ברוכים הבאים ליומן הפרישה שלי!

welcome-sign-724689_640

המטרה – עצמאות כלכלית עד גיל 35

שלום לכולם,

אני האופטימית נעים מאוד. למה אני אופטימית? כי אני באמת ובתמים מאמינה שאוכל לפרוש כשאני עדיין צעירה ואפילו ליהנות מהתהליך. הכל התחיל לפני כשנתיים בערך כשנתקלתי בבלוג של הסולידית בשיטוטיי ברחבי האינטרנט. נפתח בפניי עולם חדש שלא ידעתי שקיים כאופציה בכלל. באותו ערב נשארתי ערה עד כ-3 בבוקר לקרוא את הפוסטים בבלוג. הרגשתי שגיליתי פתאום דרך שונה לחלוטין לחיות. מה אני באמת יכולה סתם ככה פתאום להחליט שאני לא רוצה לעבוד יותר והכל יהיה בסדר? אני באמת יכולה לעזוב הכל לעבור לגור באיזה אי נופש בתאילנד והכסף ימשיך לזרום כל חודש? האמת? נשמע אחלה! איך עושים את זה אני רוצה גם!

המטרה בסופו של דבר היא השקעות רבות, השקעות שיהיו שם בשבילי אם אחליט להפסיק לעבוד, השקעות שישמורו עלי במקרה של מחלות קשות, השקעות שייתן לי שקט נפשי לעשות כרצוני ללא הצורך לדאוג לכסף, נשמע מדהים לא? כל מה שאני צריכה לעשות זה להתייעל ולחסוך, לצמצם הוצאות, להשקיע זמן וללמוד להשקיע חכם ובסוף לשבת ולספור את הכסף. לפני שהתחלתי את התהליך הזה הייתי בורה לחלוטין בנושא כלכלי, קמתי כל בוקר, הלכתי לעבודה בזבזתי את הכסף שהרווחתי ומדי פעם אפילו הייתי נכנסת למינוס. הצלחתי פעמיים רק לחסוך סכומים של כמה עשרות אלפים וישר בזבזתי אותם על טיול ארוך בחו"ל.

פעמים רבות באמת תהיתי, האם אין באמת דרך אחרת? האם באמת אני צריכה לקום כל בוקר, לעבוד בשביל מישהו אחר עד הפרישה המיוחלת שבה אני אהיה זקנה מדי בכדי באמת ליהנות? קראתי פעם משפט שאומר שלצעירים יש הרבה זמן ואנרגיה אבל אין להם כסף, למבוגרים יותר יש כסף ואנרגיה אבל אין זמן ולזקנים יש זמן וכסף ואין להם אנרגיה. המחשבה הזאת מאוד מדכאת אותי, לחשוב שכל החיים אני כמו האוגר שרץ בגלגל בתוך הכלוב שלו, רק כדי לעייף את עצמו בסופו של דבר אבל לא באמת להגיע לשום מקום. החלטתי החלטה מודעת שאני הולכת להפסיק להתלונן ולייעל את החיים שלי, לוותר על מותרות וחפצים חומריים שאינם גורמים לי לאושר אמיתי ולשים בצד כמה שיותר כסף כך שבסופו של דבר אוכל להגיע לחופש כלכלי אמיתי.

הקונספט של לגרום לכסף לעבוד בשבילי במקום שאני אעבוד לכסף קסם לי מאוד ולכן החלטתי לנסות ולהתחיל להשקיע. הבלוג הזה הינו יומן הפרישה שלי, התיאור של השלבים והתהליכים שאני עושה בדרך לעצמאות כלכלית. איך שאני מבינה את זה יש שתי דרכים להתעשר, להוציא פחות או להרוויח יותר. אני מתכוונת לנסות את שניהן לאורך הזמן ותוך כדי לדווח על התהליכים והתוצאות ולהתנסות. מעין, הסולידית בתחילת דרכה אם תרצו. המטרה היא שגם אתם הקוראים האהובים תוכלו לראות שפרישה בגיל מוקדם זה אפשרי. כי אם אני יכולה להיות אופטימית, אז למה שלא תהיו גם אתם?


[xyz-ihs snippet="Signup"]

Scroll to Top
דילוג לתוכן