השלמת הכנסה – כיצד להקים עסק רזה ורווחי מהיום הראשון

עסק ביתי

השבוע קבלו פוסט אורח מאת דניאל זריהן, בנושא הקמת עסק רווחי והשלמת הכנסה. דניאל הינו מומחה לקידום אתרים ולמען האמת לאורך הזמן יצא לי ללמוד מהאתר שלו, לא מעט. החלק המשעשע הוא שהמידע שדניאל חלק בנושא קידום אתרים, בסוף עזרו לו גם למצוא את האתר שלי. כך שזהו הערך הגדול בעיני לנתינה של תוכן איכותי בחינם, כשאתה עוזר לאחרים בסופו של דבר זה גם עוזר לך בחזרה 🙂

הרעיון של דניאל הינו לתת לכם מספר רעיונות לעסק ביתי שיספק לכם השלמת הכנסה. אבל המטרה היא לא רק עסק ביתי אלא עסקים ביתיים עם עלויות מינימליות כך שהעסק שלכם יהיה רווחי כבר מהיום הראשון. יש המון דרכים להקים עסק ביתי.  אך כמי ששואפים לעצמאות כלכלית כדאי מאוד שהעסק יהיה רווחי כמה שיותר מהר כדי שניתן יהיה להשקיע את הכסף ולצבור ריבית דריבית.

השלמת הכנסה כיצד להקים עסק רזה ורווחי מהיום הראשון

השלמת הכנסה
פוסט אורח מאת דניאל זריהן -מומחה לקידום אתרים

העידן הדיגיטלי של היום מעניק לנו אפשרויות רבות להקים עסקים בעלויות מינימליות לצורך השלמת הכנסה. העלויות הנמוכות מתבטאות בשלב ההקמה והן בזמן התפעול השוטף, בדגש על מקצועות האינטרנט. הרעיון הזה קורץ לרבים שרק רוצים להיפטר מהבוס ולעבוד מתי ואיך שנוח להם, אבל לפני שנכנסים לכל זה, יש כמה דברים שכדאי לדעת:

מה דרוש להשלמת הכנסה על ידי עסק ביתי?

 

למעשה, כל מה שנדרש לנו להשלמת הכנסה הוא מחשב ביתי אמין בעלות של כמה אלפי שקלים (לכל היותר). מוצר שלרובנו כבר יש בכל מקרה. דרוש חיבור לאינטרנט ולעיתים גם רישיון לתוכנות או שירותים. לעיתים רוצים גם מחשב נייד לעבודה מחוץ לבית או בנסיעות, אך המחיר של אלו גם הוא ירד בחדות בשנים האחרונות ויש אף כאלו המחברים אותו לעמדת עגינה ההופכת אותו למחשב נייח לכל דבר ועניין.

סתם דוגמא בשלוף לאיך אפשר להתפרנס מהאינטרנט זה המאמר הזה שהאופטימית כתבה על הכנסה באמצעות Airbnb.

חלק מההוצאות האלו כגון תוכנות מקצועיות גם מוכרות על ידי מס הכנסה, אך יש לשים לב שחלקן הן "הוצאות מעורבות" שלא תמיד ניתן להזדכות עליהן מכיוון שיש להן פן ביתי ופן עסקי. לכן, כאשר ההוצאות גדלות או כאשר מבצעים החלטה עקרונית כמו שדרוג תשתית או החלפת חלק כלשהו במחשב, יש להתייעץ עם רואה חשבון.

דוגמאות לעסקים ביתיים שאפשר להקים בקלות

השלמת הכנסה
בעידן של היום כל מה שצריך זה מחשב ואינטרנט כדי להקים עסק רזה ורווחי

השלמת הכנסה על ידי עיצוב גרפי

עיצוב גרפי נעשה לרוב תוך כדי שימוש בתוכנות גרפיות מקצועיות כגון פוטושופ. פעם השימוש בגרסה האחרונה של התוכנה הייתה עולה אלפי שקלים ורבים השתמשו בעותקים לא חוקיים. כיום אפשר לקנות מנוי לתוכנה לעיצוב גרפי במחיר של כמה עשרות שקלים בודדים לחודש ולקבל את כל העדכונים בחינם. יש גם חבילות שעובדות באופן חלקי דרך האינטרנט ולא דורשות התקנה על המחשב. בנוסף, לא חסר אלטרנטיבות קוד פתוח לעיצוב גרפי, ברמה גבוהה שלא נופלת מהתוכנה של Adobe.

היתרון בעיצוב גרפי הינו שזה מקצוע יצירתי שאפשר לעסוק בו בשעות הפנאי. לרוב עסק זה יתאים לאנשים שמתחברים לנושא העיצוב ויש להם תשוקה לגרום לכל דבר להיראות טוב יותר. עיצוב גרפי הינו מצרך נדרש עבור כל עסק מתחיל וותיק ולכן ניתן למצוא שפע של עבודה בתחום.

השלמת הכנסה על ידי קידום אתרים

 קידום בגוגל הוא דוגמה למקצוע שבו העלויות תלויות באופן ישיר בגודל העסק ובמספר הלקוחות. כלים מקצועיים לקידום אתרים מאפשרים לנתח את ביצועי המתחרים ולבצע מחקר אודות מילות המפתח (החיפושים) שהכי כדאי להשקיע בהם. יש לציין שלא חייבים להשתמש בכלים הללו, אך הם יכולים לחסוך המון יזע ודמעות. כמו כן, בתור מי שעוסק במקצוע – עבור מי שמתנהל נכון, אין סיבה לא להיות רווחי החל מהלקוח הראשון.

* הערת האופטימית – אני יכולה להעיד שקידום אתרים הינו מקצוע נחוץ ביותר. בהתחלה לא הקדשתי זמן לנושא בכלל והתוצאות היו בהתאם. ברגע שהתחלתי ללמוד אפילו קצת קידום אתרים הכניסות היומיות עלו משמעותית. התחום של תוכן ובלוגים באינטרנט רק גדל עם הזמן כך שמדובר בעסק מבוקש שתוכלו בקלות למצוא לקוחות. 

השלמת הכנסה
כל כך הרבה תוכן טוב יש ברשת שאנשים לא יודעים למצוא בלי קידום ראוי

השלמת הכנסה על ידי כתיבת תוכן

כתיבת תוכן הוא דוגמה למקצוע שהעלויות שבו נמצאות ברצפה. אם יש לכם תוכנת אופיס חוקית או "אופיס 365", סביר להניח שאתם מסודרים. מדובר בעצם בעבודה קלאסית של מכירת זמן תמורת כסף. עם זאת, כותבים מנוסים יותר וקופירייטרים יכולים להרוויח גם 200-300 ₪ ויותר עבור שעת עבודה – ויש לא מעט לקוחות (גדולים בעיקר) שמוכנים לשלם את זה.

מי שרוצה לעלות לרמה הבאה יכול להשתמש בתוכנות המתקנות ניסוח ודקדוק מלבד התיקונים הבסיסיים של וורד. בעבר התוכנות הללו היו מוגבלות בעיקר לשפות לועזיות, אך כיום יש בשוק גם תוכנות עזר בעברית כגון "עברי" שפועלות באופן עצמאי. בנוסף, יש אלטרנטיבה לא רעה בכלל לאופיס שנקראת OpenOffice וזה כולל גם יישומים כמו אקסל וכו'. כך שניתן בהחלט בעלויות אפסיות להתחיל להתפרנס ממה שאוהבים ולהשיג השלמת הכנסה.

השלמת הכנסה על ידי בניית אתרים

בניית אתרים הוא מקצוע מעט יותר מאתגר מבחינת עלויות מכיוון שהוא דורש גם תשתית פיזית: מחשב חזק מספיק שיכול להריץ סביבת פיתוח ולפעמיים גם שרת וירטואלי לבדיקה והקמה של אתרים כבדים יחסית. באופן כללי, כיום רוב האתרים עובדים על קוד פתוח ולכן העלויות של הקמת האתר הן לא גדולות. גם כאשר ישנן עלויות נוספות כגון שכירת מעצב גרפי או רכישת תבנית מוכנה מראש, חלק מהן מגולמות בהצעת המחיר הסופית ללקוח.

בנוסף, בניית אתרים זה מקצוע הדורש ידע מקצועי – אמנם בעידן של היום לא חייבים לדעת קוד ולהיות מתכנתים של ממש, אבל בהחלט צריך ידע ונסיון עם מערכות שונות לניהול תוכן / בניית אתרים כמו וויקס, וורדפרס וכו'. כמו כן, ידע בסיסי בHTML הוא מאד מומלץ וגם חוש בעיצוב גרפי.

כמעט כל אחד צריך היום אתר על מנת לבסס נוכחות ברשת. למי שבעל אוריינטציה טכנית מדובר על אפשרות להרוויח לא מעט כסף מלקוחות שרק רוצים שהאתר החדש יהיה באוויר. בנוסף לכך, מדובר על מקצוע שככל שמתנסים בו יותר ניתן יהיה לעשות אותו יותר במהירות ובקלות.

רוצים את שני הפרקים הראשונים לקורס מהכנסה אקטיבית לפסיבית מתנה?? לחצו כאן!

הכנסה פסיבית

 

השלמת הכנסה על ידי מכירת מוצרים

בעבר מכירת מוצרים דרך האינטרנט ופתיחת חנות וירטואלית היו עסק יקר. היום לעומת זאת קיימות פלטפורמות כמו אמזון שלא דורשות להחזיק את המוצרים במחסן מקומי ודואגות בעצמן לכל מה שקשור לאריזת המוצרים והמשלוח.

יחד עם זאת, חשוב לזכור שבסופו של דבר צריך לרכוש את כל  הסחורה מראש ולמכור אותה . לכן, גם אם לעסק יש פוטנציאל גדול, עדיף להתחיל בקטן. הרבה מאוד מוכרים שניסו לקפוץ מעל הפופיק מצאו את עצמם נתקעים עם סחורה או מוכרים במחירי הפסד. יש מה ללמוד ולהבין בתחום של מכירות באמזון אך בסופו של דבר מי שמתמיד מצליח.

מעבר לכל מה שהוזכר, ישנה גם האפשרות לעבוד עבור עצמכם ולא מול לקוחות: הכנסה פסיבית של ממש. זה דורש הרבה יותר סבלנות, התמדה וגם יכולת לספוג הפסדים, לפחות בהתחלה. אבל מי שמשקיע בזה ומתמיד מספיק יכול להגיע להכנסות יפות מאד.

הכנסה נוספת
כולם קונים היום מוצרים באינטרנט, למה שלא תמכרו אתם ותרוויחו?

מיקור חוץ של העבודה

רוב העבודות במקצועות האינטרנט הן מורכבות ודורשות יותר מתחום התמקצעות אחד. מי שעובד במקצועות הנללו מעדיף פעמים רבות להעביר חלק מן העבודה לעסקים קטנים או פרילנסרים. עבודה ישירה מול בעלי המקצוע עצמם בדרך כלל מבטיחה שהאיכות הסופית של העבודה תהיה גבוהה. במקרים רבים התשלום זהה או אפילו זול מזה שמשלמים לחברות גדולות. ניתן להשתמש במיקור חוץ על מנת לסיים פרויקטים גדולים בזריזות ובזול (תוכלו לראות דוגמא לכך כאן).

אפשרות נוספת היא להעסיק עובדים בהיקף של חצי משרה או אפילו יותר מבלי שיתקיימו יחסי עבודה של עובד ומעביד. הפתרון הזה טוב במיוחד עבור מי שלא שוכר כלל משרד ורוב ההתקשרויות שלו מתקיימות דרך דואר אלקטרוני, סקייפ וכו', אך עדיין צריך כוח עבודה זמין.

גם במקרים האלה, מי שיודע לתמחר את עצמו נכון בהחלט יכול לקיים עסק המבוסס על פרילנסרים שעושים הכל. אנשים כאלה נקראים מנהלי פרוייקטים והם בעצם הגורם המקשר בין כולם: הלקוח, הספקים/פרילנסרים וכל המעורבים בדבר. מנהלי פרוייקטים יכולים לעסוק בכמה תחומים כמו קידום בגוגל, פרסום בפייסבוק/גוגל, ניהול קמפיינים ממומנים ללקוחות ועוד.

עבודה במתחמי עבודה משותפים

לא כולם בנויים לעבודה עצמאית לחלוטין ובמיוחד לא מהבית. מצד שני, שכירת משרד עם כל התשתית הנדרשת עשויה להיות מאוד יקרה. מהסיבה הזו בדיוק קיימים "מתחמי עבודה משותפים": מתחמי עבודה משותפים מאפשרים לשכור חלל עבודה על בסיס קבוע או אפילו מזדמן וליהנות מתשתית משותפת המוזילה את המחיר באופן משמעותי.

מעבר לחיסכון בעלויות, מדובר בסביבת עבודה הרבה יותר פרודוקטיבית ונוחה מאשר בתי קפה עם שולחנות קטנים והיא גם מהווה פתרון טוב לקיום של פגישות עסקיות.

עסק ביתי
חללי עבודה משותפים מאפשרים לחסוך עלויות בהקמת עסק חדש

מאילו עסקים כדאי להיזהר?

למרבה הצער, בדרך כלל הרבה יותר קל להפסיד כסף מאשר להרוויח אותו…
לא כל המקצועות בהם אפשר לעבוד מהבית הם באותה רמת סיכון וחלק מהם אפילו לא נכנסים לקטגוריה של עבודה מסורתית.

לדוגמה, בחודשים האחרונים שומעים המון על סצנת המטבעות הקריפטוגרפים. בלי להיכנס ליותר מדי פרטים טכניים, מדובר במטבעות המבוססים על אלגוריתמים ועוברים "כרייה" שלא מאפשרת לגנוב אותם באמצעים אלקטרונים (או זו לפחות ההבטחה).

לכאורה קל מאוד להרוויח כסף כאשר קונים חלק מן המטבעות האלו בהנפקה ראשונית במחיר זול. אך בפועל מדובר בזירה מאוד לא יציבה שעשויה להוריד את כל מה שהשקעתם לטמיון תוך מספר ימים ודורשות מעקב יום יומי או אפילו שעתי. גם מטבעות שנחשבים ליותר יציבים כמו הביטקוין המפורסם עשויים לרדת ולעלות בעשרות אחוזים כל שבוע.

אין זה אומר שלא מדובר באפשרות להרוויח כסף באופן לגיטימי, אלא שאם אין לכם ניסיון קודם בשוק ההון (ולא דרך יועץ ההשקעות שלכם בבנק), מוטב כי תחשבו טוב האם כדאי לכם להיכנס לתוך כל זה.

היזהרו מפירמידות

עוד דבר שמומלץ להימנע ממנו הוא כל שיטות הפירמידה למיניהן. אתם בטח אומרים לעצמכם שאף לא תפלו בהן, אבל רבים וטובים כבר נפלו בידיהם של אנשי שיווק חלקלקים או אפילו שיטות פישינג מתוחכמות. רוב חברות הפירמידה אמנם פועלות באמצעות מוצרים פיזיים, אבל גם באינטרנט מתחילות לצוץ כל מיני שיטות מתוחכמות שמנצלות את חוסר הידע הטכני של המשקיעים.

למשל, חברה אחת התחילה להציע "חבילות להשקעה" שמבוססות על המקום הפנוי במחשב של המשתמש, השקעות שיכולות להגיע לסכומים של אלפי דולרים. במקרה הפחות גרוע לא ייצא מזה כלום, ובמקרה היותר גרוע המשתמש פשוט "ייטחן" לעצמו את המחשב ויקצר את אורך החיים שלו (או לפחות של הכונן הקשיח…) באופן משמעותי. כך שלא יוצא שתרוויחו יותר מדי מהכנסה זו.

 

לסיכום הקמת עסק רזה ורווחי

 

השלמת הכנסה
 חשוב להקפיד על עלויות הקמה זולות כך שהעסק יהיה רווחי מהיום הראשון

 

 

את קורס ההשקעה הראשונה שלי כבר הכרתם?

קורס ההשקעה הראשונה שלי ילמד אתכם מה לעשות עם הכסף שתרוויחו מהעסק הרווחי שלכם ואיך לגרום לכסף הזה לעבוד גם! השקעתי זמן רב כדי להכין קורס שיעזור לאנשים להתגבר על הפחדים ולהתחיל להשקיע. הקורס מספק את כל הידע הבסיסי הנחוץ להשקעות, היכרות והבנה של מכשירי ההשקעה השונים וכל מה שצריך כדי להתחיל להשקיע. הקורס אף עוזר לך לבנות תכנית השקעות אישית כדי להגיע להישגים כלכליים ולגרום לכסף שלך לעבוד בשבילך!

פרטים על קורס ההשקעה הראשונה לי כאן.

25% הנחה לגולשי האתר בעזרת קוד קופון website

ההשקעה הראשונה שלי

 

7 מחשבות על “השלמת הכנסה – כיצד להקים עסק רזה ורווחי מהיום הראשון”

    1. היי הדס

      הדעה שלי לגבי שיווק שותפים היא שזה נחמד מאוד, אבל דורש התמדה. הבעיה העיקרית בשיווק שותפים היא להשיג קהל רלוונטי למה שמשווקים ושירצה לקנות.
      הקונספט עצמו של שיווק שותפים הוא מאוד נחמד. לך יש מוצר שאת אוהבת ונהנית ממנו. את ממליצה עליו לחברה שלך והיצרן של המוצר מפרגן לך עמלה כי הפנית אליו לקוחה. כולם יוצאים מרוצים, החברה שלך קיבלה מוצר טוב ואמין, את קיבלת עמלה והיצרן קיבל לקוחה חדשה. זה באמת יכול להיות עסק טוב מאוד ורווחי לכל הצדדים.
      מה שאני לא אוהבת זה שמתחילים להמליץ על דברים לא אמינים או בלי להכיר בכלל רק בשביל העמלה. לא בודקים את המוצרים, לא רואים שהם טובים באמת ופשוט מתחלים לשווק ולהמליץ עליהם כדי לקבל עמלה וזה בעיני עושה שם רע לתחום.

  1. פינגבאק: 10 אמונות מגבילות על כסף שכדאי להיפטר מהן - האופטימית

  2. פינגבאק: חוסן פיננסי - כמה אתם מוכנים למשבר? - האופטימית

  3. פינגבאק: השלמת הכנסה - 73 דרכים לייצר הכנסה נוספת - האופטימית

  4. פינגבאק: איך להתנהל נכון כלכלית בזמן הקורונה - האופטימית

  5. פינגבאק: הכנסה פסיבית - כל מה שאתם באמת צריכים לדעת - האופטימית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top

שמעת על כך שאפשר בעזרת מדדים להשקיע בקלות ולעשות "שגר ושכח"?

רצית לפתוח תיק השקעות אבל לא ידעת בדיוק מה לעשות ומה לקנות ולא היה לך עם מי להתייעץ?

זאת בדיוק הסדנא עבורך! מזמינה אותך להצטרף אליי לסדנא שבה נבנה ביחד ונמצא את התיק השקעות המותאם במיוחד עבורך. 

דילוג לתוכן