השקעות קטנות למתחילים בשוק ההון – מהגרוע למצויין

השקעות קטנות למתחילים

פעמים רבות פונים אלי ושואלים על השקעות קטנות למתחילים. מה אם יש לי רק כמה מאות שקלים בצד כל חודש להתחיל להשקיע? האם בכלל אפשר להתחיל להשקיע עם סכומים כאלה?
איפה יקבלו אותי עם סכומים כאלה?
אז התשובה היא כן, ברור שכן. מעבר לכך, לאחרונה יצאו לא מעט הצעות שנועדו למשקיעים קטנים שגם עליהם נשאלתי לא מעט. נראה שכולם מנסים לפנות דווקא לאלה שיש להם מעט כסף. ולא בכדי, לרוב מי שיש לו מעט כסף לא מבין הרבה בהשקעות וזה ניכר בבחינה לעומק של ההצעות הללו. אז מכיוון שנשאלתי באופן אישי על כל אחת מההצעות האלה, החלטתי להרחיב ולהשוות ביניהן כך שתוכלו לקבל תמונת מצב אמיתית של מה מציעים לכם ומה האופציות שעומדות בפניכם.

אמ;לק – יש לא מעט הצעות להשקעות קטנות למתחילים בשוק ההון חלקן טובות יותר וחלקן פחות. הכי עדיף שתשקיעו קצת זמן בעצמכם ותלמדו להשקיע לבד.

השקעות קטנות למתחילים
גם אם יש לכם מעט זה יכול לצמוח להיות הרבה בעתיד

השקעות קטנות למתחילים בשוק ההון – למי זה מיועד?

 

הפוסט הזה מיועד עבור:

  • בעלי סכומים קטנים בצד להשקיע מדי חודש
  • אנשים עסוקים שאין להם זמן להתעסק הרבה עם ניהול ההשקעות ומעדיפים גישת שגר ושכח
  • לאנשים שלא מבינים הרבה בשוק ההון אך מבינים ששם צריך להתחיל להשקיע
  • יש קרן חירום קיימת (באמת שלא מומלץ להתחיל להשקיע לפני כן)
  • ההוצאות החודשיות קטנות מההכנסות באופן שוטף
  • מעוניינים להשקיע לטווח הארוך
  • רוצים נזילות גבוהה לתיק ההשקעות

האפשרויות הקיימות כאן יתבססו על הגישה של השקעה במדדים שהוכיחה את עצמה בטווח הארוך פני ניהול אקטיבי.  בקצרה למי שלא מכיר :

הגישה האקטיבית להשקעה בשוק ההון – גישה שבה מנהל ההשקעות בוחר בעצמו ניירות ערך כי הוא מניח שהוא יודע משהו שכל שאר השוק לא יודע. השיטה כוללת מכירה וקנייה רבה של ניירות ערך וברוב המוחלט של המקרים מתבררת כיקרה יותר ורווחית פחות לאורך זמן.

הגישה הפסיבית להשקעה בשוק ההון – השקעה בכל השוק במקום לבחור ניירות ערך ספיציפיים. לדוגמא, במקום לבחור את המניות הכי טובות בשוק האמריקאי, פשוט משקיעים ב-S&P 500 שכולל את 500 החברות הגדולות ביותר בארה"ב. הגישה הזו לרוב תגבה דמי ניהול זולים הרבה יותר והוכיחה את עצמה כרווחית יותר לאורך זמן. הגישה האישית שלי נוטה לכיוון השקעות פסיביות ולכן דירוג ההצעות ייקח בחשבון הצעות פסיביות כטובות יותר.

אז איזה השקעות קטנות למתחילים יש? מהגרוע למצויין

כאן אסקור את ההצעות הקיימות כיום לרוב האנשים אשר מעוניינים בהשקעות קטנות למתחילים בשוק ההון.

חשוב לציין, כל הנאמר כאן הוא לצורך ידע תיאורטי בלבד ומשקף את המחקר האישי שלי בלבד. המידע שמובא הוא מתוך האתרים עצמם וללא שיחה והתעמקות עם המציעים. המידע כאן אינו תחליף לייעוץ מקצועי ומותאם אישי ואין להתייחס אליו ככזה. כל פעולה שתינקט בעקבות קריאת מידע זה הינה באחריות הגולש בלבד.

השקעות קטנות למתחילים
השקעות קטנות למתחילים מהגרוע למצויין

הגרוע ביותר – קרנות נאמנות מיטב דש מנג'ר

ההצעה

לא יודעת אם יצא לכם לראות את הפרסומת המשעשעת של מיטב דש, אך אני אישית קיבלתי המון שאלות בנושא. בעיני, הפרסום גובל בהטעייה לציבור. ניהול תיק השקעות מבוסס קרנות נאמנות של מיטב דש החל מ-25,000 ש"ח. לכאורה נשמע מעולה. ממלאים שאלון סיכון ועל פיו מיטב דש משקיעים את הכסף באופן אוטומטי בקלות ובפשטות והכי חשוב, ללא עלות בכלל. האמנם?

עלויות

למה ההצעה הזאת זכתה לתואר הגרועה ביותר? מכיוון שכמעט כל האנשים יכולים להשקיע בקרנות נאמנות (רגילות, לא מחקות) כיום דרך הבנק ללא תשלום של עמלות נוספות או לכל הפחות ללא עמלות קנייה מכירה.

למה זה ככה? בגלל משהו היסטורי שנקרא עמלות הפצה. בתי ההשקעות משלמים לבנקים כדי שתקנו קרנות נאמנות שלהן. לכן הבנקים לא גובים מכם עמלות קנייה מכירה ולרוב גם לא עמלות דמי משמרת על קרנות נאמנות כי הם כבר מרוויחים עליכם בדרך אחרת. עמלות ההפצה כמובן מתגלגלות לדמי ניהול גבוהים על קרנות נאמנות שאותם אתם משלמים. אני כמובן אחסוך מכם שוב את ההרצאה על למה התשואות נמוכות יותר סטטיסטית בניהול אקטיבי אבל רוב הסיכויים שתשלמו יותר ותרוויחו פחות.

היתרונות

פרסומת משעשעת למוצר שסך הכל מעלה מודעות לכך שעדיף להשקיע במקום שהכסף יהיה עצלן ולא יעבוד עבורנו.

החסרונות

המחיר וחוסר הגיוון. אמנם אין עמלות ניירות ערך כפי שהייתם רגילים בבתי השקעות או בבנקים אבל זה ממש לא אומר שאתם לא משלמים כלום. מה שמציעים במיטב דש זה ניהול של קרנות נאמנות המושקעות באופן אקטיבי (זוכרים? זה היקר שמרוויח פחות). לא רק זה, אלא מדובר בקרנות נאמנות של מיטב דש בלבד. דמי ניהול של קרנות נאמנות יכולים להגיע עד ל-3% (!) ומיטב דש בוחרים בעצמם איזה קרנות נאמנות לשים לכם. מה נראה לכם שהם יבחרו? את הקרנות שהם מרוויחים בהם יותר או פחות?

למי מתאים

לפרייארים שאוהבים לשלם הרבה או למי שממש אבל ממש אוהב את מיטב דש. כי תכלס מה שמיטב דש עשו כאן די חכם מבחינה עסקית (עבורם לפחות). הם חסכו את העלויות של עמלות ההפצה לבנקים אבל לא הורידו את דמי הניהול של קרנות הנאמנות. כך הם מרוויחים הרבה יותר על קרנות נאמנות וכמובן דואגים שחלילה לא תשימו כסף על קרן נאמנות של בית השקעות אחר. אבל היי, יש להם סרטון מגניב!

 

הגרוע – Videa של בנק לאומי

ההצעה

כיאה למה שהייתם מצפים מבנק שהוא דואופול במדינה, ההצעה כאן אינה משהו בלשון המעטה. הם כמובן מציגים את עצמם כמי שמתאימים להשקעות קטנות למתחילים אבל כמובן בעלות מאוד גבוהה. ההצעה כאן קצת יותר טובה מהקודמת בעיקר כי בלאומי גם הבינו שהגישה הפסיבית היא עדיפה ולכן הם מציעים מגוון מוצרים עוקבי מדד בהתאם לגישה הפסיבית.

עלויות

ההצעה מתחילים בסכום של 50,000 ₪ ומעלה

  • דמי ניהול של 0.7% – 0.3% ככל שעולים בסכום ההשקעה דמי הניהול יורדים בהתאם
  • דמי ניהול של קנייה מכירה דרך הבנק (ידוע כאופציה היקרה ביותר)
  • דמי משמרת לתיק דרך הבנק (ידוע כעמלה גבוהה ודי מיותרת)
  • דמי ניהול של קרנות הסל שנקנות. קרנות סל אמנם גובות דמי ניהול נמוכים יותר אך עדיין זו עלות שיש לקחת בחשבון.

היתרונות

בבנק לאומי הבינו שהשקעה במדדים היא הכיוון הנכון בטווח הארוך ולכן מציעים זאת ללקוחותיהם.

החסרונות

העלויות שניהול תיק כזה יכול להגיע אליו! בואו נעשה דוגמא קטנה להראות לכם את העלויות. נניח שהשקעת 50 אלף ₪ (בכל זאת, השקעות קטנות למתחילים).

* עקב פניה של נציגי Videa עודכנתי שיש להם הסדר עמלות עם הבנקים והפוסט עודכן בהתאם * 
לטענת Videa, יש להם הסדרים עם הבנקים לעמלות מוזלות עבור לקוחותיהם. מסיבות לא הכי ברורות המידע לא חשוף באתר שלהם למרות שהוא מהווה יתרון עבורם. בכל מקרה להלן העלויות המעודכנות בערך (העמלות משתנות בין הבנקים כאשר בבנק לאומי העמלות זולות יותר).

השקעות קטנות למתחילים

עכשיו זה כבר נראה יותר מאשר ה-0.7% שהובטח לנו בהתחלה לא? המספרים כמובן מתבססים על הערכה בלבד, וישתנו בהתאם לבנק ולעמלות שתשלמו. אך חשוב להבין שיהיו עמלות נוספות שנשלם מעבר לעמלות שישולמו ל-Videa עצמה, לא משנה מה.

זה לא שהם מרמים. באמת ל-Videa אנחנו משלמים מקסימום 0.7%. פשוט, הם קצת מצניעים את העובדה שכאן יש לא מעט עלויות נוספות שאנחנו צריכים לשלם לגורמים אחרים. בסופו של דבר, לנו משנה כמה כסף נשלם בסך הכל. בלי קשר, 0.7% דמי ניהול בשנה בשביל לבחור לנו פעם אחת מסלול עוקב מדד וכמעט לא להתעסק איתו מעבר זה גבוה מאוד. אין כאן איזה ניהול מטורף, אנליזות שהם עושים או פעילות אקטיבית בשוטף בניהול התיק. כל הרעיון בגישת הניהול הפסיבית זה שהיא, מעצם טבעה פסיבית ולא דורשת ניהול רב.

למי מתאים?

למי שממש אבל ממש מתעצל לנהל את תיק ההשקעות שלו לבד ומעדיף את הגישה הפסיבית. למי שמתעצל להתמקח עם הבנק שלו ו/או לעבור לבית השקעות כדי להוזיל עמלות של ניירות ערך. כמובן גם למי שאוהב לצאת פרייאר ולשלם הרבה בשביל ניהול פסיבי זאת יכולה להיות אלטרנטיבה רלוונטית.

 

הסביר – פיורד השקעה 

ההצעה:

בניית פרופיל השקעה ומתן המלצות השקעה מבוסס ETF (קרנות סל אמריקאיות). בסופו של דבר תקבלו תיק פסיבי מבוסס מדדים המותאם לפרופיל המשקיע ורמת הסיכון שלכם. הכסף ינוהל דרך חברת Interactive Brokers העולמית הנמצאת תחת פיקוח אמריקאי וידועה בעמלות המסחר הנמוכות שלה.

עלויות: 

ההצעה מתחילה במינימום של 3,000$ למשקיע. מעבר לכך ישנן את העלויות הבאות:

  • עלות השירות וקבלת ההמלצות היא 0.5%
  • ישנן עלויות קנייה מכירה של הפלטפורמה של Interactive Brokers (אשר נחשבות לזולות מאוד)
  • עלויות דמי ניהול של קרנות ה-ETF (השוק אמריקאי לרוב בעל דמי ניהול זולים יותר מקרנות סל מקבילות בארץ)
  • עלויות המרה למט"ח – המסחר כולו הינו בדולרים ולכן יש עלויות של המרת שקלים למט"ח. גם כאן Interactive Brokers ידועים בעמלות ההמרה הנמוכות שלהם.

היתרונות:

גם כאן מדובר בהשקעות פסיביות עוקבות מדד שסטטיסטית עדיפות לרוב המשקיעים. היתרון בעיני בהשקעה הזו היא שניתן לראות שניסו כאן לחסוך בעלויות נוספות על ידי כך שהשתמשו בפלטפורמה של Interactive Brokers (בניגוד ל-Videa למשל).

יש יתרון נוסף בעיני שהוא קצת ישראלי באופי. ניתן לבטל את השירות בכל רגע ולהישאר עם התיק שלכם כפי שהוא. כלומר אתם יכולים להירשם לשירות, לקבל המלצה מותאמת לחלוקת התיק. לאחר מכן לבטל את השירות ולהמשיך להשקיע בהתאם להמלצה המקורית. לא הדרך הכי הוגנת, אך היא מפורסמת באופן נרחב באתר שלהם ולכן ציינתי אותה.

השקעות בסכומים קטנים
לפחות הם דואגים להשקיע באופן פסיבי ובזול

החסרונות:

עדיין, תשלום של 0.5% לשנה להמלצות פסיביות עבור תיק השקעות זה די גבוה בעיני.

בנוסף לכך, עקב השימוש ב-Interactive Brokers לא ניתן להשקיע בניירות ערך ישראליים (לא בטוחה אם זה חיסרון באמת, אבל חשוב לציין זאת).

חשוב גם להבין שכאשר אנחנו סוחרים רק בדולרים, אנחנו חושפים את כל תיק ההשקעות שלנו לסיכון של שינוי מט"ח. יכול להיות שההשקעות שלנו יהיו מאוד רווחיות אך במקביל הדולר יירד כך שבפועל נפסיד כסף. אין אפשרות לגידור מט"ח בדרך הזאת, לטוב ולרע.

למי מתאים:

למי שרוצה שיחזיקו לו את היד ויקבלו את ההחלטות בשבילו ומוכן לשלם על כך. השירות מאפשר לקבל המלצות מותאמות אישית לאורך חיי ההשקעה ולאורך שינויים בהשקעה עצמה. ההצעה גם מתאימה למי שלא מפחד מסיכון מט"ח או מאנגלית בהשקעות.

 

הטוב – קרן השתלמות / גמל להשקעה במסלולים פסיביים עוקבי מדד

 

ההצעה:

קרן השתלמות או קופת גמל להשקעה ידועות כמכשירי השקעה נגישים לרוב הציבור. באמצעות פתיחת קרן והוראת קבע פשוטה ניתן להשקיע די בקלות. כיום, רוב החברות הגדולות מציעות מסלולים פסיביים עוקבי מדדים כאלו ואחרים. ברוב המקרים גם העלויות של מסלולים אלו יהיו זולים יותר ממסלולים אקטיביים.

אני אתייחס כאן להצעה של אינטרגמל שמציעה דמי ניהול אחידים של 0.35% לכולם ללא קשר לסכום ההשקעה, ללא צורך במיקוח וכוללת רק מסלולים פסיביים. אין לראות זאת כהמלצה להשקעה דרך אינטרגמל או בכל בית השקעות אחר.

עלויות:

  • הזול ביותר שמצאתי כאמור הוא 0.35% באינטרגמל אך עם מיקוח ו/או הסדרים ממקום העבודה ניתן להגיע לתנאים דומים בחברות אחרות
  • עלויות קנייה מכירה ודמי ניהול של קרנות הסל – יירשם לנו בדו"חות כהוצאות ניהול השקעות מוגבל על פי חוק עד ל-0.25%

היתרונות:

על היתרונות והטבות מס של קרן השתלמות כתבתי כאן ועל קופת גמל להשקעה כאן. מעבר לכך, בהשקעה בצורה זו ישנה אוטומציה ופשטות מטורפת בנוסף ליכולת להשיג דמי ניהול זולים.

החסרונות:

  • בקרן השתלמות רק עצמאיים יכולים לפתוח קרן השתלמות באופן עצמאי ובנוסף לכך היא אינה נזילה במשך 6 שנים הראשונות.
  • בקופת גמל להשקעה ההשקעה מוגבלת עד 70,000 ₪ בשנה. כשמדברים על השקעות קטנות למתחילים זה באמת לא כזה חיסרון גדול.

עדיין, גם באפשרות זו מישהו אחר מנהל את הכסף שלנו באופן פסיבי. מכיוון שהגישה הפסיבית היא מאוד קלה ליישום באופן עצמאי בעיני אין צורך לשלם למישהו חיצוני עבור הניהול.

למי מתאים:

למי שמעדיף אוטומציה להשקעות ולא להתעסק בהן בכלל.

הטוב מאוד ייעוץ השקעות אישי לבניית תיק פסיבי

 

ההצעה:

מצאו יועץ השקעות שיבנה עבורכם תיק פסיבי לטווח הארוך. בקשו מהיועץ לבנות לכם תיק השקעות שתוכלו להשתמש בו לאורך זמן ופשוט להגדיל אותו באופן עצמאי.

עלויות:

  • תשלמו סכום חד פעמי ליועץ עבור בניית תיק שיכול לשרת אתכם שנים. בעבר היה שירות של ייעוץ השקעות פסיבי אובייקטיבי בעלות מגוחכת דרך עמותת מתייעלים המדהימה. לצערי עקב עומס השירות בהמתנה עקב ביקוש עצום והיצע נמוך. אך יכולים לנסות לשלוח מייל לבדוק אם אפשר להצטרף לרשימת ההמתנה.
  • ניתן גם לנסות לבקש מהיועץ בבנק לעזור לכם להכין תיק כזה. אך רוב הסיכויים שהיועץ לא ממש ידע איך להתייחס לבקשה שלכם או שינפנף אתכם בגלל שסכום ההשקעה ההתחלתי שלכם נמוך מדי. אבל זה חינם אז שווה לנסות, אולי תיפלו על יועץ סביר.
  • בנוסף לכך יהיו עלויות של עמלות ניירות ערך של הפלטפורמה בה תשקיעו. לרוב בבתי השקעות תוכלו לקבל דמי ניהול זולים יותר.
  • עלות אחרונה שיש לקחת בחשבון היא בבניית התיק והיא דמי הניהול של קרנות הסל שתשקיעו בהן. כמובן כדאי לבקש מיועץ ההשקעות להתייחס לכך גם ולהמליץ על קרנות הסל הזולות ביותר שמתאימות לצרכים שלכם.

היתרונות:

מקבלים ייעוץ מקצועי בעלות חד פעמית שאינה עולה ככל שהתיק גדל. אם בונים את התיק נכון הוא יספיק לכם לשנים ללא קשר למצב השוק. בסוף יהיה לכם תיק מנוהל פסיבית שתוכלו פשוט להשקיע בו לבד ללא עלויות נוספות.

החסרונות:

לא קל למצוא יועצי השקעות שמאמינים בגישה הפסיבית ורובם ינסו לשכנע אתכם ללכת לכיוון האקטיבי. היו חזקים והאמינו בגישה הפסיבית שגם זולה יותר, גם מספקת פיזור רחב יותר, גם רווחית יותר סטטיסטית וגם תהיה משמעותית קלה עבורכם ליישום.

למי מתאים:

למי שרוצה להתחיל אבל מפחד להתחיל להשקיע לבד ומעדיף שיהיה עזרה והכוונה בתחילת הדרך. התשלום יהיה חד פעמי ואם בונים לכם את התיק כראוי תוכלו להמשיך להשקיע בצורה הזו בקלות ובלי התעסקות מיותרת לאורך שנים.

 

השקעות בסכום נמוך

להשקיע לבד : באמת שזה הרבה יותר קל ממה שנראה לך

המצוין – ללמוד לבד

ההצעה:

ללמוד להשקיע לבד. האמת היא שבמיוחד בגישה פסיבית זה ממש לא מסובך ואפילו די שפוט. תוכלו ללמוד להשקיע לבד בשתי דרכים:

הראשונה היא דרך הבלוג המצויין של הסולידית. שכתבה המון דברים מצויינים באתר שלה ונתנה כמה תיקים לדוגמא. מומלץ למי שרוצה לקבל הכוונה לתיקים וקרנות סל רלוונטיות כאן, כאן, כאן וכאן.

הדרך השנייה היא קורס ללמוד השקעות בשוק ההון. אני אישית מאוד אוהבת להשקיע וללמוד בקורסים. ובדיוק בגלל זה הוצאתי קורס שוק ההון שמתמקד בהשקעות לטווח ארוך למתחילים בשיטות בדוקות ומוכחות שקל ליישם. מזמינה אתכם, קוראי הבלוג לקבל 25% (!) הנחה על הקורס באמצעות קוד קופון website.

למידע ופרטים על קורס הצעד הראשון למיליון – איך להרוויח בשוק ההון לחצו כאן

  • אם תחליטו ללמוד לבד העלות היחידה תהיה הזמן שלכם. אם תחליטו ללמוד דרך קורס אז כמובן עלות הקורס באופן חד פעמי
  • עלות עמלות ניירות ערך – תלוי במיקוח ואיפה תבחרו להשקיע
  • דמי ניהול של קרנות הסל – שוב תלוי בקרנות שתבחרו לרוב ניתן למצוא קרנות סל שעוקבות אחרי אותם המדדים בעלויות שונות.

היתרונות:

באמת שאין תחליף לידע אישי. אני חושבת שהגישה הזאת של ללמוד לפחות את הבסיס לבד היא הטובה ביותר שאפשר. יהיה הרבה יותר קשה לעבוד עליכם ולגרום לכם להתפתות להשקעות שנראות זולות בהתחלה, אך בסופו של דבר מתבררות כיקרות מאוד. באמת שזה לא לוקח כל כך הרבה זמן וזה לא כזה מסובך.

החסרונות:

תצטרכו להשקיע קצת יותר זמן בהתחלה כדי ללמוד ולהבין. אבל בסופו של דבר יהיה לכם מושג מה קורה עם הכסף שלכם.

למי מתאים:

באמת שלכולם, כולם יכולים ללמוד להשקיע לבד באופן פסיבי. השקעות פסיביות דורשות מעט מאוד התעסקות בשוטף ורווחיות בטווח הארוך. אם לא מתאים לכם ללמוד לבד או שאתם מרגישים שהולכים לאיבוד באמת שיכולים לקחת קורס. כאמור, יש לי קורס שלם שמתמקד במיוחד בנושא הזה ויעזור לכם בקלות ובפשטות ללמוד להתחיל להשקיע במדדים.

מזמינה אתכם, קוראי הבלוג לקבל 25% (!) הנחה על הקורס באמצעות קוד קופון website.

למידע ופרטים על קורס הצעד הראשון למיליון – איך להרוויח בשוק ההון לחצו כאן

 

 

 

עלויות:

לסיכום השקעות קטנות למתחילים בשוק ההון

 

פירטתי לכם כאן את העלויות היתרונות והחסרונות של כל רוב ההצעות שיש כיום לניהול כסף בשוק ההון בסכומים נמוכים.

השקעה בסכומים קטנים
הטבלה משקפת את דעתי האישית בלבד ואינה מהווה תחליף לייעוץ השקעות או ייעוץ אישי. ההשקעות הינן תמיד באחריות הקורא בלבד.

אחזור ואומר שאני בגישה שלימוד לבד הוא העדיף ביותר, אך אם זה לא מתאים לכם יש גם אפשרויות נוספות שיכולות להתאים.

אז מה עוצר אתכם מלהשקיע עכשיו?

 

ידעתם שיש לי יש קורס שילמד אתכם להשקיע בשוק ההון?

אם בא לכם להכיר יותר טוב את שוק ההון ולהשקיע בו לבד ולא באופן מנוהל זה הקורס בשבילכם! הקורס מתמקד בלהסביר את מושגי הבסיס שחייבים לדעת בצורה הכי ברורה שיש ובללמד שתי אסטרטגיות השקעה: השקעות במדדים ובמניות ערך. בקורס הצעד הראשון למיליון – איך להרוויח בשוק ההון אני מלמדת את בסיס של השוק ההון עם חלקים פרקטים וצ'ק ליסטים שממש מלמדים אתכם איך להשקיע. הקורס קליל ובעל ערך שיעזור לכם להתחיל לבנות את תיק ההשקעות שלכם ולהשקיע בעצמכם! 25% הנחה לקוראי האתר באמצעות קוד קופון website

איך להרוויח בשוק ההון

22 מחשבות על “השקעות קטנות למתחילים בשוק ההון – מהגרוע למצויין”

  1. אופטימית יקרה,
    1. את מתחילה את המאמר ברצון להשקיע כל חודש כמה מאות שקלים, ורצה מהר מאוד לתיקים של 25000 50000 ויותר.

    2. במקום לתת דוגמאות של השקעות על סכומים נמוכים, כמה מאות שקלים, את עוברת מהר מאוד להשוואה של עלויות בין נותני שירות שונים, כאשר לא ידוע דבר על איכות השירות. יתכן וכדאי לי לשלם יותר, אך אקבל תשואה גבוהה יותר.

    3. אין מספרים כלל, אין דוגמאות של השקעה, פרט לפסיבי ועוד פסיבי. אפשר היה לתת מספר דוגמאות של קרנות פסיביות, עם תשואות היסטוריות. זה לא ייחשב לפרסומת יותר מאשר הטבלה שהצגת לגבי עלויות.

    4. אין צורך להתמקד רק בעמלות ועלויות, כי מדובר בסכומי השקעה קטנים, כך הגדרת בראשית הדברים. עמלות ועלויות השקעה בעיני הם שכר לימוד לבניית תיק. די דומה לשכר לימוד שאת משלמת עבור קורס זה או אחר. לא משנה לי למי אני משלם. לבנק או ליועץ השקעות או למדריך השקעות או מנהל קרן נאמנות. עלויות השקעה כוללות של עד 2.5% לשנה, לכל תיק או ניר ערך בודד זה דבר סביר. השאלה בעיקר מה התשואה בהשקעה. אין ארוחות חינם.

    1. 1. אלו ההצעות שמכוונות למשקיעים קטנים בשוק. אין לי כוונה אליהם. אך מסכימה שדרישת המינימום לכמה עשרות אלפי שקלות אכן גורמת להשקעה להיות בדירוג נמוך יותר.

      2. אם תקרא עד הסוף תקבל דוגמאות של השקעות בסכומים נמוכים. כשאתה משקיע בקרן השתלמות, קופת גמל להשקעה או בתיק שתנהל בעצמך, אפשר להשקיע בסכומים נמוכים של כמה מאות שקלים. כך שלא רק שאופציות אלו זולות יותר, הן גם עם דרישת מינימום נמוכה יותר.

      3. אין מספרים בגלל כמה סיבות. הראשונה היא בגלל שאין תשואות העבר מעידות על תשואות העתיד. השנייה היא שברגע שמשקיעים באופן פסיבי, אין הבדלים באמת בתשואות. אם כולם ישקיעו באותו המדד, כולם ירוויחו +- אותה התשואה. מעבר לכך, רוב הפתרונות כוללים גם אפשרויות חדשות וגם תיקים אישיים של לקוחות שאין להם זכות לפרסם את התשואות של כל לקוח ולקוח.

      4. זה בדיוק העניין, שאף אחד לא יודע מה תהיה התשואה.
      העלויות שלך מובטחות מראש, התשואה לא. החברות שהובילו עד עכשיו בתשואות ירדו הכי חזק כשהיו חודשים קשים. אי אפשר לדעת מה יהיה התשואה ומה יתחייבו. אז אתה יכול לשלם יותר ולא בטוח שתקבל תשואה טובה יותר ואתה יכול לשלם פחות וגם אז לא בטוח שתקבל תשואה טובה יותר. מה שקבוע זה כמה תשלם, התשואה לעולם לא קבועה ואף אחד לא יתחייב לך לתשואה טובה. גם מי שהצליח לעשות תשואות טובות בעבר, זה ממש לא אומר שהוא יצליח בעתיד. אז אין ארוחות חינם, אבל אם מראש אתה לא יודע מה תקבל לאכול (מנת גורמה או אוכל פג תוקף) לא עדיף לשלם כמה שפחות?

  2. אופטימית יקרה,
    הייתי רוצה להבין יותר טוב מה ההבדל בין תיק השקעות פסיבי לבין קופ"ג להשקעה. שני המוצרים פסיביים, העמלות ידועות, מדוע תיק השקעות מדורג אצלך בעדיפות גבוהה יותר? האם יש לו פוטנציאל לתשואה גבוהה יותר?

    1. היי שלומי,

      הסיבה העיקרית שתיק ההשקעות הפסיבי מדורג יותר גבוה הוא בסוף העמלות. תיק מנוהל באופן אישי יהיה הרבה יותר זול מתיק השקעות שמנוהל בקופת גמל.
      מעבר לכך, כשאדם מנהל את התיק שלו באופן פסיבי ובאופן אישי, הוא יכול להתאים את הפיזור הרבה יותר טוב לצרכים שלו.

      אז כן פוטנציאל התשואה גבוה יותר קצת, פשוט כי כנראה תשלם פחות על תיק מנוהל אישית מאשר על קופת גמל להשקעה.

      1. אני מסכים שהשליטה שקיימת בניהול האישי היא גורם חיובי.
        הנושא של העמלות לדעתי הוא סובייקטיבי ויש כאלה שיעדפו לשלם יותר וולהשאיר את הניהול בידי בית ההשקעות.
        האם יהיה נכון לחדד את תשובתך ולומר שללא התחשבות בעמלות, פוטנציאל התשואה הוא זהה ? או שבניהול אישי ועם צבירת נסיון ניתן להגיע ליותר תשואה?

  3. ביולוג ירושלמי

    אחלה מאמר. נהנתי לקרוא.
    תשובות לשמואל:
    1. האופטימית לא אמרה כלום על סכום התחלתי. אתה צריך או יכול להתחיל עם סכום התחלתי X ומשם להמשיך עם להפקיד כמה מאות שקלים בכל חודש.
    הפוסט הזה לא מיועד לעניים שאין להם קרן חירום, שנמצאים במשיכת יתר ושההוצאות שלהם גבוהות מההכנסות.
    2. אתה מבקש ממנה לתת דוגמאות לתשואה גבוהה יותר?
    הכל ידוע. שוק המניות נותן תשואה גבוה יותר בהרבה יותר סיכון יחסית לעומת שוק האג"ח.
    הנה, פתרתי לך את הבעיה.
    מה גם שבשום שלב לא תדע איך, מתי ואיפה תקבל תשואה גבוהה יותר בוודאות.
    כי אם היית יודע, גם אני הייתי יודע וכולם היו יודעים וכולנו היינו שם כבר.
    3. מיותר.
    אתה מבקש מהאופטימית להיכנס לאתרים ולהדביק פה מספרים וגרפים שבמעט טרחה יחסית אתה יכול למצוא לבד. מה הטעם להאריך את הפוסט ולטרחן את הקורא שבא לקבל נקודות ואנקדוטות?
    יכלת לבקש הפניה למקורות אבל אתה בעצם מבקש שיאכילו אותך בכפית.
    4. יש בהחלט ארוחות חינם, ובתי ההשקעות והבנקים אוכלים מהן כל הזמן.
    הדבר היחיד שאתה יודע בוודאות מוחלטת שתשלם הוא גובה העמלות וכל המסביב.
    הדבר היחיד שאתה יודע בוודאות מוחלטת שאין לך כל מושג לגביו הוא התשואה.
    מכאן שעדיף ראשית כל להתמקד בדמי הניהול על כל מרכיביהם ולהוריד אותם למינימום, ורק לאחר מכן לשלב אצבעות להתפללל לבודהא ולטפטף שמן קלסרים תוך כדי תפילה למקסם את התשואה.
    עלויות של 2.5% לשנה זה גזל ושוד ושבר… אני רק מקווה שהתכוונת ל- 0.25%.

    תשובה לשלומי – ברמת העיקרון אין הבדל בין תיק השקעות פאסיבי לקופת גמל להשקעה שמוצמדים לאותו מדד (עוקבים אחריו ומנסים להשיג את תשואת המדד).
    יש הבדל במכשירים שמנסים לעקוב אחר המדד, כלומר מה אתה רוכש כדי לנסות ולעקוב אחרי המדד – קרנות סל, תעודות סל, קרנות נאמנות, חוזים עתידיים וכו'.
    יש הבדל בנוסחה לחישוב מדד הייחוס או משהו שכזה – שקר כלשהוא שאני לא מבין בו לגבי NTR וכו' (ראה פוסט של הסולידית בנושא – "למה הקרן המחקה שלי מחזיקה מק”מ?!").
    חוץ מזה, אין הבדל. מנסים להשיג את תשואת המדד וזהו.

    1. בגדול, אם יש לך את הידע והיכולת לנהל זאת עדיף בהחלט. דמי ניהול זולים יותר ואתה לא חשוף לקפריזות של מנהלי קרנות
      כן חשוב לדעת שלא ניתן לקחת הלוואה על חשבון קרן השתלמות IRA

  4. אינטרגמל זה טוב בגלל ה0.35% וvidea זה גרוע בגלל ה0.7% , אז אם אצליח להוציא מvidea דמי ניהול של 0.3% זה הופך את העסק איתם מגרוע לטוב, ואפילו יותר מאינטרגמל, לא?

    1. אינטרגמל לצערי כבר לא נותנים דמי ניהול של 0.35 ללקוחות חדשים.

      לגבי Videa, כפי שרשמתי בכתבה זה לא רק דמי הניהול, צריך לראות גם מה הן העמלות שמשלמים לבנק עבור הפעולות (דמי משמרת, עמלת קניה ומכירה) כדי לדעת אם זה משתלם או לא.

    1. בהחלט כן רק שלרוב לקופ"ג לפי סעיף 190 דורשים מאות אלפי שקלים כהשקעה ראשונית, קשה יותר להשקיע במכשיר זה בסכום של כמה מאות שקלים לחודש ולכן לא הכנסתי זאת לסקירה

  5. עצות טבות למתחילים. לבעלי סכום השקעה קטן באופן יחסי. ולצעירים …
    אבל יש גם פלח אוכלוסיה אחר. מבוגרים. פנסיונרים ' גבוהים' ..בעלי הון ניכר להשקעה.. מליון ומעלה.
    לא זקוקים לכסף. רוצים השקעה מגוונת, פאסיבית, עבור הדור הבא.
    מה התוכנית הטובה עבורם ??..

    1. הפוסט הזה הוא השקעות קטנות למתחילים, אתה מדבר כאן על פלח אוכלוסייה אחר

      ובסוף זה מאוד תלוי מה רוצים להשיג.
      אבל למבוגרים עם הון גבוה יש אופציות אחרות כמו תיקון 190 שיש לו הטבות מס יפות, פוליסת חיסכון עם מינוף זול וכמובן ללכת לכיוון של נדל"ן והשקעות אחרות. זה יכול להיות מעניין לכתוב פוסט כזה בפני עצמו

  6. רק אל תהפכו להיות סוחרי יום, דרך בטוחה להפסיד כסף!!

    תנו לארחים לנהל את הכסף שלכם ותלכו לישון בלי לדאוג כל לילה אם הפסדתם כסף או הרווחתם

    במסחר יומי רווח מביא לאופוריה הפסד מביא לדכאון
    והניגודים האלו מביאים להתמכרות!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top

שמעת על כך שאפשר בעזרת מדדים להשקיע בקלות ולעשות "שגר ושכח"?

רצית לפתוח תיק השקעות אבל לא ידעת בדיוק מה לעשות ומה לקנות ולא היה לך עם מי להתייעץ?

זאת בדיוק הסדנא עבורך! מזמינה אותך להצטרף אליי לסדנא שבה נבנה ביחד ונמצא את התיק השקעות המותאם במיוחד עבורך. 

דילוג לתוכן