פרויקט עצמאים כלכלית – רעיונות להכנסה פסיבית : נדל"ן גלובלי

השקעות נדל"ן בחו"ל

 

הקדמה מאת האופטימית

פרויקט עצמאים כלכלית הינו פרויקט אשר מסקר אנשים שהגיעו לעצמאות כלכלית בשלב מוקדם בחיים. כלומר, הגיעו למצב שבו ההכנסות הפסיביות שלהם מכסה את ההוצאות השוטפות. לפירוט על הפרויקט, הקריטריונים לפיו נבחרו האנשים וכדומה מוזמנים להסתכל כאןלכל הפוסטים בסדרה של פרויקט עצמאים כלכלית מוזמנים להסתכל כאן.

השבוע אני אספר לכם את הסיפור של רוני אגא. את רוני הכרתי דרך הפורום המעולה של הסולידית. ראיתי שהוא כותב המון על השקעות נדל"ן בחו"ל וחיפשתי להשקיע בעצמי.

אתחיל בגילוי נאות. הדירות שרכשתי בחו"ל וקורס הנדל"ן שעשיתי היה אצל רוני. מה שאהבתי אצל רוני שחשוב לו מאוד להעביר את המידע הלאה. התשוקה שלו למה ולרצון שלו לעזור לאחרים להגיע לחופש כלכלי מאוד מורגשת. למדתי המון דרך הקורס שלו ודרך החשיבה שלו על נכסים ועצמאות כלכלית בכלל.

רוני התחיל את השקעות הנדל"ן בחו"ל שלו כשהעולם נראה אחרת. אנחנו מדברים על תקופה שאינטרנט ואימייל היו בחיתולים. שיחות טלפון לחו"ל היו יקרות מאוד וביצוע מחקר שוק ממדינה אחרת לא היה פשוט כלל. איכשהו, זה לא כל כך הפריע לרוני והוא הצליח להגיע לנכסים רבים על אף המגבלות הטכולוגיות.

הסיפור של רוני ממחיש לדעתי את הבדלי הדורות. שימו לב כמה זמן לקח לצעירים בסדרה (דניאל, משה) להגיע לעצמאות כלכלית לעומת רוני. לדורות הצעירים יש כיום הזדמנות האדירה להגיע לעצמאות כלכלית. העולם כל כך נגיש לנו וכל מה שעלינו לעשות זה כמה קליקים כדי לקבל מידע. העולם פרוש בפנינו, עלינו רק לקחת את ההזדמנות ולהתמיד.

אם תרצו לקבוע פגישה אישית עם רוני ועדי השותפה שלו לגבי לימודים והשקעה בנדל"ן חו"ל הינכם מוזמנים להשאיר פרטים דרך הטופס שכאן

 

 

הסיפור של רוני אגא – השקעות נדל"ן בחו"ל

 

שם 

רוני אגא

גיל שהגעת בו לעצמאות כלכלית 

הגעתי לעצמאות כלכלית בערך בגיל 51

ספר קצת על עצמך

היה לי עסק של מועדון באולינג וביליארד. העסק היה שלי במשך 21 שנים. עבדתי נון סטופ , שבתות, לילות חגים. היום אני הולך לישון ב-8 בערב, אבל רוב החיים שלי עבדתי לילות.

הרצון להתנהלות כלכלית נכונה התחיל בגיל 24. אני ראיתי אנשים בוגרים יותר בסביבה שלי שבעבר היו בעלי עסק עצמאי ובהווה הם חיו בעיקר מהכנסות מנכסים מניבים. כבר אז הבנתי שזה הכיוון שלי כי בעצם הם לא היו תלויים באף אחד, הם תלויים בעצמם. אני היום בן 55 ואף אחד לא יכול לפטר אותי. הרבה מבני גילי שהם שכירים, לא במצב הזה. אני לא בטוח שהם ישנים טוב בלילה.

השקעות נדל"ן בחו"ל
אני ורוני בריאיון – עצמאות כלכלית באמצעות נדל"ן גלובלי

איך הגעת לעצמאות כלכלית?

אני בעבר הייתי בעל עסק עצמאי ותמיד חשבתי על היום שאחרי, גיל הפרישה. על התקופה שבה העסק כבר לא יעבוד. בהתחלה השקעתי בשוק ההון ואני מניח שלא הייתי מספיק סולידי וחטפתי מכות והפסדים.

 באותם שנים שפעלתי בשוק ההון נחשפתי להתנהלות של חברות ישראליות בהשקעות נדל"ן בחו"ל. הם נכנסו להשקעה אחרי משבר ובטווח של 4-6 שנים מימשו את ההשקעה ברווח. ההתנהלות הזו בעצם גרמה לי להבין את היתרונות כמשקיע נדל"ן גלובלי. אני יכול בכל רגע נתון למצוא שוק שהוא אטרקטיבי להשקעה, להנות מתשואות יחסית גדולות ופוטנציאל גבוה לעליית ערך בטווח הקצר / מיידי. המשמעות היא שכל מספר שנים יכולתי להכפיל את ההון שלי.

גורם נוסף הוא היכולת והנוחות לפעול כמשקיע נדל"ן עם מימון. כשיודעים לנתח את עיתוי השוק להשקעה ויודעים לעבוד עם מימון אז המימון מקצין את המגמה ומגדיל באופן משמעותי את הרווח על ההשקעה ומקצר את משך הזמן להגעה ליעד.

בתחום הנדל"ן יש שני סוגים עיקריים של נכסים. נכסים שמייצרים תשואה חזקה משכירות ונכסים שהתשואה משכירות נמוכה יותר אך הפוטנציאל לעליית ערך הוא גדול. כשהשקעתי התמקדתי בעיקר בנכסים שמייצרים עליית ערך. בשלב מסויים מימשתי את הנכסים האלו וקניתי נכסים שמייצרים תשואה חזקה יותר משכירות. המהלך הזה הוביל אותי לחוסר תלות בשכר עבודה.

רוצים את שני הפרקים הראשונים לקורס מהכנסה אקטיבית לפסיבית מתנה?? לחצו כאן!

הכנסה פסיבית

 


כמה זמן לקח לך להגיע לעצמאות כלכלית עם השקעות נדל"ן בחו"ל?

לקח לי 16 שנים להגיע לעצמאות כלכלית.

 

מה המכשול הכי גדול שהיה צריך להתגבר עליו?

בהתחלה אנשים סביבי הגיבו בצורה שלילית. באותם שנים הייתה מגבלה מבחינה טכנולוגית לא היה את השפע תקשורת שיש היום. היה צריך לתקשר במכתבים ושיחות טלפון יקרות לחו"ל.  לא היה גם את הידע הזמין שיש היום, לא תמיד יכולתי לנתח שוק מהמחשב בבית. הידע שיש לי היום הוא ידע בדיעבד. אני פעלתי במשך שנים לפי היגיון כלכלי אבל רק לאחר שנים כשהעסקאות יצאו לפעול הבנתי את המשמעויות של מה שעשיתי.

אני הייתי בין הראשונים שיצאו להשקיע בחו"ל כך שלא היה לי ממי ללמוד. גם השפה היוותה עבורי קושי. עד גיל 47 האנגלית שלי הייתה ברמה של אנגלית של תייר. היה לי קשה לתקשר ולהבין אנגלית עם מבטא. החלטתי שזה מגביל אותי מאוד בהתנהלות והלכתי ללמוד אנגלית 4 פעמים בשבוע כדי לשפר.

לאשתי היה קשה גם כי היא הייתה לבד בבית בלילות ובסופי שבוע זה מאוד הגביל אותנו מבחינה חברתית. מבחינת ההתנהלות שלי, בתחילת הדרך כשעוד חסכתי כסף זה אילץ אותי להוריד קצת ברמת החיים ואשתי לא אהבה את זה. זה גרם לויכוחים. כשהחלטתי לממש את הדירת מגורים שלנו זה גרם למשבר. היום היא טוענת שהיא מבינה את המהלך שעשיתי מבחינה כלכלית אבל על אובדן דירת המגורים היא עד היום לא ממש מוכנה לסלוח. היום אחרי שכבר הוכחתי את עצמי היא יותר תומכת אך בתחילת הדרך היו לה חששות.

היום כשאני צריך להוציא צ'ק שכירות של 11 אלף בחודש זה גורם לי להוציא מעצמי יותר ולהתאמץ יותר. בשנים האחרונות זה הגורם העיקרי שהביא אותי להגדלת ההכנסות.

רוצים את שני הפרקים הראשונים לקורס מהכנסה אקטיבית לפסיבית מתנה?? לחצו כאן!

הכנסה פסיבית

 

מה גרם לך ללכת על השקעות נדל"ן בחו"ל?

חד משמעית הפחד מהעתיד. הפחד מהעתיד אם אני לא אפעל, ידעתי שבגיל מבוגר אני עלול למצוא את עצמי במצב של מצוקה כלכלית.

השקעות נדל"ן בחו"ל
הפחד להיות במצוקה כלכלית בגיל מבוגר דרבן אותי להשקיע בנדל"ן

כמה זמן בחודש אתה משקיע בניהול השקעות נדל"ן בחו"ל?

אני מקבל פעם בחודש את הדוחות החודשיים מהנכסים ולוקח לי כשעה וחצי לעבור עליהם ולהזין אותם באקסל. מדי פעם יש מצב שאני מקבל עדכונים או דורש עדכונים לגבי נכס מסויים, אבל זה היום כמה דקות של התכתבות במייל. ויש גם את הגשת דוחות המס השנתיים שאני מכין בעצמי לי ולכל המשפחה זה לוקח לי כ-40 שעות סה"כ.

 

יש לך עצה לקוראים שרוצים להגיע גם לעצמאות כלכלית באמצעות השקעות נדל"ן בחו"ל?

תתחילו קודם כל בלקבוע לעצמכם ליעד. כל ההתנהלות של להשקיע רק כשיש כסף פנוי זה לא תמיד מספיק. מאחר וכל אחד שמעוניין להגיע לעצמאות כלכלית צריך לקחת בחשבון שיש לנו מגבלה מסויימת של שנים לעשות את זה. ואנחנו יכולים לעשות את זה רק בתקופה שאנחנו עובדים. העצה הכי טובה היא לחיות משכר העבודה, לחסוך, להשקיע ולהגיע לחופש כלכלי באמצעות הון עצמי ומימון.

התחילו כמה שיותר מוקדם. ככל שתתחילו מוקדם יותר זה עדיף. מהיעד שתגדירו תנסו להבין וללמוד בכל עיתוי ובכל תקופה איזה השקעה ובאיזה רמת מינוף יתאים לנו להגיע ליעד. כדי לדעת למה לצפות בתחילת אני מציע שכל אחד יקח את סכום היעד שהוא הציב לעצמו ויחשב איזה הון דרוש לו כדי לייצר הכנסה פסיבית חודשית זו. לפי תשואה ממוצעת של 7% נטו.

 

מה אתה עושה היום בזמנך הפנוי?

אין לי זמן פנוי. אני היום עובד הרבה יותר קשה ממה שעבדתי בעבר אך זה מתוך בחירה. כשפרשתי מעבודה והגעתי לעצמאות כלכלית די מהר השתעממתי מישיבה בבית. לכן הקמתי את העסק הנוכחי שמעסיק אותי במשרה מלאה ויותר בתחום שאני אוהב. השותפה שלי ואני מלמדים קורס השקעות בארץ ובחו"ל באוניברסיטה הפתוחה ובמקביל מלווים לקוחות לבניית פורטפוליו נכסים שיתאים ליעד שלהם.

השקעות נדל"ן בחו"ל
רוני והשותפה עדי במהלך פגישת עבודה

אם תרצו לקבוע פגישה אישית עם רוני ועדי השותפה שלו לגבי לימודים והשקעה בנדל"ן חו"ל הינכם מוזמנים להשאיר פרטים דרך הטופס שכאן

 

 

רוצים להתראיין גם? מכירים מישהו שיכול להתאים בול לפרויקט? צרו קשר.

 

 

 

4 מחשבות על “פרויקט עצמאים כלכלית – רעיונות להכנסה פסיבית : נדל"ן גלובלי”

  1. בוקר טוב מאד לגיטימי בעיני שתרוויח מהפניות. אבל הפוסט הזה לא נותן שום ערך.
    כמשקיעה אני מצפה שתתני לי כמה טיפים פרקטיים.
    זה שצריך לחסוך ולהשקיע בגלל זה אנחנו כאן …אבל לא למדתי מהכתבה הזאת כלום ושום דבר על השקעות נדלן בחול.
    ברור מאליו שלא אפנה לרוני ולשותפה שלו – לא גירית אותי לעשות את זה. לא נתת לי פיסה קטנה של ידע.
    ביקורת בונה. אני צמאה לידע בנושא. זה פוסט שלא נותן כלום.

    1. היי ענת,
      תודה על המשוב והביקורת הבונה.
      המטרה של הפוסט הזה בעיני והסדרה כולה היא יותר לתת השראה ולהראות שזה אפשרי מאשר לתת ידע פרקטי איך לעשות את זה. למה? כי כל אחד מהתחומים האלו הוא עולם ומלואו ואני רוצה להראות שעצמאות כלכלית אפשרית והדרך עצמה פחות משנה. הריאיון עם יובל אברמוביץ למשל מראה שהוא הגיע לעצמאות כלכלית מכתיבת ספרים אך לא מלמד איך לכתוב, להפיץ ולשווק ספר. כל השאלות היו זהות לכל המשתתפים כדי לייצר אחידות בראיונות.
      אני מבינה לחלוטין מה את אומרת ובהחלט בתכנון פוסטים יותר פרקטיים בנושא השקעות נדל"ן בחו"ל מהניסיון שלי ואולי פוסטי אורח של רוני גם. המטרה של הפוסט אגב לא הייתה לייצר הפניות אלא זה היה על הדרך. כפי שאמרתי המטרה של כל הסדרה הייתה יותר לתת השראה ומענה לשאלה האם עצמאות כלכלית היא בכלל אפשרית כי יש יותר מדי אנשים לצערי שלא מאמינים בזה. אני מבינה שאת מתקדמת יותר בחשיבה שלך ועברת את המשוכה הזאת ואני מבטיחה לך שיהיו פוסטים ספיציפיים לגבי נדל"ן חו"ל. פשוט אני אוהבת להתנסות בעצמי ולצבור ניסיון לפני שאני כותבת טיפים והמלצות לאחרים אבל זה יגיע גם 🙂

  2. פינגבאק: סיכון בהשקעות - השקעה סולידית עד סיכון גבוה - האופטימית

  3. פינגבאק: הכנסה פסיבית - כל מה שאתם באמת צריכים לדעת - האופטימית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top

שמעת על כך שאפשר בעזרת מדדים להשקיע בקלות ולעשות "שגר ושכח"?

רצית לפתוח תיק השקעות אבל לא ידעת בדיוק מה לעשות ומה לקנות ולא היה לך עם מי להתייעץ?

זאת בדיוק הסדנא עבורך! מזמינה אותך להצטרף אליי לסדנא שבה נבנה ביחד ונמצא את התיק השקעות המותאם במיוחד עבורך. 

דילוג לתוכן