כמה אתם שווים? חישוב שווי נקי

אני מניחה שיש לכם חלומות ומטרות שהייתם רוצים להגשים. אני מדברת רבות באתר על החשיבות של השקעה וריבית דריבית עבור הגשמת הפאן הכלכלי של החלומות שלכם. כמו בכל תהליך, כשרוצים להגיע מנקודה א' ל-ב' צריך להגדיר שני דברים. לאן רוצים להגיע, כלומר מה המטרות הכלכליות שלכם ואיפה נמצאים היום. כדי להגדיר את המטרות שלכם אתם לא צריכים אותי, אני מניחה שאתם יודעים מה אתם רוצים. השאלה היא איפה אתם נמצאים היום? כמה אתם שווים? מה נקודת המוצא הכלכלית שלכם?

 

למה צריך לדעת כמה אתם שווים?

אם תדעו כמה אתם שווים, תוכלו להתקרב עוד כמה צעדים לעבר המטרות שלכם. ככלל, נחמד מאוד לדעת מה השגתם מבחינה כלכלית עד כה בחייכם. אולי תגלו שהמצב טוב יותר ממה שחשבתם או שיש לכם עוד עבודה לעשות. כך או כך, כדאי לקחת יוזמה ולדעת כמה אתם שווים ומה השווי הנקי שלכם.

תחשבו על זה ככה, אתם יודעים לאן אתם רוצים להגיע, אבל אם לא יודעים מאיפה אתם מגיעים איך תדעו את הדרך? נניח שיש לכם מטרה שדורשת מכם סכום של 500,000 ₪. אולי אתם רוצים הון עצמי לדירה, אולי לקחת שנה חופש ולטייל בעולם, לשדרג את דירת המגורים הקיימת או כל דבר אחר שבא לכם. בכל מקרה, איזה מטרה שלא תהיה, אם אתם צריכים 500,000 ₪ זה משנה מאוד מה השווי הנקי שלכם לפני כן. האם יש לכם 400,000 ₪ ? 250,000 ₪ להגשמת המטרה? או שאולי אין לכם כסף בכלל ועליכם להתחיל לשים בצד?

כלי ההשקעה שתבחרו בהם יהיו שונים מאוד בהתאם לנקודת המוצא שלכם. אם יש לכם חצי מהסכום עליכם להשקיע את הכסף שיעבוד עבורכם ולהמשיך לשים עוד כסף בצד עבור המטרה שלכם. אם יש לכם קרוב מאוד לסכום אולי רק השקעה בסיכון מותאם לכם תספיק. אם אין לכם כלל כסף אולי עליכם יהיה למצוא הכנסה נוספת שתעזור לכם לצבור חסכונות עבור המטרה שלכם.

אז כדי שיהיה לכם קל יותר להחליט איך וכמה להשקיע, וגם לדעת כמה לשים בצד מדי חודש, כדאי שתדעו כמה אתם שווים.

כמה אתם שווים
כמה באמת אתם שווים? אולי תופתעו לטובה

כיצד מחשבים כמה אתם שווים?

חישוב השווי הנקי הוא חישוב די פשוט. בהנחה שיש לכם את כל המידע הדרוש לכך כמובן.

כל שעליכם לעשות זה :

  1. לחשב את כל הנכסים וההתחייבויות שיש לכם. סכמו את כל הנכסים שלכם כגון דירת מגורים, תיקי השקעות, קרנות השתלמות, חסכונות בבנק וכדומה.
  2. סכמו גם את סך כל ההתחייבויות שלכם כגון הלוואות, משכנתא, חובות וכדומה.
  3. קחו את סך הנכסים שלכם וחסרו מתוכו את סך ההתחייבויות.

 

הסכום שקיבלתם הוא השווי הנקי שלכם – זה כמה אתם שווים!

כמובן שכדאי מאוד שהשווי הנקי יהיה חיובי ולא שלילי. כלומר, לא להיות במצב בו אתם חייבים יותר כסף ממה שיש לכם. במידה וזה המצב יש להתחיל לבחון תהליך התייעלות כלכלית כדי להגיע למצב שבו השווי הכלכלי הוא חיובי.

כלים לחישוב בקלות כמה אתם שווים

הבעיה העיקרית אצל רוב האנשים היא להשיג את המידע לחישוב השווי הנקי. לא תמיד אנחנו יודעים איפה למצוא את כל הפרטים. במיוחד כי רבים נוטים לקבל את המכתבים מחברות הביטוח ולזרוק ישר לפח. בכלל מי זוכר את כל המידע הזה בעל פה?

 

אז אל דאגה, היום בעידן הדיגיטלי כל המידע בקצות האצבעות שלכם. כל שעליכם לעשות זה דייט כלכלי ולמצוא אותו. איך למצוא? אז הנה כמה מהמקומות שאפשר לחפש בהם את הפרטים.

  1. אתר הבנק – הבנקים כיום כוללים מידע רב ובו תוכלו לקבל המון מידע על הכסף שלכם. חפשו דוח יתרות באתר הבנק כדי לראות את כלל היתרות שקיימות לכם בחשבון (פקדונות, תיק ניירות ערך, חשבון מט"ח וכדומה). מעבר לזה באתר הבנק תוכלו למצוא גם מידע על המשכנתא שלכם והלוואות אם יש. היכנסו לאתר הבנק והוציאו משם את כל המידע שתוכלו.
  2. אתר חברות האשראי – במידה ויש לכם חלילה הלוואה מחברות האשראי, או תשלומים כדאי להיכנס לאתר של חברת כרטיסי האשראי שלכם ולהוציא משם את כל המידע הרלוונטי.
  3. המסלקה הפנסיונית – אם אין לכם מושג מה יש או אין לכם מבחינת קרנות וקופות, כדאי להשתמש בשירותי המסלקה הפנסיונית. המסלקה הפנסיונית היא אתר ממשלתי שמאפשר לכם להוציא את המידע הפיננסי שלכם מחברות הביטוח ובתי ההשקעות בתשלום סמלי. במידה ואתם לא רוצים לשלם, או לא מבינים ממש את הדוחות של המסלקה הפנסיונית תוכלו להיעזר באפליקציה החביבה הזאת שתוציא לכם באופן ויזואלי ברור את כל מה שאתם צריכים לדעת אודות הנכסים הפיננסים שלכם.
  4. הר הכסף – שווה גם להריץ בדיקה באתר הר הכסף. אתר ממשלתי חינמי אשר נועד לעזור למצוא חשבונות אבודים שלא היו בשימוש במשך שנים. מי יודע אולי תגלו איזה הפתעה נחמדה.

כמה אתם שווים

יש כיום לא מעט כלים ואתרים שיעזרו לכם לגלות את השווי הנקי שלכם

מתנה – אקסל לחישוב כמה אתם שווים

אמנם לעשות את החישוב של כמה אתם שווים זה לא מסובך במיוחד, אבל החלטתי להקל עליכם בכל זאת.

כל שעליכם לעשות זה להוריד את האקסל הזה מכאן.

תוכלו למלא את כל הנכסים שלכם בצד אחד ובצד השני את כל ההתחייבויות. האקסל יחשב עבורכם אוטומטית כמה אתם שווים.

באופן אישי אני מבצעת מדי חודש עדכון לשווי הנקי שלי כשאני יושבת לעשות סיכום פיננסי חודשי. אני מאוד אוהבת לראות את השווי הנקי עולה מדי חודש. לראות איך לאט לאט אני מתקדמת ומגיעה יותר ויותר קרוב למטרות שהגדרתי לעצמי.

אז אם בא לכם גם לדעת כמה אתם שווים תורידו את האקסל ותתחילו לחשב. בהצלחה!

 

 

את קורס ההשקעה הראשונה שלי כבר הכרתם?

קורס ההשקעה הראשונה שלי ילמד אתכם איך להגדיל את השווי הנקי שלכם על ידי השקעות חכמות. השקעתי זמן רב כדי להכין קורס שיעזור לאנשים להתגבר על הפחדים ולהתחיל להשקיע. הקורס מספק את כל הידע הבסיסי הנחוץ להשקעות, היכרות והבנה של מכשירי ההשקעה השונים וכל מה שצריך כדי להתחיל להשקיע. הקורס אף עוזר לך לבנות תכנית השקעות אישית כדי להגיע להישגים כלכליים ולגרום לכסף שלך לעבוד בשבילך!

פרטים על קורס ההשקעה הראשונה לי כאן.

25% הנחה לגולשי האתר בעזרת קוד קופון website

ההשקעה הראשונה שלי

11 מחשבות על “כמה אתם שווים? חישוב שווי נקי”

  1. תודה אורה! אחלה מאמר ואקסל מבורך.
    איפה נכנסים כל ההוצאות של פלאפון, אינטרנט, קניות וכ'ו?

  2. פינגבאק: עוד כסף לא יפתור לכם את הבעיות הכלכליות! - האופטימית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top

שמעת על כך שאפשר בעזרת מדדים להשקיע בקלות ולעשות "שגר ושכח"?

רצית לפתוח תיק השקעות אבל לא ידעת בדיוק מה לעשות ומה לקנות ולא היה לך עם מי להתייעץ?

זאת בדיוק הסדנא עבורך! מזמינה אותך להצטרף אליי לסדנא שבה נבנה ביחד ונמצא את התיק השקעות המותאם במיוחד עבורך. 

דילוג לתוכן