הציטוט על כך שמים מטפטפים יכולים לעשות חור בסלע רק מכוח ההתמדה.

"טיפת מים תנקב חור בסלע, לא בבת אחת, אלא בטפטוף מתמיד."

~ לוקרטיוס

 

תמיד יש עוד מה ללמוד

אני ממשיכה ללכת להרצאות, להירשם לקורסים, לראות הדרכות וללמוד עוד בנושא השקעות והכנסות פסיביות. זה פשוט האמת. כל עוד אני עם ראש פתוח ולא מניחה שאני יודעת הכל, אני יכולה להתשפר. אמנם יש כבר תחומים שאני פחות הולכת אליהם כיום כמו הדרכות על חיסכון ולצאת מהמינוס. זה כבר פחות תחום שמעניין אותי. אך בתחומים שמעניינים אותי אני ממשיכה כל הזמן ללמוד.

אני לא יכולה להניח שאני יודעת הכל. אני איכשהו תמיד מופתעת לגלות שלפעמים גם משפט או טיפ אחד שלא ידעתי לפני כן יכולים לעשות הבדל עצום. לכן, הישארו עם ראש פתוח והמשיכו ללמוד ולהתעניין. אתם רק תרוויחו מכך.

פרישה מוקדמת
תמיד אפשר ללמוד משהו חדש

 

החשיבות של לשלם לעצמנו קודם

הפרישה המוקדמת לא קרתה לי בטעות. זהו תהליך ארוך שהשקעתי בו רבות. הייתי קמה כל יום ב-6 וחצי בבוקר, מתחילה לעבוד השקעות ויצירת הכנסות נוספות לפני שהגעתי למשרד ב-9 וחצי. כך שילמתי לעצמי קודם וכל יום, המשימות הראשונות שעשיתי נועדו כדי לקדם את המצב הכלכלי שלנו.

אני אישית מצאתי שעל הבוקר יש לי הכי הרבה ריכוז ומיקוד ולכן דאגתי שבשעות האלו אתמקד בעיקר בלקדם את המצב הכלכלי. הבנתי שכסף שיושב ללא מעש בחשבון סופו שיבוזבז על דבר כזה או אחר. לכן דאגתי קודם כל לשים כסף בצד להשקעות, אחר כך מה שנשאר הולך למחייה השוטפת. הגישה הזאת משתלמת במיוחוד

כשאתם משלמים לעצמכם קודם, אתם דואגים שהמיטב יילך תמיד אליכם ולא למישהו אחר. זה לא סוד שלא מתעשרים מעבודה, אך עד שמגיעים לפרישה מוקדמת, חייבים לעבוד במשהו. העניין הוא שאין חוק שאומר שאת השעות הכי טובות והכי פוריות ביום שלנו אנחנו חייבים להקדיש לעבודה. אם תקפידו לתת קודם כל את מיטב המשאבים עבור המטרות שלכם ורק אחר כך לכל השאר, תוכלו להתקדם הרבה יותר מהר.

 

אין דרך אחת להגיע לפרישה מוקדמת

במשך הזמן יצא לי להיתקל בלא מעט אנשים שהגיעו לפרישה מוקדמת (כתבתי על חלקם בפרויקט עצמאים כלכלית). מה שמדהים זה שכל אחד עשה את זה בדרך קצת אחרת. בסוף, כשמגדירים את המטרה כל הדרכים מובילות לרומא. לכן עם ההבנה שתמיד יש לי מה ללמוד אני תמיד רוצה לדעת עוד על דרכים נוספות לייצר הכנסה פסיבית. אולי זה יתאים לי יותר ואולי לא. אך בכל מקרה אני אלמד בתהליך.

לכן, אם אתם קוראים את זה ורוצים להגיע לפרישה מוקדמת דעו שיש לא מעט דרכים. אם אתם לא מתחברים לשוק ההון זה בסדר. אם אתם יזמים ומעדיפים להקים עסק משלכם שיכניס הכנסות פסיביות זה לגמרי סבבה. לכו על הכיוון שמדבר אליכם יותר ויש לכם תשוקה אליו. ככל שתלכו על מה שמתאים ונכון עבורכם, יהיה לכם קל יותר בתהליך.

 

מה אני מתכננת לעשות בפרישה המוקדמת שלי

אז רשמית לקראת השבוע האחרון הייתה לי בחירה מלאה מה לעשות בימים שלי. אמנם הימים האחרונים היו עמוסים בבירוקרטיה ובניסיונות להבין איך מסתדרים עם תחבורה ציבורית (אין יותר רכב חברה!). אך עדיין, אין מחיר לחופש בעיני. מכיוון שאני באמת רק בת 31 ויש לי מטרות רבות נוספות. אני לא מתכוונת להפסיק את העשייה שלי. אני רוצה להמשיך, להוציא גם את בן הזוג לפרישה מוקדמת. ההבדל הוא שאעשה זאת בדרך אחרת.

      • אעסוק רק במה שאני אוהבת
      • אעבוד רק כמה שעות ביום שבא לי
      • העבודה שלי תהיה מלאת סיפוק ונתינה כך שתעזור באמת לאחרים

 

אני רשמתי כאן את התכנונים העיקריים שלי לשנה הקרובה. אני רוצה בעיקר להוציא לאור את הקורסים הדיגיטליים שלי כך שיהיו זמינים לכולם ואוכל לעזור למקסימום אנשים.

 

בנוסף לכך, בעקבות ביקוש רב החלטתי שאתחיל לתת ייועצים אישיים. כמובן לא אוכל לייעץ בנושא השקעות כי אין לי רישיון חוקי לעסוק בכך. עם זאת, אוכל לתת ייעוץ בנושא פרישה מוקדמת והכנסות פסיביות. עוד לא החלטתי לגמרי באיזה עלות זה יהיה וכמה שעות אקדיש לכך. אך כבר נהיה לי קשה לסרב לכל הבקשות לפגישה שאני מקבלת. מה שכן החלטתי בנושא הזה הוא שהפגישות יהיו אינטרנטיות ולא מפגשים פיזיים. אז אם מעניין אתכם הנושא של מפגשים אישיים, אתם מוזמנים להשאיר כאן פרטים ואצור איתכם קשר כשזה יהיה רלוונטי ואקים את המערך המתאים לכך.

 

אז כך הגעתי לפרישה מוקדמת

וזהו, זה הסיפור שלי על פרישה מוקדמת. חלום שהתחלתי אי שם ב-2015 והיום בתחילת 2019 אני רואה אותו יוצא לפועל. זה היה עבורי תהליך מדהים ומעצים ואני יודעת שלרבים הוא נראה בלתי אפשרי. למען האמת, אני גם לא הייתי מאמינה שהוא אפשרי לפני כמה שנים. אך  לאחר הרבה מאוד עבודה על מודעות ויכולת אישית, אני גאה להגיד שזה אפשרי לגמרי.

אז, בא לך גם להתחיל את התהליך?

 

את קורס ההשקעה הראשונה שלי כבר הכרתם?

קורס ההשקעה הראשונה שלי הוא תמצות ידע ההשקעות שעזר לי להגיע לפרישה מוקדמת והדרך הנגישה ביותר שאני מכירה כדי להתחיל להשקיע את ההשקעות שמתאימות ספיציפית עבורכם. השקעתי זמן רב כדי להכין קורס שיעזור לאנשים להתגבר על הפחדים ולהתחיל להשקיע. הקורס מספק את כל הידע הבסיסי הנחוץ , היכרות והבנה של מכשירי ההשקעה השונים וכל מה שצריך כדי להתחיל להשקיע. הקורס אף עוזר לך לבנות תכנית השקעות אישית כדי להגיע להישגים כלכליים ולגרום לכסף שלך לעבוד בשבילך!

פרטים על קורס ההשקעה הראשונה לי כאן.

25% הנחה לגולשי האתר בעזרת קוד קופון website

ההשקעה הראשונה שלי

22 מחשבות על “פרישה מוקדמת – כך יצאתי לחופשי!”

  1. היי,
    קודם כל תודה על התכנים וכל הכבוד שעשית את זה ככ מהר!
    לפי מה שכתבת, התהליך נמשך בסך הכל כ-3 שנים נכון? מותר לשאול איזה סכום חיסכון הגדרת לעצמך ככה שיוציא אותך לעצמאות כלכלית?

    1. תודה רבה אורי 🙂

      לא הגדרתי סכום חיסכון קבוע אלא הכנסה פסיבית קבועה. הגדרתי שכל הכנסה שנכנסת מעבר למשכורת הולכת להשקעות (החזרי מס, בונוסים, כספים מהחתונה, רווחים מהשקעות אחרות וכדומה). כלומר זה לא היה סכום שניסיתי להגיע אליו אלא הכנסה פסיבית קבועה שהגדרתי. יותר היה חשוב לי מה אקבל כל חודש מאשר כמה אני אחסוך בצד עבור זה. וזה לקח יותר בכיוון של 4-5 שנים. התחלתי בתהליך לפני שהתחלתי לכתוב את האתר.

  2. היי אורה,

    איך אני שמח לשמוע. רק לפני חודש נראה לי שאלתי אותך במייל מתי את יוצאת לחופש כלכלי ואמרת לי שזה בקרוב, אז הקרוב הגיע :).
    פשוט אלופה, התחלתי בזכותך את התהליך ואני מקווה שבעזרת ההתמדה אגיע דרך השקעות הנדלן (במקרה שלי) לחופש כלכלי למשפחתי ולי.

    אז שוב, כל הכובד יתותחית על !!!!!

  3. מדהימה אורה, כל הכבוד!
    נהנית לקרוא וללמוד ממך 🙂

    תיארת את המרכיבים של ההשקעות שלך- נדלן, שוק ההון ומוצרים כמו הבלוג. היית אומרת שזה בהתאמה לגודל ההכנסה? כלומר, האם כיום רוב ההכנסה שלך היא מנדל״ן בחו״ל?

    1. תודה רבה שיר 🙂

      זה תלוי
      ההשקעות הן בהתאמה לגודל ההשקעה. מכיוון שהשקעתי יותר כסף בנדל"ן הרבה יותר מהתזרים מגיע משם.
      ההכנסות מהבלוג הן לא ממש בהתאמה לגודל ההשקעה, כי יחסית השקעתי מעט כסף בבלוג עצמו ובמסביב אבל ההכנסות ממנו לא בהכרח פרופורציונליות.

      1. כן, הגיוני שהרבה מהתזרים מגיע מהמקום בו השקעת את הסכום הגדול ביותר 🙂

        מתחילה לשקול בחיוב השקעה בנדל״ן ובפרט חו״ל (ויודעת שיש לך פוסטים בנושא, אעבור על כולם).

        תודה על התשובה, תהני בפרישה! 😉

  4. פינגבאק: איך לעשות כסף בגיל צעיר? 10 הדברים על כסף שהלוואי והייתי יודעת אחרי הצבא - האופטימית

  5. פינגבאק: מטרות 2020! - האופטימית

  6. היי אופטימית, קודם כל מזל טוב וישר כח!

    שלא כמו בבלוג הסולידית, אין כל כך פירוט לגבי החיסכון החודשי שהפרשת להשקעות ואת הסכומים שהשקעת בנדלן, ובאילו תשואות.
    אשמח אם תוכלי לפרט כמה היית צריכה להשקיע בסך הכל על מנת לייצר הכנסה פאסיבית חודשית של 10 אלף שח, ובטח כדי לעשות את זה תוך 4-5 שנים. אם תוכלי לפרט כדי שנוכל ללמוד מכך מה טוב.

    תודה לך מראש!

    1. תודה בר
      והפירוט הוא לא כמו זה של הסולידית מהסיבה הפשוטה שאני (למרות ההערכה הרבה כלפיה) לא הסולידית
      מכיוון שהפירוטים הפומביים הללו כבר תפסו בעבר את העיניים של רשות המיסים וגרמו לי לבדיקות מיותרות אני נמנעת מכך ואמשיך להימנע מכך. מה גם שפרסום תשואות יכול בכלל לסבך אותי מול הרשות לניירות ערך. בקיצור, המספרים עצמם בכלל לא רלוונטיים אליך. מה שרלוונטי אליך זה הבחירות שלך בנוגע לכסף ולהשקעות שלך. לא בטוח שרמת הסיכון שלי תתאים לך או ההשקעות שעשיתי יתאימו לך. הרעיון הוא לעזור ולתת לך השראה למצוא את הדרך המתאימה עבורך ולא להעתיק את המספרים שלי, זה פשוט לא יעבוד.

  7. פינגבאק: ההשקעה הראשונה שלי - הקורס יצא לאור! - האופטימית

  8. פינגבאק: בהשקעות התחילו עם למה - האופטימית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top

שמעת על כך שאפשר בעזרת מדדים להשקיע בקלות ולעשות "שגר ושכח"?

רצית לפתוח תיק השקעות אבל לא ידעת בדיוק מה לעשות ומה לקנות ולא היה לך עם מי להתייעץ?

זאת בדיוק הסדנא עבורך! מזמינה אותך להצטרף אליי לסדנא שבה נבנה ביחד ונמצא את התיק השקעות המותאם במיוחד עבורך. 

דילוג לתוכן