חדשות שוק ההון – סקירת מניות הטכנולוגיה

חדשות שוק ההון

 השבוע אני מציגה פינת אורח חדשה של סיקורים של שוק ההון. הסקירה היא מבית דני בריטמן, המטרה של הסקירה היא לספק נקודת מבט נוספת על המתרחש בעולם שוק ההון ותתמקד כל פעם בתחום אחר. מקווה שתהנו 🙂

* הבהרה חשובה. הסקירה כאן, כמו שאר התוכן באתר הינה לצורך עיוני ותיאורטי בלבד ואינה מהווה בשום אופן תחליף לייעוץ מקצועי אישי או המלצה לפעולה כלשהי. כל פעולה שתיעשה בעקבות פוסט זה הינה באחריות הקורא בלבד. 

מניות הטכנולוגיה – קטר הצמיחה והתשואות בשווקים הפיננסים, האם המגמה תימשך?

לפני שנתחיל לנתח ולסקר את התחום הלוהט של מניות הטכנולוגיה, בואו נדבר קצת במספרים. מדד הנאסדק בארה"ב (מדד שמאגד את מניות הטכנולוגיה) עלה יותר מ30% ב2017, ויותר מ12% מתחילת השנה לרמות שיא. היום יותר מתמיד ניתן לומר שהטכנולוגיה מניעה את העולם ומכאן נוצרות הזדמנויות במניות הטכנולוגיה לאור התלהבות המשקיעים וציפייה לחידושים באופן מתמיד. מה שבא לידי ביטוי כמובן בתשואות המרשימות של מניות הטכנולוגיה ומדד הנאסדק.

נשאלת השאלה היכן הזדמנויות ההשקעה? האם קיים שוני בין המניות? מה הסיכונים ומה הסיכויים.
בכדי לנסות לענות על שאלות אלו, חייבים להבין כיצד המשקיעים בבורסה מתייחסים לענף זה וכיצד מתמחרים את שווי החברות. 
ראשית צריך להכיר את הטרנדים העיקריים ומנועי הצמיחה העתידיים בענף הטכנולוגיה:

חדשות שוק ההון
הטרנדים העיקריים בתחום הטכנולוגיה

 

חברות שעוסקות בתחומים אלו סביר שיתומחרו במכפילי הכנסות גבוהות, במידה ויש רווח גם מכפילי רווח גבוהים. חברות אלו יהוו יעד לרכישה באופן מתמיד. המשקיעים יתמחרו פרמיה נדיבה בשווי החברות הנ"ל מתוך ציפייה לכניסה לתחומים חדשים, טרנדים חדשים בעולם הטכנולוגי כך שצריך לבחון אותם ולנתח חברות אלו באופן שונה. סביר שככל שמגמת הצמיחה הכלכלית תימשך והטכנולוגיה תמשיך להתפתח חברות אלו ימשיכו לספק תשואות מרשימות. חשוב גם לשים לב לסיכון בהשקעה בחברות אלו שכן לא פעם הם מתנתקים משווי כלכלי הגיוני, מניות מאוד תנודתיות ורגישות למשברים לכן צריך להיות זהירים בהשקעה, לפזר סיכונים ולהגביל את החשיפה מתוך תיק ההשקעות הרחב.

סוגי תמחור למניות טכנולוגי

להערכתי הטבלה הנ"ל מסדרת בצורה הטובה ביותר את האופן בו משקיעים מתמחרים מניות טכנולוגיה ופה הכלים הפרקטיים ביותר להשקעה במניות אלו. המשקיעים כבר תקופה ארוכה מנתחים חברות טכנולוגיה באופן שונה זו מזו, ומתייחסים לכל חברה בנפרד. חשוב להבין תובנות אלו בבואנו לבחון השקעה במניות אלו.  ההתסכלות על מניית אמזון ועל מניית גוגל או אינטל שונות בתכלית ומפה גם ההזדמנויות וגם הסיכונים בהשקעה.

חדשות שוק ההון

ניתוח מניית אמזון

סקירה שוק ההון

המשקיעים מתרכזים בצמיחת ההכנסות, כניסה לתחומים חדשים וצמיחה עקבית של אמזון לאורך השנים, אמזון נסחרת באופן קבוע בעשור האחרון במכפיל רווח קרוב ל200 וזה לא מפריע למנייה להמשיך לעלות בקצב מסחרר. ניכר כי המשקיעים כמעט ומתעלמים לחלוטין משורת הרווח, האם זה יגמר בהתמוטטות או שזה מגמה שתימשך? קשה לדעת אך ברור שלא ניתן להתעלם מכך.

 סקירת שוק ההון

אמזון ממשיכה להפתיע בביצועים שלה

ניתוח מניית WIX

מניית Wix הישראלית לא עוצרת והיא מתקרבת למחיר של 100 דולר. Wix, ספקית הפלטפורמה להקמת אתרי אינטרנט הגיעה לשווי שוק של כ–4.5 מיליארד דולר. מאז הונפקה החברה, לפני ארבע וחצי שנים, הניבה המניה תשואה של כ-480%, אף ש-Wix אינה חברה רווחית. זאת בזכות  צמיחה מרשימה בשורת ההכנסות ובמספר המנויים שלה.

סקירת מניות

 

סיכום חדשות שוק ההון וכלים פרקטיים למשקיע

אם אתם חפצים בצמיחת תיק ההשקעות שלכם, אתם כנראה שחייבים חשיפה למניות הטכנולוגיה. במאמר זה הבלטתי את 3 סוגי ההשקעה השונים במניות טכנולוגיה, ראשית ההחלטה לאיזה סוג השקעה ללכת תלויה באופי המשקיע, פרופיל הסיכון והיכולת להתנהל בעולם תנודתי.

משקיע שחפץ בהשגת תשואות גבוהות צריך מקום לעתיד הטכנולוגי שהעולם הולך אליו ומכאן שהחשיפה לטרנדים החדשים היא המקום בשבילכם. נוסף על כך השקעה בחברות מבוססות הבנויות על מותק חזק, מוניטין ומובילות טכנולוגית כמו פייסבוק, גוגל, אפל, מיקרוסופט ועוד חברות בתחום שהתמחור מבוסס על רווחים ממשיים, צמיחת רווחים הינה עוגן חשוב בחשיפה הטכנולוגית בתיק ההשקעות שלכם.

האם יש מקום להשקעות ערך בחברות טכנולוגיה כמו IBM, אינטל, HP ועוד? כנראה שכן.. החברות הללו יציבות, ומחלקות דיבידנדים באופן קבוע. הסיכוי הגדול ביותר אם הם יצליחו להלהיב את המשקיעים ולהיכנס לתחומים חדשים ולצמוח ברווחים ומפה גם הסיכון.

קיימים 2 סוגים עיקריים להיחשף להשקעה במניות הטכנולוגיה: הראשונה כמובן באופן ישיר ע"י קניית מניות החברות והשנייה באמצעות השקעה במדדים ובסקטורים – השקעה זו כמובן כדאית לאור פיזור הסיכונים והקטנת התנודתיות, השקעת העוגן היא כמובן במדד הנאסדק אך להלן אפשרות השקעה ע"י קרנות מחקות מדדים בחתך התחום הטכנולוגי.

חדשות שוק ההון

 

 * הבהרה חשובה. הסקירה כאן הינה לצורך עיוני ותיאורטי בלבד ואינה מהווה בשום אופן תחליף לייעוץ מקצועי אישי או המלצה לפעולה כלשהי. כל פעולה שתיעשה בעקבות פוסט זה הינה באחריות הקורא בלבד. 

 

ידעתם שיש לי יש קורס שילמד אתכם להשקיע בשוק ההון?

אם בא לכם להכיר יותר טוב את שוק ההון ולהשקיע בו לבד ולא באופן מנוהל זה הקורס בשבילכם! הקורס מתמקד בלהסביר את מושגי הבסיס שחייבים לדעת בצורה הכי ברורה שיש ובללמד שתי אסטרטגיות השקעה: השקעות במדדים ובמניות ערך. בקורס הצעד הראשון למיליון – איך להרוויח בשוק ההון אני מלמדת את בסיס של השוק ההון עם חלקים פרקטים וצ'ק ליסטים שממש מלמדים אתכם איך להשקיע. הקורס קליל ובעל ערך שיעזור לכם להתחיל לבנות את תיק ההשקעות שלכם ולהשקיע בעצמכם! 25% הנחה לקוראי האתר באמצעות קוד קופון website

 

1 מחשבה על “חדשות שוק ההון – סקירת מניות הטכנולוגיה”

  1. פינגבאק: סיכון בהשקעות - השקעה סולידית עד סיכון גבוה - האופטימית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top

שמעת על כך שאפשר בעזרת מדדים להשקיע בקלות ולעשות "שגר ושכח"?

רצית לפתוח תיק השקעות אבל לא ידעת בדיוק מה לעשות ומה לקנות ולא היה לך עם מי להתייעץ?

זאת בדיוק הסדנא עבורך! מזמינה אותך להצטרף אליי לסדנא שבה נבנה ביחד ונמצא את התיק השקעות המותאם במיוחד עבורך. 

דילוג לתוכן