ההשקעה הראשונה שלי – הקורס יצא לאור!

ההשקעה הראשונה שלי

אחת מהמטרות שלי לשנת 2019 הייתה להוציא סוף סוף את הקורס הדיגיטילי שלי לאור. כבר יותר משנה שאני רוצה להוציא את קורס ההשקעה הראשונה שלי כקורס דיגיטלי. היו הרבה מאוד מכשולים ומעצורים בדרך, וגם לא מעט התמודדות מנטלית עם הנושא. אך אני שמחה לבשר שסוף סוף, בעיתוי סימבולי עם תחילת שנת הלימודים הקורס יצא לאור!!!
זה לא היה פשוט כלל עם פעוט קטן על הידיים, וזה דרש ממני המון השקעה אך בסוף זה קרה  😊

לקראת הקורס החלטתי לשתף אתכם בהשקעה הראשונה שלי שהתבצעה לפני אי אלו שנים ובתובנות שלמדתי מאז.

ההשקעה הראשונה שלי

 

ההשקעה הראשונה שאני עשיתי בעצמי מתחלקת בעצם ל-3. זאת מכיוון שלמילה להשקיע יש כמה משמעויות עבורי.

  • הדרך הראשונה היא להשקיע בעצמך. בין אם זה על ידי קריאת ספרים, יצירת קשרים והשתתפות בקורסים בנושא. דרך זו מעשירה ופותחת את הראש לכיווני חשיבה אחרים שעוזרים לנו להשקיע. הדרך הזאת היא הכי חשובה בעיני כי בלעדי השקעה בידע ויכולות של עצמך, לעולם לא נצליח להתקדם בדרכים האחרות.

 

  • הדרך השנייה היא השקעות כספיות. זאת הדרך הכי מהירה להשקיע, אם כי אליה וקוץ בה. כדי להשקיע בדרך זו ולהרוויח סכומים משמעותיים, צריך שיהיה לנו סכום משמעותי כדי להשקיע. כך שאם יש כסף להשקיע זו הדרך הכי מהירה להגיע לעצמאות כלכלית, אך אם יש מעט זה יהיה תהליך ארוך יותר.

 

  • הדרך השלישית היא להשקיע זמן ליצירת נכסים ומקורות הכנסה נוספים. דרך זו היא הארוכה ביותר אך בעלת פוטנציאל הרווח הגדול ביותר. באחד הספרים שקראתי (באמת כבר לא זוכרת איזה) היה רשום שהכנסה פסיבית מוגבלת בתשואות שלה לסכום ההשקעה הראשונה. עסק פסיבי לעומת זאת אינו מוגבל כלל בפוטנציאל הגידול וההכנסה שלו.

ההשקעה הראשונה שלי בעצמי

 

ההשקעה הראשונה שלי בהתפתחות הפיננסית שלי עצמי היא קריאה של הבלוג של הסולידית. ההשקעה הזאת של קריאה של כל הפוסטים שהסולידית כתבה בנדיבותה פתחה לי את הראש לחלוטין. גרמה לי להבין שאני יכולה להשקיע ואפילו בקלות. לא רק זה היא גרמה לי להבין שכדי להשיג את המטרות שלי אני חייבת להשקיע. תוך כדי קריאת הפוסטים למדתי שיש לי בכלל אפשרות לצאת לפרישה מוקדמת (כפי שקרה בסופו של דבר) ושלצורך כך אני חייבת לקחת אחריות ולהתחיל לנהל את הכסף שלי. הרעיונות הללו שנחשפתי אליהם עזרו לי לעצב את חיי בהתאם לפי הקונספטים של עצמאות כלכלית והכנסות פסיביות.

 

מאז היו לי אינסוף השקעות בעצמי. בין אם זה ללכת להרצאות, לקרוא ספרים כמו זה, ולקחת קורסים שממקדים את הלמידה שלי ומקצרים לי את הדרך. אני יכולה להגיד באמת ובתמים שכל שקל שהוצאתי על עצמי וללמוד את עולם ההשקעות החזיר את עצמו פי עשרות מונים. כל שעה שהשקעתי בללמוד את הנושא בעבר, עזרה לי לקנות לי הרבה יותר זמן פנוי כיום. לכן בעיני זו ההשקעה הכי משתלמת שיש, בהנחה כמובן שמיישמים את מה שלומדים.

ההשקעה הראשונה שלי
השקעה בעצמי הוכיחה את עצמה כהשקעה הרווחית ביותר

ההשקעה הראשונה שלי בכסף

 

ההשקעה הראשונה שלי הייתה בשוק ההון. לאחר קורס ההיכרות שעשיתי בשוק ההון, החלטתי שהגיע הזמן ליישם את הידע ולהשקיע בעצמי. לאחר הקורס, צברתי סוף סוף ביטחון להתחיל לבצע השקעות בשוק ההון בעצמי. עם זאת, אני מתביישת לומר שההשקעה הראשונה שביצעתי לא הייתה מבוססת על שום דבר שלמדתי. למען האמת ההשקעה הייתה בדיוק בדרך שבה רוב האנשים נופלים בשוק ההון. ביצעתי השקעה בנייר ערך שאפילו לא הבנתי מה הוא ומה המהות שלו בעקבות המלצה של קרוב משפחה. כן, כן, ללא בדיקה, ללא הבנה וללא אסטרטגיה, כך התבצעה ההשקעה הראשונה שלי בשוק ההון. 5,000 ₪ שהושקעו ללא תכנון מוקדם או בדיקה אמיתית רק כי מישהו אמר לי משהו. נייר הערך ירד בערכו ונשאר די נמוך במשך הרבה מאוד זמן, וכך למדתי את הלקח שלי.

 

מאז התקדמתי המון. השקעתי בדרכים עם הרבה יותר אסטרטגיה כגון השקעות פסיביות ומניות דיבידנד. השקעתי בנדלן חו"ל, הלוואות עמית לעמית ועוד כל מיני השקעות שונות שהתאימו לצרכים שלי. כיום ההשקעות שלי התקדמו המון מאז אותה השקעה בודדת. אך מה שהשתנה הרבה יותר זאת הגישה שלי. אני בוחנת השקעות הרבה יותר לעומק. אני לא הולכת על טיפים באופן עיוור אלא מפעילה עין ביקורתית משלי ודואגת לבדוק מול יותר מבן אדם אחד. אך עדיין, אני מודה על ההשקעה הראשונה הזו, כי למדתי ממנה לא מעט, מה לא כדאי לעשות.

 

ההשקעה הראשונה שלי ביצירת נכס

 

ההשקעה הראשונה שלי בנכס, גם לא ידעתי זאת בזמנו, היא האתר הזה שאתם קוראים בו כרגע. אתר האופטימית הינו נכס דיגיטלי בבעלותי. הדבר הראשון שעשיתי מבחינת הפיכת האתר לנכס מניב הוא להכניס פרסומות של גוגל. אני אגיד את האמת, לקח המון זמן לראות את הכסף מהפרסומות הללו. זה קרה בעיקר, כשהכניסות לאתר עלו לכמות יפה. בהתחלה כלל לא חשבתי על כך שאפשר להרוויח יותר מהאתר מעבר לפרסומות. עם הזמן, ככל שהשקעתי יותר בלמידה של תחום ההשקעות נחשפתי גם לדרכים נוספות לתת ערך ולהגדיל את ההכנסה בנוסף.

ההשקעה הראשונה שלי

מבחינת זמנים השקעתי יותר באתר הזה, בהקמתו, כתיבת התכנים, אופטימיזציה ועוד הרבה יותר מאשר כל סוגי ההשקעות האחרות. בנוסף לכך, לקח הרבה יותר זמן לראות את ההכנסות מההשקעה הזאת יותר מכל השקעה אחרת. עם זאת, האתר הזה הוא עדיין בעל פוטנציאל ההכנסה הגדול ביותר. במיוחד בהתחשב בכסף המועט שהשקעתי באתר. עם הזמן הוספתי מקורות הכנסה נוספים לאתר כגון תוכניות שיווק שותפים כשאנשים התחילו לבקש ממנו המלצות לשירותים ומוצרים, ועכשיו גם קורסים דיגיטיליים.

 

האמת? זאת ההשקעה שאני הכי גאה בה. אני חושבת שההשקעה באתר ובכתיבת התכנים הללו נתנו לי הרבה יותר מהכנסה. האתר נתן לי גם משמעות חדשה, נתן לי אפשרות לעזור ולתרום ממה שלמדתי לאחרים ולעזור להם בדרכם. האתר עזר לי להפיץ את המסרים ששינו את חיי ליותר אנשים ולעזור להם לשפר את חייהם. בעיני, זאת ההשקעה המשמעותית ביותר.

 

מה למדתי מאז ההשקעה הראשונה שלי?

 

האמת שלמדתי המון, כל כך הרבה מאז ההשקעות הראשונות הללו אותן ביצעתי. החיים שלי השתנו לחלוטין והצלחתי באמצעות שכלול של השקעות אלו להפוך לפנסיונרית צעירה. כך שכיום אני יכולה להקדיש את זמני לעשות דברים שאני באמת אוהבת וחשובים לי. כמו לקדם את האוריינות הפיננסי בישראל וגם לטפל בקטנצ'יק שהצטרף אלינו למשפחה. אם אני צריכה לסכם את עיקרי התובנות שלמדתי מאז ההשקעה הראשונה שלי אוכל לסכם זאת כך:

 

  • חשוב לתכנן מראש – הרבה מההשקעות שלי היו הרבה יותר מוצלחות וטובות אם הייתי משכילה לתכנן מראש. ההשקעה הראשונה בשוק ההון הייתה חכמה ורווחית יותר. אם הייתי משכילה לתכנן מראש האתר שלי היה מוכר יותר וגם רווחי יותר. לכן, חשוב להשקיע זמן בתכנון ולא רק לקוות שהדברים יסתדרו בהמשך הדרך.
  • פיזור הוא קריטי – אחד הדברים הכי חשובים בעיני זה השקעות. פזרו את מקורות הידע שאתם מקבלים, פזרו את ההשקעות הכספיות שלכם ופזרו את מקורות ההכנסה שלכם. ככל שיהיה לכם שפע גדול יותר של סוגי ההשקעות, הפוטנציאל שלכם להרוויח יעלה משמעותית. מעבר לכך, אם השקעה אחת לא תצליח, זה לא יהיה נורא כי מראש לא שמתם את כל הביצים בסל אחד.
  • יהיו כשלונות בדרך – גם אם תלמדו ותעשו הכל נכון, לא כל ההשקעות יצליחו. לחלק ייקח יותר זמן להתרומם וחלק לא יצליחו כלל. זה לא משנה כלל. הדבר החשוב הוא ללמוד מהטעויות שלכם. אם תלמדו מהטעויות שלכם ותתקנו לפעמים הבאות הדרך שלכם להצלחה מובטחת.
  • חשוב להמשיך ללמוד – ההשקעה מהסוג הראשון, להשקיע בעצמנו לא נגמרת. תמיד יהיה משהו חדש, זווית חדשה ודרך חדשה להשקיע בעצמנו. הקדישו את הזמן לתת לעצמכם ללמוד דברים חדשים ולפתוח את הראש. הדברים הללו יכולים להוביל אתכם לכל כך הרבה אפשרויות חדשות שלא הכרתם כלל.
  • התמדה היא המפתח – רוב ההשקעות לקחו זמן גם בביצוע וגם עד שראיתי מהם פירות. רק לאחר התמדה וסבלנות לטווח ארוך, אפשר לראות תוצאות מדהימות. כן, זה קשה אני יודעת, גם אני טיפוס חסר סבלנות. אבל זאת הדרך להצלחה, להתמיד ולא לוותר עד שמצליחים. כי רק לאחר התמדה לאורך זמן אפשר לראות תוצאות באמת.

 

איך להתחיל להשקיע
אם תמשיכו ללמוד, להתמיד ולהשקיע בעצמכם ההצלחה תגיע!

 

על הקורס ההשקעה הראשונה שלי

 

הקורס נקרא ההשקעה הראשונה שלי, ולא סתם. הוא נוצר כמענה לשאלה שאני מקבלת הכי הרבה

 

"יש לי X כסף פנוי, איפה הכי כדאי לי להשקיע אותו?"

ההשקעה הראשונה שלי
לחצו על התמונה לקבלת פרטים על קורס ההשקעה הראשונה שלי

התשובה לשאלה הזאת בעיני היא מאוד מורכבת מהרבה סיבות.

קודם כל יש דברים שחשוב לדעת לפני שמתחילים להשקיע. מאוד לא מומלץ להתחיל להשקיע בלי הבנה בסיסית של כלכלה, עולם ההשקעות וכמה מושגי בסיס כמו ריבית ושאר קללות. לאחר שיש את הרקע המתאים חשוב להבין כמה דברים לגבי השקעות.

 

השקעה טובה למשקיעה אחת, לא בהכרח תהיה טובה למשקיע אחר.

 

זה משהו שמאוד חשוב להבין. יש לא מעט קריטריונים והבדלים בין סוגי המשקיעים והצרכים שלהם שצריך לקחת בחשבון כשבאים להשקיע כסף. המטרה של הקורס היא לעזור לכל אחד ואחת מכם להבין את הצרכים והדרישות הייחודים שלכם בנוגע להשקעות ולהשקיע בהתאם. בניגוד להרבה מאוד קורסים אחרים שראיתי בנושא, שמתמקדים בנדלן או שוק ההון ומלמדים תחום מאוד ספיציפי, אני לא מאמינה בגישה הזאת. אני לא חושבת ששוק ההון מתאים לכולם וגם לא נדלן אלא שלכל משקיע יכול להתאים תמהיל השקעות שונה. רק לאחר שמבררים באמת את הצרכים והיכולות ובונים תכנית השקעות אישית, רק אז אפשר להבין איזה השקעות יכולות להתאים לכם.

 

בהרבה מקומות ברשת אני רואה אנשים שואלים את השאלה הזאת, איפה להשקיע ואנשים (באמת עם כוונות טובות) מציעים להם השקעה כזאת או אחרת. מה שאותן נשמות טובות לא מבינים, זה שרק בגלל שהשקעה מסויימת מתאימה להם, לא אומר שהיא תתאים לאחרים. טיב ההשקעה נמדד על פי ההתאמה שלה למשקיעה ולא על פי תשואות ו/או קלות ההשקעה.

 

קורס ההשקעה הראשונה שלי

לכן בניתי את קורס ההשקעה הראשונה שלי

 

  • כדי שאנשים שמתחילים להשקיע לראשונה, יוכלו לקבל את כל הרקע שהם כה צריכים.
  • כדי שההשקעה השניה שלהם תהיה הרבה יותר פשוטה וקלה.
  • כדי לתת לאנשים את הכלים להיות משקיעים טובים ולהבין איך לבחון ולנתח השקעות ולא רק לתת להם פתרון נקודתי להשקעה ספיציפית שמתעלם מכל דרישות חייו וצרכיו של המשקיע.

 

הקורס מקיף את כל הידע שצברתי בתהליך שלי לעצמאות כלכלית. ובעצם יכול לעזור לכם לקבל קיצור דרך לשני השלבים הראשונים של ההשקעה בעצמכם. בשלב ההשקעה בעצמכם תקבלו מידע רב שייתן לכם את הרקע הנחוץ להבין בעולם ההשקעות. בשלב ההשקעה הכספי הקורס יעזור לכם להבין את האפשרויות ההשקעה העומדות בפניכם ולתכנן את ההשקעות הנוכחיות והעתידיות שלכם. מניסיון קודם של הקורס, 90% מהמשתתפים ביצעו את ההשקעה הראשונה שלהם לאחר הקורס.

 

אז אם אתם נמצאים בדילמה היכן להשקיע את הכסף שלכם ורוצים להתחיל להשקיע קצת בעצמכם, זה הקורס עבורכם!

ההשקעה הראשונה שלי
לחצו על התמונה לקבלת פרטים על קורס ההשקעה הראשונה שלי

2 מחשבות על “ההשקעה הראשונה שלי – הקורס יצא לאור!”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top

שמעת על כך שאפשר בעזרת מדדים להשקיע בקלות ולעשות "שגר ושכח"?

רצית לפתוח תיק השקעות אבל לא ידעת בדיוק מה לעשות ומה לקנות ולא היה לך עם מי להתייעץ?

זאת בדיוק הסדנא עבורך! מזמינה אותך להצטרף אליי לסדנא שבה נבנה ביחד ונמצא את התיק השקעות המותאם במיוחד עבורך. 

דילוג לתוכן