דייט מיוחד – תכנון אסטרטגיה כלכלית

דייט מיוחד

בעקבות יום האהבה שהיה השבוע, החלטתי לכתוב על דייט מיוחד. דייט של תכנון אסטרטגיה עתידי. במידה ואתם בזוגיות ורוצים לתכנן את העתיד המשותף שלכם, זה בדיוק הדייט בשבילכם! כבר כתבתי בעבר על דייטים בזול ודייט חלומות שאפשר לעשות בכיף, אבל כאן המטרה היא קצת שונה. אגב, גם אם אינכם בזוגיות כרגע, אפשר גם לעשות את זה לבד 🙂

 

למה צריך דייט מיוחד לתכנון אסטרטגיה כלכלית?

זוג שמתכנן לחיות במשותף, לרוב גם מתכנן את העתיד שלו. ידוע שכסף הינו בין הסיבות המובילות לגירושין כך שזה לכשעצמו סיבה טובה בעיני לשבת ולתכנן.  מעבר לכך, אם נראה לכם שיש לכם עתיד משותף, תכנון מראש של הפיננסים המשותפים יכול לעזור משמעותית לשפר את העתיד הכלכלי שלכם.

דייט מיוחד לתכנון אסטרטגיה כלכלית יעזור לכם להתקרב אחד ולשני ולהבין את המטרות והרצונות של כל אחד מבני הזוג. תוכלו להגדיר מטרות משותפות ולדעת לאן אתם רוצים להגיע כזוג וכמשפחה. בעיניי הנושא חשוב הרבה יותר מאשר לשבת ולתכנן את החתונה או ירח הדבש. תקשורת בריאה בנושא כסף יכול לעשות רק טוב לזוגיות שלכם. להגדיר דייט שמטרתו בעיקר לחלום על העתיד ולתכנן כלכלית יעזור לכם ליצור הרגלים טובים ותקשורת פתוחה בנושא.

מה עושים בדייט מיוחד לתכנון אסטרטגיה כלכלית?

קודם כל דואגים באמת לייצר אווירה כיפית של דייט. תעשו פיקניק בחוץ, תשבו במקום שאתם אוהבים ותייצרו אווירה טובה ונעימה. תדאגו לכוס יין, משהו טעים לנשנש, מוזיקה נעימה ברקע וכבו פלאפונים, לא צריך אותם עכשיו. בקיצור, כל מה שיכול להכניס אתכם לאווירה ולגרום לכם להתרכז אחד בשני זה מצויין.

אחרי שדאגתם לאווירה כמו שצריך הגיע הזמן להתחיל לדבר על כסף. בעיקרון המטרה של הדייט המיוחד הזה היא בעיקר לשאול אחד את השני שאלות ולהכיר יותר לעומק. כסף, מה המשמעות שלו בעיניכם? מה הסכום שיגרום לכם להרגיש ביטחון? מה הייתם רוצים לעשות אם היה לכם את הכסף?

דייט מיוחד
תשאלו אחד את השני שאלות לגבי המטרות שלכם בעתיד

הגדרת מטרות

ישבתם והתחלתם לשאול אחד את השני שאלות. מעולה!

אני מניחה שבשלב הזה הגעתם למטרות כלשהן או יעדים שאתם רוצים להגיע אליהם בנפרד וכזוג. רשמו כמה שיותר יעדים ומטרות על דף. כלומר, כל רצון שיש לכם ובאמת הייתם רוצים להגיע אליו רשמו אותו. בשלב הזה לא צריך לדאוג כמה הוא ריאלי, אלא רק העובדה שאתם רוצים אותו. שאלו את עצמכם ודונו ביניכם על שאלות כמו:

  • איפה אתם הייתם רוצים להיות עוד 5-10 שנים?
  • איך הייתם רוצים שחייכם ייראו בעתיד?
    • איפה תגורו?
    • איך ייראה היום יום שלכם?
    • כמה שעות ואיפה תעבדו?
    • האם יהיו תוספות למשפחה?
    • כיצד חיי הזוגיות והמשפחה האידיאליים שלכם נראים?
    • האם יהיו אירועים משמעותיים בדרך שתרצו (טיול מיוחד ליום נישואין, בת מצווה, טיול מסביב לעולם כל המשפחה וכדומה)

הרעיון הוא לייצר לעצמכם כמה שיותר מטרות של חיים זוגיים משותפים ולדבר כמה שיותר בפירוט על איך יום סטנדרטי אידיאלי שלכם ייראה. כשתעשו זאת תוכלו כזוג להציב מטרות ויעדים משותפים שנכונים לשניכם וכך לשניכם תהיה מוטיבציה לעשות אותם.

 

איך מגדירים מטרות כלכליות טובות?

 

ישנו מודל הגדרת מטרות שנקרא SMART. אחרי שרשמתם את כל הרצונות שלכם צריך להפוך אותם למטרות Smart.

אסטרטגיה כלכלית
האם הגדרתם המטרות שהגדרתם חכמות?
  • Specific – המטרה צריכה להיות ספיציפית. לקנות דירה זה לא ספיציפי מספיק. צריך משהו בסגנון של : לקנות דירת 4 חדרים עד 20 דקות נסיעה מההורים במחיר של עד 2 מיליון ₪ עם מרפסת.
  • Measurable – המטרה חייבת להיות מדידה כלומר שיהיה פרמטר ברור אם עמדתם בה או לא. למשל מטרה: כסף למקרי חירום אינו מדיד ולכן לא מתאים. מטרה כמו סכום נזיל של 20 אלף ₪ שישמש למקרי חירום הינו מדוייק ומדיד יותר.
  • Attainable – המטרה צריכה להיות ברת השגה ותחת שליטתכם. למשל מטרה של לקבל ירושה גדולה מההורים אינה בשליטתכם (לא באופן חוקי לפחות) אבל מטרה של לחסוך 25% מההכנסה החודשית היא כן בשליטתכם.
  • Realistic – המטרה צריכה להיות ריאלית עבורכם. מטרה של לעבור את ההון האישי של ביל גייטס פחות רלוונטית לרוב האנשים אבל מטרה של הכנסה נוספת של 1,000 ₪ מאוד ריאלית.  אם תציבו מטרות שאתם לא מאמינים שהן ריאליות, פשוט לא תפעלו להשיג אותן ואז לא עשינו בזה כלום.
  • Time Based– המטרה צריכה מדודה בזמן. מתי אתם רוצים להגיע למטרה הזאת? לעשות טיול מסביב לעולם במשך שנה זו אחלה מטרה אבל מתי תרצה לעשות זאת? מחר, עוד שנה? כשהילדים יצאו מהבית? מאוד חשוב לדעת את ההבדל.

דאגו לעבור על כל המטרות שלכם ולהגדיר אותן לפי המודל כדי להגדיל את הסיכוי שלכם להגיע אליהן.

איפה אנחנו נמצאים היום?

מעולה עכשיו אחרי שהחלטתם לאן אתם  רוצים להגיע, חייבים להבין איפה אתם נמצאים היום. עשו מיפוי של כל הנכסים שלכם והשווי שלהם ובטור השני מיפוי של כל ההלוואות והחובות שלכם. החסירו את ההלוואות והחובות מסך הנכסים שלכם ותגיעו לשווי הנקי שלכם. זאת נקודת הפתיחה שלכם.

אחרי שעשיתם זאת, עליכם לעשות מיפוי של ההוצאות וההכנסות החודשיות שלכם. המטרה בסופו של דבר להבין בחודש ממוצע מה הפער בין הוצאות להכנסות. לפני הכל, חובה לוודא שההוצאות קטנות מההכנסות, אחרת כל שאר המטרות לא שוות הרבה. מוזמנים להשתמש בקובץ שיקוף של פעמונים כאן כדי לוודא שלא שכחתם שום הוצאה וכיסיתם הכל.

כן אני יודעת הדברים האלו לוקחים זמן. הדייט הראשון בסדרה הזו הוא הארוך ביותר. אם לא מספיקים תמיד אפשר לעשות עוד דייט מיוחד כזה, או עוד כמה 🙂

אסטרטגיה כלכלית
שווי נקי, הוצאות מול הכנסות, נכסים מול התחייבויות. את כל זה אתם חייבים לדעת

סיעור מוחות לגבי הגעה למטרות

כאן השלב להתפרע. אנחנו יודיעם לאן אנחנו רוצים להגיע עכשיו צריך להעלות סיעור מוחות איך מגיעים לשם. איך מסדרים את כלכלית את הכסף שלנו שיהיה מוכן למטרות הללו?

תרשמו את כל הרעיונות שעולים לכם לאיך להגיע למטרות הללו. אין שום רעיון טיפשי כרגע וזה ממש לא הזמן או המקום לשיפוטיות וביקורת. פשוט תוציאו כמה שיותר רעיונות החוצה.

למה? כדי שיהיה לכם אחר כך מצבור של רעיונות לבחור מהם את אלו שהכי מתאימים. תנו למוח היצירתי שלכם לפרוח ותוציאו החוצה כל מה שאתם חושבים. אתם תופתעו לגלות כמה רעיונות טובים תוכלו להגיע אליהם אם לא תחסמו ותעצרו גם את הגרועים שיש בדרך. הרעיון הוא שבסוף יהיה לכם רשימת רעיונות שתוכלו לבחור ממנה.

פירוק לתתי משימות

בשלב הזה אתם יודעים איפה אתם נמצאים ולאן אתם רוצים להגיע. אם הגדרתם מטרות לפי המודל שקבעתי, אתם גם יודעים כמה כסף אתם צריכים לכל מטרה וכמה זמן יש לכם כדי להגשים אותה ויש לכם רשימת רעיונות איך להגיע לשם.

קחו את הרשימה ועברו עליה. מה ישים מתוך הרשימה הזאת? מה אפשר להתחיל לקדם? מה אפשר לבצע מתוכה? סמנו את כל הרעיונות הטובים ורשמו אותם בדף נפרד.

בדף הנפרד הזה קחו כל משימה וחלקו אותה לתתי משימות למשל רעיון של יצירת הכנסה נוספת על ידי שיעורים פרטיים. תתי משימות יכול להיות :

  • לדבר עם חבר שמעביר שיעורים פרטיים היום ולקבל טיפים
  • להחליט על תמחור שיעורים
  • להצטרף לקהילה של מורים פרטיים
  • לחפש אפיקי פרסום עבור מורים פרטיים
  • להתחיל לפרסם את עצמכם כמורים פרטיים
  • להיכנס לקבוצות פייסבוק רלוונטיות ולענות שם לשאלות
  • לחקור כמה הכנסה נוספת ניתן לייצר משיעורים פרטיים
  • להתחיל לקבוע שיעורים פרטיים

אחרי שחילקתם את כל הרעיונות הטובים לתתי משימות הגיע הזמן להתחיל לבצע. חלקו את המשימות ביניכם וקבעו איזה כדאי להתחיל קודם. אתם כנראה לא תגיעו לכל המשימות בהתחלה וזה בסדר. תתחילו ברעיון אחר, תבצעו אותו ואז תעברו להבא.

כל כמה זמן צריך דייט מיוחד לתכנון אסטרטגיה כלכלית?

כפי שראיתם, הדייט המיוחד הראשון יהיה ארוך ואולי יצריך מספר דייטים. אחריו לעומת זאת כל מה שצריך לעשות זה עדכון ותחזוקה. עדיף לעשות מפגש כזה פעם ברבעון או חצי שנה לפחות.

במפגשים הבאים תוכלו לעבור על המספרים ולראות מה השתנה מבחינת הכנסות והוצאות והשווי הנקי שלכם. כיצד עמדתם במשימות והיעדים שהצבתם לעצמכם. האם המטרות שלכם עדיין מלהיבות אתכם ועדיין רלוונטיות? איפה אתם ביחס לפעם הקודמת שישבתם לדייט כזה? מה השלבים הבאים שניתן לעשות? וכן הלאה.

 

תוצרי דייט מיוחד לתכנון אסטרטגיה כלכלית

אחרי כל דייט מיוחד לתכנון אסטרטגיה כלכלית אמורים להיות לכם מספר תוצרים:

  • תקשורת והבנה טובה יותר לגבי הצרכים והרצונות של בני הזוג
  • תוכנית ואסטרטגיה כלכלית
  • רשימת מטרות
  • דרכים להגיע למטרות
  • משימות פרקטיות ליישום לכל אחד מבני הזוג
  • שווי נקי שלכם כזוג
  • ריכוז של הוצאות והכנסות שלכם.

 

בקיצור

דייט מיוחד
אז קבעתם לעצמכם כבר דייט מיוחד?

כן אני יודעת שזה ארוך, אבל זה חשוב. זה העתיד שלכם ביחד ובנפרד.

 

שיהיה דייט כיפי ונעים והרבה אהבה לכולכם!

 

 

את קורס ההשקעה הראשונה שלי כבר הכרתם?

קורס ההשקעה הראשונה שלי ילמד אתכם איך לבנות את האסטרטגיה הכלכלית המנצחת שתעזור לכם להשיג את המטרות שהגדרתם! השקעתי זמן רב כדי להכין קורס שיעזור לאנשים להתגבר על הפחדים ולהתחיל להשקיע. הקורס מספק את כל הידע הבסיסי הנחוץ להשקעות, היכרות והבנה של מכשירי ההשקעה השונים וכל מה שצריך כדי להתחיל להשקיע. הקורס אף עוזר לך לבנות תכנית השקעות אישית כדי להגיע להישגים כלכליים ולגרום לכסף שלך לעבוד בשבילך!

פרטים על קורס ההשקעה הראשונה לי כאן.

25% הנחה לגולשי האתר בעזרת קוד קופון website

ההשקעה הראשונה שלי

11 מחשבות על “דייט מיוחד – תכנון אסטרטגיה כלכלית”

  1. הדרך הבטוחה להברחת בת/ן זוג. אם יש משהו שישראלי לא אוהב לשמוע זה מה שמובן לו כקמצנות.

    הסולידית האריכה בזה, אנשים רבים בארץ גדלים על ערכי השופוני כביטוי לרוחב לב.

  2. הדבר הנכון לעשות כל אחד באה עם ההון הנקי שלו לא מערבבים .
    מגדרים את המטרות המשותפות והפרטיות. המטרות המשותפות חצי חצי והפרטיות כל אחד מההון שלו אם אחד מהצדדים ראה לנכון לתת יותר בבקשה. בכל זאת זה צריך להיות רשום כמה נתן יותר בנפרד למען הסדר. זה טוב לזוגיות בריאה

    1. בזוגיות לא חושבת שיש נכון לא נכון. כל זוג ומה שמתאים לו.
      לי באופן אישי מאוד לא מתאים החלוקה וההתחשבנות הזו עם בן הזוג. לא הייתי מסוגלת לחיות חצי חצי וכל משלם לעצמו על הדברים שלו. אני מאמינה בשותפות מלאה ויש לי בן זוג שגם מאמין בכך. מצד שני, ברור שיש הרבה שזה לא היה מתאים להם ועדיף להם להפריד כל אחד מסיבותיו הוא.

      הנקודה שלי היא שיש לא מעט דרכים וכזוג צריכות להיות לכם מטרות אישיות ומשותפות. איך תממנו אותם זה באמת נתון לשיקול דעת של כל זוג.

  3. אם לזוג יש דירה עם משכנתא – לצורך הדוגמא דירה בשווי מליון ש"ח עם משכנתא 500 אלף ש"ח.
    האם בחלק של החובות לוקחים בחשבון 500000 ובחלק של הנכסים 500000?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top

שמעת על כך שאפשר בעזרת מדדים להשקיע בקלות ולעשות "שגר ושכח"?

רצית לפתוח תיק השקעות אבל לא ידעת בדיוק מה לעשות ומה לקנות ולא היה לך עם מי להתייעץ?

זאת בדיוק הסדנא עבורך! מזמינה אותך להצטרף אליי לסדנא שבה נבנה ביחד ונמצא את התיק השקעות המותאם במיוחד עבורך. 

דילוג לתוכן